SZANGHAJ PIERWSZY PORT ŚWIATA I HEGEMONIA CHIN

forum to dedykowane jest wszystkim jednostkom pływającym budowanym w celach cywilnych...

Moderatorzy: crolick, Marmik

Piotr S.

SZANGHAJ PIERWSZY PORT ŚWIATA I HEGEMONIA CHIN

Post autor: Piotr S. »

http://www.geohive.com/charts/seaport.php .statystyki za 2005 dla reszty portów świata nie mam. Z ostatnich danych za 2005 rok jakie znalazłem w internecie Szanghaj przeładował 443 mln ton towarów a co ciekawe inne porty chińskie są bardzo wysoko w tej statystyce i widac wyrażnie że globalnie Chiny pod tym względem zajmują, 1 miejsce na świecie dla przykładu podam że nasze wszystkie porty przeładowały w zeszłym roku nieco ponad 55 mnln ton ,aby było śmieszniej podam że w 2004 roku takie morskie państwo o liczbie 2,7 mln ludzi jak Łotwa przeładowało w swoich portach 52 mln towarów .Wiecej nic nie powiem niech milczenie wyrazi moją złość jakimi staliśmy sie dziadami w gospodarce morskiej
Adaś
Posty: 90
Rejestracja: 2005-12-04, 13:14

Post autor: Adaś »

Panie Piotrze
Dziadami to może nie. Po prostu większa część naszego handlu zagranicznego to partnerzy Niemieccy. Dodatkowo wiele firm eksportowo-importowych to tak naprawdą detaliści. Którzy wysyłają lub odbierają takie śmiesznie małe ilości towarów, że nawet jeden kontener to dla nich czasem dużo. Łotysze na ten przykład mają znacznie gorsze połączenia lądowe z europą zachodnią więc morze to kierunek wymuszony. My tego problemu nie mamy.
Pozdrawiam.
Piotr S.

Post autor: Piotr S. »

Zgadzam sie że mamy taką strukture gospodarki ale prawdą też jest że masa towarów wypływa nam do portów europy zachodniej chociaż by pociągi z kontenerami ze ślązka które jadą do portu w hamburgu , taki tryb transportowania nie pomaga nam w rozwoju naszych portów a tym samym napedzamy kase innym którzy widzieli by u nas atostrady ze wschodu na zachód a nie północ południe która dla spedytorów z europy zachodniej mogła by sie odbić czkawką
Adam
Posty: 1774
Rejestracja: 2005-09-06, 12:58

Post autor: Adam »

Bo taka jest nasz geografia i tego nie zmienimy. Z Wrocławia szybciej (i pewnie taniej) jest wysłać kontener pociągiem do Hamburga, niż do Szczecina a potem kontenerowcem do Hamburga.
To tak samo jak ze Szczecina samolotami lata się z Berlina - bo busem jedzie sie tam niewiele dłużej niż do Goleniowa, a połączenia o niebo lepsze.
Tak samo z Pomorza Zachodniego do Skandynawii pływa się raczej przez porty niemieckia a nie przez Świnoujście - bo bliżej i taniej. Nawet jednodniowe wycieczki ze Świnoujścia do Kopenhagi pływają z Rostocku.
Geografia + ekonomia, tego "chęciami" nie da się przeskoczyć...
Piotr S.

Post autor: Piotr S. »

http://www.schednet.com/news_arc/0602/nen060214s1.html Jak by tego było mało to 10 portów chińskich miało przeładunki po wyzej 100 mln ton żadne państwo na świecie w historii nigdy nie osiagneło takich wskażników a dalszy rozwój gospodarczy chin spowoduje że tu jest i będzie głowna koncentracja żeglugi światowej.
ODPOWIEDZ