Najlepszy europejski szybki pancernik
Spokojnie.karol pisze:wiesz, wejdź na forum strony http://www.ussiowa.pl/ tam, będziesz mógł podyskutować z ekspertami, takze tym wspomnianym przezemnie
Dobrze wiem, ze mnie tu nie chca. Zbyt duza wiedza boli i jest malo wygodna.
Ojej... to skoro 90 % nie zna sie na technice, jakim prawem wydaje osody techniczne i klasyfikuje okrety ?
Upraszczajac caly ten wywod. Iowa jest SUPERPANCERNIKIEM, a przy okazji BARDZO SZYBKIM co mozliwe bylo do isiagniecia TYLKO i WYLACZNIE dzieki POSTEPOWI TECHNOLOGICZNEMU m.in. w dziedzinie metalurgii i konstrukcji wysokocisnieniowych kotlow parowych oraz turbin z dwustopniowymi przekladniami redukcyjnymi.
Pancerz zarowno burtowy jak i poziomy jest najwyzszej swiatowej klasy. Samo wychylenie go o kat 19 stopni zalatwia 80 % calej sprawy odpornosciowej. Dosc powiedziec, okret ten ma praktyczna niewrazliwosc na czepcowe pociski kalibru 406 mm modelu Mk-5 o masie 1016 kg z armat Mk-6 i Mk-7 w bardzo duzym wymiarze odleglosci.
Nazywanie wiec takiej jednostki krazownikiem liniowym jest - delikatnie mowiac - CHORE. Iowa to najlepszy Gallpancernik w historii.
HAWK !
Upraszczajac caly ten wywod. Iowa jest SUPERPANCERNIKIEM, a przy okazji BARDZO SZYBKIM co mozliwe bylo do isiagniecia TYLKO i WYLACZNIE dzieki POSTEPOWI TECHNOLOGICZNEMU m.in. w dziedzinie metalurgii i konstrukcji wysokocisnieniowych kotlow parowych oraz turbin z dwustopniowymi przekladniami redukcyjnymi.
Pancerz zarowno burtowy jak i poziomy jest najwyzszej swiatowej klasy. Samo wychylenie go o kat 19 stopni zalatwia 80 % calej sprawy odpornosciowej. Dosc powiedziec, okret ten ma praktyczna niewrazliwosc na czepcowe pociski kalibru 406 mm modelu Mk-5 o masie 1016 kg z armat Mk-6 i Mk-7 w bardzo duzym wymiarze odleglosci.
Nazywanie wiec takiej jednostki krazownikiem liniowym jest - delikatnie mowiac - CHORE. Iowa to najlepszy Gallpancernik w historii.
HAWK !
To chyba oczywiste ze Richelieu ?dashiki pisze:a moze wrocimy do podtsawowego tematu, a dla pancerza Iowa zrobimy oddzielny temat? z tego co zauwazylem to jeszcze nie doszlismy do zadnych wnioskow jaki szybki pancernik europejski jest najlepszy.
Najlepiej opancerzony i z najlepsza obrona przeciwtorpedowa, najszybszy, najzwrotniejszy, najnowoczesniejszy a przy tym przyzwoicie uzbrojony. O czym tu gadac ? Reszta pancernikow to doklejka.
Dlaczego zabiera mi się prawo do porządkowania ? Pancernikami przyjęło się nazywać okręty szeregu podklas. Krążowniki liniowe są podzbiorem pancerników itd. W momencie gdy dochodzimy do szczegółów opancerzenia Iowa wartałoby wiedzieć po co to ? Może osobny temat techniczny dla inżynierów ?Ojej... to skoro 90 % nie zna sie na technice, jakim prawem wydaje osody techniczne i klasyfikuje okrety ?
e tam jarek,normalna sprawa, jest wiedza i jest niewiedza, jest Eustachy, który lubi wywalać kontrowersyjne tematy, jest też nala, który lubi go zwalczać, normalna sprawa. Sam pancerz Iowa zostawiony sam sobie, bez tego całego wysublimowanego systemu torpocisku+decapping+jakośćstalimodAiB+betonrzekomodwucalowy jest odpowiednikiem 341 milimetrów przy strzale na wprost w burtę, natomiast gdy zaczyna się dystans, a co za tym idzie kąt padania i opory fizyczne, z całki wynika, że strefa bezpieczeństwa pancernika Iowa jest całkiem, całkiem, a pancerz odpowiada niemal półmetrowej wartwie opancerzenia czemu Eustachy wytrwale od paru lat zaprzecza, tak pokrótce jarekjareksk pisze:A zrobiło się tak ciekawie. Poczułem się jak w szkole. Nic, a nic nie rozumiem. Karol ! Wytłumacz , może Ty coś rozumiesz. To za mądre forum. Poddaje się !!!
Użytkownik nieaktywny, ale gadatliwy.
Pancernik to taki okret, ktory posiada wymagany kaliber armat artylerii glownej od ok. 305 mm wzwyz w zestawieniu z odpowiednia strefa bezpieczenstwa odpornosci swojego pancerza dla zadanego kalibru.jareksk pisze:Dlaczego zabiera mi się prawo do porządkowania ? Pancernikami przyjęło się nazywać okręty szeregu podklas. Krążowniki liniowe są podzbiorem pancerników itd. W momencie gdy dochodzimy do szczegółów opancerzenia Iowa wartałoby wiedzieć po co to ? Może osobny temat techniczny dla inżynierów ?Ojej... to skoro 90 % nie zna sie na technice, jakim prawem wydaje osody techniczne i klasyfikuje okrety ?
Krazownik liniowy to okret, na ktorym opancerzenie calkowicie poswiecono w celu instalacji duzej (czyt. ciezkiej) silowni w mysl chorej zasady "predkosc to pancerz". Taka roznica.
Iowa jest poteznie opancerzona i zabezpieczona, a jej silownia jest przy tym leciutka (4000 t.) a mimo to okret osiaga predkosc ponad 33 w., niejako przy okazji. Dlatego nie dziw sie, ze reaguje ostro, jak widze takie cherezje w nazewnictwie.
Pancernik obrony wybrzeża tez jest pancernikiem, zaś wszystkie niemieckie krążowniki liniowe miały kaliber 280, zaś brytyjskie nawet 380, zaś "pancerniki" (celowo piszę w cudzysłowiu - ma to związek z klasyfikacją) kaliber też od 280 - również niemieckie. Historia klasy pancrenika nie zaczęła się bowiem w latach 30-tych XX wieku, a znacznie wcześniej o czym technikom warto przypomnieć 
