Najlepszy europejski szybki pancernik

Okręty Wojenne lat 1905-1945

Moderatorzy: crolick, Marmik

Najlepszy europejski szybki pancernik

King George V
9
18%
Bismarck
11
22%
Scharnhorst
2
4%
Vittorio Veneto
3
6%
Richelieu
24
49%
Sowietskij Sojuz
0
Brak głosów
 
Liczba głosów: 49

Awatar użytkownika
karol
Posty: 4420
Rejestracja: 2004-01-05, 12:52

Post autor: karol »

wiesz, wejdź na forum strony http://www.ussiowa.pl/ tam, będziesz mógł podyskutować z ekspertami, takze tym wspomnianym przezemnie :)
Użytkownik nieaktywny, ale gadatliwy.
Awatar użytkownika
karol
Posty: 4420
Rejestracja: 2004-01-05, 12:52

Post autor: karol »

wymagana jest rejestracja
Użytkownik nieaktywny, ale gadatliwy.
Gość

Post autor: Gość »

na niemal 16 km...
Gość

Post autor: Gość »

karol pisze:wiesz, wejdź na forum strony http://www.ussiowa.pl/ tam, będziesz mógł podyskutować z ekspertami, takze tym wspomnianym przezemnie :)
Spokojnie.
Dobrze wiem, ze mnie tu nie chca. Zbyt duza wiedza boli i jest malo wygodna.
Awatar użytkownika
jareksk
Posty: 1678
Rejestracja: 2004-01-14, 18:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jareksk »

A zrobiło się tak ciekawie. Poczułem się jak w szkole. Nic, a nic nie rozumiem. Karol ! Wytłumacz , może Ty coś rozumiesz. To za mądre forum. Poddaje się !!!
Gall

Post autor: Gall »

Ojej... to skoro 90 % nie zna sie na technice, jakim prawem wydaje osody techniczne i klasyfikuje okrety ?
Upraszczajac caly ten wywod. Iowa jest SUPERPANCERNIKIEM, a przy okazji BARDZO SZYBKIM co mozliwe bylo do isiagniecia TYLKO i WYLACZNIE dzieki POSTEPOWI TECHNOLOGICZNEMU m.in. w dziedzinie metalurgii i konstrukcji wysokocisnieniowych kotlow parowych oraz turbin z dwustopniowymi przekladniami redukcyjnymi.
Pancerz zarowno burtowy jak i poziomy jest najwyzszej swiatowej klasy. Samo wychylenie go o kat 19 stopni zalatwia 80 % calej sprawy odpornosciowej. Dosc powiedziec, okret ten ma praktyczna niewrazliwosc na czepcowe pociski kalibru 406 mm modelu Mk-5 o masie 1016 kg z armat Mk-6 i Mk-7 w bardzo duzym wymiarze odleglosci.
Nazywanie wiec takiej jednostki krazownikiem liniowym jest - delikatnie mowiac - CHORE. Iowa to najlepszy Gallpancernik w historii.
HAWK !
Awatar użytkownika
ms1981
Posty: 231
Rejestracja: 2004-04-08, 15:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ms1981 »

a moze wrocimy do podtsawowego tematu, a dla pancerza Iowa zrobimy oddzielny temat? z tego co zauwazylem to jeszcze nie doszlismy do zadnych wnioskow jaki szybki pancernik europejski jest najlepszy.
Gall

Post autor: Gall »

dashiki pisze:a moze wrocimy do podtsawowego tematu, a dla pancerza Iowa zrobimy oddzielny temat? z tego co zauwazylem to jeszcze nie doszlismy do zadnych wnioskow jaki szybki pancernik europejski jest najlepszy.
To chyba oczywiste ze Richelieu ?
Najlepiej opancerzony i z najlepsza obrona przeciwtorpedowa, najszybszy, najzwrotniejszy, najnowoczesniejszy a przy tym przyzwoicie uzbrojony. O czym tu gadac ? Reszta pancernikow to doklejka.
Awatar użytkownika
jareksk
Posty: 1678
Rejestracja: 2004-01-14, 18:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jareksk »

Ojej... to skoro 90 % nie zna sie na technice, jakim prawem wydaje osody techniczne i klasyfikuje okrety ?
Dlaczego zabiera mi się prawo do porządkowania ? Pancernikami przyjęło się nazywać okręty szeregu podklas. Krążowniki liniowe są podzbiorem pancerników itd. W momencie gdy dochodzimy do szczegółów opancerzenia Iowa wartałoby wiedzieć po co to ? Może osobny temat techniczny dla inżynierów ?
Awatar użytkownika
karol
Posty: 4420
Rejestracja: 2004-01-05, 12:52

Post autor: karol »

jareksk pisze:A zrobiło się tak ciekawie. Poczułem się jak w szkole. Nic, a nic nie rozumiem. Karol ! Wytłumacz , może Ty coś rozumiesz. To za mądre forum. Poddaje się !!!
e tam jarek,normalna sprawa, jest wiedza i jest niewiedza, jest Eustachy, który lubi wywalać kontrowersyjne tematy, jest też nala, który lubi go zwalczać, normalna sprawa. Sam pancerz Iowa zostawiony sam sobie, bez tego całego wysublimowanego systemu torpocisku+decapping+jakośćstalimodAiB+betonrzekomodwucalowy jest odpowiednikiem 341 milimetrów przy strzale na wprost w burtę, natomiast gdy zaczyna się dystans, a co za tym idzie kąt padania i opory fizyczne, z całki wynika, że strefa bezpieczeństwa pancernika Iowa jest całkiem, całkiem, a pancerz odpowiada niemal półmetrowej wartwie opancerzenia czemu Eustachy wytrwale od paru lat zaprzecza, tak pokrótce jarek :)
Użytkownik nieaktywny, ale gadatliwy.
Awatar użytkownika
karol
Posty: 4420
Rejestracja: 2004-01-05, 12:52

Post autor: karol »

ale nie przejmuj się i mów, co chcesz
Użytkownik nieaktywny, ale gadatliwy.
Gość

Post autor: Gość »

jareksk pisze:
Ojej... to skoro 90 % nie zna sie na technice, jakim prawem wydaje osody techniczne i klasyfikuje okrety ?
Dlaczego zabiera mi się prawo do porządkowania ? Pancernikami przyjęło się nazywać okręty szeregu podklas. Krążowniki liniowe są podzbiorem pancerników itd. W momencie gdy dochodzimy do szczegółów opancerzenia Iowa wartałoby wiedzieć po co to ? Może osobny temat techniczny dla inżynierów ?
Pancernik to taki okret, ktory posiada wymagany kaliber armat artylerii glownej od ok. 305 mm wzwyz w zestawieniu z odpowiednia strefa bezpieczenstwa odpornosci swojego pancerza dla zadanego kalibru.
Krazownik liniowy to okret, na ktorym opancerzenie calkowicie poswiecono w celu instalacji duzej (czyt. ciezkiej) silowni w mysl chorej zasady "predkosc to pancerz". Taka roznica.
Iowa jest poteznie opancerzona i zabezpieczona, a jej silownia jest przy tym leciutka (4000 t.) a mimo to okret osiaga predkosc ponad 33 w., niejako przy okazji. Dlatego nie dziw sie, ze reaguje ostro, jak widze takie cherezje w nazewnictwie.
Awatar użytkownika
karol
Posty: 4420
Rejestracja: 2004-01-05, 12:52

Post autor: karol »

he he, herezje :lol:
Użytkownik nieaktywny, ale gadatliwy.
Awatar użytkownika
karol
Posty: 4420
Rejestracja: 2004-01-05, 12:52

Post autor: karol »

oho, Eustachy ;) welcome to home
Użytkownik nieaktywny, ale gadatliwy.
Awatar użytkownika
karol
Posty: 4420
Rejestracja: 2004-01-05, 12:52

Post autor: karol »

wiesz Eustachym tradycyjnie w Twoim zastępstwie wdałem się w dyskusję, czy 310 milimetrów to 457 milimetrów :lol:
Użytkownik nieaktywny, ale gadatliwy.
Awatar użytkownika
jareksk
Posty: 1678
Rejestracja: 2004-01-14, 18:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jareksk »

Pancernik obrony wybrzeża tez jest pancernikiem, zaś wszystkie niemieckie krążowniki liniowe miały kaliber 280, zaś brytyjskie nawet 380, zaś "pancerniki" (celowo piszę w cudzysłowiu - ma to związek z klasyfikacją) kaliber też od 280 - również niemieckie. Historia klasy pancrenika nie zaczęła się bowiem w latach 30-tych XX wieku, a znacznie wcześniej o czym technikom warto przypomnieć 8)
ODPOWIEDZ