Czy Color Fantasy jest największym promem świata?
najprawdopodobniej mozna go uznac za najwiekszy...
zreszta raczej zgodnie prasa fachowa go tak nazywa
jest na pewno najwiekszym promem pasazersko-samochodowym pod wzgledem tonazu-pojemnosciowego brutto
jest tez promem o najwiekszej liczbie miejsc dla pasazerow sposrod promow nocnych / kabinowych..
prawdopodobnie moze istniec przynajmniej kilka promow o wiekszej liczbie miejsc dla pasazerow (ale to promy dzienne, a wrecz krotkodystansowe, np. "miejskie", o ile dobrze kojarze to te, co plywaja w New Yorku na Long Island czy na Staten Island... ale czesc miejsc na nich, to nawet nie miejsca siedzace, a wrecz stojace chyba...)
te promy potrafia miec "ladownosc" nawet po ok. 3500 osob
http://www.siferry.com/Governor%20Herbe ... Lehman.htm
poza tym, COLOR FANTASY, jest mniejszy od conajmniej dwoch promow (patrz ponizej) pod wzgledem nosnosci, i co jest z tym zwiazane, takze pod wzgledem dlugosci pasa ladunkowego ro-ro / ladownosci zestawowo drogowych i samochodow osobowych...
ULYSSES
DWT 9665 t
GT 50 938
LOA 208.08 m
B 31,84 m
T 6,40 m
KTMH 51.07 m
Lane length 4106 m
1342 samochody osobowe
Pax 1875
Aker Finnyards 2001
PRIDE of ROTTERDAM
DWT 10 100 t
GT 59 925
LOA 215,44 m
B 31,88 m
T 6.05
KTMH (?)
Lane length 3400 m
400 trailers & 250 cars
Pax 1376
Fincantieri 2001
COLOR FANTASY
DWT 6795 t
GT 75 027
LOA 223,70 m
B 41,35 m
T 7,02 m
KTMH 60,00 m
Lane length 1270 m
750 samochodów osobowych
Pax 2770
Aker Finnyards (Kvaerner Masa Yards, Turku)
zreszta raczej zgodnie prasa fachowa go tak nazywa
jest na pewno najwiekszym promem pasazersko-samochodowym pod wzgledem tonazu-pojemnosciowego brutto
jest tez promem o najwiekszej liczbie miejsc dla pasazerow sposrod promow nocnych / kabinowych..
prawdopodobnie moze istniec przynajmniej kilka promow o wiekszej liczbie miejsc dla pasazerow (ale to promy dzienne, a wrecz krotkodystansowe, np. "miejskie", o ile dobrze kojarze to te, co plywaja w New Yorku na Long Island czy na Staten Island... ale czesc miejsc na nich, to nawet nie miejsca siedzace, a wrecz stojace chyba...)
te promy potrafia miec "ladownosc" nawet po ok. 3500 osob
http://www.siferry.com/Governor%20Herbe ... Lehman.htm
poza tym, COLOR FANTASY, jest mniejszy od conajmniej dwoch promow (patrz ponizej) pod wzgledem nosnosci, i co jest z tym zwiazane, takze pod wzgledem dlugosci pasa ladunkowego ro-ro / ladownosci zestawowo drogowych i samochodow osobowych...
ULYSSES
DWT 9665 t
GT 50 938
LOA 208.08 m
B 31,84 m
T 6,40 m
KTMH 51.07 m
Lane length 4106 m
1342 samochody osobowe
Pax 1875
Aker Finnyards 2001
PRIDE of ROTTERDAM
DWT 10 100 t
GT 59 925
LOA 215,44 m
B 31,88 m
T 6.05
KTMH (?)
Lane length 3400 m
400 trailers & 250 cars
Pax 1376
Fincantieri 2001
COLOR FANTASY
DWT 6795 t
GT 75 027
LOA 223,70 m
B 41,35 m
T 7,02 m
KTMH 60,00 m
Lane length 1270 m
750 samochodów osobowych
Pax 2770
Aker Finnyards (Kvaerner Masa Yards, Turku)
CF kosztował
Anonymous pisze:Ciekawe porównania polsteame a czy mógłbyś jeszcze podać koszty tych jednostek bo to też określa pewien poziom jednostek
Jak podają komunikaty prasowe CF kosztował:"The vessel cost around NOK 2.5 billion (USD 410 million)"
Ulysses - 100 mln E