Okręty lotnicze
Transportowiec wodnosamolotów
Giuseppe Miraglia (1927)
4880 t; 115x15x5, 2m; 12000KM=21 w; 4x102 AA, 20 wsam; 180l;
GIUSEPPE MIRAGLIA
Pancerniki
Okręty liniowe
Conte di Cavour (1914—1915, 1937)
26 140 t; 186,4x28x9,2 m; 31300KM=27 w.; 10x320, 12x120, 8x100 AA, 8x37 AA, 12x20 AA; pb 250 pp 135, pag 280; 1235;
Conte di CAVOUR (+12.11.40, Tarent, br. sam. L ,,Illustrious”; 7.41 podn., napr. nie uk.; 9.43, Triest, zd. nm., +15.2.45, tamże, am. sam)
Giulio CESARE
Andrea Doria (1915—1916,1940)
25924 t; 186,9x28x9,1 m; 30000KM=27 w.; l0x 320, 12x 135, 10x90 AA, 1219x37 AA, 12x20 AA; pb 250, pp 135, pag 280; 1233;
Andrea DORIA (9.436.44 pod kon¬trolą br.)
Caio DUILIO (26 434 t; od 9.43 jw.)
Littorio (1940—1942)
40724 t; 237,8x32,9x9,6 m; 128200KM= 30 w.; 9x381, 12x152, 12x90 AA, 20x37 AA, 1620x20 AA; 3 wsam., 1 kat.; pb 350, pp 207, pag 350; 1830-1950 l;
LITTORIO 30.7.43ITALIA ( od 9.43 pod kontrolą br., intern. na Jez. Gorzkim, Kanal Sueski)
ROMA (40992 t; 240,7x32,9x9.7 m; +9.9.43, cieśn. Bonifacio, nm. sam.)
VITTORIO VENETO – (40517t; od 9.43 jak ,,Ita¬lia”)
Krążowniki
Krążowniki ciężkie
Trento (1928—1929)
10534 t; 197x20,6x6,8 m; 150000KM=36 w.; 8x203, 12x100 AA, 4x40 AA, 14x13 AA, 8 rt 533; 2 wsam., 1 kat.; pb 70, pp 50, pag 100; 723-781 l;
TRENTO (+15.6.42, M. Jońskie, br. OP ,,Umbra” i am. sam.)
TRIESTE (10339 t; (+ 10.4.43, Maddalena, am. sam.)
Zara (1931—1932)
11 326—11 680 t; 182,8x20,6x7,2 m; 95000KM=32 w.; 8x203, 12x100 AA, l0x37 AA, 8x13 AA; 2 wsam., 1 kat.; pb 150, pp 70, pag 150; 841 l;
FlUME (+28.3.41, rej. przyl. Matapan, br. P ,,Warspite” i ,,Valiant”)
GORIZIA ( .9.43, Spezia, w napr., zd. nm.;=26.6.44, Spezia, br. XT)
POLA (=28.3.41, rej. przyl. Matapan, br. sam. L ,,Formidable”, +29.3.41, tamże, br. P ,,Barham”, ,,Valiant”, N ,,Nubian” i ,,Jervis”)
ZARA (+29.3.41, rej. przyl. Matapan, br. P ,,Barham”, ,,Warspite”, ,,Vahiant”i N ,,Jervis”)
Bolzano (1933)
11 890 t; 196,9x20,6x6,8 m; 150000KM=35 w.; 8x203, 12x100 AA, 10x37 AA, 8x13 AA, 8 rt 533; 2 wsam., 1 kat.; pb 70, pp 50, pag 100; 725 l;
BOLZANO ( .9.43, Spezia, w napr., zd. nn.; +22.6.44, Spezia, br. XT)
Krążowniki lekkie
Typy stare, eks nm.
I. (Nm. 24.08.11; 1920, 1937)
4570 t; 138,x13,5x3,8 m; 27000KM=27 (19) w.; 7x150, 2x76 AA, 8x20 AA, 10x13 AA, miny; pb 60, pp 50, pag 50; 486l;
TARANTO (s+9.9.43, Spezia; podn.przez Nm., +23.10.43, tamże, br. lub am. sam.; ponownie podn., +23.9.44, tamże, am. Sam.)
II. (Nm. 11.04.14; 1920, 1935)
5155 t; 135,3x13,6x4,1 m; 28000KM=27,5 w.; 8x150, 3x76 AA, 6x20 AA, 6x13 AA, miny; pb 85, pp 40, pag 50; 439l;
BARI (=28.6.43, Livorno, br. lub am. sam.; s=9.9.43, tamże; zd. nn.: wyc.)
Alberto di Giussano (1931—1932)
5110—5170 t; 169,3x15,5x5,3 m; 95000KM=36,5 w.; 8x152, 6x100 AA, 8x37 AA, 8x13 AA, 4 rt 533; 2 wsam., 1 kat.;
pb 24, pp 20, pag 23; 520 l;
Alberto DA BARBIANO (+13.12.41, rej. przyl. Bon, Tunezja, br. N ,,Legion”, ,,Maori”, ,,Sikh” i hol. ,,Isaac Sweers’)
Alberto DI GIUSSANO (+13.12.41, jw.)
Bartolomeo COLLEONI (+19.7.40, na płn. zach. od Krety, au. KRL ,,Syd¬ney”, br. N ,,Hyperion” i ,,Ilex”)
Giovanni DELLE BANDE NERE (+l.4.42, rej. Stromboli, br. OP ,,Urge”)
Luigi Cadorna (1933)
5232—5321 t; 169,3x15,5x5,5 m; 95000KM=36,5 w.; 8x152, 6x100 AA, 8x37 AA, 8x13 AA16x20 AA, 4 rt 533; 2 wsam., 1 kat.; pb 24, pp 20, pag 23; 544 l;
Armando DIAZ (+25.2.41, rej. Sfaksu, Tunezja, br. OP ,,Upright”)
Luigi CADORNA (1943—1944: wl i rt zdj.)
Raimondo Montecucco1i (1935)
7405 t; 182,2x16,6x6 m; 106000KM=37 w.; 8x152, 6x100 AA, 8x37 AA, 8x13 AA12/20 p1, 4 rt 533, 2 mbg, 2 wsam.,
1 kat., pb 60, pp 30, pag 70; 588-650 l;
Muzio ATTENDOLO (+4.12.42, Neapol, br. sam.)
Raimondo MONTECUCCOLI (1943: w1 i rt zdj.)
Duca d’Aosta (1935—1936)
(8317—8610 t; 186,9x17,5x6,5 m; 110000KM=36,5 w.; 8x152, 6x100 AA, 8x37 AA, 12x13 AA 20 AA, 6 rt 533, 2 mbg;2 wsam., 1 kat.; pb 70, pp 35, pag 90 1943: rt zdj.; 578-694 l;
Emanuele Filiberto DUCA D’AOSTA
Eugenio DI SAVOIA
Duca degli Abruzzi (1937)
9050—9440 t; 187x18,9x6,8 m; 100000KM=34 w.; 10x152, 8x100 AA, 8x37 AA, 8x13 AA 10x20 AA, 6 rt 533, 2 mbg; 4 wsam., 2 kat.; pb 100, pp 40, pag 135; 640-692 l;
Giuseppe GARIBALDI
Luigi di Savoia DUCA DEGLI ABRUZZI
Capitani romani (1942—1943)
3686 t; 142,9x14,4x4,9 m; 110000KM=40 w.; 8x135, 8x37 AA, 8x20 AA, 8 rt 533; 418 l;
ATTILIO REGOLO ( .9.43, intern., Baleary; )
POMPEO MAGNO
SCIPIONE AFRICANO
ULPIO TRAIANO (+3.1.43, Palermo, br. XT)
Krążownik szkolny
Także OOW
San Giorgio (27.07.1908, 1938)
9470 t; 140,9x21x6,9 m;19500KM= 23,2 (16) w.; 4x254, 8x190, 8x100 AA, 14x13 AA. (1940 dod.: 2x100 AA,, 12x20 AA, 10x13 AA); pb 200, pp 45, pag 180; 698-705 l;
SAN GIORGIO (s+21.1.41, Tobruk)
Niszczyciele i torpedowce
Niszczyciele
Carlo Mirabello (1916—1917)
1784 t; 103,7x9,7x2,8 m; 44000KM=35 w.; 8x102, 2x40 AA i 2x13 AA,4 rt 450; 169 l;
Augusto RIBOTY (od 1943 4x102, 8x20AA, 4rt450)
Carlo MIRABELLO (+21.5.41, rej. pld. wybrz. Lewkas, Wyspy Jońskie, miny)
Leone (1924)
2195 t; t; 113,4x10,4x2,7 m; 45600KM=33,5 w.; 8x120, 2x40 AA, 4x20 AA, 4 rt 533; 204l;
LEONE (b+ 1.4.41, rej. Massaua)
PANTERA. (s+ 3/4.4.41, M. Czerwone, u wybrz. Arabii Saud.)
TIGRE (s+ 3/4.4.41, jw.)
Quintlno Sella (1926—1927)
955 t; 84,9x8,8x2,7 m; 36000KM=35 w.; 4x120, 2x40 AA (późn. cz. 1—2x40 2—4/20 AA), 2x13 AA, 4 rt 533, 2 mbg; 120-152 l;
Bettino RICASOLI (4.40 sprz. Szwecji: ,,Puke”)
Francesco CRISPI (9.9.43, Pireus, zd. nm.: ,,TA 15”+)
Giovanni NICOTERA (4.40 sprz. Szwe¬cji: ,,Psilander”)
Quintiflo SELLA (+11.9.43, na płd. od Wenecji. nm. KT „S 54” i „S 61”)
Nazario Sauro (1926—1927)
1040 t; 90,x9,2x2,9 m; 36000KM=35 w.; 4x120, 2x40 AA, 2x13 AA, 6 rt 533; 155 l;
Cesare BATTISTI (s+ 3.4.41, M. Czer¬wone, wybrz. Arabii)
Daniele MANIN (+3.4,41, M. Czerwone, na wsch. od Port Sudan, br. sam.)
Franvesco NULLO (+21.10.40, M. Czer¬wone, br. N ,,Kimberley”)
Nazario SAURO (+3.4.41, jak. ,,Daniele Manin”)
Turbine (1927—1928)
1070 t; 93,2x9,2x3 m; 40000KM=36 w.; 4x120, 2x40 AA, 2—4x13 AA, 6 rt 533, 2 mbg; 142-179 l;
AQUILONE (+17.9.40, koio Benghazi, Cy¬renajka, rniny)
BOREA (+17.9.40, Benghazi, br. sam.)
ESPERO (+28.6.40, M. Jońskie, br. KR,,Neptune”, ,,Liverpool”, ,,Gloucester”, ,,Orion”i au. KR ,,Sydney”)
EURO (+l.10.43, koło wyspy Leros, nm. sam.)
NEMBO (+20.7.40, Tobruk, sam. br. L ,,Eagle”)
OSTRO (+20.7.40, jw.)
TURBINE (9.9.43, Pireus, zd. mm:,,TA 14”+)
ZEFFIRO (+5.7.40, Tobruk, br. sam.)
Navigatori (1929—1931)
1900 t; 107,7x10,2x3,4 m; 50000KM=38 w.; 6x120, 2x40 AA7—9x20 AA, 63 rt 533 , 2 mbg, 54 miny; 173-224 l;
Alvise LA MOSTO (+l.12.41, na płn. zach. od Trypolisu, br. KR ,,Aurora” i N)
Antonio DA NOLI (+9.9.43, cieśn. Bo¬nifacio, miny)
Antonio PIGAFETTA (9.43, Rijeka, zd. nm: ,,TA 44’+)
Antoniotto USODIMARE (+8.6.42, Cieśn. Sycylijska, Wł. OP ,,Alagi”, pomył¬kowo)
Emanuele PESSAGNO (+29.5.42, na płn. od Benghazi, br. OP ,,Turbulent”)
Giovanni DA VERAZZANO (+ 19.10.42, na płd. od Pantellerii, br. OP ,,Un¬bending”)
Lanzerotto MALOCELLO (+24.3.43, na płn. od przyl. Bon, miny)
Leone PANCALDO (+l0.7.40, reda Au¬gusty, Sycylia, br. sam.; podn. 26.7.41, w sł; +30.4.43, rei. przyl. Bon, am. sam.)
Luca TARIGO (+16.4.41, rej. wsch. wybrz. Tunezji, br. N ,,Mohawk”, ,,Nubian”, ,,Janus” i ,,Jervis”)
Nicoloso DA RECCO
NIcolo ZENO (s+ 9.9.43, Spezia)
Ugolino VIVALDI (+l0.9.43, cieśn. Bo¬nifacio, nm. sam.)
Freecia (1931—1932)
1205 t; 96,1x9,7x3,1m; 44000KM=38 w.; 4x120, 8x20 AA, 6 rt 533, 2 mbg, miny; 156-185 l;
DARDO (9.43, Genua, zd. nm.: ,,TA 31”+)
FRECCIA (+8.8.43, Genua, am. lub br. sam.)
SAETTA (+3.2.43, kolo Bizerty, miny)
STRALE (b+ 21.8.42, przyl. Born)
Baleno (1932)
1220 t; 96x9,3x3 m; 44000KM=38 w., 4x120,8x20 AA (cz. też 2z37 AA), 6 rt 533, 2 mbg, miny; 156-185 l;
BALENO (+16.4.41, rej. wsch. wybrz. Tunezji, br. N ,,Janus”, ,,Jervis”, ,,Mohawk”, ,,Nubian”)
FOLGORE (+2.12.42, Cieśn. Sycylijska, br. KR ,,Aurora”, ,,Argonaut” ,,Sirius”, N ,,Quentin” i ,,Quiberon”)
FULMINE (+9.11.41, M. Jońskie, br. KR ,,Aurora”, N ,,Lively” i ,,Lance”)
LAMPO (+16.4.41, jak ,,Baleno”; podn. 8.8.41, w sł.; +30.4.43, rei. zach. wybrz. Tunezji, am. Sam.)
Maestrale (1934)
1615 t; 106,7x10,2x3,3 m; 44000KM=38 w.; 4x120, 6—8x20 AA, 2x13 AA, 6 rt 533, 4 mbg , wbg, miny; 153-190 l;
GRECALE
LIBECCIO (+9.11.41, M. Jońskie, br. OP ,,Upholder”)
MAESTRALE (s+ 9.9.43, Genua)
SCIROCCO (k+ 23.3.42, na płd. wsch. od Malty, sztorm)
Alfredo Oriani (1937)
1675 t; 106,7x10,2x3,4 m; 48000KM=38 w.; 4x120, 2x37 AA, 8—12x20AA, 6 rt 533, 2—4 mbg 1 wbg, miny; 157-206 l;
Alfredo ORIANI (1943: 3 rt2x37 AA)
Glosue CARDUCCI (+28.3.41, rej. przyi. Matapan, br. N ,,Jervis”, ,,Nubian”i ,,Havock”)
Vlncenzo GIOBERTI (+9.8.43, rej. Spezii, br. OP ,,Simoom”)
Vittorio ALFIERI (+28.3.41, rej. przyl. Matapan, br. N ,,Greyhound”, ,,Grif¬fin”, ,,Havock” i au. N ,,Stuart”)
Soldati I (1938—1939)
1690-1820 t; 106,7x10,2x3,5 m; 48000KM=38 w.; 4—5 *x120, 1x37 AA, 8—12x20 AA, 6 rt 533 (późn. cz. 3 rt2x37 AA, 2—4 mbg i wbg, miny; 165-206 l;
ALPINO (+19.4.43, Spezia, am. lub br. sam.)
ARTIGLIERE (+12.10.40, na wsch. od Malty, br. KR ,,York”, ,,Ajax” i N)
ASCARI (+24.3.43, na pin, ad przyl. Bon, miny)
AVIERE (+17.12.42, na pin, ad Bizerty, br. OP ,,Splendid”)
BERSAGLIERE (+7.1.43, Palermo, am. sam.)
CAMICIA NERA * 30.7.43 ARTI¬GLIERE
CARABINIERE * (9.43 — 1945 intern., Baleary)
CORAZZIERE (s+ 9.9.43, Genua; pó~n. podn. przez Nm.; +4.9.44, Genua, am. lub br. sam.)
FUCILIERE (9.43 — 15.1.45 intern., Baleary)
GENIERE * (+l.3.43, Palermo, am. sam.)
GRANATIERE
LANCIERE * (k+ 23.3.42, na pld. wsch. ad Malty, sztorm)
Soldati II (1942)
1830—1846 t; 106,7x10,2x3,5—3,8 m; 48000KM=38 w.; 5x120, 8—10x20 AA, 6 rt 533 (cz. 3 rt 2-3X 37 AA), 2—4 mbg, wbg, miny; 165-206 l;
BOMBARDIERE (+17.1.43, na zach. od Sycylii, br. OP ,,United”)
CORSARO (+9.1.43, na płn. wsch. od Bizerty, miny)
LEGIONARIO
MITRAGLIERE (9.43 — 1.45 intern., Baleary)
VELITE (4x120)
Okręty zdobyte
I. (WBr. 1932; 1941)
1880 t; 113,2x10,7x4,1 m; 48000KM=37 w.; 4x140, 2x37AA, 416x20AA, 63 rt 533, 1 wbg; 220l;
PREMIJDA (4.41 eks jug. ,,Dubrovnik”; ) 9.9.43, Genua, zd. nm. ,,TA 32” +)
II. (Fr., Jug. 1939; 1941)
1210 t; 98x9,5x3,2 m; 40000KM=38 w.; 4x120, pocz. 4x40 AA i 2x15 AA2x37 AA i 8x20 AA, 6 rt 533, 2 wbg; 145l;
LUBIANA (17.4.41 eks jug. ,,Ljubljana”; b+ 1.4.43, wybrz. Tunezji)
SEBENICO (jw. eks jug. ,,Beograd”; 11.9.43, Wenecja zd. nm.: ,,TA 43” +)
III. (Fr. 1925—1926; 1943)
2126 t; 126,8x11,3x4,1 m; 50000KM=35 w.; 4x130, 2x37, 10x20 AA, 3 rt 550, 2 wbg; 195l;
FR 22 (eks fr. ,,Panthęre” + podn. 3.43; s+ 9.9.43, Spezia)
FR 23 (eks fr. ,,Tigre” +, jw.; 10.43 Fr.)
IV. (Fr. 1930—1931; 1943)
2436 t; 130,2x11,8x4,7 m; 64000KM=35,5 w.; 5x138, 2—4x37 AA, 4x20 AA, 3 rt 550, 2 wbg; 230l;
FR 21 (eks fr. ,,Lion” +, podn. 1943; s+ 9.9.43, Spezia)
V. (Fr. 1927; 1943)
1319 t; 105,8x9,6x4,3 m; 33000KM=33 w.; 4x138, 3x37 AA, 10x20 AA, 3 rt 550, 2 wbg; 142l;
FR 31 (eks fr. ,,Trombe” =, napr. 1943; 28.10.43 Fr.)
Torpedowce
,,I” (1914)
672 t; 73x7,3x2,3 m; 16000KM=30(24) w.; 1x102, 4x20 AA, 2x13 AA; 69-79 l;
INSIDIOSO (wyc. 1938; w sł. od 1941 jako OS/E; 10.9.43, zd. nm.: ,,TA 21” +)
Audace (WBr., 1917)
922 t; 87,6x8,4x2,5 m; 22000KM=30 w.; 7x102, 2/40 p1 (od 1942: 2x102 i 20x20 AA), 2 mbg; 118l;
AUDACE (12.9.43, Wenecja, zd. nm.: ,,TA 20” +)
Rosolino Pilo (1915—1916)
770 t; 73/7,3/2,7 m; 16000KM=30 w.; 5x102, 2x40 AA (2x102, 6x20 AA), 4 rt 450, miny; 69-79 l;
Antonio MOSTO
Fratelli CAIROLI (+23.12.40, na płn. wsch. od Trypolisu, miny)
Giuseppe Cesare ABBA
Giuseppe DEZZA (s+ 16.9.43, Rijeka; podn. przez Nm.: ,,TA 35” +)
Gitiseppc MISSORI (10.9.43, Durresi, Alb., zd. nm.: ,,TA 22” +)
Rosolino PILO
Simone SCHIAFFINO (+24.4.41, koło przyl. Bon, miny)
Giuseppe Sirtori (1917)
790 t; 73,5x7,3x2,7 m; 17000KM=30 w.; 6x102, 2x40 AA (późn. zm.??), 4 rt 450, 2 mbg, miny; 85l;
Franoesco STOCCO (+24.9.43, koło Kor¬fu, nm. sam.)
Giovanni ACERBI (+4.4.41, Massaua, br. sam.)
Giovanni SIRTORI (+25.9.43, kolo Kor¬fu, nm. sam.)
Vincenzo ORSINI (s+ 8.4.41, Massaua)
Giuseppe La Masa (1917— 1919)
785—851 t; 73,5x7,3x2,5—2,6 m; 17000KM=30 w.; 4x102, 2x76 AA (późn. 2—3x102, 6x20AA), 4 rt 450 (cz. 2 rt), cz. 2 mbg ; 78 l;
Angelo BASSINI (+28.5.43, Livorno, am. sam.)
Enrico COSENZ (z= 25.9.43, wsch. cz. Adriatyku; =27.9.43, nm. sam., s+ 8.9.43)
Giacinto CARINI ( 1x102, 8x20 AA, 3 rt 533, 2 rt 450)
Giacomo MEDICI (+ 16.4.43, Katania, am. sam.)
Giuseppe LA FARINA (+4.5.41, rej.wsch. wybrz. Tunezji, miny)
Giuseppe LA MASA (jak ,,G. Carini”;s+ 11.9.43, Neapol)
Nicola FABRIZI
Generali (1921—1922)
810 t; 73,5x7,3x2,4 m: 15500KM=30 w.; 3x102, 2x76 AA (późn. dod. x20 p1), 4 rt 450, cz. 2 mbg, miny; 106l;
Generale Achille PAPA (s= 9.9.43; późn. nm. ,,SG 28” +)
Generale Antonino CASCINO (s+ 9.9.43, Spezia)
Generale Antonio CANTORE (+22.8.42, rej. Tobruku, miny)
Generale Antonio CHINOTTO (+28.3.41, kolo Palermo, miny)
Generale Carlo MONTANARI (s+ 9.9.43, Spezia)
Generale Marcello PRESTINARI (+31.1.43, Cieśn. Sycylijska, miny)
Palestro (1921—1923)
875 t: 81,9x8x2,6 m; 18000KM=32 w.;4x102, 2x76 AA , 4 rt 450, 2 mbg, miny; 118l;
CONFIENZA (z+ 20.10.40, rej. Brindisi, KRp ,,Capitano A. Cecchi”)
PALESTRO (+22.9.40, na zach. ad Dur¬resi, Alb., br. OP ,,Osiris”)
SAN MARTINO (9.9.43, Pireus, zd. nm.: ,,TA 17” +)
SOLFERINO (9.9.43, Kreta, zd. nm.: ,,TA 18”+)
Curtatone (1923—1924)
1107 t; 84,7x8x2,5 m; 22000KM=32 w.; 4x102, 2x76 AA (1942 2x20 AA, 1943 dod 4x20 AA), 6 rt 450 2 rt 533, 2 mbg, miny; 117 l;
CALATAFIMI (9.9.43, Pireus, zd. nm.: ,,TA 19”+)
CASTELFIDARDO (9.9.43, Kreta, zd. nm.: ,,TA 16” +)
CURTATONE (+20.5.41, koło Pireusu, miny)
MONZAMBANO
Albatros (1934)
334 t; 70,5x6,9x1,7 m; 4300KM=24,5 w.; 2x102, 2x37 AA, 2xAA p1, 2 rt 450, 4 mbg; 52l;
ALBATROS (+27.9.41, rej. Mesyny, br. OP ,,Upright”)
Spica (1935)
620 t; 80,3x8,2x2,3 m; 19000KM=34w.; 3x100 AA, 8x13 AA, 4 rt 450, 2 mbg, 24 miny; 99-120 l;
ASTORE (3.40 sprzed. Szwecji: ,,Remus”)
SPICA (jw.: ,,Romulus”)
jw., lecz (1936)
630 t; 81,9x7,9x2,5 m; 34 w.; 4 rt 450 2—4 mbg, 24 miny
ALDEBARAN (+20.10.41, rej. Pireusu, miny)
ALTAIR (+20.10.41, jw.)
ANDROMEDA (+17.3.41, kolo Vlory, Alb., br. sam.)
ANTARES (+28.5.43, Livorno, am. sam.)
PERSEO (+4.5.43, na wsch. od wybrz. Tunezji, br. N ,,Nubian”, ,,Paladin” 1 ,~Petard”)
SAGITTARIO
SIRIO
VEGA (+10.1.41, na płd. wsch. od Pan¬tellerii, br. KRL ,,Bonaventure”, ,,Sauthamptan” i N ,,Hereward”)
jw., iecz (1936—1937)
640 t; 85,x8,2x2,6 m
CANOPO (+3.5.41, Trypolis, br. sam.)
CASSIOPEA
CASTORE (+2.6.43, na płd. ad Kalabnii, br. N ,,Jervis” i gr. N ,,Vasilissa Olga”)
CENTAURO (+4.11.42, Benghazi, br.sam.)
CIGNO (+16.4.43, na zach. od SycyliI, br. N ,,Paladin” i ,,Pakenham”)
CLIMENE (+28.4.43, na zach. od Sycylii, br. OP ,,Unshaken”)
jw., lecz (1938)
670 t
AIRONE (+12.10.40, na płd. wsch. od Sycylii, br. KR ,Ajax” I ,,York’)
ALCIONE (+11.12.41, na płn, od Krety, br. OP ,,Truant”)
ARETUSA
ARIEL (+12.10.40, jak ,,Airone”)
CALIPSO (+5.12.40, na wsch. od Trypo¬lisu, miny)
CALLIOPE
CIRCE (z+27.11.42, na płn, od Sycyiii)
CLIO
LIBRA
LINCE (b= 28.5.43, Zat. Tarencka, +28.8.43, tamże, br. OP ,,Ulton”)
LIRA (s+ 9.9.43, Spezia; podn. przez Nm.: ,,TA 49” +)
LUPO (+2.12.42, rej. wysp Kerkenna, br. KRL ,,Aurora”, ,,Argonaut”, ,,Sinius”)
PALLADE (+5.8.43, Neapol, am. lub br. sam.)
PARTENOPE (s+ 11.9.43, Neapol)
PLEIADI (+14.10.41, Trypolis, br. sam.)
POLLUCE (+4.9.42, na płn, od Tobru¬ku, br. sam.)
Ariete (1943)
745 t; 83,5x8,6x3,1 m; 22000KM=31,5 w.; 2x100 AA, 8x20 AA, 6 rt 450, 2 mbg; 150l;
ARIETE
Pegaso (1938)
840 t; 89,3x9,7x2,9 m; 16000KM=28 w.;2x100 AA, 4x13 AA11x20 AA, 4 rt 450 (zdj. ?), 6 mbg, miny; 154-168 l;
ORIONE
ORSA
PRGASO (s+ 11.9.43, zat. Pollenza, Ma¬jorka, Baleary)
PROCIONE (s+ 9.9.43, Spezia)
Ciclone (1942—1943)
910 t; 87,7x9,9x3,8m; 16000KM=26 w; 2x100 AA, 10—12x20 AA, 4 rt 450, 4—6 mbg, miny; 177 l;
ALISEO
ANIMOSO
ARDENTE (z+ 12.1.43, na zach. od Sy¬cylii)
ARDIMENTOSO
ARDITO (16.9.43, Portoferraio, zd. nm.:,,TA 26”+)
CICLONE (+8.3.43, Cieśn. Sycylijska, miny)
FORTUNALE
G1HBLI (s+ 9.9.43, Spezia)
GROPPO (+25.5.43, Mesyna, am. lub br.sam.)
IMPAVIDO (16.9.43, Portofenraio, zd.nm.: ,,TA 23”+)
IMPETUOSO (s+ 11.9.43, zat. Pollenza, Majorka, Baleany)
INDOMITO
MONSONE (+1.3.43, Neapol, am. sam.)
TIFONE (=7.5.43, Zat. Tunetańska, am.lub br. sam., s+ 7/8.5.43 tamże)
URAGANO (+3.2.43, Cieśn. Sycylijska, rniny)
Okręty zdobyte
I. (A—W 1914; 1941)
240 t; 57,5x5,7x1,5 m;5000KM=20 w.; 1x66, 1x66 AA (lub2x76 AA), 1x15 AA, 4 rt 450; 41l;
T 1 (4.41 eks jug. ,,T 1”)
T 3 (4.41 eks jug. ,,T 3”; 9.43, Rijeka, zd, nm.: ,,TA 48”+)
II. (A—W 1915—1916; 1941)
240 t; 57,5x5,7x1,5 m; 5000KM=21 w.; 2x66 AA (cz. 76 AA), 1x15 AA, 2 rt 450; 41l;
T 5 (4.41 eks jug. ,,T 5”)
T 6 (4.41 eks jug. ,,T 6”; s+ 11.9.43, koio Cesenatico, płn. zach. Adniatyk)
T 7 (4.41 eks jug. ,,T 7”; 9.43, Gruż, zd. nm.? +?)
T 8 (4.41 eks jug. ,,T 8”; +10.9.43, na płn. zach, ad Dubrownika, nm. sam.)
III. (Fr. 1936—1938; 1942—1943)
680 t; 80,7x7,9x3,1 m; 22000KM=34,5 w.; 2x100, 4x13 AA, 2 rt 550, 1 wbg; 105 l;
FR 41 (12.42 eks fr. ,,Bombarde”; 6.4.43nm. ,,TA 9”+)
FR 42 (jw., eks fr. ,,La Ponione”; jw.nm, ,,TA 10”+)
FR 43 (jw. eks fr. ,,L’Iphigénie”; jw. nm. ,,TA 11”+)
Włochy TW-T
Moderator: jareksk
Włochy TW-T
Fax et tuba