Największy kontenerowiec świata wodowanie w lipcu
Największy kontenerowiec świata wodowanie w lipcu
Budowany przez duńską stocznie Linde w Odense nowy rekordzista będzie miał długość około 400 metrów i jest obliczany na 13 tyś TEU wegług nie możliwych do końca do zweryfikowania danych technicznych statek będzie posiadał 2 silniki główne wolnoobrotowe sama liczba zabieranych kontenerów też nie jest możliwa do zweryfikowania gdyż następne jednostki o tej samej szerokości 55 metrów i długosci kadłuba projektowane są na 15 tys TEU ,samo pojawienie się tak dużego statku na pewno obudzi zapał azjatów do zbudowania jeszcze wiekszego kontenerowca ,zostaje pytanie jakie sa granice które będą przekraczane w najbliższych latach w których należy liczyć się że padną światowe rekordy co do długości jednoste pływających które były dotad zarezerwowane dla supertankowców których zaledwie kilkanaście przekroczyło pułap 400 metrów? http://www.shipspotting.com/modules/mya ... lid=229829
Pare lat temu Nedllyod przygotował projekt kontenerowca Mallaca klas który swoimi parametrami mógł by spokojnie przechodzić przez Cieśnine Mallaka projektowana jednostka miała mieć możliwość zabierania 20 tyś TEU a długość kadłuba miała przekraczać 450 metrów także jeszcze pewna granica istnieje ,co do wyładunku to był by to specjalny basen w którym wyładunek i załadunek odbywał by się z obu burt statku jednocześnie
Wczoraj w stoczni Odense wybuchł pożar na prawie wykończonym największym kontenerowcu świata całkowicie spłonoł mostek i część nadbudówki http://www.112-odense.dk/ aby zobaczyć zdjęcia kliknij na date 09/06-2006 w środku strony
Ciekawe co mają do ukrycia ? ale zdjęcia zpożaru są dostępne http://www.112-odense.dk/2006/Jun/09062 ... 2006.htm:o no chyba ,że zakażą o tym mówić
Mała poprawka do linku ze zdjęci http://www.112-odense.dk/2006/Jun/09062006/09062006.htm
kontenerowiec z Odense.
zakaz fotografowania obowiazuje w stoczni Lindoe zawsze.
zamieszczone zdjecia zostaly wykonane przez np. strazakow.
Normalnie zadne zdjecie nie dostaloby sie do prasy.
Stocznia produkuje statki w zasadzie tylko dla jednego armatora.
polecam strone stoczni www.oss.dk
Statek podobnej wielkosci bedzie budowany w Korei w 2009,
pod nadzorem GL
w podpisie - pracownik stoczni
zamieszczone zdjecia zostaly wykonane przez np. strazakow.
Normalnie zadne zdjecie nie dostaloby sie do prasy.
Stocznia produkuje statki w zasadzie tylko dla jednego armatora.
polecam strone stoczni www.oss.dk
Statek podobnej wielkosci bedzie budowany w Korei w 2009,
pod nadzorem GL
w podpisie - pracownik stoczni
krm
Re: kontenerowiec z Odense.
Krzysztof pisze:zakaz fotografowania obowiazuje w stoczni Lindoe zawsze.
zamieszczone zdjecia zostaly wykonane przez np. strazakow.
Normalnie zadne zdjecie nie dostaloby sie do prasy.
w podpisie - pracownik stoczni
zgoda... i taki zakaz w sumie nie dziwi... w koncu armator prawie wszystkich budowanych tam statków trzyma stocznie w garsci, a ma taka polityke, ze nigdy nie ujawnia oficjalnie wielkosci (ladownosci) swoich kolejnych, rekordowych kontenerowcow, w zwiazku z czym cale srodowisko (lacznie z czolowymi czasopismami fachowymi) ma "pozywkę" do spekulacji i "szacuje" prawdziwa wielkosc statkow (ladownosc w TEU)...
na poczatku, przy budowie kolejnych wiekszych kontenerowców, będących "kamieniami milowymi", spekulacje dotycza nawet nie dokladnej (szacowanej) liczby TEU, ale nawet liczby rzedow (po szerokosci statku) kontenerow na pokladzie / w ladowniach.. jak juz sie branza tego dowie, to zaczyna spekulowac i szacowac z lepszym przybliżeniem, w oparciu o - wlasnie liczbe rzedow (rows) i szeregów (bays) kontenerow na pokladzie, w oparciu o porownania wymiarow glownych z poprzednim rekordzista z Odense i podobnymi statkami konkurencji (o ile takie sa w zamowieniach lub w budowie gdzies), etc.
taka polityka informacyjna jest smieszna i dziecinna, dlatego, ze tak w gruncie rzeczy nie ma wiekszego rynkowego i biznesowego znaczenia czy srodowisko zaladowcow oraz konkurentow wie dokladnie, czy tez nie wie, czy dany statek ma 9000 TEU ladownosci, czy juz 10 500 TEU ...
...wiec jest to raczej takie "granie na nosie" i dziecinne "a nie powiem!" ze strony Maersk'a, a nie rzeczywista potrzeba biznesowa, zeby dokladne dane o ladownosci ukrywac, ale coz.. ich statki, ich stocznia.. maja prawo miec swoja "tajnosciowa" polityke informacyjna...
moze taka polityka jest jednym z elementów REKLAMY / wzbudzania zainteresowania (darmowego Public Relations - przez zaciekawienie branzy) - kto wie...
ale chcialbym zwrocic uwage na pewien ciekawy fakt..
otóż I TAK polityka informacyjna i Public Relations (zwlaszcza jesli chodzi o zarzadzanie sytuacja kryzysowa) lepiej (bardziej otwarcie) wyglada w Odense Staalskibsvaerft, niz w Polsce...
pare lat temu, gdy w nocy, pod naporem huraganowego wiatru, runela suwnica bramowa nad wiekszym suchym dokiem w Gdyni...
- konferencje prasowa zwolano dopiero w poludnie / wczesnym popoludniem w dzien po nocy, ktorej sie to stalo..
- warto tu znac topografie Stoczni Gdynia, ale dziennikarze zostali dopuszczeni do budynku dyrekcji (na konferencje prasowa) i ANI KROKU DALEJ (nie mozna bylo sie nawet zblizyc do rejonu dokow) - nie wpuszczano nikogo ZA budynek dyrekcji (ktory jest blisko bram glownych do stoczni)
- informacje przekazywane podczas konferencji byly niepelne (reglamentowane rowniez w takich aspektach, szczegolowych tematach, w ktorych to naprawde nie bylo potrzebne)
- tak sie zlozylo, ze rano ZDAZYLEM wejsc na teren Baltyckiego Terminalu Kontenerowego - udalo mi sie uzyskac pozwolenie - i sfotografowalem powalona suwnice z tamtej strony...
wiem, ze reporterzy lub ekipa filmowa, ktora dotarla tam, gdy ja jeszcze bylem na terenie BCT i (zanim zdazylem opuscic BCT) probowala rowniez wejsc, zeby sfotografowac stamtad i NIE UZYSKALA JUZ ZGODY... dowiedzialem sie pozniej, ze BCT nie wpuscilo ich NA PROSBE "sasiedzka" ze stoczni, grzcznosciowo realizujac polityke stoczni, co bylo smieszne i durnowate... (ze strony obu firm)
TYMCZASEM... tej samej nocy runela z grubsza podobnej wielkosci (o udzwigu o 100 t wiekszym, ale o znacznie mniejszej rozpietosci) suwnica w Odense...
...I CO SIE UKAZALO ___RANO___ na websajcie oficjalnym stoczni w Odense ?...
- ano informacja krotka o wypadku i SERIA ZDJEC (ujecia z roznych stron, zblizenia, plany ogolne) z miejsca wypadku, z widoczna powalona suwnica i uszkodzonym nieco statkiem w doku !!!!
taka jest wlasnie roznica w jakosci Public Relations w Danii i w Polsce...
Takie znalazłem dane na temat rekordzisty tylko czy są prawdziwe Classification Society for this vessel - ABS American Bureau of Shipping) website confirms vessel name as Emma Maersk with following dimensions;
LBP: 376m (I estimate LOA at 404m)
Beam: 56.4m
Depth: 30.2m (would permit 10 containers deep within hull).
GT: 110000
13400 teu
LBP: 376m (I estimate LOA at 404m)
Beam: 56.4m
Depth: 30.2m (would permit 10 containers deep within hull).
GT: 110000
13400 teu
znalazłem fotke tej jednostki po pożarze tylko czy uda się ją otworzyć bo zdjęcie pochodzi ze strony shippoting com gdzie trzeba być zalogowanym http://www.shipspotting.com/uploads/photos/249854.jpg
odcieli spaloną nadbudówke http://www.odensehavn.dk/c.php?id=35
Here are some videos showing the same:
http://www.tv2fyn.dk/modules/tv2fyn/vid ... tr=Lind%F8
(See the first 3-4 videos)
I got the video link from Bjarne Johansen, whom I
Here are some videos showing the same:
http://www.tv2fyn.dk/modules/tv2fyn/vid ... tr=Lind%F8
(See the first 3-4 videos)
I got the video link from Bjarne Johansen, whom I
Re: pozar..
Zdjęcia nadal są. W linku który pjawił sie wcześniejKrzysztof pisze:no i nie ma juz zdjec z pozaru....
http://www.112-odense.dk/2006/Jun/09062006/09062006.htm