Brandon

forum to dedykowane jest wszystkim jednostkom pływającym budowanym w celach cywilnych...

Moderatorzy: crolick, Marmik

Krzysztof Gerlach
Posty: 4485
Rejestracja: 2006-05-30, 08:52
Lokalizacja: Gdańsk

Brandon

Post autor: Krzysztof Gerlach »

Czy ktoś z Panów wie, jakie były losy po 1854 r. parowca Brandon, zbudowanego w Glasgow i wyposażonego przez firmę Randolph, Elder & Co. z Govan w pionierski silnik podwójnego rozprężania pary? W 1854 był używany przez rząd brytyjski w charakterze transportowca w wojnie krymskiej, ale na tej dacie moje informacje się urywają. Za ewentualną pomoc z góry dziękuję. Krzysztof Gerlach
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6845
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

BRANDON (3.1854) zbud Barclay, Curle & Co, Whitenich, Glasgow #7 (/37)
rejestr 9.8.1954 London& Limerick Steam Ship Company, Limerick
zelazny srubowy 764brt/501nrt 216'1''x27'3''x17'1''(glebokosc) 170nKM
Wamieniany 1855 BPP
4.11.1854 kontrakt na 3 miesiace jako tranpsort 2 funty 10 shiligi za miesiac
tranport matrialow i wojska do Balaklavy, ( transport No.139)
nasepnie chorych zolnierzy do Kontsntynopola
nasepnie sluzyl jako okret szpitalny do 9.11.55
zwolniony ze sluzby 3.12.55
9.11.55 z Konstantynopola do Portsmouth przyplynal 1.12.55
nie wyplacono 11 funtow 19 szylingow z powodu braku rachunkow za koszty wegla
od 10.3.56 nowa umowa za 1 funt 17 szylingow 6 pensow za miesiac

Mercantile Navy List 1857 nie wymieniany
Nie wymieniany 1858 BPP

Na razie nie wiem nic wiecaj.

AvM
Krzysztof Gerlach
Posty: 4485
Rejestracja: 2006-05-30, 08:52
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Krzysztof Gerlach »

Serdecznie dziękuję!
To niby tylko półtora roku więcej służby niż miałem, ale obejmujące niezwykle interesujący mnie okres, a w proporcji czasowej i tak dodatkowe 150 procent tego, co mnie udało się dotąd znaleźć!
Krzysztof Gerlach
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6845
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

Wymieniany jest tez w
D.B.McNeill Irish Passenger Steamship Services Vol 2 : South of Ireland
str131.
Na linii Limerick-London nie bylo do 1854 roku polaczenia bezposredniego kiedy to wproawdzono BRANDON , HOLYROOD i WATERWITCH do cotygodniopwego polacuzenia miedzy obydwama partami. Polaczenie to bylo utrzymywane do 1865 r.

AvM
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6845
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

Mala pomylka MNL 1857 jest jeszcze wymieniany,
Pomylilem z MNL 1863.

Chyba zostal w czasie swojej ostatniej podrozy sprzedany w Konstatynopolu.
chociaz najprawdopodobniej stalo sie to dopiero dopiero w 1862 r.

BENJAMIN ATTWOOD Guistiniani , Konstantynopol
Zlowowany w Turcji okolo 1893.
LLoyd 1865: 759brt/567ntrt 216,1x27,3x17,1ft 154nKM
Unterwrites 1885 763brt 495nrt B.J. Guistiniani
-
AvM
Krzysztof Gerlach
Posty: 4485
Rejestracja: 2006-05-30, 08:52
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Krzysztof Gerlach »

Teraz to już niemal komplet potrzebnych informacji. Jeszcze raz bardzo dziękuję!
Krzysztof Gerlach
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6845
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

Od przyjaciol dane z PRO:

Trails: 8.6.1854

built by R.Barcley & Curle,Stabcross-Glasgow -7-

09.08.1854 registered at Limerick as BRANDON (off. no. 10758) for London & Limerick Steam Ship Co., Limerick /Br
23.08.1857: register closed "sold to foreign owners as BRANDON
12.06.1862 register re-opened at London as BENJAMIN ATTWOOD H.E.Moss, Liverpool/Br
01.12.1862 register closed "sold to foreign owners"
1862 BENJAMIN ATTWOOD B.J. Giustiniani, Istanbul / flag ??? (LR:Turkish)
1893 deleted from LR

AvM
Krzysztof Gerlach
Posty: 4485
Rejestracja: 2006-05-30, 08:52
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Krzysztof Gerlach »

Dalsze podziękowania!
Krzysztof Gerlach
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6845
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

Sprawa jest bardzo ciekawa, podobnie do innych statkow zKonstantynopola
najczesciej nie wiadomo jaka wlasciwie bandere nosily. Bardzo czesto byly zarejestrowane w ktoryms z konsulatow.

AvM
ODPOWIEDZ