Landing Ship, Tank

Okręty Wojenne po 1945 roku

Moderatorzy: crolick, Marmik

Awatar użytkownika
pothkan
Posty: 4570
Rejestracja: 2006-04-26, 23:59
Lokalizacja: Gdynia - morska stolica Polski
Kontakt:

Landing Ship, Tank

Post autor: pothkan »

Ot, zagwozdka...

W latach 1940-50tych Argentyna otrzymała od USA kilkanaście okrętów tego typu. Określono je jako BDT (Buque de Desembarco de Tanques), a pierwszym (w 1947 r.) był BDT №1, później "Cabo San Bartolomé " (nr burtowy Q.41), wycofany w 1972 r. Argentyńczycy (histarmar, Arguindeguy) piszą że był to dawny LST-875. Jednak navsource podaje, że 875 został w 1948 r. oddany Filipinom (gdzie służył jako "Misamis Oriental"). Jane'sy z lat 1960-tych przy obu okrętach (argentyńskim i filipińskim) wymieniają "ex LST-875".

Dwóch LST-875 na pewno nie było (bo byłoby to wbrew amerykańskiej tradycji niepowtarzalności hull numbers). Zatem dawny BDT №1 nosił inny numer. Pytanie, jaki?

Pomoże ktoś? :-(
Obrazek
Marek S.
Posty: 682
Rejestracja: 2004-07-06, 15:21
Lokalizacja: Węgierska Górka k/Żywca

Post autor: Marek S. »

Trzeba by przejrzeć wykaz u Friedman'a "U.S Landing Ship" (czy jakoś tak). Niestety nie mam go pod ręką ale zapytaj Andrzeja J.
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6801
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

Tu jest dyskusja na ten temat:

z udzialem Paula Silverstone , moim i naszego Krisa alias Creese alias Krzysztof

http://warsailors.com/forum/read.php?1, ... #msg-34070


AvM
nek
Posty: 398
Rejestracja: 2005-07-25, 16:07
Lokalizacja: Ustroń

Re: Landing Ship, Tank

Post autor: nek »

pothkan pisze:Ot, zagwozdka...

W latach 1940-50tych Argentyna otrzymała od USA kilkanaście okrętów tego typu. Określono je jako BDT (Buque de Desembarco de Tanques), a pierwszym (w 1947 r.) był BDT №1, później "Cabo San Bartolomé " (nr burtowy Q.41), wycofany w 1972 r. Argentyńczycy (histarmar, Arguindeguy) piszą że był to dawny LST-875. Jednak navsource podaje, że 875 został w 1948 r. oddany Filipinom (gdzie służył jako "Misamis Oriental"). Jane'sy z lat 1960-tych przy obu okrętach (argentyńskim i filipińskim) wymieniają "ex LST-875".

Dwóch LST-875 na pewno nie było (bo byłoby to wbrew amerykańskiej tradycji niepowtarzalności hull numbers). Zatem dawny BDT №1 nosił inny numer. Pytanie, jaki?

Pomoże ktoś? :-(
BDT nr 1 to wg Amerykanów były LST-851 , :wink: Jane'som zbytnio bym nie ufał , o ile to nie są floty starego NATO
Awatar użytkownika
pothkan
Posty: 4570
Rejestracja: 2006-04-26, 23:59
Lokalizacja: Gdynia - morska stolica Polski
Kontakt:

Post autor: pothkan »

Fakt, Jane'sy są jak WSI - "wieczna weryfikacja" :-)

Ale i tak są lepsze od np. Weyersów.

LST-851 ma w navsource "fate unknown", więc by pasował. Ale jeszcze przejrzę link od AvM (dzięki swoją drogą, przyznam że nie znałem głębiej tego forum).

Z tym że zapytam: "BDT nr 1 to wg Amerykanów były LST-851", skąd ta informacja (źródło?).
nek
Posty: 398
Rejestracja: 2005-07-25, 16:07
Lokalizacja: Ustroń

Post autor: nek »

pothkan pisze:Fakt, Jane'sy są jak WSI - "wieczna weryfikacja" :-)

Ale i tak są lepsze od np. Weyersów.

LST-851 ma w navsource "fate unknown", więc by pasował. Ale jeszcze przejrzę link od AvM (dzięki swoją drogą, przyznam że nie znałem głębiej tego forum).

Z tym że zapytam: "BDT nr 1 to wg Amerykanów były LST-851", skąd ta informacja (źródło?).
m.in tu Panie Oskarze
http://www.coltoncompany.com/shipbldg/u ... bridge.htm
Awatar użytkownika
pothkan
Posty: 4570
Rejestracja: 2006-04-26, 23:59
Lokalizacja: Gdynia - morska stolica Polski
Kontakt:

Post autor: pothkan »

Pojawia się kolejny problem (po przeanalizowaniu dyskusji na Warsailors) - BDT 5 / BDT 13. W końcu jak, czy to ten sam okręt (i jakie okoliczności zmiany, wspomniano o wyrzuceniu na brzeg), czy dwa inne (a wówczas, jeśli pierwszy to LST-801, skąd drugi?).
Obrazek
ODPOWIEDZ