Jaki to okret w stoczni Schichau w Elblagu?

Okręty Wojenne lat 1905-1945

Moderatorzy: crolick, Marmik

Awatar użytkownika
Ksenofont
Posty: 2105
Rejestracja: 2004-12-27, 23:28
Lokalizacja: Praga

Post autor: Ksenofont »

Andrzej J. pisze:Xeno miałeś rację, to może być drabina, natomiast reling mógł być z prętów, nie z łancuchów i nie chciano go demonotwać.
Jeśli to reling niedemontowalny, jeśli to nie tor minowy, jeśli nie ma uzbrojenia (i tego tam... wyposażenia trałowego), jeśli ma taką rufę:

To nie jest trałowiec.

X
Myślisz, że było zagrożenie, które im umknęło; problem, którego nie poruszyli; aspekt, którego nie rozpatrywali; pomysł, na który nie wpadli; rozwiązanie, którego nie znaleźli?!?
Obrazek
Awatar użytkownika
fdt
Posty: 1644
Rejestracja: 2004-01-04, 15:49
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: fdt »

1. W Elblągu nie budowano M-bootów... nigdy.
2. Na fotce to jest stocznia w Elblągu - dokładnie pochylnia nr 2.
3. W Elblągu prawdopodobnie przebudowywano jakieś jednostki.
4. To coś na fotce jest M-bootopodobne, a może to jest któryś z FB? Np. F-2 lub F-7?

W 1940 przebudowywano FB na TF-booty.... ale w 1943-44 (?) z powrotem przeflancowano kilka na FB... Może tu jest Lenin pogrzebany? Ma ktoś Marine Arsenal nr 44?
Andrzej J.
Posty: 1094
Rejestracja: 2004-01-06, 02:19
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Andrzej J. »

Alfred - cofasz się!
Pkt. 1 jest nieprawdą - zapewne opierałeś się na mini-Gronerze - "Die Schiffe der deutschen Kriegsmarine und Luftwaffe 1939-45 und ihre Verbleibe" (np. w posiadanym przeze mnie wydaniu VII z 1972 schichauowskie II-wojenne M-bootysą przyporządkowane bładnie - moim zdaniem - wyłącznie Kłajpedzie i Królewcowi).

Nie mógł być to żaden F-boot, bo te zawsze miały po dwa kominy.
Sorry, idę spać, reszta jutro.
Awatar użytkownika
janik41
Posty: 1326
Rejestracja: 2004-07-03, 22:16
Lokalizacja: Kopavogur
Kontakt:

Post autor: janik41 »

fdt pisze:1. W Elblągu nie budowano M-bootów... nigdy.
2. Na fotce to jest stocznia w Elblągu - dokładnie pochylnia nr 2.
3. W Elblągu prawdopodobnie przebudowywano jakieś jednostki.
4. To coś na fotce jest M-bootopodobne, a może to jest któryś z FB? Np. F-2 lub F-7?

W 1940 przebudowywano FB na TF-booty.... ale w 1943-44 (?) z powrotem przeflancowano kilka na FB... Może tu jest Lenin pogrzebany? Ma ktoś Marine Arsenal nr 44?
Alfredzie to wynika z tego że Groner się myli, w tomie drugim podaje co poniżej
Obrazek
Awatar użytkownika
fdt
Posty: 1644
Rejestracja: 2004-01-04, 15:49
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: fdt »

Nie wiem, czy Groner się mylił, ale wy jednak się mylicie.

Jeżeli popatrzycie np. na oficjalne (firmowe) enuncjacje gdzie zbudowano coś dużego... (Gefiona, Elsassa itp) to ZAWSZE będzie tam stało, że "Erbaut von F. Schichau Elbing-Danzig" (w tej kolejności)... pomimo tego, że zbudowano okręt w Gdańsku... Jeżeli weźmiesz oficjalny folder z 1941 roku, to zatytułowany on będzie F.Schichau GmbH Elbing.... mimo, że traktuje on o zakładach w Elblągu, Gdańsku i Królewcu...

Stąd nieporozumienia i pomyłki... Elbląg był zapchany budową T-bootów i później Seehundów... tu czasem zrobiono jakąś przebudowę, ale M-bootów nie budowano.
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6377
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

fdt moze miec racje.

Wg listy bremenskiej:
#1437-8 Königsberg
#1494-7 Königsberg
#1509-12 Königsberg
#1550-3 Königsberg
#1579-80 Königsberg
#1455-60 zarezerwowane dla T-25-30 w Elblagu , anulowane (numery przyzana M-Bootom)

Okrety nie U-Booty w bodowie
#1554 okret zabezpieczenia lotnictwa "O" = Richtofen (K.71) bud Königsberg
#1555 plywajacy kambuz (kuchnia) bud Königsberg

i juz prawie nic nie ma
Awatar użytkownika
fdt
Posty: 1644
Rejestracja: 2004-01-04, 15:49
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: fdt »

Andrzej J. pisze:Alfred - cofasz się!
Może się i cofam, ale dbam o to aby zawsze cofać się do przodu :)
Andrzej J. pisze:Pkt. 1 jest nieprawdą - zapewne opierałeś się na mini-Gronerze - "Die Schiffe der deutschen Kriegsmarine und Luftwaffe 1939-45 und ihre Verbleibe"
Nie, opierałem się na listach: bremeńskiej, Boie i Schmelzkopfa, na papierzyskach z Malborka, które przejrzalem swego czasu co do kartki, no i na technicznym rozsądku. W Malborku nie ma ani jednego rysunku dotyczacego M-bootów II wojennych... a zresztą po co budować M-booty w Elblagu jak w Królewcu masz wyspecjalizowaną w tym asortymencie stocznię, gdzie traserzy z zamknietymi oczami tną blachy seryjnie a spawacze tak samo je spawają...? To, że bebechy tychże M-bootów byly robione w Elblągu, nie świadczy przeciw faktowi, że kadłuby produkowano i wyposażano w Królewcu.
Andrzej J. pisze:schichauowskie II-wojenne M-bootysą przyporządkowane bładnie - moim zdaniem - wyłącznie Kłajpedzie i Królewcowi).
Na czym opierasz swoje przekonanie?
Andrzej J. pisze:Nie mógł być to żaden F-boot, bo te zawsze miały po dwa kominy.
Cóż, przebudowa to przebudowa... może i to zostało zmienione? Nie wiem na pewno, ale rzucam temat, bo dokumentacja na F-booty była w Malborku a przebudowa z TF na FB w 1943 - 44 jest dośc słabo udokumentowana graficznie...
Ostatnio zmieniony 2007-04-11, 20:17 przez fdt, łącznie zmieniany 1 raz.
Hades
Posty: 13
Rejestracja: 2006-11-25, 00:11
Lokalizacja: Niemcy, Bawaria

Post autor: Hades »

fdt pisze:Ma ktoś Marine Arsenal nr 44?
ma :)
przegladnalem ale nic nie znalazlem :(

Teraz ja mam pytanie:
- co to jest lista bremenska?
- Lista Boie i Schmelzkopfa? Oni zajmowali sie tylko okretami handlowymi
Pozdrowienia

Lothar
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6377
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

[quote="Hades"
Teraz ja mam pytanie:
- co to jest lista bremenska?
- Lista Boie i Schmelzkopfa? Oni zajmowali sie tylko okretami handlowymi[/quote]

Jest kilka list stoczniowych Schichaua godnych wspomnienia

1) W PAN W Gdasku - dobre dane maszyn,
2) W Schichale Bremen - niestety brak kilu stron.
- wymiary , dane wodowan, itd
3) Schmeltzkopf - lista opublikwana w STRANDGUT
- raczej kompilacja bazujaca na maszynopisie (kto jest autorem ?)
4) Germanische LLoyd - Listy publikowane od 1897 roku
5) Boie - ksiazka z listami WSZYSTKICH stoczni do 2000 roke.
Kompilacja z innych zrodel . glownie STRANDGUT
6) Lista w ksiazce 125 (do 1937) tylko wlasciciele i nazwy.

AvM
Awatar użytkownika
fdt
Posty: 1644
Rejestracja: 2004-01-04, 15:49
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: fdt »

Hades pisze: Teraz ja mam pytanie:
- co to jest lista bremenska?
- Lista Boie i Schmelzkopfa? Oni zajmowali sie tylko okretami handlowymi
Listy stoczniowe autorstwa Boie, Schmelzkopfa i tzw. bremeńska - to listy jednostek zbudowanych przez stocznie Schichau znane tutejszym forumowiczom. Jeżeli składa się listę stoczniową stoczni która produkowała znaczne ilości okrętów wojennych to teza, że "Oni zajmowali sie tylko okretami handlowymi" jest trudna do obrony... ;)
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6377
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

fdt - liste bremenska dostales, bo obiecales zrobic z niej wersje elektroniczna .
Mam to na pismie

AvM
Awatar użytkownika
fdt
Posty: 1644
Rejestracja: 2004-01-04, 15:49
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: fdt »

AvM pisze:fdt - liste bremenska dostales, bo obiecales zrobic z niej wersje elektroniczna .
Mam to na pismie

AvM
Nie mam ostatnio czasu. Od lipca mam huk zajęć w pracy. Mam ci ją zwrócić?
Hades
Posty: 13
Rejestracja: 2006-11-25, 00:11
Lokalizacja: Niemcy, Bawaria

Post autor: Hades »

fdt pisze:to teza, że "Oni zajmowali sie tylko okretami handlowymi" jest trudna do obrony... ;)
tylko spokojnie, ja zadnej tezy tutaj nie stawialem. To jest pomowienie :)

Jeszcze niedawno nie wiedzialem do czego w ogole sluzy Schmelzkopf...
Ale moje zainteresowanie flota handlowa i stoczniami rosnie z dnia na dzien.
Pozdrowienia

Lothar
Awatar użytkownika
janik41
Posty: 1326
Rejestracja: 2004-07-03, 22:16
Lokalizacja: Kopavogur
Kontakt:

Post autor: janik41 »

No dobrze a jeśli nic nie możemy dopasować istnieje możliwość że jest to zdobyczna jednostka jeśli tak to co by wchodziło w gre.
Może to jeden z Geleitbootów, po zdjęciu drugiego komina podobny fo F-7 tyle że troszkę za duży chyba.
W grę wchdzi być może jak wspomniał Andrzej J któryś z FM z 1918 roku i jego przebudowa, były jednokominowe. 45 m.
Hades
Posty: 13
Rejestracja: 2006-11-25, 00:11
Lokalizacja: Niemcy, Bawaria

Post autor: Hades »

Przegladnalem pare tomow Grönera ale (za kazdym razem cos nowego w nich znajduje :) ) to oczywiscie do niczego prowadzi. Jedyna mozliwosc to sa te listy budowanych, przebudowywanych i reperowanych okretow w Elblagu okolo listopada 1943. Najbardziej prawdopodobne powinna byc przebudowa.

Czy egzystuje lista okretow, ktore byly w tym czasie w Elblagu przebudowane?

Kolega @TD opublikowal pod

http://forum-marinearchiv.de/smf/index. ... 00.15.html

fragmenty listy zamowien na M-Booty i w tychze stoi juz przy zamowieniu "Schichau, Königsberg" a nie "Schichau, Elbing".
Pozdrowienia

Lothar
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6377
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

Hades pisze: Czy egzystuje lista okretow, ktore byly w tym czasie w Elblagu przebudowane?

Kolega @TD opublikowal pod
Theo Dorgeist jest tu tez czesto goscie.

Jesli chodzi o tego typu listy to tylko on lub zmarly Dr.Jung cos takiego mieli.

AvM
ODPOWIEDZ