Andrzej J. pisze:Alfred - cofasz się!
Może się i cofam, ale dbam o to aby zawsze cofać się do przodu
Andrzej J. pisze:Pkt. 1 jest nieprawdą - zapewne opierałeś się na mini-Gronerze - "Die Schiffe der deutschen Kriegsmarine und Luftwaffe 1939-45 und ihre Verbleibe"
Nie, opierałem się na listach: bremeńskiej, Boie i Schmelzkopfa, na papierzyskach z Malborka, które przejrzalem swego czasu co do kartki, no i na technicznym rozsądku. W Malborku nie ma ani jednego rysunku dotyczacego M-bootów II wojennych... a zresztą po co budować M-booty w Elblagu jak w Królewcu masz wyspecjalizowaną w tym asortymencie stocznię, gdzie traserzy z zamknietymi oczami tną blachy seryjnie a spawacze tak samo je spawają...? To, że bebechy tychże M-bootów byly robione w Elblągu, nie świadczy przeciw faktowi, że kadłuby produkowano i wyposażano w Królewcu.
Andrzej J. pisze:schichauowskie II-wojenne M-bootysą przyporządkowane bładnie - moim zdaniem - wyłącznie Kłajpedzie i Królewcowi).
Na czym opierasz swoje przekonanie?
Andrzej J. pisze:Nie mógł być to żaden F-boot, bo te zawsze miały po dwa kominy.
Cóż, przebudowa to przebudowa... może i to zostało zmienione? Nie wiem na pewno, ale rzucam temat, bo dokumentacja na F-booty była w Malborku a przebudowa z TF na FB w 1943 - 44 jest dośc słabo udokumentowana graficznie...