Okręty Royal Navy, XVII-XIX w. (3)
-
- Posty: 2316
- Rejestracja: 2004-08-26, 21:03
- Lokalizacja: Częstochowa
-
- Posty: 4484
- Rejestracja: 2006-05-30, 08:52
- Lokalizacja: Gdańsk
Ferreter – kanonierka-bryg typu Bloodhound, zaprojektowanego przez Johna Henslow w 1801. Zwodowany 4.04.1801 w stoczni firmy Perry, Wells & Green w Blackwall. Wymiary rzeczywiste: 80’1” x 23’0” x 8’6”, tonaż 184 tony. Załoga: 50. Uzbrojenie: 10 karonad 18-funtowych i 2 karonady 32-f lub w sumie 12 karonad 18-f. W aktywnej służbie 1801-1807. Zdobyty 31.03.1807 w ujściu rzeki Ems przez siedem holenderskich kanonierek (zemściło się uzbrojenie wyłącznie w karonady – przeciwnicy ostrzeliwali go spokojnie spoza ich zasięgu).
Fearless, Gallant – brygi-kanonierki typu Archer.
Fearless – zwodowany 18.12.1804 w stoczni Josepha Graham w Harwich. Wymiary rzeczywiste: 80’3,5” x 22’7” x 9’5”, tonaż 180 ton. W aktywnej służbie 1805-1812. Rozbił się u wybrzeży Hiszpanii 8.12.1812 na skutek błędnej nawigacji.
Gallant - zwodowany 20.09.1804 w stoczni firmy R.B. Roxby w Wearmouth. Wymiary rzeczywiste: 80’4” x 22’8” x 9’5”, tonaż 181 ton. W aktywnej służbie 1804-1815. Sprzedany na rozbiórkę w 1815.
Kanonierki projektu Thomasa Hamiltona z 1805 budowano w kilku partiach.
W 1805 – łącznie z prototypem siedem sztuk (bez numeracji i nazw).
W 1808 - trzydzieści lub trzydzieści jeden sztuk (nr 1-31) w pierwszej serii i pięć sztuk (nr 32-36) w drugiej serii.
Na przełomie 1808/1809 – pięćdziesiąt lub pięćdziesiąt jeden sztuk (nr 35-85).
Uwaga: mam świadomość, że liczby nie zawsze odpowiadają numerom, a część numerów się powtarza, lecz takie nieprecyzyjne zapisy przetrwały w dokumentach.
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach
Fearless, Gallant – brygi-kanonierki typu Archer.
Fearless – zwodowany 18.12.1804 w stoczni Josepha Graham w Harwich. Wymiary rzeczywiste: 80’3,5” x 22’7” x 9’5”, tonaż 180 ton. W aktywnej służbie 1805-1812. Rozbił się u wybrzeży Hiszpanii 8.12.1812 na skutek błędnej nawigacji.
Gallant - zwodowany 20.09.1804 w stoczni firmy R.B. Roxby w Wearmouth. Wymiary rzeczywiste: 80’4” x 22’8” x 9’5”, tonaż 181 ton. W aktywnej służbie 1804-1815. Sprzedany na rozbiórkę w 1815.
Kanonierki projektu Thomasa Hamiltona z 1805 budowano w kilku partiach.
W 1805 – łącznie z prototypem siedem sztuk (bez numeracji i nazw).
W 1808 - trzydzieści lub trzydzieści jeden sztuk (nr 1-31) w pierwszej serii i pięć sztuk (nr 32-36) w drugiej serii.
Na przełomie 1808/1809 – pięćdziesiąt lub pięćdziesiąt jeden sztuk (nr 35-85).
Uwaga: mam świadomość, że liczby nie zawsze odpowiadają numerom, a część numerów się powtarza, lecz takie nieprecyzyjne zapisy przetrwały w dokumentach.
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach
-
- Posty: 2316
- Rejestracja: 2004-08-26, 21:03
- Lokalizacja: Częstochowa
-
- Posty: 4484
- Rejestracja: 2006-05-30, 08:52
- Lokalizacja: Gdańsk
Locust, Mallard, Manly - brygi-kanonierki typu Archer.
Locust – zwodowany 2.04.1801 w stoczni firmy Frances Barnard Sons & Co w Deptford. Wymiary rzeczywiste: 80’1,5” x 22’7” x 9’5,5”, tonaż 179 ton. W aktywnej służbie 1801-1813. Sprzedany w 1814.
Mallard - zwodowany 11.04.1801 w stoczni firmy Frances Barnard Sons & Co w Deptford. Wymiary rzeczywiste: 80’0,5” x 22’6,5” x 9’5,5”, tonaż 178 ton. W aktywnej służbie 1801-1804. Wszedł na mieliznę pod Calais i został zdobyty z brzegu przez Francuzów 24.12.1804. Wcielony do marynarki francuskiej bez zmiany nazwy, jako bryg 12-działowy. Przemianowany na Favori 26.07.1814 (w czasie Stu Dni Napoleona ponownie chwilowo Mallard). Wg jednych rozebrany w 1827, wg innych skreślony z listy floty w 1831.
Manly – zwodowany 7.05.1804 w stoczni firmy John Dudman & Co w Deptford. Wymiary rzeczywiste: 80’1” x 22’6” x 9’5,5”, tonaż 178 ton. W aktywnej służbie 1804-1806. W styczniu 1806 wszedł na mieliznę u wybrzeży holenderskich i został pochwycony przez Holendrów w ujściu rzeki Ems. Odbity przez Anglików na Morzu Północnym dopiero 1.01.1809. Ponownie w aktywnej służbie 1809-1811. Zdobyty przez trzy duńskie brygi u południowych wybrzeży Norwegii 2.09.1811. Znów odbity przez Anglików, tym razem w listopadzie 1813, ale teraz wcielony do Royal Navy jako Bold. Sprzedany w 1814.
Kanonierki projektu Hamiltona różniły się trochę wymiarami projektowymi w poszczególnych seriach:
pierwsza seria (z 1805) 50’7” x 14’0” x 5’4,5”, tonaż 44 tony;
druga seria (z 1808) 50’7” x 14’2,5” x 5’4,5”, tonaż 45 ton;
trzecia seria (z 1808) 54’0” x 14’8” x 5’8”, tonaż 52 tony;
czwarta seria (z 1808/1809) 54’0” x 14’8” x 6’2”, tonaż 52 tony;
o różnych wariantach uzbrojenia już pisałem. Charakteryzowały się poszyciem na zakładkę, w zasadzie poruszały się na wiosłach, ale miały jeden składany maszt z żaglem łacińskim.
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach
Locust – zwodowany 2.04.1801 w stoczni firmy Frances Barnard Sons & Co w Deptford. Wymiary rzeczywiste: 80’1,5” x 22’7” x 9’5,5”, tonaż 179 ton. W aktywnej służbie 1801-1813. Sprzedany w 1814.
Mallard - zwodowany 11.04.1801 w stoczni firmy Frances Barnard Sons & Co w Deptford. Wymiary rzeczywiste: 80’0,5” x 22’6,5” x 9’5,5”, tonaż 178 ton. W aktywnej służbie 1801-1804. Wszedł na mieliznę pod Calais i został zdobyty z brzegu przez Francuzów 24.12.1804. Wcielony do marynarki francuskiej bez zmiany nazwy, jako bryg 12-działowy. Przemianowany na Favori 26.07.1814 (w czasie Stu Dni Napoleona ponownie chwilowo Mallard). Wg jednych rozebrany w 1827, wg innych skreślony z listy floty w 1831.
Manly – zwodowany 7.05.1804 w stoczni firmy John Dudman & Co w Deptford. Wymiary rzeczywiste: 80’1” x 22’6” x 9’5,5”, tonaż 178 ton. W aktywnej służbie 1804-1806. W styczniu 1806 wszedł na mieliznę u wybrzeży holenderskich i został pochwycony przez Holendrów w ujściu rzeki Ems. Odbity przez Anglików na Morzu Północnym dopiero 1.01.1809. Ponownie w aktywnej służbie 1809-1811. Zdobyty przez trzy duńskie brygi u południowych wybrzeży Norwegii 2.09.1811. Znów odbity przez Anglików, tym razem w listopadzie 1813, ale teraz wcielony do Royal Navy jako Bold. Sprzedany w 1814.
Kanonierki projektu Hamiltona różniły się trochę wymiarami projektowymi w poszczególnych seriach:
pierwsza seria (z 1805) 50’7” x 14’0” x 5’4,5”, tonaż 44 tony;
druga seria (z 1808) 50’7” x 14’2,5” x 5’4,5”, tonaż 45 ton;
trzecia seria (z 1808) 54’0” x 14’8” x 5’8”, tonaż 52 tony;
czwarta seria (z 1808/1809) 54’0” x 14’8” x 6’2”, tonaż 52 tony;
o różnych wariantach uzbrojenia już pisałem. Charakteryzowały się poszyciem na zakładkę, w zasadzie poruszały się na wiosłach, ale miały jeden składany maszt z żaglem łacińskim.
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach
-
- Posty: 2316
- Rejestracja: 2004-08-26, 21:03
- Lokalizacja: Częstochowa
-
- Posty: 4484
- Rejestracja: 2006-05-30, 08:52
- Lokalizacja: Gdańsk
Mariner, Minx, Piercer - brygi-kanonierki typu Archer.
Mariner – zwodowany 4.04.1801 w stoczni Thomasa Pitcher w Northfleet. Wymiary rzeczywiste: 80’1,5” x 22’8” x 9’5,5”, tonaż 180 ton. W aktywnej służbie 1801-1814. Sprzedany w 1814.
Minx - zwodowany 14.04.1801 w stoczni Thomasa Pitcher w Northfleet. Wymiary rzeczywiste: 80’1” x 22’8” x 9’5,5”, tonaż 180 ton. W aktywnej służbie 1801-1809. Zdobyty przez sześć duńskich kanonierek w pobliżu Skaw 2.09.1809.
Piercer – zwodowany 29.07.1804 w stoczni firmy Obadiah Ayles w Topsham. Wymiary rzeczywiste: 80’0” x 22’6,75” x 9’5”, tonaż 178 ton. W aktywnej służbie 1804-1813. W styczniu 1814 przeklasyfikowany na slup. W czerwcu 1814 przekazany rządowi Hanoweru jako okręt strażniczy.
Kanonierki projektu Hamiltona nazywano po prostu „kanonierkami (gunboats) komisarza Hamiltona”. Nie wiem, jaką miały oficjalnie załogę, ale – sądząc po wielkości – było to zapewne około 20 ludzi.
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach
Mariner – zwodowany 4.04.1801 w stoczni Thomasa Pitcher w Northfleet. Wymiary rzeczywiste: 80’1,5” x 22’8” x 9’5,5”, tonaż 180 ton. W aktywnej służbie 1801-1814. Sprzedany w 1814.
Minx - zwodowany 14.04.1801 w stoczni Thomasa Pitcher w Northfleet. Wymiary rzeczywiste: 80’1” x 22’8” x 9’5,5”, tonaż 180 ton. W aktywnej służbie 1801-1809. Zdobyty przez sześć duńskich kanonierek w pobliżu Skaw 2.09.1809.
Piercer – zwodowany 29.07.1804 w stoczni firmy Obadiah Ayles w Topsham. Wymiary rzeczywiste: 80’0” x 22’6,75” x 9’5”, tonaż 178 ton. W aktywnej służbie 1804-1813. W styczniu 1814 przeklasyfikowany na slup. W czerwcu 1814 przekazany rządowi Hanoweru jako okręt strażniczy.
Kanonierki projektu Hamiltona nazywano po prostu „kanonierkami (gunboats) komisarza Hamiltona”. Nie wiem, jaką miały oficjalnie załogę, ale – sądząc po wielkości – było to zapewne około 20 ludzi.
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach
-
- Posty: 2316
- Rejestracja: 2004-08-26, 21:03
- Lokalizacja: Częstochowa
-
- Posty: 4484
- Rejestracja: 2006-05-30, 08:52
- Lokalizacja: Gdańsk
Plumper, Protector, Plumper - brygi-kanonierki typu Archer.
Plumper – zwodowany 7.09.1804 w stoczni firmy John Dudman & Co w Deptford. Wymiary rzeczywiste: 80’1” x 22’6” x 9’5,5”, tonaż 178 ton. W aktywnej służbie 1804-1805. Zdobyty w pobliżu St Malo przez sześć francuskich kanonierek 16.07.1805. Wcielony do francuskiej marynarki bez zmiany nazwy jako bryg 12-działowy. Przemianowany kolejno na Argus (24.09.1814), Plumper (22.03.1815), Argus (15.07.1815). W 1816 uczestniczył w rejsie do Senegalu osławionym tragedią tratwy z fregaty Meduse. Skreślony z listy floty w 1822.
Protector - zwodowany 1.02.1805 w stoczni firmy Matthew Warren w Brightlingsea. Wymiary rzeczywiste: 80’2” x 22’6” x 9’5”, tonaż 178 ton. W aktywnej służbie 1805-1815. W okresie 1816/1817 wyposażony jako okręt wypraw badawczych (tylko dwie karonady 12-f). Ponownie w aktywnej służbie 1817-1830. Sprzedany na rozbiórkę w 1833.
Plumper – zwodowany 29.12.1807 w królewskiej stoczni w Halifaxie. Wymiary rzeczywiste: 80’0” x 22’6” x 9’5”, tonaż 177 ton. W aktywnej służbie 1808-1812. Rozbił się 5.12.1812 w zatoce Fundy. Zginęła prawie cała załoga (utonęło 42 ludzi), w tym wszyscy oficerowie.
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach
Plumper – zwodowany 7.09.1804 w stoczni firmy John Dudman & Co w Deptford. Wymiary rzeczywiste: 80’1” x 22’6” x 9’5,5”, tonaż 178 ton. W aktywnej służbie 1804-1805. Zdobyty w pobliżu St Malo przez sześć francuskich kanonierek 16.07.1805. Wcielony do francuskiej marynarki bez zmiany nazwy jako bryg 12-działowy. Przemianowany kolejno na Argus (24.09.1814), Plumper (22.03.1815), Argus (15.07.1815). W 1816 uczestniczył w rejsie do Senegalu osławionym tragedią tratwy z fregaty Meduse. Skreślony z listy floty w 1822.
Protector - zwodowany 1.02.1805 w stoczni firmy Matthew Warren w Brightlingsea. Wymiary rzeczywiste: 80’2” x 22’6” x 9’5”, tonaż 178 ton. W aktywnej służbie 1805-1815. W okresie 1816/1817 wyposażony jako okręt wypraw badawczych (tylko dwie karonady 12-f). Ponownie w aktywnej służbie 1817-1830. Sprzedany na rozbiórkę w 1833.
Plumper – zwodowany 29.12.1807 w królewskiej stoczni w Halifaxie. Wymiary rzeczywiste: 80’0” x 22’6” x 9’5”, tonaż 177 ton. W aktywnej służbie 1808-1812. Rozbił się 5.12.1812 w zatoce Fundy. Zginęła prawie cała załoga (utonęło 42 ludzi), w tym wszyscy oficerowie.
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach
-
- Posty: 2316
- Rejestracja: 2004-08-26, 21:03
- Lokalizacja: Częstochowa
-
- Posty: 4484
- Rejestracja: 2006-05-30, 08:52
- Lokalizacja: Gdańsk
Rapid, Rapid, Rifleman – jednostki trzech różnych typów.
Rapid – bryg-kanonierka typu Archer. Zwodowany 20.10.1804 w stoczni Roberta Davy w Topsham. Wymiary rzeczywiste: 80’0” x 22’6,75” x 9’5”, tonaż 178 ton. W aktywnej służbie 1804-1808. W pościgu za dwiema felukami wszedł pod ogień baterii nadbrzeżnych w zatoce Sagres koło przylądka Św. Wincentego 18.05.1808 i został zatopiony.
Rapid – 16-działowy bryg-slup typu Rapid, zaprojektowanego w 1808 przez Henry’ego Peake. Zwodowany 22.11.1808 w stoczni Roberta Davy w Topsham. Wymiary rzeczywiste: 107’1,5” x 23’0” x 12’4,5”, tonaż 261 ton. Załoga: 75. Planowane uzbrojenie eksperymentalne: na głównym pokładzie 14 osiemnastofuntowych działo-karonad i 1 działo 24-funtowe osadzone „jak moździerz”, na pokładzie rufowym 4 karonady 12-funtowe, na pokładzie dziobowym jedna 12-funtowa działo-karonada. Ostatecznie jednak uzbrojony tradycyjnie w 14 karonad 24-funtowych i 2 działa 6-funtowe. W aktywnej służbie 1809-1814. Sprzedany w 1814.
Rifleman – statek handlowy Telegraph, zbudowany w stoczni firmy John Perry, Wells & Green w Blackwall – podaje się, jako możliwe, daty budowy 1799, 1803. 1804. Zakupiony przez Royal Navy w czerwcu 1804 z przeznaczeniem na mały brander (fire vessel – Anglicy odróżniali to od dużych branderów – fireships) i przemianowany na Rifleman, chociaż początkowo być może jako mały bryg. Wymiary: 80’2” x 22’3”, tonaż 160 lub 162 tony. Załoga: 20. Uzbrojenie: 4 karonady 12-funtowe. W aktywnej służbie od 1804. Sprzedany w 1809.
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach
Rapid – bryg-kanonierka typu Archer. Zwodowany 20.10.1804 w stoczni Roberta Davy w Topsham. Wymiary rzeczywiste: 80’0” x 22’6,75” x 9’5”, tonaż 178 ton. W aktywnej służbie 1804-1808. W pościgu za dwiema felukami wszedł pod ogień baterii nadbrzeżnych w zatoce Sagres koło przylądka Św. Wincentego 18.05.1808 i został zatopiony.
Rapid – 16-działowy bryg-slup typu Rapid, zaprojektowanego w 1808 przez Henry’ego Peake. Zwodowany 22.11.1808 w stoczni Roberta Davy w Topsham. Wymiary rzeczywiste: 107’1,5” x 23’0” x 12’4,5”, tonaż 261 ton. Załoga: 75. Planowane uzbrojenie eksperymentalne: na głównym pokładzie 14 osiemnastofuntowych działo-karonad i 1 działo 24-funtowe osadzone „jak moździerz”, na pokładzie rufowym 4 karonady 12-funtowe, na pokładzie dziobowym jedna 12-funtowa działo-karonada. Ostatecznie jednak uzbrojony tradycyjnie w 14 karonad 24-funtowych i 2 działa 6-funtowe. W aktywnej służbie 1809-1814. Sprzedany w 1814.
Rifleman – statek handlowy Telegraph, zbudowany w stoczni firmy John Perry, Wells & Green w Blackwall – podaje się, jako możliwe, daty budowy 1799, 1803. 1804. Zakupiony przez Royal Navy w czerwcu 1804 z przeznaczeniem na mały brander (fire vessel – Anglicy odróżniali to od dużych branderów – fireships) i przemianowany na Rifleman, chociaż początkowo być może jako mały bryg. Wymiary: 80’2” x 22’3”, tonaż 160 lub 162 tony. Załoga: 20. Uzbrojenie: 4 karonady 12-funtowe. W aktywnej służbie od 1804. Sprzedany w 1809.
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach
-
- Posty: 2316
- Rejestracja: 2004-08-26, 21:03
- Lokalizacja: Częstochowa
-
- Posty: 4484
- Rejestracja: 2006-05-30, 08:52
- Lokalizacja: Gdańsk
-
- Posty: 2316
- Rejestracja: 2004-08-26, 21:03
- Lokalizacja: Częstochowa
-
- Posty: 4484
- Rejestracja: 2006-05-30, 08:52
- Lokalizacja: Gdańsk
Nie było brygu Sandfly z 1795. Być może chodzi o pływającą baterię z 1794 tej nazwy, ale ona miała takielunek szkunera topslowego.
Sparkler z 1797 – bryg-kanonierka typu Acute, zaprojektowanego przez Johna Henslow w 1797. Wymiary projektowe: 75’0” x 22’0” x 7’11”, tonaż 159 ton. Załoga: 50. Uzbrojenie: 12 karonad 18-f i 2 działa 24-f. Jednostki te miały opuszczane miecze, jak dzisiejsze żaglówki.
Początkowo klasyfikowana jako kanonierka nr 7, ale przed ukończeniem przeklasyfikowana na mały bryg (bryg-kanonierkę) i nazwana Sparkler. Zwodowana w stoczni Johna Randall w Deptford w kwietniu 1797. Wymiary rzeczywiste: 75’2” x 22’2” x 8’0”, tonaż 161 ton. W aktywnej służbie 1797-1801. Sprzedana w 1802.
Sparkler i Safeguard z 1804 – kanonierki-brygi typu Archer.
Sparkler - zwodowany 6.08.1804 w stoczni firmy Matthew Warren w Brightlingsea. Wymiary rzeczywiste: 80’3” x 22’7” x 9’5”, tonaż 179 ton. W aktywnej służbie 1804-1808. Rozbił się w sztormie w pobliżu wyspy Terschelling 13.01.1808.
Safeguard – zwodowany 4.08.1804 w stoczni Roberta Davy w Topsham. Wymiary rzeczywiste: 80’0” x 22’6,625” x 9’5”, tonaż 178 ton. W aktywnej służbie 1804-1811. Zdobyty w pobliżu Jutlandii 29.06.1811 przez cztery duńskie kanonierki.
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach
Sparkler z 1797 – bryg-kanonierka typu Acute, zaprojektowanego przez Johna Henslow w 1797. Wymiary projektowe: 75’0” x 22’0” x 7’11”, tonaż 159 ton. Załoga: 50. Uzbrojenie: 12 karonad 18-f i 2 działa 24-f. Jednostki te miały opuszczane miecze, jak dzisiejsze żaglówki.
Początkowo klasyfikowana jako kanonierka nr 7, ale przed ukończeniem przeklasyfikowana na mały bryg (bryg-kanonierkę) i nazwana Sparkler. Zwodowana w stoczni Johna Randall w Deptford w kwietniu 1797. Wymiary rzeczywiste: 75’2” x 22’2” x 8’0”, tonaż 161 ton. W aktywnej służbie 1797-1801. Sprzedana w 1802.
Sparkler i Safeguard z 1804 – kanonierki-brygi typu Archer.
Sparkler - zwodowany 6.08.1804 w stoczni firmy Matthew Warren w Brightlingsea. Wymiary rzeczywiste: 80’3” x 22’7” x 9’5”, tonaż 179 ton. W aktywnej służbie 1804-1808. Rozbił się w sztormie w pobliżu wyspy Terschelling 13.01.1808.
Safeguard – zwodowany 4.08.1804 w stoczni Roberta Davy w Topsham. Wymiary rzeczywiste: 80’0” x 22’6,625” x 9’5”, tonaż 178 ton. W aktywnej służbie 1804-1811. Zdobyty w pobliżu Jutlandii 29.06.1811 przez cztery duńskie kanonierki.
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach
-
- Posty: 2316
- Rejestracja: 2004-08-26, 21:03
- Lokalizacja: Częstochowa
-
- Posty: 4484
- Rejestracja: 2006-05-30, 08:52
- Lokalizacja: Gdańsk
Staunch, Steady i Swinger - kanonierki-brygi typu Archer.
Steady - zwodowany 21.07.1804 w stoczni firmy Richards & Davidson w Hythe. Wymiary rzeczywiste: 80’1,625” x 22’7,25” x 9’5,5”, tonaż 179 ton. Uzbrojenie: 10 karonad 18-f i dwa działa 12-f. Sprzedany w 1815.
Staunch – zwodowany 21.08.1804 w stoczni Benjamina Tanner w Dartmouth. Wymiary rzeczywiste: 79’11,25” x 22’9,75” x 9’5”, tonaż 182 tony. Zaginął bez śladu w pobliżu Madagaskaru w czerwcu 1811.
Swinger - zwodowany we wrześniu 1804 w stoczni Roberta Davy w Topsham. Wymiary rzeczywiste: 80’0” x 22’7” x 9’5”, tonaż 179 ton. Rozebrany w 1812.
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach
Steady - zwodowany 21.07.1804 w stoczni firmy Richards & Davidson w Hythe. Wymiary rzeczywiste: 80’1,625” x 22’7,25” x 9’5,5”, tonaż 179 ton. Uzbrojenie: 10 karonad 18-f i dwa działa 12-f. Sprzedany w 1815.
Staunch – zwodowany 21.08.1804 w stoczni Benjamina Tanner w Dartmouth. Wymiary rzeczywiste: 79’11,25” x 22’9,75” x 9’5”, tonaż 182 tony. Zaginął bez śladu w pobliżu Madagaskaru w czerwcu 1811.
Swinger - zwodowany we wrześniu 1804 w stoczni Roberta Davy w Topsham. Wymiary rzeczywiste: 80’0” x 22’7” x 9’5”, tonaż 179 ton. Rozebrany w 1812.
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach