A nie pojawia się tam "none manufactured"?Zelint pisze:Wikipedia to nie jest źródło!! Sprawdź sobie tutaj: http://www.enginehistory.org/P&W/R-985/ ... 0Index.pdfSmokEustachy pisze:A ile on ważył? Nie aby około 300 kg?
Poza tym wymagałby dużych zmian w płatowcu - ale to dialektycznie.
Wiki podaje dla Juniora 313 kg kg, a nie 220.
Jeśli to się potwierdza - TWJ mamy z głowy jako napęd Wilka.
Były wersje WaspJuniora (np. PW 404) ważące 565 funtów czyli około 256 kg. Moc 420 HP czyli 420 KM.
Potencjalne myśliwce 1938-1939, decyzja 1935-1936
- SmokEustachy
- Posty: 4559
- Rejestracja: 2004-01-06, 14:28
- Lokalizacja: Oxenfurt
- Kontakt:
-
- Posty: 117
- Rejestracja: 2006-06-02, 17:49
- Lokalizacja: emigracja
- Kontakt:
- SmokEustachy
- Posty: 4559
- Rejestracja: 2004-01-06, 14:28
- Lokalizacja: Oxenfurt
- Kontakt:
Nie. Nie do końca. W zasadzie w ogóle nie. Znalazł się prototyp, nie budowany seryjnie. Nie wiem po prosu, skąd się bierze opinia Zelinta, że dorobili go na tyle, że nadawał się do produkcji seryjnej.specjalista ds. ogólnych pisze:Czyli silnik erzatz foki by się znalazł?Jak byśmy kupili licencję to by był "manufactered"...
2. To były silniki gwiazdowe. Nie było ich zamontowanie bez kompletnej przebudowy gondol silnikowych.
Co gorsze, silniki gwiazdowe spowodowałyby dramatyczny wzrost oporów powietrza i spadek osiągów. A nie wiem, czemu amerykanie nie robili tej wersji? Może była nieudana?
3. Lamparta można było robić pod silniki 700 koni od razu - jako drugi prototyp Wilka. Ale Rayskiemu nie przeszło przez myśl. Raczej byłoby to dla niego niewygodne.
To na jakiej notatce zrobiono dopisek (mogę nie zacytować perfekcyjnie) jakoś to brzmi podejrzanie ?SmokEustachy pisze:3. Lamparta można było robić pod silniki 700 koni od razu - jako drugi prototyp Wilka. Ale Rayskiemu nie przeszło przez myśl. Raczej byłoby to dla niego niewygodne.
Wykopany z DWS za żądanie prawdy
- SmokEustachy
- Posty: 4559
- Rejestracja: 2004-01-06, 14:28
- Lokalizacja: Oxenfurt
- Kontakt:
Nie widzę związku. W każdym razie kasa na to była - robimy jeden prototyp dla nas z Foką 450 koni, a drugi nie z jakimis Rangerami, ale na export z jakimś motorem 700 koni.Mitoko pisze:To na jakiej notatce zrobiono dopisek (mogę nie zacytować perfekcyjnie) jakoś to brzmi podejrzanie ?SmokEustachy pisze:3. Lamparta można było robić pod silniki 700 koni od razu - jako drugi prototyp Wilka. Ale Rayskiemu nie przeszło przez myśl. Raczej byłoby to dla niego niewygodne.
A czego ta notatka dotyczyła ?SmokEustachy pisze:Nie widzę związku. W każdym razie kasa na to była - robimy jeden prototyp dla nas z Foką 450 koni, a drugi nie z jakimis Rangerami, ale na export z jakimś motorem 700 koni.Mitoko pisze:To na jakiej notatce zrobiono dopisek (mogę nie zacytować perfekcyjnie) jakoś to brzmi podejrzanie ?SmokEustachy pisze:3. Lamparta można było robić pod silniki 700 koni od razu - jako drugi prototyp Wilka. Ale Rayskiemu nie przeszło przez myśl. Raczej byłoby to dla niego niewygodne.
Wykopany z DWS za żądanie prawdy
- SmokEustachy
- Posty: 4559
- Rejestracja: 2004-01-06, 14:28
- Lokalizacja: Oxenfurt
- Kontakt:
Czego by nie dotyczyła - jest zbyt późną. Idea "Exportowego Wilka 700koni" powinna się pojawić już na początkowym etapie pomysłu.Mitoko pisze:A czego ta notatka dotyczyła ?SmokEustachy pisze:Nie widzę związku. W każdym razie kasa na to była - robimy jeden prototyp dla nas z Foką 450 koni, a drugi nie z jakimis Rangerami, ale na export z jakimś motorem 700 koni.Mitoko pisze: To na jakiej notatce zrobiono dopisek (mogę nie zacytować perfekcyjnie) jakoś to brzmi podejrzanie ?
No to się zdecyduj - bo napisałeś:SmokEustachy pisze:Czego by nie dotyczyła - jest zbyt późną. Idea "Exportowego Wilka 700koni" powinna się pojawić już na początkowym etapie pomysłu.
Więc albo to albo już od początku.SmokEustachy pisze:3. Lamparta można było robić pod silniki 700 koni od razu - jako drugi prototyp Wilka. Ale Rayskiemu nie przeszło przez myśl. Raczej byłoby to dla niego niewygodne.
Inna rzecz iż gdyby od początku robić Wilka pod Fokę i Rangera to raczej nic by z tego nie wyszło
Wykopany z DWS za żądanie prawdy
- SmokEustachy
- Posty: 4559
- Rejestracja: 2004-01-06, 14:28
- Lokalizacja: Oxenfurt
- Kontakt:
Od razu = od samego początku zakładać, że wersja exportowa Wilka będzie miała motor 700 koni. Czyli nie główkują z Rangerami tylko z Lampartem.Mitoko pisze:No to się zdecyduj - bo napisałeś:SmokEustachy pisze:Czego by nie dotyczyła - jest zbyt późną. Idea "Exportowego Wilka 700koni" powinna się pojawić już na początkowym etapie pomysłu.Więc albo to albo już od początku.SmokEustachy pisze:3. Lamparta można było robić pod silniki 700 koni od razu - jako drugi prototyp Wilka. Ale Rayskiemu nie przeszło przez myśl. Raczej byłoby to dla niego niewygodne.
Inna rzecz iż gdyby od początku robić Wilka pod Fokę i Rangera to raczej nic by z tego nie wyszło
-
- Posty: 117
- Rejestracja: 2006-06-02, 17:49
- Lokalizacja: emigracja
- Kontakt:
- SmokEustachy
- Posty: 4559
- Rejestracja: 2004-01-06, 14:28
- Lokalizacja: Oxenfurt
- Kontakt:
Ale Rayski mówił, że są! Lampart to taki Wilk z trochę innymi motorami.Zelint pisze:Tylko, że Lampart i Wilk to są dwa różne samoloty. Lampart nie był wersją eksportową Wilka - wystarczy porównać wymiary i masy...
2. Specjalista: JEŻELI ten Wasp Junior się nadawał do produkcji i JEŻELI dałoby się zamontować go na Wilku - to by można było produkować Wilka. Ale byłby to samolot o osiągach gorszych niż P 24 - może troszkę większa prędkość, denne wznoszenie. Znacznie bardziej pracochłonny, droższy, trudny w utrzymaniu. Więc?
Hmm - zakładać iż kupimy Marsa w 1934 ? Niezłe.SmokEustachy pisze:Od razu = od samego początku zakładać, że wersja exportowa Wilka będzie miała motor 700 koni. Czyli nie główkują z Rangerami tylko z Lampartem.
Gdyby tak było znów byś smęcił odnośnie robienia samolotu pod nieistniejące motory - zero konsekwencji bo sam napisałeś
Czyli czepiasz się Rayskiego iż zamiast robić Wilka pod jeden nieistniejący motor nie robił go od razu pod 2 nieistniejące motory.SmokEustachy pisze:Ale Rayskiemu nie przeszło przez myśl. Raczej byłoby to dla niego niewygodne.
Rewelka
JeeeeeeeeeeesssssssssssssssssssuuuuuuuuSmokEustachy pisze:Ale Rayski mówił, że są! Lampart to taki Wilk z trochę innymi motorami.Zelint pisze:Tylko, że Lampart i Wilk to są dwa różne samoloty. Lampart nie był wersją eksportową Wilka - wystarczy porównać wymiary i masy...
I mówił prawdę - myśląc od koncepcji.
Nie przewidział, że po coponiektórym trzeba będzie to wykładać jak w zawodówce.
Wykopany z DWS za żądanie prawdy
- SmokEustachy
- Posty: 4559
- Rejestracja: 2004-01-06, 14:28
- Lokalizacja: Oxenfurt
- Kontakt:
SmokEustachy pisze:1. Nie było żadnych motorów 700 koni w 1934 roku? A może raczej było jak mrówków do wyboru do koloru?
Niektórzy nie opanowali dodawania.Mitoko pisze:Nie przewidział, że po co poniektórym trzeba będzie to wykładać jak w zawodówce.

Nawet Cynk nie potrafił zrozumieć, że 450KM + 450 KM = 900 KM.
X
Myślisz, że było zagrożenie, które im umknęło; problem, którego nie poruszyli; aspekt, którego nie rozpatrywali; pomysł, na który nie wpadli; rozwiązanie, którego nie znaleźli?!?

