otwarte wodowanie w Szczecinie, w sobotę

forum to dedykowane jest wszystkim jednostkom pływającym budowanym w celach cywilnych...

Moderatorzy: crolick, Marmik

Awatar użytkownika
polsteam
Posty: 1552
Rejestracja: 2005-09-16, 21:03
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

otwarte wodowanie w Szczecinie, w sobotę

Post autor: polsteam »

w sobote, 20.X, godz.: 10:00-16:00
przy nab. kpt. Ziolkowskiego w Nowym Porcie w Gdansku
dzien otwarty na niemieckim statku naukowo-badawczym ALKOR

info:
http://www.naszemorze.com.pl/




a w Szczecinie...
- otwarte wodowanie


Con-ro w trzech odsłonach

W najbliższą sobotę, 20 października 2007 r. zostanie położona stępka pod szóstą z kolei jednostkę typu con-ro budowaną w Stoczni Szczecińskiej Nowa.
Pół godziny później, w samo południe, na wodę spłynie z pochylni W1 siostrzana jednostka, B201-II/5.
Osobą zwalniającą statek z pochylni będzie pani Ewa Soroczyńska.
Przy Nabrzeżu Arsenał stoi w pełni wyposażony statek z tej samej rodziny , m/v „TRICA”.
Jednostka została oddana do eksploatacji holenderskiemu armatorowi. W swój dziewiczy rejs wyruszy 22 października 2007.
B201-II, określane są jako seria statków najnowszej, szóstej generacji, o wyrafinowanym, wysokim zaangażowaniu technologicznym.
Wszystkie zostały zamówione przez holenderskiego armatora Spliethoff’s Bevrachtingskantoor B.V. z Amsterdamu.
Statki został zaprojektowany przez Biuro Projektowe Stoczni Szczecińskiej Nowa
Ta mierząca 205 m długości jednostka łączy funkcje typowe dla statku kontenerowca jak i ro-ro. Jest przystosowana do przewozu różnej wielkości kontenerów w pozbawionej pokryw ładowni znajdującej się w części dziobowej i na pokładzie otwartym na rufie statku oraz pojazdów kołowych, których załadunek odbywa się przez rampę rufową poprzez system ramp wewnętrznych a ładunki rozmieszczone są na czterech poziomach.
Prędkość statków oraz wielofunkcyjny system przeładunkowy pozwala Armatorowi zaoferować swoim klientom atrakcyjne czasy przewozu oraz sprawny przeładunek towarów.
Jednostki spełniają najnowsze wymagania Lloyd’s Register, łącznie z fińską/szwedzką klasą lodową 1A super, co umożliwia żeglugę w najbardziej ekstremalnych zimowych warunkach na Bałtyku.
Armator zamierza eksploatować te statki w ramach serwisu TRANFEXPRESS w rejonie północnej Europy.
Podstawowe dane techniczne statku są następujące:
Długość całkowita 205 m
Długość między pionami 190 m
Szerokość 25,50 m
Zanurzenie 8,50 m
Moc silników 2 x 12.600 kW
Prędkość eksploatacyjna 22,6 węzła
Klasa lodowa fińska 1 A super
Nośność statku 17.700 ton
Ilość kontenerów dwudziestostopowych 640
Całkowita długość linii jezdnych 2800 m

Wodowanie ma charakter otwarty.
Będzie nam miło gościć mieszkańców Szczecina oraz gości jak również przedstawicieli mass mediów.
Wejście na teren stoczni będzie możliwe przez bramę „Kolejową” stoczni od godz. 11.30.
ODPOWIEDZ