To nie jest dwanaście, tylko dwa razy po sześć na ramie z przegubowym czopem pionowym (system Malleta), a to wielka różnica. Parowozy z sześcioma osiami napędnymi pod rząd były, i to nie tylko w USA, ale nawet w Polsce (sławny "Carski Parowóz", wielki tendrzak zbudowany przed wojną dla Bułgarii, w układzie -- jak kto woli 2-12-4 lub 1'F2', albo po polskiemu "x"). W takim układzie dwie osie napędne mają podcięte obrzeża, a dwie nie mają ich w ogóle. I jeździ.Zulu Gula pisze:A po jakich o łukach będzie jeździło? 12 osi tocznychTeller pisze:, ale ja prawie zabawiam się w przerabianie CADowego rysunku parowozu "Big Boy" z wersji 4-8-4-4+2-5 na wersję 6-12-12-6+3-6 -- czyli wydłużam go o połowę.
"Yamato" i 80 podwójnych armat 127 mm
-
Gość
witam
istnieją dwa uwierzytelnione ( czyli z dużym prawdopodobieństwem ) projekty pancerników IJN na podstawie IJN Yamato które moga szokować ilością luf wszelkiego dostępnego kalibru - oraz wielkością
Aratama - czyli szybki Yamato

Muteki Nippon - wersja rozwojowa Yamato - poniżej skala wielkości w stosunku do Yamato


Aratama miała być z działami 510 mm szybkość około 32-34 w.
Muteki Nippon miał być kolosem z działami 600 mm i szybkością 32w.
pozdrawiam
istnieją dwa uwierzytelnione ( czyli z dużym prawdopodobieństwem ) projekty pancerników IJN na podstawie IJN Yamato które moga szokować ilością luf wszelkiego dostępnego kalibru - oraz wielkością
Aratama - czyli szybki Yamato

Muteki Nippon - wersja rozwojowa Yamato - poniżej skala wielkości w stosunku do Yamato


Aratama miała być z działami 510 mm szybkość około 32-34 w.
Muteki Nippon miał być kolosem z działami 600 mm i szybkością 32w.
pozdrawiam
- SmokEustachy
- Posty: 4667
- Rejestracja: 2004-01-06, 14:28
- Lokalizacja: Oxenfurt
- Kontakt:
I ten kaliber - zaledwie 600mm. Powinno byc 6000 co najmniej.Maciej pisze:Tylko 32 węzły..?! Łee, myślę że z 36 węzłow to bez przeciążenia maszyn...tjguzik pisze:Aratama miała być z działami 510 mm szybkość około 32-34 w.
Muteki Nippon miał być kolosem z działami 600 mm i szybkością 32w.![]()
Pozdrawiam,
Maciej
Pamiętaj, że działa przeciwlotnicze jednak powinny być mniejszego kalibru. Bo wszak jedyne do czego by jego artyleria główna strzelała to samoloty, tuż przed tym jak wpakowałby w niego kilkanaście torped i kopę bomb. ;))SmokEustachy pisze: I ten kaliber - zaledwie 600mm. Powinno byc 6000 co najmniej.
- SmokEustachy
- Posty: 4667
- Rejestracja: 2004-01-06, 14:28
- Lokalizacja: Oxenfurt
- Kontakt:
- SmokEustachy
- Posty: 4667
- Rejestracja: 2004-01-06, 14:28
- Lokalizacja: Oxenfurt
- Kontakt:
Ma do tego pełne prawo w demokratycznym państwie prawa.cochise pisze:Smoku, ale odniosłem wrażenie, że tjguzik traktuje te projekty poważnie.
Swoją drogą podobny ubaw wywołuje u mnie H 44. A jak kiedyś machnąłem projekt 300 czy 500 000 ton z działami 280mm jako art średnią i 150 mm jako zenitówkami to Nala się nieźle burzył. Dałem mu 300 samolotów chyba i sześciodziałowe wieże z armatami 533 czy 608mm.
- SmokEustachy
- Posty: 4667
- Rejestracja: 2004-01-06, 14:28
- Lokalizacja: Oxenfurt
- Kontakt:
1. Parametry materiałów konstrukcyjnych - wytrzymałość stali itp nie zwiększa się zbytnio, a obciążenia przenoszone zwiększają się w sposób dramatyczny.Saddam pisze:A tak poza nabijaniem się i poza względami ekonomicznymi. Jakie mogłyby wystąpić problemy przy budowie tak ogromnych okrętów i jaka byłaby ich wartość bojowa?
2. Napęd - albo super gigantyczne śruby albo multum mniejszych. Jw.
3. Porty.
4. Doki - gdzie to budować i dokować?
5. Działa - problemy technologiczne sprawiają, że to 460mm to maximum chyba, jakie można było uzyskać. 508mm to problem.
No nie wiem a leopold no i mogli mieszac z rakietowymSmokEustachy pisze:1. Parametry materiałów konstrukcyjnych - wytrzymałość stali itp nie zwiększa się zbytnio, a obciążenia przenoszone zwiększają się w sposób dramatyczny.Saddam pisze:A tak poza nabijaniem się i poza względami ekonomicznymi. Jakie mogłyby wystąpić problemy przy budowie tak ogromnych okrętów i jaka byłaby ich wartość bojowa?
No nie zgodze sie
2. Napęd - albo super gigantyczne śruby albo multum mniejszych. Jw.
Jdna dwie cztery tylko jak dlugo by sie rozpedzac
3. Porty.
A obecnie tankowce po 500000 ton
4. Doki - gdzie to budować i dokować?
A tankowce po 500000 ton budujemy i to japonia pewnie cos im pozostało
5. Działa - problemy technologiczne sprawiają, że to 460mm to maximum chyba, jakie można było uzyskać. 508mm to problem.
dopalaniem
pozdrawiam domek