Kobbeny

Wszelkie tematy związane z PMW

Moderatorzy: crolick, Marmik

Awatar użytkownika
Marmik
Posty: 5085
Rejestracja: 2006-04-30, 23:49
Lokalizacja: Puck

Post autor: Marmik »

Hmmm, nie pamiętam, ale w ciemno wpiszę 30 dób :D .
To co dla innych jest brzegiem morza, dla marynarza jest brzegiem lądu.
Jarek C.
Posty: 873
Rejestracja: 2004-01-04, 14:13
Lokalizacja: Rumia

Post autor: Jarek C. »

Marmik pisze:A może załadunek odbywa się, przez jedną lub dwie górne wyrzutnie, a do dolnych torpedy opuszczane są już przy użyciu systemu transportowego wewnątrz okrętu?
Dokładnie tak :-)
kkic
Posty: 12
Rejestracja: 2004-10-28, 15:18
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: kkic »

Zdjęcia z przyszłego miejsca wystawienia "Kobbena-Jastrzębia" i przeholowania okrętu do Stoczni Marynarki Wojennej w celu "odświeżenia":
http://www.amw.gdynia.pl/index.php?n=3108

"Kobben" w SMW:
http://www.amw.gdynia.pl/index.php?n=3132
Maciekqbn
Posty: 4
Rejestracja: 2008-05-04, 16:24
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Maciekqbn »

Dziadek pisze:Ciekawie może wyglądać operacja wydobycia go z wody i transportu na miejsce pod budynek nr 3. Po drodze mamy trochę latarni, bramę, rondo i przystanek autobusowy :)
Właśnie... hehe
Jak do tej pory wojskowi i stoczniowi 'myśliciele' dumają jak go przetransportować z SMW przed AMW.
Wyciągnąć z wody to nie problem - wykorzystując slip w SMW.
A co dalej?
Marek T
Posty: 3270
Rejestracja: 2004-01-04, 20:03
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Marek T »

Maciekqbn pisze:A co dalej?
A na przykład samojezdna platforma do transportu sekcji okrętowych - były takie w Stoczni Gdynia. Może są do tej pory.
Maciekqbn
Posty: 4
Rejestracja: 2008-05-04, 16:24
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Maciekqbn »

Teoretycznie taka platforma by była OK. Możne jeszcze rozwarzyć wykorzytanie transportu kolejowego (tor kolejowy biegnie zarówno koło slipu jak i obok AMW).
Należy jednak wziąć pod uwagę zabudowę terenu pomiędzy slipem a AMW. W najlepszym wypadku skończyłoby się na wycięciu kilku drzew po drodze ;-)
maqui
Posty: 44
Rejestracja: 2006-08-10, 18:07

Post autor: maqui »

Hehe widać nie tylko Ja zastanawiam się jak oni chcą umieścić tego Kobbena przed AMW, pomijając aspekt wielu drzew po drodze, pozostaje najważniejsze, jak "zrzucić" Kobbena z naczepy tudzież czegoś innego co posłuży do jego transportu. Pamiętajmy, że Kobben swoje waży, trzeba liczyć jakieś 300 ton, chociaż nie wiadomo czy w SMW nie wybebeszą go z tego co zbędne (czyt. silniki i baterie akumulatorów). W każdym razie będzie to ciekawe przedsięzwięcie będe czaił się z aparatem nawet jakbym miał tam nocować;)
A czy ktoś zna może przypuszczalny termin "operacji"?
Awatar użytkownika
Grom
Posty: 405
Rejestracja: 2008-03-12, 00:15

Post autor: Grom »

Potną go na sekcje i tak przetransportują, a potem pospawają w całość ;)
Awatar użytkownika
karol
Posty: 4418
Rejestracja: 2004-01-05, 12:52

Post autor: karol »

Tym bardziej, że to okręt zbudowany z sekcji, dlatego wcale nie powinno to być trudne.
Użytkownik nieaktywny, ale gadatliwy.
Adam
Posty: 1772
Rejestracja: 2005-09-06, 12:58

Post autor: Adam »

Przetransportowanie i "zrzucenie" 300 tonowego okrętu nie jest dziś wielkim wyczynem. Tylko szczeciński Kran Waryło (potentat na krajowym rynku) ma co najmniej cztery żurawie które same, w pojedynkę "dadzą radę", a pracując w tandemie to takich żurawi tylko w Polsce znajdzie się pewnie kilkanaście a może i więcej.
Jarbla
Posty: 98
Rejestracja: 2005-08-06, 17:19

Post autor: Jarbla »

Saab Underwater Systems AB wyremontuje oraz skonfiguruje do wersji ćwiczebnej torpedy TP 613 – oręż pięciu przekazanych przez Norwegię w latach 2002–2004 okrętów podwodnych typu Kobben (Typ 207). Firma jest producentem tych torped i ma wyłączność na ich naprawy. Polska, w umowie dotyczącej transferu okrętów, zobowiązała się do respektowania praw Szwedów.

Podczas negocjacji przedstawiciele Terenowego Oddziału Techniki Morskiej DZSZ MON ustalili z reprezentantami SUS, iż cena usługi wyniesie 4,636 mln koron szwedzkich, tj. około 1,6–1,7 mln zł, z czego dwie trzecie zapłacone zostanie w 2008 r., a reszta w przyszłym roku. Szwedzi zgodzili się w ramach remontu poprawić gotowość torped kalibru 533 mm, zmienić nastawy zaworu bezpieczeństwa, wykonać kalibrację urządzenia testującego detonatory oraz symulatora torped. Ponadto przekażą dokumentację techniczną umożliwiającą wykonywanie kalibracji urządzeń zamontowanych na sprzęcie do osuszania torped. Umowę zawarto 13 maja. SUS udzieli dwuletniej gwarancji na torpedy bojowe i rocznej na ćwiczebne, ponadto zgodził się świadczyć minimum dziesięcioletni odpłatny serwis pogwarancyjny. To powinno zapewnić, że Kobbeny będą miały czym walczyć do końca służby w Marynarce Wojennej RP.
Ile Polska ma torped TP-613?

Źródło http://www.redakcjawojskowa.pl/gazeta/i ... &Itemid=35
Awatar użytkownika
Marmik
Posty: 5085
Rejestracja: 2006-04-30, 23:49
Lokalizacja: Puck

Post autor: Marmik »

...cena usługi wyniesie 4,636 mln koron szwedzkich, tj. około 1,6–1,7 mln zł...
Dla tych, którzy zastanawiają się co się dzieje w pieniędzmi w budżecie MW. Wojskowe ceny liczy się w takich właśnie kwotach, a wydatki nie sprowadzają się li tylko do torped.
Armia jako taka to bardzo drogi interes.
To co dla innych jest brzegiem morza, dla marynarza jest brzegiem lądu.
PawBur
Posty: 494
Rejestracja: 2006-06-06, 22:13
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: PawBur »

Marmik pisze:
...cena usługi wyniesie 4,636 mln koron szwedzkich, tj. około 1,6–1,7 mln zł...
Dla tych, którzy zastanawiają się co się dzieje w pieniędzmi w budżecie MW. Wojskowe ceny liczy się w takich właśnie kwotach, a wydatki nie sprowadzają się li tylko do torped.
Armia jako taka to bardzo drogi interes.
Mały off top, ale od czasu kiedy słyszałem że przywrócenie zielonych strzałek w Warszawie ma kosztować 8 mln pln to jakoś nie robi wrażenia.
Awatar użytkownika
Marmik
Posty: 5085
Rejestracja: 2006-04-30, 23:49
Lokalizacja: Puck

Post autor: Marmik »

:lol: :lol: :lol:
To co dla innych jest brzegiem morza, dla marynarza jest brzegiem lądu.
ODPOWIEDZ