Witam.
W MSiO podano że Finnjet został sprzedany na złom,natomiast w Naszym Morzu w obszerniejszym materiale napisano, że 18 lutego pojawił się we Włoszech w celu przebudowy w genueńskiej stoczni T.Mariotti ?
Które czasopismo jest wiarygodniejsze ,może ktoś wyjaśnić ?
Pozdrawiam.
Finnjet
- dessire_62
- Posty: 2033
- Rejestracja: 2007-12-31, 16:30
- Lokalizacja: Głogów Małopolski
tutaj nie ma miejsca kwestia "które pismo jest wiarygodniejsze"...
informacja o przebywaniu statku już we Włoszech, czy tez o zamiarze skierowania go pochodziła z bardzo poważnego i wiarygodnego źródła...
(nie chodzi tu o Wikipedię)
nie ufam Wikipedii, ale akurat na ten temat trafnie (i zgodnie ze stanem faktycznym) w jednym zdaniu wyjaśniono sytuację:
"Although she was purchased by Club Cruise in November 2007 and renamed GTS Da Vinci in January 2008 for rebuilding into a cruise ship, the ship was sold for scrap in May 2008.
po prostu "MSiO" "miał szczęscie", że przytrafiło się autorowi "niusów" pracować nad "niusami" do wiadomego numeru PÓŹNIEJ niż moment, w którym do druku oddawano "niusy" w "Naszym MORZU".. po prostu gdy oddawano do druku "niusy" w "Misiu" JUŻ BYŁO WIADOMO o złomowaniu...
a gdy przygotowywano "niusy" do "Naszego MORZA" - było to w takim momencie, że JESZCZE NIE BYŁO WIADOMO o zmianach planów ostatecznych i sprzedaży statku na złom...
wersje ciągu zdarzeń mogły być przeróżne...
Club Cruise mógł kupić Finnjet'a rzeczywiście z takim zamiarem jak deklarowano i skierować już nawet statek do stoczni, ale np. po dalszych oględzinach, po doszczegółowieniu kontraktu ze stocznią, po przyjrzeniu się statkowi, nowym przepisom bezpieczeństwa statków pasażerskich, cenie przebudowy zaproponowanej przez stocznię, etc., etc. mogło się okazać, że Club Cruise zmienił decyzję, bo np. mogło się okazać, że jednak przebudowa okaże się nieopłacalna.. taką decyzję ("na złom") mogły przyspieszyć lub nawet w ogóle spowodować jakieś dobre oferty cenowe za Finnjet'a jako złom... jest całkiem niewykluczone, że Club Cruise zarobił na całej transakcji (tzn. na - łącznie - dwóch transakcjach - kupnie Finnjet'a i jego odsprzedaży dalej...)
a W PEWNYM MOMENCIE (przez pewien okres raczej) o tym, że Finnjet jako Da Vinci ma być przekonwertowany na wycieczkowiec pisał (nie tylko, ale m.in.) serwis internetowy wydawnictwa Shippax (tego m.in. od miesięcznika "Cruise & Ferry Info") - trudno o lepiej poinformowane i rzetelniejsze źródło jeśli chodzi o żeglugę promową i wycieczkową...
a całkiem niedawno napisał (co może PO CZĘŚCI dawać odpowiedź na pytanie - dlaczego Club Cruise jednak zrezygnował z przebudowy Finnjet'a) coś takiego:
Club Cruises: FINNJET’s final fate in doubt
Author: >> ShipPax Correspondents <<
Issue: 200806
Publication: Cruise and Ferry Info
Subject: Ferry News
There are lots of rumours surrounding the fate of the former FINNJET, bought by Dutch Club Cruises and intended to be converted to the cruise vessel DA VINCI at a shipyard in Genoa. However, Club Cruises has reportedly been squeezed by unscheduled cruise ship redeliveries lately and the plans to convert the former Baltic ferry to a cruise ship was becoming in doubt. The latest indication is that DA VINCI has been sold for scrap. The Dutch owner was reportedly paying USD 11 million when buying her out of the Sea Containers remains. However, in broker circles it is assumed that the USD 11 million-deal is referred to an intermediate sale to an American company which failed, but that the Dutch only paid USD 8 million. It has then subsequently been reported that a Jeddah organisation has bought her, presumably for scrap in India, or a resale. However, when ShipPax was in contact with Club Cruises, they confirmed they still own her. They refused to make any other comments though. With the current scrap price around USD 675 per lightweight ton and DA VINCI’s lightweight at 15,400 tons implies a market price of some USD 10.5 million, delivered in India. But the vessel is also circulated for sale, at an asking price of USD 12 million. FINNJET did indeed arrive to the pier-side in Genoa, in anticipation of her new career and she was renamed DA VINCI there. Following the vessel on AISlive reveals her steaming at moderate speed towards Port Said. According to one source who investigated the cruise option at a much earlier stage, the vessel was not found suitable for it due to the deck configuration and stability; the vessel would simply not be viable to put any “normal cruise size” swimming pools. FINNJET was nothing but a revolution in the ferry industry when she was delivered in 1977. With a service speed of more than 30 knots, she cut the crossing time between Helsinki – Travemünde to just 22 hours. But her fuel consumption turned out to be her problem. Despite a new and more conventional “winter machinery” and later cutting the distance by calling Rostock instead, then later testing new markets in St Petersburg and Tallinn, her days were counted. After the Katrina hurricane, she was chartered by a university in New Orleans to provide accommodation. At the end of that period, she was laid up in Freeport, Bahamas.
informacja o przebywaniu statku już we Włoszech, czy tez o zamiarze skierowania go pochodziła z bardzo poważnego i wiarygodnego źródła...
(nie chodzi tu o Wikipedię)
nie ufam Wikipedii, ale akurat na ten temat trafnie (i zgodnie ze stanem faktycznym) w jednym zdaniu wyjaśniono sytuację:
"Although she was purchased by Club Cruise in November 2007 and renamed GTS Da Vinci in January 2008 for rebuilding into a cruise ship, the ship was sold for scrap in May 2008.
po prostu "MSiO" "miał szczęscie", że przytrafiło się autorowi "niusów" pracować nad "niusami" do wiadomego numeru PÓŹNIEJ niż moment, w którym do druku oddawano "niusy" w "Naszym MORZU".. po prostu gdy oddawano do druku "niusy" w "Misiu" JUŻ BYŁO WIADOMO o złomowaniu...
a gdy przygotowywano "niusy" do "Naszego MORZA" - było to w takim momencie, że JESZCZE NIE BYŁO WIADOMO o zmianach planów ostatecznych i sprzedaży statku na złom...
wersje ciągu zdarzeń mogły być przeróżne...
Club Cruise mógł kupić Finnjet'a rzeczywiście z takim zamiarem jak deklarowano i skierować już nawet statek do stoczni, ale np. po dalszych oględzinach, po doszczegółowieniu kontraktu ze stocznią, po przyjrzeniu się statkowi, nowym przepisom bezpieczeństwa statków pasażerskich, cenie przebudowy zaproponowanej przez stocznię, etc., etc. mogło się okazać, że Club Cruise zmienił decyzję, bo np. mogło się okazać, że jednak przebudowa okaże się nieopłacalna.. taką decyzję ("na złom") mogły przyspieszyć lub nawet w ogóle spowodować jakieś dobre oferty cenowe za Finnjet'a jako złom... jest całkiem niewykluczone, że Club Cruise zarobił na całej transakcji (tzn. na - łącznie - dwóch transakcjach - kupnie Finnjet'a i jego odsprzedaży dalej...)
a W PEWNYM MOMENCIE (przez pewien okres raczej) o tym, że Finnjet jako Da Vinci ma być przekonwertowany na wycieczkowiec pisał (nie tylko, ale m.in.) serwis internetowy wydawnictwa Shippax (tego m.in. od miesięcznika "Cruise & Ferry Info") - trudno o lepiej poinformowane i rzetelniejsze źródło jeśli chodzi o żeglugę promową i wycieczkową...
a całkiem niedawno napisał (co może PO CZĘŚCI dawać odpowiedź na pytanie - dlaczego Club Cruise jednak zrezygnował z przebudowy Finnjet'a) coś takiego:
Club Cruises: FINNJET’s final fate in doubt
Author: >> ShipPax Correspondents <<
Issue: 200806
Publication: Cruise and Ferry Info
Subject: Ferry News
There are lots of rumours surrounding the fate of the former FINNJET, bought by Dutch Club Cruises and intended to be converted to the cruise vessel DA VINCI at a shipyard in Genoa. However, Club Cruises has reportedly been squeezed by unscheduled cruise ship redeliveries lately and the plans to convert the former Baltic ferry to a cruise ship was becoming in doubt. The latest indication is that DA VINCI has been sold for scrap. The Dutch owner was reportedly paying USD 11 million when buying her out of the Sea Containers remains. However, in broker circles it is assumed that the USD 11 million-deal is referred to an intermediate sale to an American company which failed, but that the Dutch only paid USD 8 million. It has then subsequently been reported that a Jeddah organisation has bought her, presumably for scrap in India, or a resale. However, when ShipPax was in contact with Club Cruises, they confirmed they still own her. They refused to make any other comments though. With the current scrap price around USD 675 per lightweight ton and DA VINCI’s lightweight at 15,400 tons implies a market price of some USD 10.5 million, delivered in India. But the vessel is also circulated for sale, at an asking price of USD 12 million. FINNJET did indeed arrive to the pier-side in Genoa, in anticipation of her new career and she was renamed DA VINCI there. Following the vessel on AISlive reveals her steaming at moderate speed towards Port Said. According to one source who investigated the cruise option at a much earlier stage, the vessel was not found suitable for it due to the deck configuration and stability; the vessel would simply not be viable to put any “normal cruise size” swimming pools. FINNJET was nothing but a revolution in the ferry industry when she was delivered in 1977. With a service speed of more than 30 knots, she cut the crossing time between Helsinki – Travemünde to just 22 hours. But her fuel consumption turned out to be her problem. Despite a new and more conventional “winter machinery” and later cutting the distance by calling Rostock instead, then later testing new markets in St Petersburg and Tallinn, her days were counted. After the Katrina hurricane, she was chartered by a university in New Orleans to provide accommodation. At the end of that period, she was laid up in Freeport, Bahamas.
- dessire_62
- Posty: 2033
- Rejestracja: 2007-12-31, 16:30
- Lokalizacja: Głogów Małopolski
Wszystko jest już nierealne bo obecnie statek jest już najprawdopodobniej na plaży w Alangu.
Wiadomość z internetowego serwisu:
" World's fastest ferry to be dismantled at Alang
Thursday June 19 2008 12:22 IST
PTI
AHMEDABAD: World's fastest conventional ferry M V kingdom will meet its end at Alang ship breaking yard in Bhavnagar district.
"With the maximum recorded top speed of 33.5 knots, the ferry will dock at plot no. 109 of Alang on Thursday for gradual dismantling," V P Jain of Rishi Industries Limited, who has purchased it, said.
Others of her class can manage upto 10 to 20 knots, Jain said. The ferry is originally known as GTS Finnjet."
Przebudowa na wycieczkowiec od samego początku wydawała się być mocno "naciąganą" i chyba mało kto wierzył, że to się uda. Ten prom po prostu na wycieczkowiec się nie nadawał, koszty byłby zbyt duże, bo zacząć trzeba było od wymiany siłowni, co na ponad 30 letnim statku jest już mało opłacalne.
Mimo wszystko szkoda, bo statek jedyny w swoim rodzaju (nie chwaląc się, udało mi się nim popłynąć ;)
Przeglądałem ostatnio rocznik Morza z 1976, ze zdjęciem z wodowania Finnjeta..., ależ ten czas leci ;))
Wiadomość z internetowego serwisu:
" World's fastest ferry to be dismantled at Alang
Thursday June 19 2008 12:22 IST
PTI
AHMEDABAD: World's fastest conventional ferry M V kingdom will meet its end at Alang ship breaking yard in Bhavnagar district.
"With the maximum recorded top speed of 33.5 knots, the ferry will dock at plot no. 109 of Alang on Thursday for gradual dismantling," V P Jain of Rishi Industries Limited, who has purchased it, said.
Others of her class can manage upto 10 to 20 knots, Jain said. The ferry is originally known as GTS Finnjet."
Przebudowa na wycieczkowiec od samego początku wydawała się być mocno "naciąganą" i chyba mało kto wierzył, że to się uda. Ten prom po prostu na wycieczkowiec się nie nadawał, koszty byłby zbyt duże, bo zacząć trzeba było od wymiany siłowni, co na ponad 30 letnim statku jest już mało opłacalne.
Mimo wszystko szkoda, bo statek jedyny w swoim rodzaju (nie chwaląc się, udało mi się nim popłynąć ;)
Przeglądałem ostatnio rocznik Morza z 1976, ze zdjęciem z wodowania Finnjeta..., ależ ten czas leci ;))
Zgadza się prom jest już w Alongu - jest tu pokazany na fotce szkoda biorąc pod uwage naszego starszego Mikołaja Kopernika który dalej bedzie eksploatowany http://www.shipspotting.com/modules/new ... mpost27869