dlaczego Deutschland nie stanął przy Wałach ?...

forum to dedykowane jest wszystkim jednostkom pływającym budowanym w celach cywilnych...

Moderatorzy: crolick, Marmik

Awatar użytkownika
polsteam
Posty: 1552
Rejestracja: 2005-09-16, 21:03
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

dlaczego Deutschland nie stanął przy Wałach ?...

Post autor: polsteam »

ktoś dla świętego spokoju (żeby dziennikarze nie zadawali pytań) SCIEMNIŁ, zbajerował, że DEUTSCHLAND nie może stanąc przy Wałach z powodu zbyt dużych gabarytów...


a dziennikarze bezkrytycznie łyknęli... bez zająknięcia (jak zwykle) powtarzają - jak cielaki - co im ktoś wcisnął...
ani odrobiny zastanowienia, refleksji: "zaraz, zaraz.. ktoś tu nas ładuje pod górkę... albo przynajmniej nie wyjaśnia wszystkiego do końca..."




przeczytajcie sobie informacje prasowe (poniżej) o niby niemożności postawienia Deutschland'a przy Wałach...

a potem porównajcie wymiary główne statku, który ponoć nie może stanąć przy Wałach (Deutschland) ORAZ statków, które już (ostatnio, niedawno, w ostatnich 2 latach) stawały przy Wałach (Galileusz, Wolin) i statku, który stanie przy Wałach pod koniec sierpnia (Skania)...



prawdopodobnie był inny powód, a nie rozmiary Deutschland'a...

może operator nabrzeża w głębi portu zaoferował niższą stawkę i "Wały" przegrały konkurencją cenową?...

może zarząd portu chce być świętszy od papieża i przesadnie dmucha na zimną zupę w sprawach bezpieczeństwa (w sposób zbyt sztywny, czyli "trepowaty" podchodzi do realizacji ISPS i myśli, że tylko wewnątrz portu da się spełnić wymogi ISPS)...

a może chodzi o to, że do portu mają wjazd taksówki tylko jednej grupy taksówkowej i zarząd portu ma z nią układ i stawia wycieczkowiec za bramami portu, bo przy Wałach do pasażerów miałyby dostęp taksówki wszystkie, a nie tylko portowi monopoliści...


ale "gawiedzi" i dziennikarzom wstawia się bajeczkę o "zbyt dużych rozmiarach Deutschland'a"....

a cieniasy dziennikarze bezrefleksyjnie tę bajeczkę "łykają"...

(chociaż w imieniu czytelników powinni "pilnować" źródła informacji i zapytać "czy na pewno z powodu rozmiarów?.. przecież stające przy Wałach promy Unity Line są większe...")



tak to jest, jak w prasie lokalnej ogólne cieniowanie jakościowe i w rzetelności dziennikarskiej, a nawet ci pozornie morscy, wyspecjalizowani dziennikarze tak naprawdę bardzo mało, powierzchownie znają się na statkach i sprawach morskich....



= = = = =



"Głos Szczeciński" - AKTUALNOŚCI - 13 sierpnia 2008 - 7:00
Szczecin > Przypłynie wycieczkowiec Deutschland

"Do godziny 19 będzie stał przy Nabrzeżu Polskim. Jego rozmiary nie pozwalają na cumowanie przy Wałach Chrobrego."


"Gazeta Wyborcza w Szczecinie"
"Kolejny wycieczkowiec zawinie do Szczecina"
Miłka Stankiewicz - 2008-08-12 - ostatnia aktualizacja 2008-08-12 19:23

"Ze względu na wymiary (175 m długości, 23 m szerokości i 5,9 m zanurzenia) jednostki nie będzie można podziwiać przy Wałach Chrobrego, stanie przy Nabrzeżu Polskim."



= = = = =



--------------------------------
SKANIA
--------------------------------
Długość: 173,70 m
Szerokość: 24,00 m
Zanurzenie: 6,40 m
Pojemnośc brutto (GT): 23 700
================================


--------------------------------
WOLIN
--------------------------------
Długość: 188,90 m
Szerokość: 23,10 m
Zanurzenie: 5,90 m
Pojemnośc brutto (GT): 16 925
================================


--------------------------------
GALILEUSZ
--------------------------------
Długość: 150,38 m
Szerokość: 23,40 m
Zanurzenie: 5,90 m
Pojemnośc brutto (GT): 14 398
================================


--------------------------------
DEUTSCHLAND
--------------------------------
Długość: 175,49 m
Szerokość: 23,00 m
Zanurzenie: 5,78 m
Pojemnośc brutto (GT): 22 496
================================


Galileusz i Wolin cumowały już (nie tak dawno) przy Wałach
Skania ma cumować pod koniec sierpnia

Deutschland ma mniejsze NOMINALNE zanurzenie od wszystkich tych trzech promów (choć oczywiście wiadomo, że one przy Wałach są cumowane bez ładunku i nie przy swoim nominalnym maksymalnym zanurzeniu...)
Deutschland jest krótszy od Wolina i zalediwe niecałe 2 m dłuższy od Skanii
Deutschland jest węższy od każdego ze wspomnianych promów...



Wolin był zanurzony na dziobie 5,10-5,20, na rufie najprawdopodobniej tak samo...
oczywiście wycieczkowce (jak Deutschland) mają w eksploatacji, normalnie, znacznie mniejszy zakres zmiennego zanurzenia... nie wiem, na ile mogą kontrolować zanurzenie balastami...
nominalne zanurzenie (maks.) Deutschland'a to 5,78 m...
czy przy Wałach jest głebokośćtylko ok. 5,5 m, że Deutschland już nie mógł się zmieścić, a Wolin - na spoko wszedł?...

nawet jeśli tak właśnie jest, to dziennikarze powinni o to konkretnie zapytać i konkretnie przekazać odpowiedź na łamach lokalnych gazet...
Adam
Posty: 1774
Rejestracja: 2005-09-06, 12:58

Post autor: Adam »

Żeby nie rozdrabniać dyskusji: tu też dyskutujemy ;)
ODPOWIEDZ