Widać , że niemieckie stocznie też goni kryzys ,ale szkoda by było gdyby ten statek nie doczekał finału może po tym kryzysie zaczną powstawać nowe rewolucyjne jednostki
http://www.portalmorski.pl/caly_artykul.php?ida=10755
Pionierski statek z upadającej stoczni
Kadłub jest już na wodzie, armator raczej jest zdeterminowany do tego by wszedł do eksploatacji, więc pewnie będzie pływał. Choć nie wiadomo która stocznia go ukończy.
Osobiście jestem ciekawy jaką efektywność będą miały rotory Flettnera zastosowane jako napęd pomocniczy, tym bardziej, że są bardzo oryginalnie rozmieszczone i nie ograniczają przestrzeni ładunkowej.
Osobiście jestem ciekawy jaką efektywność będą miały rotory Flettnera zastosowane jako napęd pomocniczy, tym bardziej, że są bardzo oryginalnie rozmieszczone i nie ograniczają przestrzeni ładunkowej.
Oczywiście, że to stara konstrukcja, ale dlatego jej renesans jest jeszcze bardziej ciekawy. No i to ustawienie - kiedyś stawiano je tak jak maszty, a tu całkiem inaczej - parami na dziobie i rufie.
Dane (wklejam):
Technical data of E-Ship 1:
* Length: 130 metres
* Width: 22.5 metres
* Draught: 6-9 metres
* Tonnage: 10.500 tdw / 9.700 tdw
* Speed: 17.5 knots
* Engine power: 2 x 3,500 kW
* 3 holds below deck, capacity: 20.580 m³
* Ice class E3
Dane (wklejam):
Technical data of E-Ship 1:
* Length: 130 metres
* Width: 22.5 metres
* Draught: 6-9 metres
* Tonnage: 10.500 tdw / 9.700 tdw
* Speed: 17.5 knots
* Engine power: 2 x 3,500 kW
* 3 holds below deck, capacity: 20.580 m³
* Ice class E3