Czy zna ktos dokladne daty wycofania/zatopienia nizej wymienionych transportowcow orazz dalsze losy ?
BALENO (1860) 198 t, 135,85 NRT, 45, 6m L. brit. Rad-S/S FAIRY QUEEN, 1860 gek., 1861 sardin., 1907 verk. , br .
CALATAFIMI (1857) 26o t, 114 NRT, brit. S/S FERRET, 1860 gek., 1860 sardin., 1865 §
CAMBRIA (1844) 1950 t, 1423 NRT, brit. Rad-S/S, 1860 gek., 1860 sardin., 1875 §
FERRUCCIO (1856) 270 t, 95 NRT, 32, 6m L., brit. S/S BADGER, 1860 gek., 1860 sardin., 1868 §
FRANKLIN (1838) 8o4 t, 233 NRT, frz. Rad-S/S AMSTERDAM, 1860 gek., 1860 sardin., 1863 §
INDIPENDENZA (1857) 64o t, 524 NRT, brit. Rad-S/S INDEPENDENCE , 1860 gek., 1860 sardin., 1868 Vermessungsschiff, 1870 §
LOMBARDO (1841) 729 t, 239 NRT, neapol. Rad-S/S, 1845 frz. Trooper, 1846 sardin., 1855 Trooper, 1860 sizil.,1860 sardin., 1864 +
OREGON (1852) 188 t, 105 NRT, 38,44 m L., frz. Rad-S/S BELZUNCE, 1860 gek., 1860 sardin., 1870 §
PIEMONTE (1852) 181 NRT, 50,27 m L., Rad-S/S, 1860 sizil.,1861 ital., 1865 verk., br.
PLEBISCITO (1857) 807 t, 701 NRT, 67,61 m L., brit. Rad-S/S PANTHER, 1860 gek., 1860 sardin., 1875 §
ROSOLINO PILO (1835) 1725 t, 877 RT, 38,63 m L., brit. Rad-S/S CITY OF ABERDEEN, 1860 gek., 1860 sardin.,1868 §
TORINO (1856) 1847 NRT, 80,77 m L., S/S, 1859/60 span. Lazarettschiff, 1860 sizil., 1860 +
VITTORIA ( ) 2060 t, brit. Rad-S/S LONDON, 1860 gek., 1860 sardin.,1865 Schulschiff,1869 §
WASHINGTON (1854) 1408 t, 468,6 NRT, 62,o m L. frz. S/S HELVETIE, 1860 gek., 1860 sardin., auch Lazerett- bzw. Vermessungsschiff, 1904 §
WEASEL (1856) 314 t, 116 NRT, brit. S/S, 1860 gek., 1860 sardin., 1869 §
Transportowce Garibaldiego
-
- Posty: 4483
- Rejestracja: 2006-05-30, 08:52
- Lokalizacja: Gdańsk
W zasadzie mam głównie uściślenie dat sprzedaży czy skreślenia z listy floty, ale może się i to przyda.
Baleno – sprzedany na rozbiórkę 10.03.1907.
Calatafimi – skreślony z listy floty w 1865, jego silnik zainstalowano na identycznie się nazywającym holowniku, zwodowanym w Ankonie 19.01.1866.
Cambria – skreślony z listy floty 31.03.1875.
Ferruccio - skreślony z listy floty 19.07.1868.
Indipendenza - skreślony z listy floty 12.07.1870.
Lombardo – w nocy z 12 na 13.03.1864 wszedł na mieliznę u wysepki Domino i ostatecznie uległ zniszczeniu 19.03.1864.
Oregon - skreślony z listy floty 13.11.1870.
Piemonte – sprzedany na rozbiórkę 16.09.1865.
Plebiscito - skreślony z listy floty 31.03.1875.
Rosolino Pilo - skreślony z listy floty 16.01.1868.
Torino – nocą 19.08.1860 wszedł na płaskie wybrzeże Rombolo, blisko Melito di Portosalvo. Po daremnych próbach ściągnięcia przez jednostkę Franklin, został opuszczony i potem ostrzelany przez neapolitańską fregatę Fulminante oraz awizo Aquila, na skutek czego ostatecznie spłonął.
Vittoria – skreślony z listy floty 9.05.1869.
Washington – skreślony z listy floty 25.07.1904.
Weasel – skreślony z listy floty 9.05.1869.
Krzysztof Gerlach
Baleno – sprzedany na rozbiórkę 10.03.1907.
Calatafimi – skreślony z listy floty w 1865, jego silnik zainstalowano na identycznie się nazywającym holowniku, zwodowanym w Ankonie 19.01.1866.
Cambria – skreślony z listy floty 31.03.1875.
Ferruccio - skreślony z listy floty 19.07.1868.
Indipendenza - skreślony z listy floty 12.07.1870.
Lombardo – w nocy z 12 na 13.03.1864 wszedł na mieliznę u wysepki Domino i ostatecznie uległ zniszczeniu 19.03.1864.
Oregon - skreślony z listy floty 13.11.1870.
Piemonte – sprzedany na rozbiórkę 16.09.1865.
Plebiscito - skreślony z listy floty 31.03.1875.
Rosolino Pilo - skreślony z listy floty 16.01.1868.
Torino – nocą 19.08.1860 wszedł na płaskie wybrzeże Rombolo, blisko Melito di Portosalvo. Po daremnych próbach ściągnięcia przez jednostkę Franklin, został opuszczony i potem ostrzelany przez neapolitańską fregatę Fulminante oraz awizo Aquila, na skutek czego ostatecznie spłonął.
Vittoria – skreślony z listy floty 9.05.1869.
Washington – skreślony z listy floty 25.07.1904.
Weasel – skreślony z listy floty 9.05.1869.
Krzysztof Gerlach
-
- Posty: 4483
- Rejestracja: 2006-05-30, 08:52
- Lokalizacja: Gdańsk
Podaję za Włochami, bez analizy słuszności czy prawdopodobieństwa tych danych:
Baleno – wyporność 198 ton, pojemność 135,85 NRT, żelazny kadłub o wymiarach 45,60 x 5,60 m.
Calatafimi – wyporność 260 ton, pojemność 114 NRT, drewniany kadłub.
Cambria – wyporność 1950 ton, pojemność 1423 NRT, drewniany kadłub o wymiarach 66,74 x 10,67 m.
Ferruccio - wyporność 270 ton, pojemność 95 NRT, żelazny kadłub o wymiarach 32,60 x 7,40 m.
Franklin - wyporność 804 tony, pojemność 233 NRT, drewniany kadłub.
Indipendenza - wyporność 640 ton, pojemność 523,89/330,05 RT, drewniany kadłub.
Lombardo – wyporność 729 ton, pojemność 239 NRT, drewniany kadłub.
Oregon - wyporność 188 ton, pojemność 105 NRT, żelazny kadłub o wymiarach 38,44 x 6,30 m.
Piemonte – pojemność 181 NRT, drewniany kadłub o wymiarach 50,27 x 7,10 m.
Plebiscito - wyporność 807 ton, pojemność 701 NRT, żelazny kadłub o wymiarach 67,61 x 7,96 m.
Rosolino Pilo - wyporność 1725 ton, pojemność 877/552 RT, drewniany kadłub o wymiarach 38,63 x 8,32 m.
Torino – pojemność 1847 NRT, żelazny kadłub o wymiarach 265’ x 38’.
Vittoria – wyporność 2060 ton, drewniany kadłub.
Washington – wyporność 1408 ton, pojemność 468,5 NRT, drewniany kadłub.
Weasel – wyporność 314 ton, pojemność 116 NRT, drewniany kadłub.
Krzysztof Gerlach
Baleno – wyporność 198 ton, pojemność 135,85 NRT, żelazny kadłub o wymiarach 45,60 x 5,60 m.
Calatafimi – wyporność 260 ton, pojemność 114 NRT, drewniany kadłub.
Cambria – wyporność 1950 ton, pojemność 1423 NRT, drewniany kadłub o wymiarach 66,74 x 10,67 m.
Ferruccio - wyporność 270 ton, pojemność 95 NRT, żelazny kadłub o wymiarach 32,60 x 7,40 m.
Franklin - wyporność 804 tony, pojemność 233 NRT, drewniany kadłub.
Indipendenza - wyporność 640 ton, pojemność 523,89/330,05 RT, drewniany kadłub.
Lombardo – wyporność 729 ton, pojemność 239 NRT, drewniany kadłub.
Oregon - wyporność 188 ton, pojemność 105 NRT, żelazny kadłub o wymiarach 38,44 x 6,30 m.
Piemonte – pojemność 181 NRT, drewniany kadłub o wymiarach 50,27 x 7,10 m.
Plebiscito - wyporność 807 ton, pojemność 701 NRT, żelazny kadłub o wymiarach 67,61 x 7,96 m.
Rosolino Pilo - wyporność 1725 ton, pojemność 877/552 RT, drewniany kadłub o wymiarach 38,63 x 8,32 m.
Torino – pojemność 1847 NRT, żelazny kadłub o wymiarach 265’ x 38’.
Vittoria – wyporność 2060 ton, drewniany kadłub.
Washington – wyporność 1408 ton, pojemność 468,5 NRT, drewniany kadłub.
Weasel – wyporność 314 ton, pojemność 116 NRT, drewniany kadłub.
Krzysztof Gerlach
na books.google znalazłem taką rzecz:
http://books.google.com/books?id=S8YaAA ... A1-PA12,M1
jest tu stan floty włoskiej na 1865. Można znaleźć kilka ze wspomnianych jednostek - dane skromne (uzbrojenie i moc silnika w koniach mechanicznych).
http://books.google.com/books?id=S8YaAA ... A1-PA12,M1
jest tu stan floty włoskiej na 1865. Można znaleźć kilka ze wspomnianych jednostek - dane skromne (uzbrojenie i moc silnika w koniach mechanicznych).
Z pozdrowieniami,
Jerry.
Jerry.