Jakie są postępy przy budowie Gawrona?
To nie jest kwestia Twojego twierdzenia, lecz zapisów wymagań przetargowych i rezultaty prac koncepcyjnych. Takie było ząłożenie w 1997-8 roku, które dziś mocno się zdezaktualizowało. Jakby nie patrzeć minęła cała dekada.Piotr S. pisze:Cała rzecz sprowadza sie do tego gdzie ten okręt ma pływać?
ja twierdze ,że jest on przeznaczony na Bałtyk a to dlatego
że posiada głowną wade braku bazowania śmigłowca śmigłowca
To ja się dam wciągnąć w wymianę poglądów. Co to znaczy "lepiej wykonany" ?Dziadek pisze:[Niemcy: korweta K-130 - te same rakiety w-w, ta sama technologia, pewnie super socjal no i lepiej wykonany - coś jak volkswagen i skodaPrzewaga liczebna nad Gawronem 5:0,6*
BTW o socjalu na K-130 jest osobny artykuł w Naval Forces.
Tak? A uwzględniając udział w akcjach na Biskajach czy na Śródziemnym? Lepiej uważać z określeniami "pod każdym względem lepsza". Po prostu zależy do czegoDziadek pisze:Szwecja: korweta Visby - przede wszystkim niewidzialnamoim zdaniem pod każdym względem lepsza od Gawrona,
Etc, etc.
To co dla innych jest brzegiem morza, dla marynarza jest brzegiem lądu.
Z tym socjalem napisalem PEWNIE, tak więc nic nie potwierdzam ani nic nie zaprzeczam, bo jak celnie zauważyłeś nie mam podstaw. Widziałem jedynie wizualizacje przykładową kabin oficerskich Gawrona.
Jeżdze skodą i widze róznice w stosunku do VW, niby to samo ale...
Stąd wniosek, może prawdziwy, a może się mylę, nie wiem. Poza tym nie obrażając gdyńskich stoczniowców, ale na 99% jestem pewny, że niemieccy stoczniowcy wykonują swoją robotę dużo staranniej
Z tym pod każdym wzgledem lepsza to moze i mnie ponioslo, ale nie ukrywam, że Visby jest moim faworytem, no moze w troszkę powiekszonej wersji
Tylko autonomicznosc, ktora pozostawia trochę do zyczenia...
Jeżdze skodą i widze róznice w stosunku do VW, niby to samo ale...
Stąd wniosek, może prawdziwy, a może się mylę, nie wiem. Poza tym nie obrażając gdyńskich stoczniowców, ale na 99% jestem pewny, że niemieccy stoczniowcy wykonują swoją robotę dużo staranniej
Z tym pod każdym wzgledem lepsza to moze i mnie ponioslo, ale nie ukrywam, że Visby jest moim faworytem, no moze w troszkę powiekszonej wersji
Tylko autonomicznosc, ktora pozostawia trochę do zyczenia...
Ten NF to numer 1/2006, a art dotyczy zmian w podejściu do projektowania przestrzeni socjalnej. Wychwalają socjal K-130 pod niebiosa, ale osobiście uważam, że lekko przesadzają, bo wchodząc na Thetisa wpadliby w kompleksyDziadek pisze:Z tym socjalem napisalem PEWNIE, tak więc nic nie potwierdzam ani nic nie zaprzeczam, bo jak celnie zauważyłeś nie mam podstaw. Widziałem jedynie wizualizacje przykładową kabin oficerskich Gawrona.
Wniosek nie jest prawdziwy. Stosujesz niewłasciwe porównanie. Skodą jeździsz? Tak, czyli jest wykończona, a Gawron jak dotąd nie. Wprawdzie można postawić tezę, że solidność prac w SMW jest niższa niż w niemieckich stoczniach budujących Brunszwiki, ale z "pogrzebaniem" Gawrona bym się tak nie spieszył. Zwłaszcza, że ciężko robić tego typu porównania.Dziadek pisze:Jeżdze skodą i widze róznice w stosunku do VW, niby to samo ale...
Stąd wniosek, może prawdziwy, a może się mylę, nie wiem.
Dziadek pisze:Z tym pod każdym wzgledem lepsza to moze i mnie ponioslo...
Tak? Większa tzn. do działań także w innych regionach świata i na akwenach oddalonych. Odpowiedz mi zatem jak wiele stoczni (w pobliżu potencjalnego rejonu działań) opanowało techologię naprawy nowoczesnego kadłuba z poliestrów, wzmacnianych włóknami węglowymi, nałożonych obustronnie na poliwinylowy rdzeń.Dziadek pisze:... nie ukrywam, że Visby jest moim faworytem, no moze w troszkę powiekszonej wersji
Tylko autonomicznosc, ktora pozostawia trochę do zyczenia...
No i jaki zakres prac naprawczych można przeprowadzić siłami załogi?
Taki kadłub jest dobry jak nie oddala się za daleko od bazy gdzie można liczyć na serwis (patrz: Visby). W przeciwnym wypadku trzeba uwzględniać pewne komplikacje, a nadmieniam, że nie jest to jedyny minus laminatów.
To co dla innych jest brzegiem morza, dla marynarza jest brzegiem lądu.
W żadnym razie nie mam zamiaru grzebac Gawrona! Zdaję sobie sprawę, że Gawron to w założeniu bardzo dobra konstrukcja, a jedna jedyna jego bolączka to finansowanie, mające źródło w W-wie u ludzi, których od lat wybieramy do rządzenia... Po cichu liczę, że ten okręt spłynie jednak na wodę i po latach perturbacji powstanie co najmniej druga jednostka tego typu, a najlepiej 3. Część moich komentarzy, czasem negatywnych, dotyczących Gawrona ma podtekst czysto ironiczny, bo ile czasu można oglądać jedno i to samo przedstawienie w cyrku, z kasą a raczej jej brakiem w roli głównej?
Co do Visby to fakt, otworzyłeś mi oczy na problem serwisu nowatorskiej konstrukcji, nie przewidziałem tego a oczywisty problem leżał tuż obok hmmmm...
Socjalu Thetisa nie miałem okazji jeszcze poznać, choć kiedyś buszowałem po jego pokładzie. Z drugiej strony porównywać socjal grubo ponad 100 metrowego Thetisa, który w założeniu ma działać z dala od lądu przez długi okres (fregata ochrony rybołówstwa) z K-130 (nazwijmy ją korwetą do działań przybrzeżnych) to też tak "nie bałdzo", jak to mówiła pewna pani od matematyki... Temat głęboki hmmm...
Co do Visby to fakt, otworzyłeś mi oczy na problem serwisu nowatorskiej konstrukcji, nie przewidziałem tego a oczywisty problem leżał tuż obok hmmmm...
Socjalu Thetisa nie miałem okazji jeszcze poznać, choć kiedyś buszowałem po jego pokładzie. Z drugiej strony porównywać socjal grubo ponad 100 metrowego Thetisa, który w założeniu ma działać z dala od lądu przez długi okres (fregata ochrony rybołówstwa) z K-130 (nazwijmy ją korwetą do działań przybrzeżnych) to też tak "nie bałdzo", jak to mówiła pewna pani od matematyki... Temat głęboki hmmm...
Nie... nie tak autokrytycznieDziadek pisze:W żadnym razie nie mam zamiaru grzebac Gawrona!
Ja zaś nie robię za etatowego obrońcę Gawrona, bo widzę wiele jego wad. Co do zasadniczych przyczyn kłopotów Gawrona to chyba zgadzamy się w 90%. Brakuje mi tu jedynie powiewu bryzy, bo szum Wisły jest dla mnie oczywisty.Dziadek pisze:Część moich komentarzy, czasem negatywnych, dotyczących Gawrona ma podtekst czysto ironiczny, bo ile czasu można oglądać jedno i to samo przedstawienie w cyrku, z kasą a raczej jej brakiem w roli głównej?
Dziadek pisze:Z drugiej strony porównywać socjal grubo ponad 100 metrowego Thetisa, który w założeniu ma działać z dala od lądu przez długi okres (fregata ochrony rybołówstwa) z K-130 (nazwijmy ją korwetą do działań przybrzeżnych) to też tak "nie bałdzo", jak to mówiła pewna pani od matematyki...
Wracając do porównania. Jestem daleki od stawiania jakiś zanków pomiędzy Thetisem a K-130, bo sam bym zaprzeczył swoim wywodom z poprzedniego postu. Po prostu widziałem socjal duńczyka i do dziś dnia nie mogę dojść do siebie. W kabinie oficerskiej brakowało stołu do tenisa
BTW
A czemu nie możemy nazwać jej korwetą? Korwetą rakietową? dużą korwetą rakietową?Dziadek pisze: (nazwijmy ją korwetą do działań przybrzeżnych)
Nie znam podklasy "korweta do działań przybrzeżnych".
Kontynuując, Thetisa nie klasyfikowałbym jako fregata ochrony rybołówstwa tylko jako fregatę, lub ewentulanie jako fregatę patrolową, choć właściwie najlepszym określeniem byłoby duży okręt patrolowy.
To co dla innych jest brzegiem morza, dla marynarza jest brzegiem lądu.
Oczywiste, że K-130 to korweta rakietowa, nazywając ją "z bomby" korwetą do działań przybrzeżnych, miałem tylko i wyłącznie w zamiarze zaakcentować jej obszar działania i zarysować kontrast między Thetisem. Jeżeli chodzi o nazewnictwo klasy Thetisa i ich poprzedników tj. mod. Hvidbjornen'ów, ogólnie przyjęte jest jako fregata. Choć ja osobiście używam fregata z akcentem na: ochrony rybołówstwa
. Wyjątek stanowi mod. Hvidbjornen tj. dzisiejszy Admiral Pitka, z uwagi na międzynarodową współpracę w ramach MCM nazywany okrętem dowodzenia sił obrony przeciwminowej, tudzież okrętem sztabowym.
A propos socjalu, to stawiam tezę, iż 511 to taki polski Thetis...
Z kolei, po wizycie na De Ruyter to ja wpadłem w kompleksy, widząc 4 ogromne mesy a w każdej barek i kij z piwem
A propos socjalu, to stawiam tezę, iż 511 to taki polski Thetis...
Z kolei, po wizycie na De Ruyter to ja wpadłem w kompleksy, widząc 4 ogromne mesy a w każdej barek i kij z piwem
Dziadek pisze:Rzeczywiście! Może tymi wyrzutniami POP ulokowanymi niczym na pancerniku z czasów złotej ery drednotów, ktoś próbuje zaleczyć kompleksy braku pancernika w dziejach MW RP? Rzeźnia...
PS
A mi najbardziej AH-64D LongBow Apache na lądowisku
Smiglowiec jest odpowiedni
pozdrawiam
Po ostatniej prezentacji gawrona w MSiO i artykułu w Raporcie interesuje mnie kwestia czy po wyprowadzeniu gawrona z hali zostanie położona stępka pod drugi okręt bo tak by nakazywała logika ?
W Raporcie Gawron jest pokazywany z radarami naściennymi a jest to reklama tej stoczni ,w tym wypadku zachodzi pytanie czy prezentacja gawrona w 3D w MSiO jest ostateczną wersją ? czy też wersja z Raportu jest ostateczna ?
Jak rzeczywiscie wyglada sprawa budowy nastepnych gawronów ?
W Raporcie Gawron jest pokazywany z radarami naściennymi a jest to reklama tej stoczni ,w tym wypadku zachodzi pytanie czy prezentacja gawrona w 3D w MSiO jest ostateczną wersją ? czy też wersja z Raportu jest ostateczna ?
Jak rzeczywiscie wyglada sprawa budowy nastepnych gawronów ?
Ostatnio zmieniony 2009-01-24, 20:17 przez Piotr S., łącznie zmieniany 1 raz.
- dessire_62
- Posty: 2033
- Rejestracja: 2007-12-31, 16:30
- Lokalizacja: Głogów Małopolski
- dessire_62
- Posty: 2033
- Rejestracja: 2007-12-31, 16:30
- Lokalizacja: Głogów Małopolski