Strona 8 z 16
: 2004-02-20, 14:11
autor: mcwatt
Ale u nich też byłby problem z ich utrzymaniem ze względów ekonomicznych. Chyba że założymy że w tych państwach też jakiś boom był

. A tak serio - to pewnie wzięliby tylko mniejsze jednostki (tj. np torpedowce typów A), a i tego niewiele. No może Finlandia, ale Łotwa i Estonia to chyba raczej nie. A co to znowu za Ententa Bałtycka? Skierowana przeciwko Krajowi Rad podejrzewam?

.
: 2004-02-20, 14:15
autor: Mitoko
Ententa Bałtycka była faktem

- zawiązana ok. 1925 obejmowała państwa Pribałtyki i nieformalnie Finlandię (powiązaną głównie z Estonią)
: 2004-02-20, 14:17
autor: mcwatt
Musiałem coś przegapić

No ale mimo wszystko nie był to organizm zbyt silny militarnie i ekonomicznie.
: 2004-02-20, 15:15
autor: SmokEustachy
mcwatt pisze:Musiałem coś przegapić

No ale mimo wszystko nie był to organizm zbyt silny militarnie i ekonomicznie.
Pod wzgledem mysliwcow to nas przewyzszali technicznie.
Mieli Gladiatory...
Owszem, armie niewielkie, ale jakby dostali jakies okrety, to by utrzymali.
: 2004-02-21, 10:27
autor: mcwatt
Gladiatory nie były chyba dużo lepsze od P-11. A o liczebności nie wspomnę. Estończycy mieli dwa niszczyciele (Wambola i jeszcze jeden) typu Nowik zdobyte na Czerwonych, ale jakoś ich nie utrzymali (nie wiem dlaczego - może były już mocno zużyte?). Jak by wzięli jakieś okręty to tylko małe, tj. torpedowce czy trałowce.
: 2004-02-23, 11:10
autor: Mitoko
Stwierdzili, że ich nie stać na ich utrzymanie i od początku lat '20-ych kombinowali jak na nich zarobić.
Co masz na myśli mówiąc o liczebności Gladiatorów ??
: 2004-02-23, 11:11
autor: Mitoko
A tak kontynuując Hymansa - 2 propozycje ukończenia Wiesbadenów:

: 2004-02-23, 11:52
autor: mcwatt
Mitoko pisze:Co masz na myśli mówiąc o liczebności Gladiatorów ??
Chodzi mi o to że mieli ich niewiele. Nasze lotnictwo myśliwskie liczebnie chyba przewyższało Litwy, Łotwy i Estonii razem wzięte (tak mi się wydaje, bo nie znam liczebności ich lotnictwa). Ale ten temat można pociągnąć na Forum Lotnictwa.
A Wiesbaden wygląda całkiem całkiem. A jaka to konfiguracja uzbrojenia?
5x150(2xII i 1xI, i 5xI)?
: 2004-02-23, 12:24
autor: Mitoko
dokładnie - chociaż raczej 155 francuskie
: 2004-02-23, 13:49
autor: SmokEustachy
mcwatt pisze:Mitoko pisze:Co masz na myśli mówiąc o liczebności Gladiatorów ??
Chodzi mi o to że mieli ich niewiele. Nasze lotnictwo myśliwskie liczebnie chyba przewyższało Litwy, Łotwy i Estonii razem wzięte (tak mi się wydaje, bo nie znam liczebności ich lotnictwa). Ale ten temat można pociągnąć na Forum Lotnictwa.
A Wiesbaden wygląda całkiem całkiem. A jaka to konfiguracja uzbrojenia?
5x150(2xII i 1xI, i 5xI)?
Niewiele, ale zawszec cos. Oni byli niewielcy, wiec niewiele mieli. Jak na swoje rozmiary - calkiem, calkiem.
: 2004-02-23, 16:52
autor: seawolf
A nie daloby sie wcisnac 6x6''? Dwie wieze na rufie...
: 2004-02-23, 16:54
autor: Mitoko
Staram się trzymać granic rozsądku - francuska wieża w jej opancerzeniem to jakieś 70-80 ton, dlatego przy wyporności jednostki rzędu ok. 5000 t odpuściłem sobie

: 2004-02-23, 17:10
autor: seawolf
Mysle, ze miesciloby sie to w granicach rozsadku. Typ Arethusa mial troche ponad 5000ts, a weszly 3 wieze i to dwie na dziobie. Poza tym jesli mowa o 'unii baltyckiej', to mozna przyjac, ze skorzystano by z wiez szwedzkich, np. takich jak na Gotlandzie.
: 2004-02-23, 17:19
autor: Mitoko
1. Mamy istniejące kadłuby
2. Jest początek lat '20-ych - czyli realne są dostawy jedynie wież analogicznych jak dla Primaugetów z kredytu francuskiego
: 2004-02-23, 17:23
autor: Gość
A dlaczego nie wziąć czegoś od Japończyków - 3x2, ale 140 ?
: 2004-02-23, 17:28
autor: Mitoko
Żeby nie wpadać w zupełną fantastykę - wszystko musi mieć swoje podstawy.
Jeżeli 140-ki to:
- albo brytyjskie (np. w wieżach Mk XVI - takich jak na E)
- albo czeskie L56 (pytanie za sto punktów to geneza ich powstania - skąd się cholery wzięły - przecież dla floty a-w z nowych modeli przygotowywano 120-ki (dla CL-i i DD), a potem nic nie wiadomo aby ktoś takich szukał. Jugole wzięli je natomiast chyba "z półki" - czyli musiały być gotowe gdzieś koło 1924 - totalna zagadka)