Strona 2 z 2

: 2006-03-24, 20:28
autor: AvM
admiralcochrane pisze:Nie wiem czy ta lista do nr 98 jest celowo niekompletna - w razie zapotrzebowania moge dolaczyc fotke jednostki, ktora miala numer miedzy 3 a 98 ;-) bark ST. JOHANNES z 1866
Lista ta obejmuje statki dla ktorych maszyn NIE ZBUDOWAL Klawitter.
Jet to ciekawa sprawa bio nie zawsze kupowal maszyny u Schichaue
ale tez w Krolewcu czy Szczecinie.

Pelna liste moge zamiescic

AvM

: 2006-03-24, 20:31
autor: admiralcochrane
Mysle ze nie bede tu jedynym zainteresowanym choc szkoda, ze poszukujacych i pytajacych o statki handlowe a szczegolnie te sprzed 1939 jest tak niewielu...

Re: J.W.Klawitter, Gdansk

: 2011-05-07, 12:04
autor: AvM
Die Werft der Firma I. W. Klawitter stellte 1902 fertig:
1 Hasendampfer mit Feuerlösch-Einrichtung für die Stadt Königsberg,
3 Baggerprähme für die Königliche Regierung,
1 Schleppdampfer und 2 Leichter für Ostpreußen,
1 Fähre für Danzig,
1 Jnspektionsdampfer für Montevideo,
3 Kohlenleichter für die Kaiserliche Marine,
1 Seeleichter für Übersee,
9 Baggerprähme für die Elbstrom-Bauverwaltung,
l Transport Fahrzeug für die Königliche Regierung.

Sie übernahm in das Jahr 1903 zur Fertigstellung:
1 Dampfbarkasse,
1 Fährdampfer,
2 Dampfbaggerprähme,
1 Petroleum-Tankdampfer für russische Rechnung.
Der österreichische Regierungsdampfer „Wawel" wurde einem größeren Umbau unterzogen, und ebenso befand sich gegen Ende des Jahres der russische Dampfer „Michail" in Arbeit, der eine komplette Ausrüstung für den Fang von Walen und die Verwertung der dabei gewonnenen Produkte erhielt.

Die Maschinenfabrik und Kesselschmiede der Firma, die in der Hauptfache den motorischen Teil der von der Werft erbauten Schisfe liefern, waren das ganze Jahr hindurch unzureichend beschäftigt. Es wurden fertiggestellt:

1 Goldbagger für Rußland,

8 Dampfmaschinen von zusammen 700 Pferdestärken, 7 Dampfkessel „ „ 400 qm Heizfläche. Die Abteilung für Eisenkonstruktionen lieferte die Eisenteile zur neuen Kuhbrücke in Danzig und war Ende des Jahres mit dem Bau einer für Brasilien bestimmten Taucherglocke beschäftigt.

Die Eisengießerei war hinreichend, wenn auch zu sehr ungünstigen Preisen, beschäftigt, wogegen die Metallgießerei und Kupferschmiede der Firma unter der allgemeinen Depression mitzuleiden hatten.

Re: J.W.Klawitter, Gdansk

: 2011-05-07, 12:40
autor: RyszardL
Andrzeju, jaka jest szansa na przynajmniej angielskie teksty. Ja wiem, że tutaj są ludzie, dla których niemiecki to pryszcz, ale niestety nie dla wszystkich. Piąte przez dziesiąte tylko rozumiem, niestety. :-(

Re: J.W.Klawitter, Gdansk

: 2011-05-07, 13:04
autor: AvM
RyszardL pisze:Andrzeju, jaka jest szansa na przynajmniej angielskie teksty. Ja wiem, że tutaj są ludzie, dla których niemiecki to pryszcz, ale niestety nie dla wszystkich. Piąte przez dziesiąte tylko rozumiem, niestety. :-(
Wlasnie to znalazlem:
Der österreichische Regierungsdampfer „Wawel" wurde einem größeren Umbau unterzoge
Austriacki parowiec rzadowy WAWEL byl poddany gruntownej przebudowie.

to ciekawa sprawa, bo mogly mus ie prawie wszystkie dane zmienic.

Re: J.W.Klawitter, Gdansk

: 2011-05-21, 16:03
autor: JB
AvM pisze:Austriacki parowiec rzadowy WAWEL byl poddany gruntownej przebudowie. to ciekawa sprawa, bo mogly mus ie prawie wszystkie dane zmienic.
W dokumencie ck Ministerstwa Handlu pod datą 22 października 1902 roku opisany jest rejs tego statku do Gdańska (jako rejs, będący jazdą próbną).
W dokumentach z 1918 roku WAWEL ma wymiary 40x4,0x0,55 m, czyli pewnie został u Klawittera podłużony. W 1938 roku podawano trochę inne wymiary: 42,45x4,0x0,6 m, maszyna pafrowa 130 KM.
JB

Re: J.W.Klawitter, Gdansk

: 2011-05-21, 16:50
autor: RyszardL
JB pisze:W dokumentach z 1918 roku WAWEL ma wymiary 40x4,0x0,55 m, czyli pewnie został u Klawittera podłużony. W 1938 roku podawano trochę inne wymiary: 42,45x4,0x0,6 m, maszyna pafrowa 130 KM.
Czy warto było wydłużyć jedynie o 2,45m. Może to jakaś pomyłka w danych?

Re: J.W.Klawitter, Gdansk

: 2011-05-21, 19:23
autor: JB
W spisie 1935 roku dla WAWELA podano długość 41,0 m. Różnice mogły powstać na skutek podawania różnych wartości długości np. między pionami, na linii wodnej, całkowitej, ze sterem lub bez, itd.
JB

Re: J.W.Klawitter, Gdansk

: 2014-10-10, 12:21
autor: AvM
Cuda sie szdarzaja . W Berlinie jest 70 planow ze stoczni Klawittera.
Sehr geehrter Herr von Mach,
sehr geehrter Herr Karting,

es sind in Tat in der Tat etwa 70 Klawitter Pläne in unserem Bestand. In der Fundstellenübersicht können nur 5 Datenbankfelder ausgedruckt werden. Ein Beispiel für eine vollständigere Verzeichnung finden Sie im Anhang.

Sie können gerne bei uns vor Ort recherchieren. Wir haben Di, Mi, Do von 10.00 bis 17.15 Uhr, Fr 10.00 bis 14.00 Uhr geöffnet.

Mit freundlichen Grüßen

Peter Mika
(Historisches Archiv)