Strona 2 z 2
					
				
				: 2007-03-01, 10:18
				autor: Adam
				Zelint pisze:Numery burtowe na kutrach zostały bo długo ich nie eksploatowano. Załogi nie potrafiły ich obsługiwać, do kutrów nie było części zamiennych, a stocznie są daleko. No i kutry stoją w przysłowiowych "krzakach". Nawet były pomysły by jakieś B-280 sprowadzić z powrotem, ale ich stan techniczny jest taki, że by nie dopłynęły...
Faktycznie, nie bardzo wyglądają na jednostki "w eksploatacji".
Tu ładny wybór fotek:
http://www.shipspotting.com/modules/mya ... p?lid=2711
http://www.shipspotting.com/modules/mya ... p?lid=2577
http://www.shipspotting.com/modules/mya ... p?lid=2575
http://www.shipspotting.com/modules/mya ... p?lid=2599
http://www.shipspotting.com/modules/mya ... p?lid=2625
http://www.shipspotting.com/modules/mya ... p?lid=2655
Jako bonusik, z innej beczki: "pancernik" B-407, ex. Aquila szczecińskiego Gryfa
http://www.shipspotting.com/modules/mya ... p?lid=2588
Silniki tych kutrów pozostały bez zmian ... pu B-25 sA.
Tam chyba ten zakres przebudowy był chyba nawet większy - mocniej je wydłużono...
Czy te przebudowane pływają? Zostały może jakoś specjalnie wyposażone (np. przystosowane do połowów paszowych szprota)?
 
			 
			
					
				
				: 2007-03-01, 10:52
				autor: Zelint
				Druga z góry to DAR-314, też kuter typu B-280, wygląda okropnie...
Co do pytania o te przebudowane rufowce to powiem Ci wieczorem. Jakieś z nich chyba skasowano w zamian za pieniądze z UE. Co do specjalnego wyposażenia to właściwie polegało ono na przebudowie ładowni na większą. Nie wiem czy te kutry dostały pompy do przeładunku szprota. Być może ma taką ten przebudowany kuter B-25 sA ze Świnoujścia...
p.s. daty przejęcia kutrów typu B-403 przez PPiUR "Szkuner":
WŁA-290; 31.03.1978 r.
WŁA-291; 30.04.1978 r.
WŁA-292 19.05.1978 r.
WŁA-293; 21.11.1978 r.
WŁA-294; 30.11.1978 r.
WŁA-295; 28.12.1978 r.
WŁA-296; 31.03.1979 r.
WŁA-297; 20.03.1979 r.
WŁA-289; 31.03.1979 r.
WŁA-288; 30.04.1979 r.
ps.2 KOŁ 4, 5 i 179 chyba nadal pływają:
http://ec.europa.eu/fisheries/fleet/ind ... e=advanced
http://ec.europa.eu/fisheries/fleet/ind ... e=advanced
http://ec.europa.eu/fisheries/fleet/ind ... e=advanced 
			 
			
					
				
				: 2007-03-05, 09:09
				autor: Zelint
				Muszę sprostować moją wypowiedź co do B-403/6. To jednak WŁA-290. Zgodnie z umowami ze Stocznią Ustka miała ona dostarczyć do PPiUR "Szkuner" trawlery B-403 o numerach 6-11 i potem 12-15.
Co do terminów odbioru B 410/1 i B-410/2 to zgodnie z umową z dnia 18.02.1974 r. pierwszy statek miał być oddany w I kwartale 1975, a drugi w II kwartale 1975, ale być może nastąpiło to wcześniej. Tak było np. z jednostkami typu B-403 12-15, które wg. umowy miały być dostarczone w następujących terminach:
B-403/12 (WŁA 296) do 31.03.1979 r. faktyczny odbiór 31.03.1979 r.
B-403/13 (WŁA 297) do 31.03.1979 r. faktyczny odbiór 20.03.1979 r.
B-403/14 (WŁA 289) do 30.04.1979 r. faktyczny odbiór 31.03.1979 r.
B-403/15 (WŁA 288) do 31.05.1979 r. faktyczny odbiór 30.04.1979 r.
Nie mogę się dokopać do dat odbioru typu B-410...
			 
			
					
				
				: 2007-03-07, 22:23
				autor: Marek T
				Dziękuję za uzupełnienia. Postaram się dziś jeszcze wprowadzić zmiany do tabeli. 
Rubryka WODOWANIE zostanie usunięta, bo wynikła ze złej interpretacji. 
Daty przekazania kutrów podałem wg zestawienia, które swego czasu otrzymałem z jeszcze funkcjonującej (wówczas) Stoczni Ustka. 
Data przekazania często budzą wątpliwości. Na przykład przy okazji przekazania DARU POMORZA do CMM funkcjonują co najmniej 3 daty. 
1. Szkoła Morska podaje 4.07.1982, bo wówczas uroczyście wręczono dyrekcji CMM piękny akt przekazania, który nie miał żadnej mocy prawnej. 
2. Z punktu widzenia Kapitanatu ważna jest data 2.09.1982, bo wtedy faktycznie statek przejęła załoga CMM (taka jest data wpisu w Dzienniku Okrętowym). 
3. Natomiast data protokołu przekazania, podpisanego przez dyrektora CMM i Rektora WSM to 16.11.1982. 
4. Nie pamiętam, kiedy Warta uznała fakt przekazania, alel było to już dobrze po 16.11.
Do Polski wrócił też B-403/5, który w 2005 występuje jako HEL-125