1932 - Siły Morskie Morza Bałtyckiego - 9 niszczycieli typu NOWIK (JAKOW SWIERDŁOW, STALIN, URICKIJ, ENGELS, KARL MARKS, WALERIAN KUJBYSZEW, WOJKOW, KARL LIEBKNECHT, LENIN - nazwy mogły ulegać zmianom
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
1933 -- Siły Morskie Morza Bałtyckiego -5 niszczycieli typu NOWIK ( JAKOW SWIERDŁOW, WOŁODARSKIJ, ENGELS, KARL MARKS, LENIN ) plus ewentualnie przerzucone spowrotem w Północnej Flotylli Wojennej kolejne 3 niszczyciele -( URICKIJ,WALERIAN KUJBYSZEW, KARL LIEBKNECHT ) wyszłoby max 8
1934 - Siły Morskie Morza Bałtyckiego -3 niszczycieli typu NOWIK- (JAKOW SWIERDŁOW, ENGELS, LENIN ) plus ewentualnie przerzucone spowrotem w Północnej Flotylli Wojennej kolejne 3 niszczyciele -( URICKIJ,WALERIAN KUJBYSZEW, KARL LIEBKNECHT ) wyszłoby max 6
1935 - Siły Morskie Morza Bałtyckiego -4 niszczycieli typu NOWIK- (JAKOW SWIERDŁOW, ENGELS, LENIN, WOJKOW ) plus ewentualnie przerzucone spowrotem w Północnej Flotylli Wojennej kolejne 3 niszczyciele -( URICKIJ,WALERIAN KUJBYSZEW, KARL LIEBKNECHT ) wyszłoby max 7.
Do tego w czynnej służbie w Morskich Siłąch MOrza CZarnego (od 1935 FCz) w
1932 - DZIERŻYNSKIJ, NIEZAMOŻNIK, SZAUMIAN, FRUNZE (od 7 czerwca także ZELEZNIAKOW)
1933 - NIEZAMOŻNIK, SZAUMIAN, FRUNZE, ZELEZNIAKOW;
1934 - NIEZAMOŻNIK, SZAUMIAN, FRUNZE, ZELEZNIAKOW
1935 - DZIERŻYNSKIJ , FRUNZE, ZELEZNIAKOW,
Zakładając, że na wodach północnych zostałby jeden niszczyciel , a z FCz. detaszowano by połowę sił (wraz z OL i częścią krążowników ) mamy
1932 - 9 +2 MCz. = 11
1933 - 5+2 SWF + 2 MSCzM = 9
1934 - 3 + 2 SWF + 2 MSCzM = 7
1935 - 4 + 2 SWF + 2 MSCzM = 8
za: П.В. Лихачев, Эскадренные миноносцы типа Новик в ВМФ СССР
1920-1955 гг. , Хронология службы и краткие ТТД эскадренных миноносцев типа Новик
Dość sporo .
Co do zasiegu to podczas pierwszego jak myślę zaskakującego uderzenia NOWIKI mogłyby teoretycznie dotankować paliwo przy wyjściu z Zatoki Fińskiej idąc w stronę Gdyni choć to skomplikowane i nie wiem czy radziecka flota posiadała sprawne tankowce i zdolność pobierana paliwa na morzu
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
OOP typu SzCz
1933 - w służbie 3 okręty III serii (choć dopiero od października)
8 jednostek V serii - razem 11 OOP
1934 - 4xIII seria , 12xV seria, 5 x Vbis (z tym, że 1 w sylwestra 34/35
1935 - 4xIII seria , 12xV seria, 13xVbis, 7 x Vbis-2 - razem 36 OOP
Część (nawet 3/4 ) oczywiście na Morzu Czarnym i Oceanie Spokojnym .
Na Bałtyku typu SzCz
1933- 3
1934- 4
1935 - 8
w 1932 (a właściwie do połowy 1933 roku kiedy to przeszły na północ) roku doszłyby jeszcze OOP, DOBROWOLEC, NARODOWOLEC,
KRASNOGWARDIEJEC,
w połowie i pod koniec 1935 roku M-43, M-44, M-45, M-46, M-47,
Co do zablokowania żeglugi przez Polskę we wrześniu 1939 to jak to dobrze przewidział Mossor i Kutrzeba jeszcze przed wybuchem wojny (patrz: Studium planu strategicznego Polski przeciw Niemcom Kutrzeby i Mossora, Warszawa 1987 (oprac min. P. Stawecki ) Niemcy przed wybuchem wojny zdołali przerzucić wszelkie niezbędne transporty i na początku po prostu przerwali żeglugę z i do Prus Wschodnich .
Co do zablokowania MSMB (później KBF) to z uwagi na i tak decydującą rolę armii lądowej i jej olbrzymiej przewagi front morski nie byłby decydujący ( ale wówczas i tak padałą by koncepcja Gangutkillera) , zaś przed czystkami w latach 37-39 była to moim zdaniem poważna siła z którą trzeba było sie liczyć.
Pozdrawiam
Ps. Aha w latach 1921 -1924 w służbie czynnej było średnio po 5 niszczyciele klasy NOWIK w roku
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)