Dlaczego hobbyści w Polsce interesują się OW,a na świecie SC

forum to dedykowane jest wszystkim jednostkom pływającym budowanym w celach cywilnych...

Moderatorzy: crolick, Marmik

Gość

Post autor: Gość »

Tadek masz racje!

Popatrz ze ksiazek o statkach handlowych nie eksportuje sie :-O
Wydaja mi sie ze je najczesciej wydaje sie dla odbiorcy krajowego lub wrecz lokalnego. Milosnicy OW sa raczej swiatowcami. Inna sprawa mysle ze jak wchodzisz do ksiegarni to tylko widzisz OW.

AvM
Awatar użytkownika
RyszardL
Posty: 2937
Rejestracja: 2004-05-18, 13:58
Lokalizacja: Perth, Australia

Post autor: RyszardL »

fdt pisze:A tak w kwestii formalnej... jak załoga uważa, czy znalazłoby się na naszym FOW jakieś miejsce na nową (znowu :? powiedzą niektórzy) kategorię poświęconą "cywilom" ? Nie wiem jak wy, ale ja chętnie podyskutowałbym sobie tu z kolegami od "niewojennych" ... w kupie raźniej .... no i tematy się przeplatają czasami. Może zresztą im też by się spodobał taki pomysł...??

Ja bardzo chętnie przyłączam się do pomysłu. Będzie okazja pomówić może o rozwoju statków pasażerskich, transportowcach, o... Titanicu, gdzie fachowcy od stali, chociaz nie pancernej, będą mogli wyjaśnić pewne sprawy. Ja mam taki długi film "The Liners", gdzie jest do cholery wszelkich wiadomości.
FDT, masz świetny pomysł.
Gość

Post autor: Gość »

Najwazniejsze sa konkrety. Nie mozna tez sie flotami zajmowac bez statkow pomocniczych,a tu juz jestesmy w handlowych.

AvM
Awatar użytkownika
CIA
Posty: 1657
Rejestracja: 2004-01-18, 12:46
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: CIA »

Jestem za :)
Szczególnie transatlantyki !
Awatar użytkownika
RyszardL
Posty: 2937
Rejestracja: 2004-05-18, 13:58
Lokalizacja: Perth, Australia

Post autor: RyszardL »

CIA pisze:Jestem za :)
Szczególnie transatlantyki !

Na przykład francuski "Normandie" z siłownią turbolelektryczną. Elegancja włoskiego "Rexa", toporniasty, ale szybki "Queen Mary".
Katastrofy, jak Andrea Doria, wycieczkowce, jak "Caronia".
Niespotykana architektura na "Orianie" i "Canberze"

Oj... byłoby pewnie o czym pogadać.
Awatar użytkownika
CIA
Posty: 1657
Rejestracja: 2004-01-18, 12:46
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: CIA »

Piękny France... ale i QM 2... nic tylko tworzyc kategorię :)
Awatar użytkownika
RyszardL
Posty: 2937
Rejestracja: 2004-05-18, 13:58
Lokalizacja: Perth, Australia

Post autor: RyszardL »

CIA pisze:Piękny France... ale i QM 2... nic tylko tworzyc kategorię :)

Zupełnie zapomniałem o "France", a fakt, że QM2 też zbudowali Francuzi jasno mi wskazuje, do kogo należy ostatnie słowo w budownictwie liniowców pasażerskich.
Awatar użytkownika
crolick
Posty: 4130
Rejestracja: 2004-01-05, 20:18
Lokalizacja: Syreni Gród
Kontakt:

Post autor: crolick »

no ja jestem za ta kategoria, ale to ze wzgledu na PMH i jej udzial w WW2 :P
Podczas gdy Kłapouchy wszystkim się zadręcza,
Prosiaczek nie może się zdecydować, Królik wszystko kalkuluje,
a Sowa wygłasza wyrocznie - Puchatek po prostu jest...
Awatar użytkownika
fdt
Posty: 1644
Rejestracja: 2004-01-04, 15:49
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: fdt »

RyszardL pisze:
CIA pisze:Jestem za :)
Szczególnie transatlantyki !

Na przykład francuski "Normandie" z siłownią turbolelektryczną. Elegancja włoskiego "Rexa", toporniasty, ale szybki "Queen Mary".
Katastrofy, jak Andrea Doria, wycieczkowce, jak "Caronia".
Niespotykana architektura na "Orianie" i "Canberze"

Oj... byłoby pewnie o czym pogadać.
A Great Eastern? Wspaniały temat do pogaduszek. Niektóre cywile to czysta uczta smakosza... mniam.

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
CIA
Posty: 1657
Rejestracja: 2004-01-18, 12:46
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: CIA »

RyszardL pisze:
CIA pisze:Piękny France... ale i QM 2... nic tylko tworzyc kategorię :)

Zupełnie zapomniałem o "France", a fakt, że QM2 też zbudowali Francuzi jasno mi wskazuje, do kogo należy ostatnie słowo w budownictwie liniowców pasażerskich.
Na Norwayu (ex France) którymś tam mechanikiem (nie pamietam już którym) przez pewien czas był mój brat, więc o siłowni troche mogę pogadać ;) ...
Awatar użytkownika
seawolf
Posty: 837
Rejestracja: 2004-01-04, 15:29
Lokalizacja: Poznan

Post autor: seawolf »

Nie zapomnijcie o United States, który chyba do dziś dzierży Błękitną Wstęgę Atlantyku!

Co do tematu, to chyba jednak tradycja się liczy. U nas PMH i PMW wystartowały razem (po stuleciach) po pierwszej wojnie światowej. Z kolei po drugiej wojnie, Pertek&Co. skupili się właśnie na OW, a ich często zawyżane sukcesy rozpalały młodych ludzi w całym kraju (pewnie starsi shiploverzy aktualnie "w chwili spoczynku" nadal wierzą w sukces pod Navarino itp.). A dlaczego Pertek i inni wzięli się za OW? Tu pewnie zagrała już wojownicza mentalność Polaków :D , być może część powojennych autorów sama walczyła.
Poza tym jeśli wziąć do ręki wspomnienia kogoś z PMH to mamy: "idziemy w konwoju...ubooty zatopiły dziś 3 statki..."
A wziąć wspomnienia kogoś z PMW:" atakujemy konwój...kolejny okręt wroga posłany na dno..."
Które może bardziej zainteresować młodego człowieka w Polsce? ;)

Z kolei na zachodzie może sie przejedli swoimi marynarkami wojennymi? One od stuleci walczyły. Może w końcu przerzucono się np. na rywalizację transatlantyków itp.

Z drugiej strony, to miesięcznik "Morze" był przez lata jedynym szerzej dostępnym źródłem informacji, a on był jednak głównie cywilny...Czyżby ludzie czytali tylko Przystań Hobbystów? :)
Awatar użytkownika
seawolf
Posty: 837
Rejestracja: 2004-01-04, 15:29
Lokalizacja: Poznan

Post autor: seawolf »

fdt pisze:
RyszardL pisze:
CIA pisze:Jestem za :)
Szczególnie transatlantyki !

Na przykład francuski "Normandie" z siłownią turbolelektryczną. Elegancja włoskiego "Rexa", toporniasty, ale szybki "Queen Mary".
Katastrofy, jak Andrea Doria, wycieczkowce, jak "Caronia".
Niespotykana architektura na "Orianie" i "Canberze"

Oj... byłoby pewnie o czym pogadać.
A Great Eastern? Wspaniały temat do pogaduszek. Niektóre cywile to czysta uczta smakosza... mniam.
Wczoraj na National Geographic był program o Brunelu i jego statkach. Fajny był, oglądał ktoś ? :)
Chłopiec z Placu Broni
Posty: 123
Rejestracja: 2004-03-04, 10:33
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Chłopiec z Placu Broni »

Zgadzam sie z przedmówcą.

Przejdźmy od słów do czynów.

W MSiO było takie, raz do roku, zestawienie STATKI ROKU......

Teraz tego nie widzę już. Dlaczego?-To było dobre.

Ciekawe konstrukcje. Stocznie. Armatorzy. Ranking...
"Im więcej czytam - tym więcej mam pytań"
Awatar użytkownika
fdt
Posty: 1644
Rejestracja: 2004-01-04, 15:49
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: fdt »

:-( Zawsze to przegapiam... Oglądałem dwa z trzech tych filmów (Men of Iron), ale z tym o statkach nie mogę się kurcze spotkać... :glupek2:
Awatar użytkownika
RyszardL
Posty: 2937
Rejestracja: 2004-05-18, 13:58
Lokalizacja: Perth, Australia

Post autor: RyszardL »

Na Norwayu (ex France) którymś tam mechanikiem (nie pamietam już którym) przez pewien czas był mój brat, więc o siłowni troche mogę pogadać ...

Niesamowite, jaki świat jest mały. Na „Norway” podobno bardzo zredukowano urządzenia napędowe zanim dopuszczono statek do rejsów wycieczkowych. Zdaje się, że osiągał potem maksymalnie 20 w.
Pozdrawiam
Ryszard
Awatar użytkownika
seawolf
Posty: 837
Rejestracja: 2004-01-04, 15:29
Lokalizacja: Poznan

Post autor: seawolf »

fdt pisze::-( Zawsze to przegapiam... Oglądałem dwa z trzech tych filmów (Men of Iron), ale z tym o statkach nie mogę się kurcze spotkać... :glupek2:
w sobotę o 12.00 jest powtórka.
ODPOWIEDZ