: 2009-02-08, 10:10
Więc sprawa jasna, Radogna musiał do tego dojść później bo w Cronistoria pisał "tre vaporetti in legno, a ruote" - ich droga do Italii też byla ciekawa
Londyn-Hawr-Rouen-Paryż-kanał Loing-Briare-Chalons-kanał centralny Saone-Rodan-Tulon-Genua-Livorno-Civitavecchia-Fiumicino-przybywając 22 sierpnia do Rzymu.
Co do San Pio jest jeszcze jedna zagadka (choc sam pisales, ze mylili srubowce z kolowcami u Garibldiego) - wg Radogni to byl srubowiec...
Swoja droga jakim cudem Panstwo Koscielne szukaloby statku w Bawarii?
Jesli rzeczywiscie tam powstal, to musial go ktos sprowadzic na wody M. Środziemnego - nie wiem jakie wtedy byly mozliwosci transportowe..
Wg P. Meccariello, Finanza di Mare dalle scorridore ai pattugliatori, Roma 1997
na początku lat 50-ych marina di finanza panstwa koscielnego została zmodernizowana przez zakup w Anglii(!!! ) trzech nowych parowców:
SAN PIO, TIRRENO, TEVERE, które weszły do służby w 1853 r. i pełniły służbę celną wzdłuż wybrzży Lazio i na Tybrze.
Może Eichstadt jednak jest omyłką, a Państwo Kościelne konsekwentnie zamawiało wszystkie jednostki w Anglii
W tekscie wspomniane są też dwie jednostki ochrony portu S. VINCENZO i S.AGNESE, ale nie jest jasne z tekstu czy byly to jednostki żaglowe czy parowe...
Londyn-Hawr-Rouen-Paryż-kanał Loing-Briare-Chalons-kanał centralny Saone-Rodan-Tulon-Genua-Livorno-Civitavecchia-Fiumicino-przybywając 22 sierpnia do Rzymu.
Co do San Pio jest jeszcze jedna zagadka (choc sam pisales, ze mylili srubowce z kolowcami u Garibldiego) - wg Radogni to byl srubowiec...
Swoja droga jakim cudem Panstwo Koscielne szukaloby statku w Bawarii?
Jesli rzeczywiscie tam powstal, to musial go ktos sprowadzic na wody M. Środziemnego - nie wiem jakie wtedy byly mozliwosci transportowe..
Wg P. Meccariello, Finanza di Mare dalle scorridore ai pattugliatori, Roma 1997
na początku lat 50-ych marina di finanza panstwa koscielnego została zmodernizowana przez zakup w Anglii(!!! ) trzech nowych parowców:
SAN PIO, TIRRENO, TEVERE, które weszły do służby w 1853 r. i pełniły służbę celną wzdłuż wybrzży Lazio i na Tybrze.
Może Eichstadt jednak jest omyłką, a Państwo Kościelne konsekwentnie zamawiało wszystkie jednostki w Anglii
W tekscie wspomniane są też dwie jednostki ochrony portu S. VINCENZO i S.AGNESE, ale nie jest jasne z tekstu czy byly to jednostki żaglowe czy parowe...