Strona 11 z 16

: 2004-03-02, 16:03
autor: Mitoko
To na początek

Großes Torpedoboot Design 1918M Divisionstorpedoboot (Division torpedo boat)
- V170 – V175 - Vulcan Stettin, 1918/---/--- (Złom. w stoczni w 1-ej fazie budowy)
- V176 – V177- Vulcan Stettin, 1918/---/--- (Nigdy nie zaczęte)
- S178 - Vulcan Stettin, 1918/1919/1920 (Sprzedany w 1919, ukończony jako żaglowiec Franziska Kiemme. sprzedany do Brazylii w 1926 („Captain Alfreso Kling II”, później „Kapitän”, „Ajuricaba” , „Gonza”. Złom. po 1935)
- S179 - Vulcan Stettin, 1918/1919/06.1919 (Sprzedany w 1919, ukończony jako żaglowiec Georg Kimme. Od 1927 “Anneliese Rathjen”. W 1928 sprzedany do Francji „Zazpiakbat”. W 1944 zdobyty przez Nm., zatop. 21.08.1944.)
- S180 – S185 - Vulcan Stettin, 1918/---/--- (Złom. w stoczni)
- H186 Howaldtswerke Kiel, 1918/1919/1921 (Sprzedany w 1919, ukończony jako transportowiec Hansdorf w 1921. Od 1924 “Dietrich Bohnekamp”, sprzedany do Brazylii w 1928 („Perynas II”), Rozbity w sztormie 28.11.1935)
- H187 Howaldtswerke Kiel, 1918/1919/1921 (Sprzedany w 1919, ukończony jako transportowiec Hoisdorf w 1921. Od 1924 “ Hermann Bohnekamp”, sprzedany do Brazylii w 1928 („Perynas ”), Rozbity 22.04.1933)
- H188 – H202 Howaldtswerke Kiel, 1918/---/--- (Złom. w stoczni)
- 21 następnych jednostek zamówionych w 1918

1523-1563 t = ok. 1268 ts; 86,0 - 91,0/92,5-93,4/9,10/3,60 - 3,70 m; 117 os
2/2x turbiny (Schichau, AEG-Vulcan lub Germania); 34000-38000 KM
35w; 1850-2000 Mm/20w 4x150/L45 (S178-S185); 4x105/L45 (pozostałe); 4 km; 6 rt500, 40 min

Großes Torpedoboot Design 1916 Zerstörer (Destroyer)
- S113 Schichau Elbing, 1916/01.1918/08.1919 (Przekazany Francji 23.05.1920 – “Amiral Sénès”. W sł. do 1936, Zatopiony jako cel 19.07.1938)
- S114 Schichau Elbing, 1917/04.1918/--- (Got. w ok. 75 %, złom. w Bremerhaven w 1919)
- S115 Schichau Elbing, 1917/07.1918/--- (Got. w ok. 60 %, złom. w Bremerhaven w 1919)
- V116 Vulcan Stettin, 1916/03.1918/07.1918 (Przekazany Włochom 01.06.1920 – „Premuda”, W sł. do 01.01.1939, złom. w La Spezia)
- V117 Vulcan Stettin, 1917/05.1918/--- (Got. w ok. 75 %, złom. w Hamburg w 1921)
- V118 Vulcan Stettin, 1917/07.1918/--- (Got. w ok. 60 %, złom. w Hamburg w 1921)
- G119 Germaniawerft Kiel, 1916/10.1918/--- (Got. w ok. 90 %, złom. w Kilonii w 1921)
- G120 Germaniawerft Kiel, 1916/12.1920/--- (Got. w ok. 75 %, złom. w Kilonii w 1921)
- G121 Germaniawerft Kiel, 1916/---/--- (Got. w ok. 68 %, złom. w Kilonii w 1921)
- B122 Blohm & Voss Hamburg, 1916/10.1917/--- (Got. w ok. 60 %, złom. w Kilonii w 1921)
- B123 Blohm & Voss Hamburg, 1916/10.1918/--- (Got. w ok. 45 %, złom. w Hamburg w 1921)
- B124 Blohm & Voss Hamburg, 1916/06.1919/--- (Got. w ok. 45 %, złom. w Hamburg w 1921)

2354-2415 t = ok. 1772 ts; 105,4 - 106,5/106,0 - 108,8/10,2 - 10,4/4,11 - 4,85 m; 176-188 os.
2/2x turbiny (Schichau, AEG-Vulcan, Marine lub Germania); 55300-56000 KM
34,5 - 36,9w; 2500 Mm/20w 4x 150/L45, 4km, 4 rt600; 40 min

Obrazek

: 2004-03-03, 07:17
autor: karol
te wyporności co takie duże? :)

: 2004-03-03, 16:40
autor: seawolf
dzieki mitoko, jeszcze moze tak chameleon ? :roll:
a co powiesz na wiesbadena 6x150 na podwojnych stanowiskach (nie wiezach), dwie na rufie???

: 2004-03-03, 18:28
autor: Mitoko
karol pisze:te wyporności co takie duże? :)
Faktyczne - dlatego podałem przelicznik na ts - żeby można je było odnieść do późniejszych jednostek
seawolf pisze:dzieki mitoko, jeszcze moze tak chameleon ? :roll:
a co powiesz na wiesbadena 6x150 na podwojnych stanowiskach (nie wiezach), dwie na rufie???
Jeszcze nie skończyłem czyszczenia Chameleona.

A a'propos układu 6x150 - powiem ci coś śmiesznego - spytałem kiedyś Alt_Navala skąd u niego taki pomysł na 8x150 w układzie 4 lekkich wież (choć to wg. mnie za ciężko) (http://www.geocities.com/alt_naval/germ ... reslau.htm) - wg. jego danych Niemcy planowali pierwotnie Emdena z podwójnymi działami - ale Komisja Aliancka nie wyraziła na to zgody

: 2004-03-04, 06:59
autor: karol
istotnie mitoko, to fakt historyczny z tym brakiem zgody na wieże dwudziałowe, nie mniej jednak wciąż nie rozumiem dlaczego odmówiono Niemcom? :)

: 2004-03-04, 14:47
autor: Mitoko
Proste - Emden był robiony na bazie klasy Konigsberg (II) / Coln (II) - zakaz użycia dział podwójnych wymusił ich burtowe ustawienie (choć moim zdaniem Niemcy powinni sobie odpuścić 8 luf i dać Emdenowi tylko 5-6 w osi podobnie jak na brytyjskich "D"

: 2004-03-04, 15:13
autor: SmokEustachy
karol pisze:istotnie mitoko, to fakt historyczny z tym brakiem zgody na wieże dwudziałowe, nie mniej jednak wciąż nie rozumiem dlaczego odmówiono Niemcom? :)
Bo musieli by je wyprodukowac, na co sie nie chciano zgodzic.

: 2004-03-04, 15:30
autor: karol
dlaczego nie? :)

: 2004-03-04, 16:56
autor: Gość
Poczytajcie o sobie pod tym adresem:
http://warshipprojects.board.dk3.com/2/ ... .php?t=786
Marek S.

: 2004-03-04, 17:06
autor: Mitoko
A jak oni nas wychwycili ??

: 2004-03-04, 17:39
autor: SmokEustachy
Mitoko pisze:A jak oni nas wychwycili ??
Ponoc jeden gostek uzywa translatora automatycznego

Slawni jestesmy.

: 2004-03-04, 18:38
autor: Zulu Gula
Smoku, czyżbyś jednak lubił Dunkerque? :wink:

: 2004-03-04, 20:13
autor: seawolf
hehe, widze, ze smok wyplywa na szersze wody :)
teraz nalezaloby pisac zgodnie z polska gramatyka i ortografia, bez skrotow i jezyka potocznego, uzywajac ż,ć,ś itd. Inaczej ten translator sie im nie przyda.

Mitoko, co do 6 armat. Tyle miały Trompy, mniejsze przecież od Wiesa. Nie sądzę aby były problemy, należałoby za to zlikwidować ciężki maszt z dalocelownikiem (typowo francuski, ale za duży/ciężki).

?

: 2004-03-05, 02:08
autor: Gość
Były wszelki tych statków rzeczywiście kiedyś zaplanował albo zaprojektował (zaprojektowany)? Wszelkie źródła dla tego (to) informacja (informacyjny; informacja)?

Re: ?

: 2004-03-05, 02:13
autor: Gość
Były wszelki tych statków faktycznie zaplanował (zaplanowany) albo przeznaczać (projektować; projekt; projektowany) studiuje dla Polskiej Floty? Wszelkie poradniki na tym (to) albo informacja (informacyjny; informacja) dostępny w Języku angielskim? Tam jest równoległy (paralela; równoleżnik) pokład (komisja) do tego który rzeczywiście doceniałby wszelki Język polski (polski; blask) przedwojna (wojenny) morski budownictwo (budowniczy) propozycje.
See http://warshipprojects.board.dk3.com/2/

: 2004-03-05, 07:23
autor: karol
żeby było jasno, szczególnie dla osób tłumaczących moją stronę, oprócz galerii zamieszczającej realnie istniejące okręty wojenne reszta jest moim własnym wymysłem, gdyż od lat piszę dla własnej przyjemności literaturę warshiploverską, a za namową przyjaciół z Bundes Republik Deutschland pewne jej fragmenty eksponuję w serwisie Na kotwicy, który został powołany do tego celu, natomiast otoczka regionalna serwisu wynika z tego, że jestem dumny ze swojej małej ojczyzny (to jest Tczew oczywiście) i postanowiłem coś dla niej zrobić najlepiej jak umiem...pozdrawiam karol keane
aha, jezyków nie znam i nie bedę się uczył, o nie, jak ktoś chce ze mną gadać, to niech wysili się na polskie teksty, na angielskie, hiszpańskie, rosyjskie i niemieckie nie odpowiadałem i nie zamierzam, więcej! traktuję je jak wirusy... :lol: