Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
Moderator: nicpon
Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
Przekop jest tylko kluczową częścią inwestycji o nazwie "Kanał żeglugowy do Portu Morskiego Elbląg". Właśnie zaczęto brać się za resztę tej inwestycji. PDT (tak, to premier Donald Tusk) bardzo pochlebnie zaopiniował wyliczenia ekonomistów swego czasu i nakazał przygotowanie kompleksowego planu zagospodarowania tematu, czyli przekop, kanał i modernizację portu docelowego z infrastrukturą drogową i kolejową. Drogowa i kolejowa prawie gotowa, teraz jazda z samym szlakiem żeglugowym. Robi to akurat PiS, no niech Im tam będzie, też mogą mieć zasługi dla gospodarki, bo w końcu widać pewną kontynuację i to jest ważne.
Użytkownik nieaktywny, ale gadatliwy.
Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
No i potencjał obronny nam wzrasta:
https://zbiam.pl/mon-o-budowie-kanalu-p ... e-wislana/

https://zbiam.pl/mon-o-budowie-kanalu-p ... e-wislana/
PS. W artykule nic więcej interesującego nie ma. No jednak kosmiciJak określił wiceminister — aktualna dyslokacja jednostek Sił Zbrojnych RP oraz wojsk sojuszniczych na terenie garnizonu Elbląg może stanowić kolejny argument za przeprowadzeniem powyższej inwestycji, którą w przyszłości można wykorzystać jako alternatywną drogę zaopatrzenia. Jednocześnie, w odniesieniu do zanurzenia polskich okrętów wojennych stwierdzić należy, że znaczna część okrętów Marynarki Wojennej RP posiada zanurzenie mniejsze niż 3 metry. Istotnym jest również fakt, że przekop może być wykorzystywany przez nawodne jednostki pływające nie posiadające statusu okrętu wojennego, a będące na wyposażeniu Sił Zbrojnych RP, co w konsekwencji poprawi szeroko rozumianą swobodę manewru sił.

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
Ostatnio przeglądam co raz więcej materiałów z budowy przekopu i zauważyłem pewne zmiany , które nie były pokazywane wcześniej dodam też ,że nigdzie nie można znaleźć oryginalnego planu inwestycji ?AdrianM pisze:No i potencjał obronny nam wzrasta:
https://zbiam.pl/mon-o-budowie-kanalu-p ... e-wislana/
PS. W artykule nic więcej interesującego nie ma. No jednak kosmiciJak określił wiceminister — aktualna dyslokacja jednostek Sił Zbrojnych RP oraz wojsk sojuszniczych na terenie garnizonu Elbląg może stanowić kolejny argument za przeprowadzeniem powyższej inwestycji, którą w przyszłości można wykorzystać jako alternatywną drogę zaopatrzenia. Jednocześnie, w odniesieniu do zanurzenia polskich okrętów wojennych stwierdzić należy, że znaczna część okrętów Marynarki Wojennej RP posiada zanurzenie mniejsze niż 3 metry. Istotnym jest również fakt, że przekop może być wykorzystywany przez nawodne jednostki pływające nie posiadające statusu okrętu wojennego, a będące na wyposażeniu Sił Zbrojnych RP, co w konsekwencji poprawi szeroko rozumianą swobodę manewru sił.
Ale do rzeczy na co zwróciłem uwagę to dość duży awanport od strony morza oraz nabrzeża w tym awanporcie po stronie zachodniej i wschodniej zaraz przy wejściu do śluzy , odległość miedzy nimi jest znaczna jak na tą skale inwestycji . Z tego co wiadomo sama śluza będzie miała konstrukcyjny zapas głębokości do pogłębienia choć też jest mowa ,że zostanie zbudowana do głębokości 6.5 metra podczas gdy za służą do Elbląga ma być na torze wodnym 5.5 metra .
Tym samym na podstawie tego można wywnioskować ,że awanport będzie miał jakieś inne zastosowanie tym bardziej ,że nabrzeża będą także po stronie wschodniej falochronu cały ten awanport oficjalnie ma służyć jako miejsca postojowe do cumowania statków , ale ja idę dalej i zaryzykuje mówiąc
,że ten awanport moim zdaniem na 90 % służyć będzie jako baza zapasowa MW RP wszystko na to wskazuje bo łączna długość tych nabrzeży jest znaczna
a statki mogą też stanąć na kotwicy przed wejściem do śluzy . Dlatego mówienie ,że sam port Elbląg miał by jakieś znaczenie dla MW RP jest bzdurą
ale sam awanport od strony morza na przekopie jak najbardziej można uznać ,że ma znaczenie dla MW RP , czyli krótko MW RP będzie mieć nową bazę.
-
- Posty: 2823
- Rejestracja: 2007-01-18, 16:39
Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
Baza będzie jak się patrzy:
Czyli zgodnie z planem, śluza będzie najgłębszym miejscem na zatoce wiślanej.czekista Piotr S. pisze:zostanie zbudowana do głębokości 6.5 metra podczas gdy za służą do Elbląga ma być na torze wodnym 5.5 metra .
Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
Fajnie by było, ale lokalizacja kosmiczna, bo już chyba bliżej pod nosem się nie da. Jakby to miała być jakaś podbaza dla motorówek MOSG to może być. Nam potrzeba bazy poza zatoką. Jest niby drugi port wojenny w Świnoujściu to z braku laku i lepszych pomysłów to można spokojnie na tym poprzestać. Nam nie potrzeba więcej portów tylko okrętów dla odmiany. Bo baz będziemy mieli dwie, a Ślązaka tylko jednegoPiotr S. pisze:MW RP będzie mieć nową bazę

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
Jakie statki? Konkretnie prosze.Piotr S. pisze: statki mogą też stanąć na kotwicy przed wejściem do śluzy .
Na wypadek wojny z NATO? Czy tez jako baza wypadowa na Bialorus?Dlatego mówienie ,że sam port Elbląg miał by jakieś znaczenie dla MW RP jest bzdurą
ale sam awanport od strony morza na przekopie jak najbardziej można uznać ,że ma znaczenie dla MW RP , czyli krótko MW RP będzie mieć nową bazę.
...
-
- Posty: 2823
- Rejestracja: 2007-01-18, 16:39
Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
Zadajesz pytania niewłaściwej osobie. On to tylko wkleja, nie zastanawia się "co" i "po co?"
Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
To się Rosjanie ucieszą, bo w czasie pokoju poćwiczą wskazywanie celów dla rakiet.Piotr S. pisze:...jak najbardziej można uznać ,że ma znaczenie dla MW RP , czyli krótko MW RP będzie mieć nową bazę.
Natomiast w czasie wojny załatwią wszystko w tym awanporcie (bazie) szybciutko i bez wysiłku. Jak wystrzelą rakiety pod Kaliningradem, to w awanporcie nie zdążą pierdnąć, a one już będą na miejscu.

Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
A ty co z choinki się zerwałeś w necie nie możesz znaleźć ?SiSi pisze:Jakie statki? Konkretnie prosze.Piotr S. pisze: statki mogą też stanąć na kotwicy przed wejściem do śluzy .
100 metrów długości i 20 szerokości
Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
Tak samo zrobią w Gdyni i na Helu nie widzę różnicy .Peperon pisze:To się Rosjanie ucieszą, bo w czasie pokoju poćwiczą wskazywanie celów dla rakiet.Piotr S. pisze:...jak najbardziej można uznać ,że ma znaczenie dla MW RP , czyli krótko MW RP będzie mieć nową bazę.
Natomiast w czasie wojny załatwią wszystko w tym awanporcie (bazie) szybciutko i bez wysiłku. Jak wystrzelą rakiety pod Kaliningradem, to w awanporcie nie zdążą pierdnąć, a one już będą na miejscu.
Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
Ostatnio w psycholach dużo sarkazmu, ale tu dla odmiany poproszę całkiem poważnie: rozwiń tę niezwykle oryginalną tezę.Piotr S. pisze:moim zdaniem na 90 % służyć będzie jako baza zapasowa MW RP wszystko na to wskazuje bo łączna długość tych nabrzeży jest znaczna
A tu już całkiem poważnie można Psychole dowiązać do tematyki forum. Żaden plan rozwoju MW nie zakłada budowy jednostek, których umieszczenie w Elblągu miałoby jakikolwiek (podkreślam: jakikolwiek) sens. To, że Ty coś jak najbardziej chciałbyś uznać, nie oznacza, że jest to fakt. Oznacza co najwyżej, że Twoje myślenie jest życzeniowe (nie poparte żadną analizą), a nie zadaniowe.Piotr S. pisze:jak najbardziej można uznać ,że ma znaczenie dla MW RP , czyli krótko MW RP będzie mieć nową bazę.
To co dla innych jest brzegiem morza, dla marynarza jest brzegiem lądu.
-
- Posty: 2823
- Rejestracja: 2007-01-18, 16:39
Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
Właśnie. Z choinki się urwałeś? 3 sekundy googlowania i proszę:
5 sekund googlowania i proszę. Port wojenny:
A przy sterze Piotr S.5 sekund googlowania i proszę. Port wojenny:
Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
Nic na to nie poradzę...Piotr S. pisze: Tak samo zrobią w Gdyni i na Helu nie widzę różnicy .
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
Dla mnie też jest zaskoczeniem ,że w tym awanporcie będzie dużo nabrzeży oficjalnie to nabrzeża postojowe dla jednostek płynących do Elbląga .Marmik pisze:Ostatnio w psycholach dużo sarkazmu, ale tu dla odmiany poproszę całkiem poważnie: rozwiń tę niezwykle oryginalną tezę.Piotr S. pisze:moim zdaniem na 90 % służyć będzie jako baza zapasowa MW RP wszystko na to wskazuje bo łączna długość tych nabrzeży jest znaczna
A tu już całkiem poważnie można Psychole dowiązać do tematyki forum. Żaden plan rozwoju MW nie zakłada budowy jednostek, których umieszczenie w Elblągu miałoby jakikolwiek (podkreślam: jakikolwiek) sens. To, że Ty coś jak najbardziej chciałbyś uznać, nie oznacza, że jest to fakt. Oznacza co najwyżej, że Twoje myślenie jest życzeniowe (nie poparte żadną analizą), a nie zadaniowe.Piotr S. pisze:jak najbardziej można uznać ,że ma znaczenie dla MW RP , czyli krótko MW RP będzie mieć nową bazę.
Ten projekt na takie potrzeby według mnie jest za duży mówię o nabrzeżach przed wejściem do śluzy . W związku z tym zachodzi pytanie po co
i do czego ma to służyć ? w takim wypadku nasuwają się wnioski ,że awanport na mierzei może służyć do innych celów np. jako baza zapasowa
MW RP gdzie spokojnie zmieści się kilka jednostek . Ja nie mówię o Elblągu tak jak sugerujesz o sensie ja mówię o awanporcie na samej mierzei .
Nie tak dawno też poruszyłem na tym forum informację o przebudowie portu w Ustce, którego przebudowa jeszcze nie ruszyła? ,że będzie tam
też nabrzeże pod potrzeby MW RP bo takie były informację o tej inwestycji i też niektórzy pukali się w czoło a wyszło na moje i było poruszone
na tym forum . Kończąc moja sugestia wyraźnie wskazuje ,że awanport na mierzei będzie mieć inne zastosowanie jakie nie wiem tylko
sugeruje i podejrzewam ,ze chodzi o MW .
Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
Innymi słowy domyślasz się lub konfabulujesz. Wartość z reguły jest zerowa.
Wskaż mi jaki jest sens umieszczania okrętów w środkowniku o zerowej możliwości manewru.
Banialuki z artykułu o tym, że większość okrętów MW nie przekracza 3 m zanurzenia można sobie odpuścić, bowiem ta większość część okrętów absolutnie nie ma NIC (duże litery zamierzone) do roboty na Zalewie Wiślanym. Generalnie w snuciu tez potrzeba jednej rzeczy - uzasadnienia. W przypadku DOWOLNEGO fragmentu Zalewu wiślanego nie ma żadnego uzasadnienia pakowania tam okrętów prócz ewentualnego wkurwiania Iwanów. Wkurwianie kogokolwiek bez celu to głupota, a nie zadanie.
W Ustce od zawsze jest nabrzeże przeznaczone dla MW i to nabrzeże ma kilka istotnych zadań.
Wskaż mi jaki jest sens umieszczania okrętów w środkowniku o zerowej możliwości manewru.
Banialuki z artykułu o tym, że większość okrętów MW nie przekracza 3 m zanurzenia można sobie odpuścić, bowiem ta większość część okrętów absolutnie nie ma NIC (duże litery zamierzone) do roboty na Zalewie Wiślanym. Generalnie w snuciu tez potrzeba jednej rzeczy - uzasadnienia. W przypadku DOWOLNEGO fragmentu Zalewu wiślanego nie ma żadnego uzasadnienia pakowania tam okrętów prócz ewentualnego wkurwiania Iwanów. Wkurwianie kogokolwiek bez celu to głupota, a nie zadanie.
W Ustce od zawsze jest nabrzeże przeznaczone dla MW i to nabrzeże ma kilka istotnych zadań.
To co dla innych jest brzegiem morza, dla marynarza jest brzegiem lądu.
Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
Zarówno w awanporcie na mierzei jak i nowym nabrzeżu po rozbudowie Portu Ustka spokojnie wejdzie Ślązak jak i nasze fregaty OHPMarmik pisze:Innymi słowy domyślasz się lub konfabulujesz. Wartość z reguły jest zerowa.
Wskaż mi jaki jest sens umieszczania okrętów w środkowniku o zerowej możliwości manewru.
Banialuki z artykułu o tym, że większość okrętów MW nie przekracza 3 m zanurzenia można sobie odpuścić, bowiem ta większość część okrętów absolutnie nie ma NIC (duże litery zamierzone) do roboty na Zalewie Wiślanym. Generalnie w snuciu tez potrzeba jednej rzeczy - uzasadnienia. W przypadku DOWOLNEGO fragmentu Zalewu wiślanego nie ma żadnego uzasadnienia pakowania tam okrętów prócz ewentualnego wkurwiania Iwanów. Wkurwianie kogokolwiek bez celu to głupota, a nie zadanie.
W Ustce od zawsze jest nabrzeże przeznaczone dla MW i to nabrzeże ma kilka istotnych zadań.
i z tego co widać po skali wielkości fregatę OHP spokojnie da się obrócić w tym awanporcie jedyne pytanie ile tam będzie głębokości bo przestrzeni
jest sporo.