Witam Was
Aby rozpatrzyc tragedie RMS Titanic'a nalezy czynnik zbatad doglebie, a miniowicie:
1) Stal probki pobrane z wraku wykazaly ze stal byl niskiej jakosc i byla krucha w minusowych teperaturach...ale z tej samej stali powstaly inne statki jkos sie nie rozlecialy....
2) stan morza w dniu tragedi morze bys spokojne nie falowalo(bardzo dziwne) co powodowalo ze dostrzeznie gory bylo baardzo trudne(woda nie rozbijala sie gore)
3) w dniu traged na bocianim gniezdzie nie bylo zadnej lornetki jedyna lornetka na statku byla na mostku
4) uszkodzenia byly dos nie wielkie ale za to byly rozciagniete przez pierwsze szejsc przedzialow
5) najwiekszy absurd gdyby 1 oficer nie zrobil zwrotu to okret by nie zatonol ale by go czekal sad morskie a by go oskarzyli o to ze nie probowal robic uniku. A jak wiem zrobil unik to teraz go posadzaj o to ze zrobil unik
6) w ksiazce Daniela Allen Butler'a "Niezatapielny. Pelna historia RMS Titanic" mozna znalesfragmen w ktorym jest hipoteza ze 1 kotlownia od dziobu radzila sobie z naplywem wody ale mogla ronac grodz wodoszczelna pod naporem wody
7) ilosc miejsc w lodziach- jak czytalem wasze wpisy dotyczace ewakuacji widze pelno krytyki ale ja sa z nimi nie zgadzam. Titanic posiadal calkiem nowy system lodz ratunkowych i mial zurawie ktore wczesnie nie byly stosowane. Po prostu zaloga bala sie spuszczac pekne lodzie bojac sie ze one moge sie zlamac w pol w czasie spuszczania(a takie przypadki byly) po drugie pasazerowie nie kwapily do opuszczenia okretu

lodzie ratunkowe na okrecie bylo 16 lodzi ratunkowych(w planach bylo 32 ale dyregi z tego planu zrezygnowa motywujac ze z taka iloscia lodzi pasazerowie beda mieli za malo miejsc na pokladzie ratunkowym) + 4 lodzie skladne
9) przelamanie do przelamania doprowadzily dwa czynniki. Pierwszy to stal, drugi to obciazenia. Kiedys zrobili symulacje komutorowe samego topniecia i wyszlo ze w chwili przelamania na okret dzialaly sily ok10 razy wieksze niz przewidzieli konstruktorzy
10) temeratura wody w dniu katastrofy wody miala niska temperature czlowiek mog w niej przezyc ok 15 minut
11) gora lodowa nastepnego dnia po tragedi znaleziono gore lodowa o ktora zderzyl sie Titanic jak sie okazlo byla ona przewrucona czyli ze w dniu tragedi(przed zderzeniem) obrucila sie ona o 180 stopni co doprowadzilo ze szczyt byl bleknity od wody a co za tym idzie trudniej bylo ja w nocy dostrzec
12) ster jak sie okazalo wda Titanic i jego 2 bliznikow bylo to ze mialy za maly ster co ograniczalo ich sterownosc
13) predkosc tu raczej kometarz nie trzeba dawac
Na cala katastrofe wplynelo wielu czynnikow czesciowo z winy czlowieko czesciowo z winy przyrody