Polskie kutry rybackie pod obcymi banderami

forum to dedykowane jest wszystkim jednostkom pływającym budowanym w celach cywilnych...

Moderatorzy: crolick, Marmik

Awatar użytkownika
Chemik
Posty: 1393
Rejestracja: 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Re: Polskie kutry rybackie pod obcymi banderami

Post autor: Chemik »

Tych nie udało mi się przypisac do konkretnych jednostek:
Marek T pisze:DZI 1 -> SEACRUST 32
DZI 16 -> SEACRUST 3
DZI 46 -> SEACRUST 33
DZI 49 -> SEACRUST 11
DZI 51 -> SEACRUST 27
DZI 59 -> SEACRUST 12
GDA 20 -> SEACRUST 20
GDA 21 -> SEACRUST 2
ŁEB 25 -> SEACRUST 6
WŁA 84 -> SEACRUST 24
WŁA 85 -> SEACRUST 28
WŁA 89 -> SEACRUST 29
WŁA 95 -> SEACRUST 18
WŁA 98 -> SEACRUST 16
WŁA 190 -> SEACRUST 13
WŁA 191 -> SEACRUST 31
Poniżej "kandydaci" do sprzedaży Seacrust'owi

Typ K-15/15R

6) Koł 6 (uk. 1957) (Bałtyk) --> dalsze losy po 1961?

8 ) Koł 61 (uk. 1957)(Barka) --> dalsze losy po 1961?

12) Koł 65 (uk. 1957) (Barka) --> dalsze losy po 1961?

17) Świ 30 (uk. 1957)(Odra) --> 1961 Łeb 35 (10-lecia) --> dalsze losy po 1961?

20) Ust 61 (uk. 1957) (Korab) --> dalsze losy po 1961?

21) Ust 63 (uk. 1957) (Korab) --> dalsze losy po 1961?

22) Ust 67 (uk. 1957) (Korab) --> dalsze losy po 1961?

23) WsG 7 (uk. 1957) (Front Narodowy) --> dalsze losy po 1961?

28) Dar 65 (uk. 1958)(Kuter) --> dalsze losy po 1961?

32) Arka… Hel 80 (uk. 1958?) (Arka) --> 1.I.1959 Hel 80 (Koga) --> dalsze losy po 1961?

33) Arka… Hel 81 (uk. 1958) (Arka) --> 1.I.1959 Hel 81 (Koga) --> dalsze losy po 1961?

34) Arka… Hel 82 (uk. 1958) (Arka) --> 1.I.1959 Hel 82 (Koga) --> po 1961 Koł 50 (Barka) --> dalsze losy?

38) Koł 23 (uk. 1958) (Bałtyk) --> dalsze losy po 1961?

39) Koł 70 (uk. 1958) (Barka) --> dalsze losy po 1961?

42) Koł 73 (uk. 1958) (Barka) --> dalsze losy po 1961?

44) Koł 75 (uk. 1958) (Barka) --> dalsze losy po 1961?

46) Świ 32 (uk. 1958) (Odra) --> 1960 Dar 67 (Kuter) --> dalsze losy po 1961?

53) Świ 39 (uk. 1958) (Odra) --> 1959 Dzi 20 (Belona ) --> dalsze losy po 1961?

55) Świ 41 (uk. 1958) (Odra --> 1960? Certa) --> po 1961 WsG 17 (Front Narodowy) --> dalsze losy?

56) Świ 42 (uk. 1958) (Odra --> 1960? Certa) --> po 1961 WsG 16 (Front Narodowy) --> dalsze losy?

57) Świ 43 ( 1958) (Odra --> 1960? Certa) --> po 1961 Wła 112 (Gryf) --> dalsze losy?

62) Ust 65 (uk. 1958) (Korab) --> dalsze losy po 1961?

63) Ust 66 (uk. 1958) (Korab) --> dalsze losy po 1961?

69) Hel 76 (uk. 1959) (Koga) --> 1959 Hel 88 (Koga) --> dalsze losy po 1961?

70) Hel 77 (uk. 1959) (Koga) --> 1959 Hel 87 (Koga) --> dalsze losy po 1961?

71) Hel 85 (1959) Koga) --> dalsze losy po 1961?

75) Ust 6 (uk. 1959) (Łosoś) --> dalsze losy po 1961?

Typ B-368

3) Arka 3, Gdy 31 (Stocznia Gdańska, nr budowy S-4, uk. 1948, rejestracja 3.V.1948) (Arka) --> 1954? Koł 55 (Barka) --> dalsze losy po 1961?

4) Arka 4, Gdy 32 (Stocznia Gdańska, nr budowy S-5, uk. 1948, rejestracja 3.V.1948) (Arka) --> pocz. 1951 Koł 1 (Barka) --> 1954? Koł 54 (Barka) --> dalsze losy po 1961?

10) Arka 10, Gdy 142 (Stocznia Gdańska, nr budowy S-11, uk. 1948?, rejestracja 23.II.1949) (Arka) --> 1956? Dar 48 (Kuter) --> dalsze losy po 1961?

16) Arka 105, Gdy 151 (Stocznia Północna, nr budowy S-125, uk. 1950) (Arka) --> 1954? Koł 50 (Barka) --> dalsze losy po 1961?

17) Arka 106, Gdy ?? (Stocznia Północna, nr budowy S-126, uk. 1950) (Arka) --> 1954? Koł 48 (Barka) --> dalsze losy po 1961?

21) Arka 110, Gdy 159 (Stocznia Północna, nr budowy S-131, uk. 1950) (Arka) --> 1954? Dar 32 (Kuter) --> dalsze losy po 1961?

22) Arka 111, Gdy 37 (Stocznia Północna, nr budowy S-133, uk. 1950) (Arka) --> po 1951 Dar 50 (Kuter) --> 1955? Dar 39 (Kuter) --> dalsze losy po 1961?

23) Arka 112, Gdy 160 --> Wła 41 (Stocznia Północna, nr budowy S-132, uk. 1950) (Arka) --> 1.I.1955 Wła 41 (Szkuner) --> 1966 wycofany (sprzedany?) ze Szkunera --> dalsze losy?

27) Arka 116, Gdy 34 --> Hel 90 (Stocznia Północna, nr budowy S-162, uk. 1950) (Arka) --> 1.I.1959 Hel 90 [/i](Koga)[/i] --> dalsze losy po 1961?

28) Arka 117, Gdy 57 (Stocznia Północna, nr budowy S-162, uk. 1951) (Arka) --> 1952? Ust 9 (Korab) --> 1956? Ust 59 (Korab) --> dalsze losy po 1961?

38) Arka 127, Gdy 49 --> Hel 94 (wod. Stocznia Północna, nr budowy S-???, uk. Stocznia Rybacka w Gdyni, nr stoczniowy B-368/?, uk. 1951) (Arka) --> 1.I.1959 Hel 94 (Koga) --> dalsze losy po 1961?

Może metodą eliminacji uda się zmniejszyć to grono? Jeżeli macie jakiekolwiek informacje o tych kutrach po 1971 roku, to będę niezmiernie wdzięczny za ich ujawnienie :)
Marek T
Posty: 3270
Rejestracja: 2004-01-04, 20:03
Lokalizacja: Gdynia

Re: Polskie kutry rybackie pod obcymi banderami

Post autor: Marek T »

pothkan pisze:
Adam pisze:Większość "rybaków" sfotografowanych w Walvis Bay ma stare nazwy, których nikt nie zmienia, być może jest to jakiś lokalny przesąd, że nie zmienia się nazwy statku?
Wcale bym się nie zdziwił, gdyby pod taką postacią funkcjonowały w rejestrach.
W Lloyd Register z 1997 r. KOŁ 7 występuje wciąż jako KOŁ 7.
Awatar użytkownika
Chemik
Posty: 1393
Rejestracja: 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Re: Polskie kutry rybackie pod obcymi banderami

Post autor: Chemik »

"Wyczesane" z Rejestru Statków Morskich PRS rocznik 1990:

Trzy superkutry typu B-25s gdańskiej Spółdzielni "Jedność Rybacka", trafiły pod banderę Nigerii, pływając w barwach przedsiębiorstwa Fabirem Ltd z Lagos:
Probity-1 (eks-Gda 13, eks-Gdy 78);
Probity-2 (eks-Gda 8, eks-Gdy 63);
Probity-3 (eks-Gda 10, eks-Gdy 69).
Czy Koledzy potrafią precyzyjnie określić kiedy transfer miał miejsce?
Awatar użytkownika
Chemik
Posty: 1393
Rejestracja: 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Re: Polskie kutry rybackie pod obcymi banderami

Post autor: Chemik »

Marek T pisze:Obawiam się, że niektóre kutry były bezpośrednio przed przekazaniem przerejestrowane do innych portów, gdzie je przygotowywano do przekazania. Dlatego mogą być kłopoty z dopasowaniem numerów rybackich do konkretnych kutrów.
Właśnie te kłopoty wystąpiły, okazało się, że dwa z wcześniej przyporządkowanych kutrów, pływały jednak w Ojczyźnie:
Chemik pisze:WŁA 72 -> SEACRUST 14 -> typ K-15 poz. 1 w wykazie
WŁA 73 -> SEACRUST 8 -> typ K-15 poz. 13 w wykazie
1) Dar 62 (PRS 42138 --> PRS 420138) (Szczecińska St. Remontowa, uk. I.1958, typ K-15R, nr budowy KS-214) (Kuter) --> przed 1990 Wła 72 (Czesław Koczkodaj) --> istniał w 1990 roku, dalsze losy?

13) Gryf 7 Koł 66 (PRS 42127 --> PRS 420127) (Szczecińska St. Remontowa, uk. IX.1957, typ K-15R, nr budowy KS-207) (Barka)? --> 1957 Koł 66 (Barka) --> przed 1990 Wła 73 (Józef Mach) --> istniał w 1990 roku, dalsze losy?

W związku z powyższym mamy więc następującą listę "wakatów" oraz taka listę kandydatów (skróciła się nieco poprzez eliminację):
Marek T pisze:DZI 1 -> SEACRUST 32
DZI 16 -> SEACRUST 3
DZI 46 -> SEACRUST 33
DZI 49 -> SEACRUST 11
DZI 51 -> SEACRUST 27
DZI 59 -> SEACRUST 12
GDA 20 -> SEACRUST 20
GDA 21 -> SEACRUST 2
ŁEB 25 -> SEACRUST 6
WŁA 72 -> SEACRUST 14
WŁA 73 -> SEACRUST 8
WŁA 84 -> SEACRUST 24
WŁA 85 -> SEACRUST 28
WŁA 89 -> SEACRUST 29
WŁA 95 -> SEACRUST 18
WŁA 98 -> SEACRUST 16
WŁA 190 -> SEACRUST 13
WŁA 191 -> SEACRUST 31
Poniżej "kandydaci" do sprzedaży Seacrust'owi

Typ K-15/15R

6) Koł 6 (uk. 1957) (Bałtyk) --> dalsze losy po 1961?

8 ) Koł 61 (uk. 1957)(Barka) --> dalsze losy po 1961?

17) Świ 30 (uk. 1957)(Odra) --> 1961 Łeb 35 (10-lecia) --> dalsze losy po 1961?

21) Ust 63 (uk. 1957) (Korab) --> dalsze losy po 1961?

22) Ust 67 (uk. 1957) (Korab) --> dalsze losy po 1961?

23) WsG 7 (uk. 1957) (Front Narodowy) --> dalsze losy po 1961?

32) Arka… Hel 80 (uk. 1958?) (Arka) --> 1.I.1959 Hel 80 (Koga) --> dalsze losy po 1961?

33) Arka… Hel 81 (uk. 1958) (Arka) --> 1.I.1959 Hel 81 (Koga) --> dalsze losy po 1961?

38) Koł 23 (uk. 1958) (Bałtyk) --> dalsze losy po 1961?

44) Koł 75 (uk. 1958) (Barka) --> dalsze losy po 1961?

55) Świ 41 (uk. 1958) (Odra --> 1960? Certa) --> po 1961 WsG 17 (Front Narodowy) --> dalsze losy?

56) Świ 42 (uk. 1958) (Odra --> 1960? Certa) --> po 1961 WsG 16 (Front Narodowy) --> dalsze losy?

57) Świ 43 ( 1958) (Odra --> 1960? Certa) --> po 1961 Wła 112 (Gryf) --> dalsze losy?

62) Ust 65 (uk. 1958) (Korab) --> dalsze losy po 1961?

69) Hel 76 (uk. 1959) (Koga) --> 1959 Hel 88 (Koga) --> dalsze losy po 1961?

70) Hel 77 (uk. 1959) (Koga) --> 1959 Hel 87 (Koga) --> dalsze losy po 1961?

71) Hel 85 (1959) Koga) --> dalsze losy po 1961?

75) Ust 6 (uk. 1959) (Łosoś) --> dalsze losy po 1961?

Typ B-368

3) Arka 3, Gdy 31 (Stocznia Gdańska, nr budowy S-4, uk. 1948, rejestracja 3.V.1948) (Arka) --> 1954? Koł 55 (Barka) --> dalsze losy po 1961?

4) Arka 4, Gdy 32 (Stocznia Gdańska, nr budowy S-5, uk. 1948, rejestracja 3.V.1948) (Arka) --> pocz. 1951 Koł 1 (Barka) --> 1954? Koł 54 (Barka) --> dalsze losy po 1961?

10) Arka 10, Gdy 142 (Stocznia Gdańska, nr budowy S-11, uk. 1948?, rejestracja 23.II.1949) (Arka) --> 1956? Dar 48 (Kuter) --> dalsze losy po 1961?

16) Arka 105, Gdy 151 (Stocznia Północna, nr budowy S-125, uk. 1950) (Arka) --> 1954? Koł 50 (Barka) --> dalsze losy po 1961?

17) Arka 106, Gdy ?? (Stocznia Północna, nr budowy S-126, uk. 1950) (Arka) --> 1954? Koł 48 (Barka) --> dalsze losy po 1961?

22) Arka 111, Gdy 37 (Stocznia Północna, nr budowy S-133, uk. 1950) (Arka) --> po 1951 Dar 50 (Kuter) --> 1955? Dar 39 (Kuter) --> dalsze losy po 1961?

23) Arka 112, Gdy 160 --> Wła 41 (Stocznia Północna, nr budowy S-132, uk. 1950) (Arka) --> 1.I.1955 Wła 41 (Szkuner) --> 1966 wycofany (sprzedany?) ze Szkunera --> dalsze losy?

38) Arka 127, Gdy 49 --> Hel 94 (wod. Stocznia Północna, nr budowy S-???, uk. Stocznia Rybacka w Gdyni, nr stoczniowy B-368/?, uk. 1951) (Arka) --> 1.I.1959 Hel 94 (Koga) --> dalsze losy po 1961?

Czyli na 17 nie przyporządkowanych jednostek mamy 18 + 8 potencjalnych kandydatów
Awatar użytkownika
Chemik
Posty: 1393
Rejestracja: 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Re: Polskie kutry rybackie pod obcymi banderami

Post autor: Chemik »

Wychodzi na to że kutry Soguipolu (przynajmniej cztery pierwsze - co ciekawe książka >>"Szkuner" 50 lat<<, nie wspomina o dwóch pozostałych) w czasie transportu miały nazwy Soguipol 31-34, ta sama książka pokazuje kuter Wła 141 w czasie połowów z Konakry z polskim znakiem rejestracyjnym... może ktoś potrafi wyjaśnić jak to było?
Załączniki
hpqscan0074.jpg
hpqscan0074.jpg (66.74 KiB) Przejrzano 9133 razy
Ostatnio zmieniony 2012-08-19, 21:09 przez Chemik, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6841
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Re: Polskie kutry rybackie pod obcymi banderami

Post autor: AvM »

38) Arka 127, Gdy 49 --> Hel 94 (wod. Stocznia Północna, nr budowy S-???, uk. Stocznia Rybacka w Gdyni, nr stoczniowy B-368/?, uk. 1951) (Arka) --> 1.I.1959 Hel 94 (Koga) --> dalsze losy po 1961?
PRS 1959 #42054
8.51Stocznia Rybacka w Gdyni, nr stoczniowy B-368/13
Awatar użytkownika
Chemik
Posty: 1393
Rejestracja: 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Re: Polskie kutry rybackie pod obcymi banderami

Post autor: Chemik »

Odpadło dwóch kolejnych kandydatów (z pośród jednostek typu K-15/15R) do sprzedaży na Bahamy:

17) Dar-63 (PRS 42129[/b] --> PRS 420129) (St. Szczecińska, uk. III.1958, typ K-15, nr budowy KS-56) (Kuter) --> po 1961 Dar-116 --> przed 1985 Ust-16 (Kazimierz Grabowski) --> istniał w 1984 roku, skreślony z Rejestru PRS przed 1990 rokiem

23) Ust-67 (PRS 42176[/b] --> PRS 420176) (St. Szczecińska, uk. III.1959, typ K-15, nr budowy KS-74) (Korab) --> przed 1985 Gdy-40 (Rudolf Mazur) --> istniał w 1984 roku, skreślony z Rejestru PRS przed 1990 rokiem
Marek T pisze:DZI 1 -> SEACRUST 32
DZI 16 -> SEACRUST 3
DZI 46 -> SEACRUST 33
DZI 49 -> SEACRUST 11
DZI 51 -> SEACRUST 27
DZI 59 -> SEACRUST 12
GDA 20 -> SEACRUST 20
GDA 21 -> SEACRUST 2
ŁEB 25 -> SEACRUST 6
WŁA 72 -> SEACRUST 14
WŁA 73 -> SEACRUST 8
WŁA 84 -> SEACRUST 24
WŁA 85 -> SEACRUST 28
WŁA 89 -> SEACRUST 29
WŁA 95 -> SEACRUST 18
WŁA 98 -> SEACRUST 16
WŁA 190 -> SEACRUST 13
WŁA 191 -> SEACRUST 31
Poniżej "kandydaci" do sprzedaży Seacrust'owi

Typ K-15/15R

6) Koł 6 (uk. 1957) (Bałtyk) --> dalsze losy po 1961?

8 ) Koł 61 (uk. 1957)(Barka) --> dalsze losy po 1961?

21) Ust 63 (uk. 1957) (Korab) --> dalsze losy po 1961?

22) Ust 67 (uk. 1957) (Korab) --> dalsze losy po 1961?

32) Arka… Hel 80 (uk. 1958?) (Arka) --> 1.I.1959 Hel 80 (Koga) --> dalsze losy po 1961?

33) Arka… Hel 81 (uk. 1958) (Arka) --> 1.I.1959 Hel 81 (Koga) --> dalsze losy po 1961?

38) Koł 23 (uk. 1958) (Bałtyk) --> dalsze losy po 1961?

44) Koł 75 (uk. 1958) (Barka) --> dalsze losy po 1961?

55) Świ 41 (uk. 1958) (Odra --> 1960? Certa) --> po 1961 WsG 17 (Front Narodowy) --> dalsze losy?

56) Świ 42 (uk. 1958) (Odra --> 1960? Certa) --> po 1961 WsG 16 (Front Narodowy) --> dalsze losy?

57) Świ 43 ( 1958) (Odra --> 1960? Certa) --> po 1961 Wła 112 (Gryf) --> dalsze losy?

62) Ust 65 (uk. 1958) (Korab) --> dalsze losy po 1961?

69) Hel 76 (uk. 1959) (Koga) --> 1959 Hel 88 (Koga) --> dalsze losy po 1961?

70) Hel 77 (uk. 1959) (Koga) --> 1959 Hel 87 (Koga) --> dalsze losy po 1961?

71) Hel 85 (1959) Koga) --> dalsze losy po 1961?

75) Ust 6 (uk. 1959) (Łosoś) --> dalsze losy po 1961?

Typ B-368

3) Arka 3, Gdy 31 (Stocznia Gdańska, nr budowy S-4, uk. 1948, rejestracja 3.V.1948) (Arka) --> 1954? Koł 55 (Barka) --> dalsze losy po 1961?

4) Arka 4, Gdy 32 (Stocznia Gdańska, nr budowy S-5, uk. 1948, rejestracja 3.V.1948) (Arka) --> pocz. 1951 Koł 1 (Barka) --> 1954? Koł 54 (Barka) --> dalsze losy po 1961?

10) Arka 10, Gdy 142 (Stocznia Gdańska, nr budowy S-11, uk. 1948?, rejestracja 23.II.1949) (Arka) --> 1956? Dar 48 (Kuter) --> dalsze losy po 1961?

16) Arka 105, Gdy 151 (Stocznia Północna, nr budowy S-125, uk. 1950) (Arka) --> 1954? Koł 50 (Barka) --> dalsze losy po 1961?

17) Arka 106, Gdy ?? (Stocznia Północna, nr budowy S-126, uk. 1950) (Arka) --> 1954? Koł 48 (Barka) --> dalsze losy po 1961?

22) Arka 111, Gdy 37 (Stocznia Północna, nr budowy S-133, uk. 1950) (Arka) --> po 1951 Dar 50 (Kuter) --> 1955? Dar 39 (Kuter) --> dalsze losy po 1961?

23) Arka 112, Gdy 160 --> Wła 41 (Stocznia Północna, nr budowy S-132, uk. 1950) (Arka) --> 1.I.1955 Wła 41 (Szkuner) --> 1966 wycofany (sprzedany?) ze Szkunera --> dalsze losy?

38) Arka 127, Gdy 49 --> Hel 94 (wod. Stocznia Północna, nr budowy S-???, uk. Stocznia Rybacka w Gdyni, nr stoczniowy B-368/?, uk. 1951) (Arka) --> 1.I.1959 Hel 94 (Koga) --> dalsze losy po 1961?

Czyli na 17 nie przyporządkowanych jednostek mamy 16 + 8 potencjalnych kandydatów
Awatar użytkownika
Chemik
Posty: 1393
Rejestracja: 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Re: Polskie kutry rybackie pod obcymi banderami

Post autor: Chemik »

Wyczesane z Rejestru Statków Morskich PRS 1991:
Dwa superkutry typu B-25s sprzedane do Grecji

28) Arka … Gdy-174 (Gdyńska St. Remontowa, uk. V.1961) (Arka) --> 1.I.1965 Gdy-174 (Dalmor) --> 1966 Hel-115 (Koga) --> przebudowany w St. Marynarki Wojennej do IV.1990 --> 1990 grecki Panaglia I (Deep Sea Shipping Company, Pireus) --> istniał w 1990 roku, dalsze losy?

32) Arka … Gdy-176 (PRS 42239 --> PRS 420239) (Gdyńska St. Remontowa, nr budowy 250, uk. IX.1961) (Arka) --> 1.I.1965 Gdy-176 (Dalmor) --> 1966 Hel-119 (Koga) --> przebudowany w St. Marynarki Wojennej do IV.1990 --> 1990 grecki Panaglia (Shark Shipping Company, Pireus) --> istniał w 1990 roku, dalsze losy?
Awatar użytkownika
Chemik
Posty: 1393
Rejestracja: 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Re: Polskie kutry rybackie pod obcymi banderami

Post autor: Chemik »

JB pisze:Spi 38 (przerejestrowany do Gdyni - tuż przed ucieczką - gdzie otrzymał nową oznakę rybacka Gdy 32, ale nie zdążono przemalować oznaki na kadłubie), zbudowany w Norwegii kuter o długości 12,65 m. Zakupiony przez Polaka Stefana Dabrowskiego (ożenionego z córką norweskiego pastora) kuter W 15 został sprowadzony do Polski w 1946 roku razem z duńskimi kutrami zakupionymi w ramach pomocy UNRRA. Kilkakrotnie zmieniał właściciela. Ostatnimi w Polsce byli B.Cz. (40% udziałów), J.D. (40%) i E.T. (20%). Dwaj ostatni właściciele uciekli na kutrze 7 marca 1949 roku do Szwecji. Ponieważ Bank Rybaków Morskich rościł sobie prawa do tego kutra (być może były jakieś niespłacone kredyty) uciekinierzy przebazowali kuter do Holandii, kraju, który patrzył na zbiegów z państw komunistycznych łaskawszym okiem niż Szwecja.
Znalazłem opis tej ucieczki, spisany jako wspomnienia jednego z uczestników, nie wiem na rzetelny.
W/g tej relacji krajem docelowym po wypłynięciu ze Szwecji było Wolne Miasto Tanger, a nie Holandia, przypadek sprawił iż w Holandii zakończył się ten rejs.
Kaszubi z pomocą polskiego konsulatu wrócili do Polski, konsulat zaś wytoczył „Karolowi” i Tomaszewskiemu (właścicielom kutra) proces sądowy, oskarżając ich o porwanie kutra. Proces toczył się prawie dwa lata. Wygrali go „Karol” i Tomaszewski. Postanowili popłynąć do Tangieru, gdzie spółka polskich marynarzy prowadziła lukratywny szmugiel ludzi i broni do Izraela. W drodze, gdzieś na wysokości Holandii złapał ich silny sztorm i osiedli na mieliźnie. Holenderski holownik ściągnął ich do najbliższego portu. Koszty tej akcji ratowniczej przekraczały możliwości finansowe naszych żeglarzy. SPI-38 został sprzedany.
http://narodowyszczecin.pl/index.php/archives/2987
Awatar użytkownika
Chemik
Posty: 1393
Rejestracja: 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Re: Polskie kutry rybackie pod obcymi banderami

Post autor: Chemik »

Marek T pisze:W 1993 r. w Angoli założono firmę z polskim kapitałem (Atlantis Ltd?), do której skierowano 5 polskich kutrów. Zdaje się, że nie wróciły do Polski, coś mi majaczy o jakiejś aferze z przemytem (narkotyki?). Być może te kutry potem (w 1994 r.) sprzedano do Namibii wśród następujących:
typ B-410: DAR 312, KOŁ 176, KOŁ 184, UST 81, UST 82, UST 200, UST 201, WŁA 308,
typ B-280: DAR-314, DAR 315, HEL-153, HEL-154, KOŁ 7,
A może te 5 kutrów ze spółki Atlantisu poszło do Namibii wraz z wymienionymi przez Marka? oprócz wymienionych na Shipspotting można znaleźć Ust-78 i Ust-80, są też trzy które mają już namibijskie nazwy
Awatar użytkownika
Chemik
Posty: 1393
Rejestracja: 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Re: Polskie kutry rybackie pod obcymi banderami

Post autor: Chemik »

Marek T pisze:DZI 1 -> SEACRUST 32
DZI 16 -> SEACRUST 3
DZI 17 -> SEACRUST 4
DZI 22 -> SEACRUST 26
DZI 25 -> SEACRUST 30
DZI 46 -> SEACRUST 33
DZI 49 -> SEACRUST 11
DZI 51 -> SEACRUST 27
DZI 59 -> SEACRUST 12
GDA 20 -> SEACRUST 20
GDA 21 -> SEACRUST 2
KOŁ 4 -> SEACRUST 10
KOŁ 12 -> SEACRUST 15
ŁEB 25 -> SEACRUST 6
WŁA 42 -> SEACRUST 17
WŁA 70 -> SEACRUST 7
WŁA 72 -> SEACRUST 14
WŁA 73 -> SEACRUST 8
WŁA 84 -> SEACRUST 24
WŁA 85 -> SEACRUST 28
WŁA 89 -> SEACRUST 29
WŁA 94 -> SEACRUST 19
WŁA 95 -> SEACRUST 18
WŁA 97 -> SEACRUST 21
WŁA 98 -> SEACRUST 16
WŁA 119 -> SEACRUST 25
WŁA 120 -> SEACRUST 5
WŁA 122 -> SEACRUST 22
WŁA 123 -> SEACRUST 18
WŁA 190 -> SEACRUST 13
WŁA 191 -> SEACRUST 31
Marek T pisze:Obawiam się, że niektóre kutry były bezpośrednio przed przekazaniem przerejestrowane do innych portów, gdzie je przygotowywano do przekazania. Dlatego mogą być kłopoty z dopasowaniem numerów rybackich do konkretnych kutrów.
Nie było przerejestrowywania kutrów w związku ze sprzedażą Seacrust-owi, znalazłem wszystkie pięknie wypisane w PRS-ie 1972, wypożyczonym od AvM (dzięki), potem tylko trzeba było przejrzeć wcześniejsze roczniki. Poniższe zmiany nie zostały jeszcze naniesione w wykazach poszczególnych typów, gdyż są one w trakcie aktualizacji.

Typ B-368

3) Arka 3 Gdy-31 (PRS 42003) (Stocznia Gdańska, nr budowy S-4, uk. 1948, rejestracja 3.V.1948) (Arka) --> 1954? Koł-55 (Barka) --> przed 1969 Wła-73 (Gryf) --> 1971 bahamski Seacrust-8 (Seacrust Ltd) --> dalsze losy?

4) Arka 4 Gdy-32 (PRS 42004) (Stocznia Gdańska, nr budowy S-5, uk. 1948, rejestracja 3.V.1948) (Arka) --> pocz. 1951 Koł-1 (Barka) --> 1954? Koł-54 (Barka) --> przed 1969 Dzi-46 (Belona) --> 1971 bahamski Seacrust-33 (Seacrust Ltd) --> dalsze losy?

6) Arka 6 Gdy-36 --> Wła-119 (PRS 42006) (Stocznia Gdańska, nr budowy S-6, uk. 1948, rejestracja 5.XI.1948) (Arka) --> 1.I.1955 Wła-119 (Szkuner --> 1964? Gryf) --> 1971 bahamski Seacrust-25 (Seacrust Ltd) --> dalsze losy?

7) Arka 7, Gdy-136 --> Wła-120 (PRS 42007) (Stocznia Gdańska, nr budowy S-7, uk. 1948, rejestracja 16.XII,1948) (Arka) --> 1.I.1955 Wła-120 (Szkuner --> 1964 Gryf) --> 1971 bahamski Seacrust-5 (Seacrust Ltd) --> dalsze losy?

9) Arka 9 Gdy-141 --> Wła-122 (PRS 42009) (Stocznia Gdańska, nr budowy S-10, uk. 1948, rejestracja 23.II.1949) (Arka)--> 1.I.1955 Wła-122 (Szkuner --> 1964? Gryf) --> 1971 bahamski Seacrust-23 (Seacrust Ltd) --> dalsze losy?

16) Arka 105 Gdy-151 (PRS 42043) (Stocznia Północna, nr budowy S-125, uk. 1950) (Arka) --> 1954? Koł-50 (Barka) --> po 1961/przed 1969 Dzi-12 (Belona) --> 1971 bahamski Seacrust-12 (Seacrust Ltd) --> dalsze losy?

18) Arka 107 Dar-46 (PRS 42027) (Stocznia Północna, nr budowy S-134, uk. 1950) (Arka) --> pocz. 1951 Dar-46 (Barka --> 1.I.1952 Kuter) --> III.-X.1952 Dar-1 (Kuter) --> 1954 Dar-41 (Kuter) --> 1961 (czy może 1963?) Wła-70 (Szkuner --> 1964? Gryf) --> 1971 bahamski Seacrust-7 (Seacrust Ltd) --> dalsze losy?

19) Arka 108 Gdy-153 --> Wła-123 (PRS 42029) (Stocznia Gdańska, nr budowy S-18, wod. 1950) (Arka) --> 1.I.1955 Wła-123 (Szkuner --> 1964? Gryf) --> 1971 bahamski Seacrust-22 (Seacrust Ltd) --> dalsze losy?

22) Arka 111 Gdy-37 (PRS 42018) (Stocznia Północna, nr budowy S-133, wod.VIII.1950) (Arka) --> po 1951 Dar-50 (Kuter) --> 1955? Dar-39 (Kuter) --> przed 1969 Dzi-49 (Belona) --> 1971 bahamski Seacrust-11 (Seacrust Ltd) --> dalsze losy?

Typ KS-17

2) Koł-28 (PRS 42072) (St. Szczecińska, wod. 1952, nr budowy KS-09) (Barka) --> przed 1969 Wła-72 (Gryf?) --> 1971 bahamski Seacrust-14 (Seacrust Ltd) --> dalsze losy?

9) Dar-5(PRS 42070) (St. Szczecińska, wod. VIII.1952, nr budowy KS-07) (Kuter?) --> 1955? Dar-44 (Kuter) --> przed 1969 Dzi-51 (Belona) --> 1971 bahamski Seacrust-27 (Seacrust Ltd) --> dalsze losy po 1961 roku?

27) Koł-46 (PRS 42090) (St. Szczecińska, wod. 1954, nr budowy KS-27) (Barka) --> po 1961/przed 1969 Dar-2 (Ławica) --> 1970? Ust-71 (Łosoś?) --> 1971? Wła-190 (Gryf) --> 1971 bahamski Seacrust-13 (Seacrust Ltd) --> dalsze losy?

40) Koł-56 (PRS 42034) (St. Szczecińska, wod. 1955, nr budowy KS-40) (Barka) --> 1970? Jas-152 (Kaszub??) --> 1971? Wła-89 (Gryf) --> 1971 bahamski Seacrust-29 (Seacrust Ltd) --> dalsze losy?

Typ K-15

18) Koł-4 (PRS 42136) (Szczecińska St. Remontowa, wod. 1957, typ K-15R, nr budowy KS-212) (Bałtyk) --> 1971 bahamski Seacrust-10 (Seacrust Ltd) --> dalsze losy?

21) Świ-30 (PRS 42161) (St. Szczecińska, wod. XII.1957, typ K-15, nr budowy KS-59)(Odra) --> 1961 Łeb-35 (10-lecia --> przed 1969 Rybmor) --> 1971 bahamski Seacrust-6 (Seacrust) --> dalsze losy?

24) WsG-7 (PRS 42121) (Szczecińska St. Remontowa, wod. 1957, typ K-15R, nr budowy KS-201) (Front Narodowy) --> przed 1969 Wła-98 (Gryf) --> 1971 bahamski Seacrust-16 (Seacrust) --> dalsze losy?

53) Dzi-22 (PRS 42143) (Szczecińska St. Remontowa wod. III.1958, typ K-15R, nr budowy KS-219) (Belona) --> 1971 bahamski Seacrust-26 (Seacrust Ltd) --> dalsze losy?

54) Dzi-25 (PRS 42153) (Szczecińska St. Remontowa wod. VI.1958, typ K-15R, nr budowy KS-229)(Belona) --> 1971 bahamski Seacrust-30 (Seacrust Ltd) --> dalsze losy?

55) Hel-80 (PRS 42128) (Szczecińska St. Remontowa wod. XII.1958, typ K-15R, nr budowy KS-249) (Koga) --> przed 1969 Wła-84 (Gryf) --> 1971 bahamski Seacrust-24 (Seacrust Ltd) --> dalsze losy?

56) Hel-81 (PRS 42174) (St. Szczecińska wod. IX.1958, typ K-15, nr budowy KS-72) (Koga) --> przed 1969 Wła-85 (Gryf) --> 1971 bahamski Seacrust-28 (Seacrust Ltd) --> dalsze losy?

57) Koł-12 (PRS 42110) (Szczecińska St. Remontowa wod. X.1958, typ K-15R, nr budowy KS-238) (Bałtyk) --> 1971 bahamski Seacrust-15 (Seacrust Ltd) --> dalsze losy?

60) Świ-33 (PRS 42164) (St. Szczecińska, wod. I.1958, typ K-15, nr budowy KS-62) (Odra) --> 1961 Wła-97 (Gryf ) --> 1971 bahamski Seacrust-21 (Seacrust Ltd) --> dalsze losy?

61) Świ-35 (PRS 42166) (St. Szczecińska, wod. IX.1958, typ K-15, nr budowy KS-64) (Odra) --> 1959 Dzi-17 (Belona) --> 1971 bahamski Seacrust-4 (Seacrust) --> dalsze losy?

62) Świ-38 (PRS 42152) (Szczecińska St. Remontowa, wod. VI.1958, typ K-15R, nr budowy KS-228) (Odra) --> 1960 Wła-42 (Gryf) --> 1971 bahamski Seacrust-17 (Seacrust Ltd) --> dalsze losy?

63) Świ-41 (PRS 42156) (Szczecińska St. Remontowa, wod. VII.1958, typ K-15R, nr budowy KS-232) (Odra --> 1960? Certa) --> po 1961 WsG-1 (Front Narodowy) --> przed 1969 Dar-1 (Ławica) --> 1970? Ust-70 (Łosoś?) --> 1971? Dzi-16 (Belona) --> 1971 bahamski Seacrust-3 --> dalsze losy?

64) Świ-42 (PRS 42157) (Szczecińska St. Remontowa, wod. 1958, typ K-15R, nr budowy KS-233) (Odra --> 1960? Certa) --> po 1961 WsG-16 (Front Narodowy) --> przed 1969 Dar-4 (Ławica) --> 1970? Ust-73 (Łosoś?) --> 1971? Wła-191 (Gryf) --> 1971 bahamski Seacrust-31 --> dalsze losy?

65) Świ-43 (PRS 42158)( Szczecińska St. Remontowa, wod. IX.1958, typ K-15R, nr budowy KS-232) (Odra --> 1960? Certa) --> Wła-112 (Szkuner --> przed 1969 Gryf) --> 1971 bahamski Seacrust-9 --> dalsze losy?

72) Hel-76 (PRS 42114) (Szczecińska St. Remontowa, wod. IV.1959, typ K-15R, nr budowy KS-242) (Koga) --> 1959 Hel-88 (Koga) --> przed 1969 Wła-95 (Gryf) --> 1971 bahamski Seacrust-18 (Seacrust Ltd) --> dalsze losy?

73) Hel-77 (PRS 42115) (Szczecińska St. Remontowa, wod. V.1959, typ K-15R, nr budowy KS-243) (Koga) --> 1959 Hel-87 (Koga) --> przed 1969 Gda-21 (Jedność Rybacka) --> 1971 bahamski Seacrust-2 (Seacrust Ltd) --> dalsze losy?

74) Hel-85 (PRS 42116) (Szczecińska St. Remontowa, wod. VI.1959, typ K-15R, nr budowy KS-244) (Koga) --> przed 1969 Gda-20 (Jedność Rybacka) --> 1971 bahamski Seacrust-20 (Seacrust Ltd) --> dalsze losy?

75) Łeb-30 (PRS 42120) (Szczecińska St. Remontowa, wod. XI.1959, typ K-15R, nr budowy KS-248) (10-lecia) --> 1960 Wła-94 (Gryf) --> 1971 bahamski Seacrust-19 (Seacrust Ltd) --> dalsze losy?

76) Ust-6 (PRS 42118) (Szczecińska St. Remontowa, wod. XI.1959, typ K-15R, nr budowy KS-246) (Łosoś) --> 1970? Dzi-1 (Belona) --> 1971 bahamski Seacrust-32 (Seacrust Ltd) --> dalsze losy?
Awatar użytkownika
Chemik
Posty: 1393
Rejestracja: 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Re: Polskie kutry rybackie pod obcymi banderami

Post autor: Chemik »

Znalezione podczas przerwy obiadowej w PRS 1976 :lol: :

Typ KS-17

25) Koł-44 (PRS 42088) (St. Szczecińska, wod. 1954, nr budowy KS-25) (Barka) --> 1975 ghański Goldfish (Darters Shipping Co.) --> istniał w 1975 roku, dalsze losy?

26) Koł-45 (PRS 42089) (St. Szczecińska, wod. 1954, nr budowy KS-26) (Barka) --> 1975 ghański Guppy (Darters Shipping Co.) --> istniał w 1975 roku, dalsze losy?
Awatar użytkownika
Zelint
Posty: 800
Rejestracja: 2005-09-24, 08:20
Lokalizacja: Władysławowo

Re: Polskie kutry rybackie pod obcymi banderami

Post autor: Zelint »

W 1978 roku „PPiUR "Szkuner”" z Władysławowa (ponownie) próbował prowadzić połowy na wodach Afryki, uczestnicząc w spółce senegalsko-polskiej „SAFCOP” z siedzibą w Dakarze. Przez rok czasu na szelfie senegalskim prowadziły połowy dwa kutry rufowe typu B-410: WŁA-298 i WŁA-299. Ten drugi kuter wrócił potem do Polski.
ODPOWIEDZ