Re: Nowości wydawnicze: OKRĘTY (w tym numery specjalne)
: 2012-12-18, 15:17
OK, ale to tylko autor a Ty recenzent.
Warship Discussion Board
https://fow.pl/forum/
No tak, aczkolwiek wypisane 35,6 cm przy 14" mogło mnie wprowadzić w błąd (o ile wprowadziło).CIA pisze:OK, ale to tylko autor a Ty recenzent.
to niczego takiego, co tam wymieniłeś, nie ma w podpisach do zdjęć. Masz zapewne na myśli podpisy do rysunków 3D?Sławek pisze:Następne błędy w tekście,a raczej w podpisach zdjęć.
faktycznie nie ma, bo też nie miał to być artykuł o historii albo/i konstrukcji okrętu (nawet bym się nie podjął napisania takowego! - z powodów jak mniemam dla wszystkich na tym forum oczywistychSławek pisze:Nie ma ani jednej tabeli z danymi samego pancernika.
Nie ma też jego opisu, choćby skrótowego.
Witam serdecznie,LAW_FM pisze: to niczego takiego, co tam wymieniłeś, nie ma w podpisach do zdjęć. Masz zapewne na myśli podpisy do rysunków 3D?
Krótka notka IMHO powinna być, tzn. mała tabela (wyporność normalna / bojowa, podstawowy pancerz, uzbrojenie na 1941 rok, moc maszyn, szybkość maksymalna przy zadanej wyporności, zasięg i etatowa załoga). Bo skoro o okręcie, to o okręcie.LAW_FM pisze: faktycznie nie ma, bo też nie miał to być artykuł o historii albo/i konstrukcji okrętu (nawet bym się nie podjął napisania takowego!), a jedynie o tym jednym jedynym epizodzie - zbombardowaniu go 7 grudnia w PH.
Tak przypuszczałem, że to nie wina Autora.LAW_FM pisze: To miał byc krótki tekst, raczej dla początkujących hobbystów, ilustrowany kilkoma zdjęciami. Redakcja uzupełniła go wizualizacjami 3D (być może z powodów, które podejrzewasz), ale zarówno one, jak i podpisy do nich, to już nie moja działka, choć oczywiście wraz z tekstem tworzą pewną całość, którą opatrzono m.in. moim nazwiskiem.
Ja również pozdrawiam i także bardzo głęboko ubolewam, że nasze drogi się rozeszły, a teraz stoimy (w pewnym sensie) po przeciwnych stronach barykady.LAW_FM pisze:Sławku! Powinienem był skonsultować z Tobą tekst przed drukiem, ale raz że nie chciałem zabierać Ci czasu na takie głupstwo, a dwa że sam go nie miałem w nadmiarze
Również pozdrawiam serdecznie (i z rozrzewnieniem wspominam nasze kontakty przy artykule o PoW & R i bitwie pod Kuantanem...)
Leszek
'Sławek pisze:To się okaże, napisałem właśnie do Okuna w tej sprawie.CIA pisze:Kaliber amerykańskich okretów to nie jest 14,015cala ani dokładnie 356mm.
.
Nie wszystko na raz.CIA pisze:'Sławek pisze:To się okaże, napisałem właśnie do Okuna w tej sprawie.CIA pisze:Kaliber amerykańskich okretów to nie jest 14,015cala ani dokładnie 356mm.
.
Lepiej gdybyś zapytał w sprawie odmiennego traktowania płyt o małej grubości (w funtach) i dużych grubości (w calach) jak zauważył Maciej ... To jest prawdziwa ciekawostka. Osobiście myślę, że to może kwestia łatwiejszego zapisu - np. #70 to 1.75"
Nie mam planów stocznioych Penn - ale South Dakoty - tej nie zbudowanej - tak.Na rysunkach stoczniowych nie podają grubości głównego opancerzenia.
To się nie klei za bardzo, bowiem półcalowe, a czasem nawet calowe (i grubsze) elementy STS czy NS podawane są w funtach.Peperon pisze:A nie sądzisz, że to może być rozróżnienie stali pancernej (w calach) od konstrukcyjnej (w funtach) ?