Potencjalne myśliwce 1938-1939, decyzja 1935-1936

Awatar użytkownika
SmokEustachy
Posty: 4559
Rejestracja: 2004-01-06, 14:28
Lokalizacja: Oxenfurt
Kontakt:

Post autor: SmokEustachy »

Zelint pisze:
SmokEustachy pisze:A ile on ważył? Nie aby około 300 kg?
Poza tym wymagałby dużych zmian w płatowcu - ale to dialektycznie.
Wiki podaje dla Juniora 313 kg kg, a nie 220.
Jeśli to się potwierdza - TWJ mamy z głowy jako napęd Wilka.
Wikipedia to nie jest źródło!! Sprawdź sobie tutaj: http://www.enginehistory.org/P&W/R-985/ ... 0Index.pdf

Były wersje WaspJuniora (np. PW 404) ważące 565 funtów czyli około 256 kg. Moc 420 HP czyli 420 KM.
A nie pojawia się tam "none manufactured"?
Awatar użytkownika
Zelint
Posty: 800
Rejestracja: 2005-09-24, 08:20
Lokalizacja: Władysławowo

Post autor: Zelint »

Jak byśmy kupili licencję to by był "manufactered"...
specjalista ds. ogólnych
Posty: 117
Rejestracja: 2006-06-02, 17:49
Lokalizacja: emigracja
Kontakt:

Post autor: specjalista ds. ogólnych »

Jak byśmy kupili licencję to by był "manufactered"...
Czyli silnik erzatz foki by się znalazł?
Awatar użytkownika
SmokEustachy
Posty: 4559
Rejestracja: 2004-01-06, 14:28
Lokalizacja: Oxenfurt
Kontakt:

Post autor: SmokEustachy »

specjalista ds. ogólnych pisze:
Jak byśmy kupili licencję to by był "manufactered"...
Czyli silnik erzatz foki by się znalazł?
Nie. Nie do końca. W zasadzie w ogóle nie. Znalazł się prototyp, nie budowany seryjnie. Nie wiem po prosu, skąd się bierze opinia Zelinta, że dorobili go na tyle, że nadawał się do produkcji seryjnej.

2. To były silniki gwiazdowe. Nie było ich zamontowanie bez kompletnej przebudowy gondol silnikowych.

Co gorsze, silniki gwiazdowe spowodowałyby dramatyczny wzrost oporów powietrza i spadek osiągów. A nie wiem, czemu amerykanie nie robili tej wersji? Może była nieudana?

3. Lamparta można było robić pod silniki 700 koni od razu - jako drugi prototyp Wilka. Ale Rayskiemu nie przeszło przez myśl. Raczej byłoby to dla niego niewygodne.
Awatar użytkownika
Mitoko
Posty: 2718
Rejestracja: 2004-01-05, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Mitoko »

SmokEustachy pisze:3. Lamparta można było robić pod silniki 700 koni od razu - jako drugi prototyp Wilka. Ale Rayskiemu nie przeszło przez myśl. Raczej byłoby to dla niego niewygodne.
To na jakiej notatce zrobiono dopisek (mogę nie zacytować perfekcyjnie) jakoś to brzmi podejrzanie ?
Wykopany z DWS za żądanie prawdy
Awatar użytkownika
SmokEustachy
Posty: 4559
Rejestracja: 2004-01-06, 14:28
Lokalizacja: Oxenfurt
Kontakt:

Post autor: SmokEustachy »

Mitoko pisze:
SmokEustachy pisze:3. Lamparta można było robić pod silniki 700 koni od razu - jako drugi prototyp Wilka. Ale Rayskiemu nie przeszło przez myśl. Raczej byłoby to dla niego niewygodne.
To na jakiej notatce zrobiono dopisek (mogę nie zacytować perfekcyjnie) jakoś to brzmi podejrzanie ?
Nie widzę związku. W każdym razie kasa na to była - robimy jeden prototyp dla nas z Foką 450 koni, a drugi nie z jakimis Rangerami, ale na export z jakimś motorem 700 koni.
Awatar użytkownika
Mitoko
Posty: 2718
Rejestracja: 2004-01-05, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Mitoko »

SmokEustachy pisze:
Mitoko pisze:
SmokEustachy pisze:3. Lamparta można było robić pod silniki 700 koni od razu - jako drugi prototyp Wilka. Ale Rayskiemu nie przeszło przez myśl. Raczej byłoby to dla niego niewygodne.
To na jakiej notatce zrobiono dopisek (mogę nie zacytować perfekcyjnie) jakoś to brzmi podejrzanie ?
Nie widzę związku. W każdym razie kasa na to była - robimy jeden prototyp dla nas z Foką 450 koni, a drugi nie z jakimis Rangerami, ale na export z jakimś motorem 700 koni.
A czego ta notatka dotyczyła ?
Wykopany z DWS za żądanie prawdy
Awatar użytkownika
SmokEustachy
Posty: 4559
Rejestracja: 2004-01-06, 14:28
Lokalizacja: Oxenfurt
Kontakt:

Post autor: SmokEustachy »

Mitoko pisze:
SmokEustachy pisze:
Mitoko pisze: To na jakiej notatce zrobiono dopisek (mogę nie zacytować perfekcyjnie) jakoś to brzmi podejrzanie ?
Nie widzę związku. W każdym razie kasa na to była - robimy jeden prototyp dla nas z Foką 450 koni, a drugi nie z jakimis Rangerami, ale na export z jakimś motorem 700 koni.
A czego ta notatka dotyczyła ?
Czego by nie dotyczyła - jest zbyt późną. Idea "Exportowego Wilka 700koni" powinna się pojawić już na początkowym etapie pomysłu.
Awatar użytkownika
Mitoko
Posty: 2718
Rejestracja: 2004-01-05, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Mitoko »

SmokEustachy pisze:Czego by nie dotyczyła - jest zbyt późną. Idea "Exportowego Wilka 700koni" powinna się pojawić już na początkowym etapie pomysłu.
No to się zdecyduj - bo napisałeś:
SmokEustachy pisze:3. Lamparta można było robić pod silniki 700 koni od razu - jako drugi prototyp Wilka. Ale Rayskiemu nie przeszło przez myśl. Raczej byłoby to dla niego niewygodne.
Więc albo to albo już od początku.

Inna rzecz iż gdyby od początku robić Wilka pod Fokę i Rangera to raczej nic by z tego nie wyszło
Wykopany z DWS za żądanie prawdy
Awatar użytkownika
SmokEustachy
Posty: 4559
Rejestracja: 2004-01-06, 14:28
Lokalizacja: Oxenfurt
Kontakt:

Post autor: SmokEustachy »

Mitoko pisze:
SmokEustachy pisze:Czego by nie dotyczyła - jest zbyt późną. Idea "Exportowego Wilka 700koni" powinna się pojawić już na początkowym etapie pomysłu.
No to się zdecyduj - bo napisałeś:
SmokEustachy pisze:3. Lamparta można było robić pod silniki 700 koni od razu - jako drugi prototyp Wilka. Ale Rayskiemu nie przeszło przez myśl. Raczej byłoby to dla niego niewygodne.
Więc albo to albo już od początku.

Inna rzecz iż gdyby od początku robić Wilka pod Fokę i Rangera to raczej nic by z tego nie wyszło
Od razu = od samego początku zakładać, że wersja exportowa Wilka będzie miała motor 700 koni. Czyli nie główkują z Rangerami tylko z Lampartem.
Awatar użytkownika
Zelint
Posty: 800
Rejestracja: 2005-09-24, 08:20
Lokalizacja: Władysławowo

Post autor: Zelint »

Tylko, że Lampart i Wilk to są dwa różne samoloty. Lampart nie był wersją eksportową Wilka - wystarczy porównać wymiary i masy...
specjalista ds. ogólnych
Posty: 117
Rejestracja: 2006-06-02, 17:49
Lokalizacja: emigracja
Kontakt:

Post autor: specjalista ds. ogólnych »

Ponawiając pytanie - czyli Wilk w momencie już "opracowania" (1938)nadawał się praktycznie na śmietnik? Czy był jakiś sens produkcji wilka takiego jaki był ?
Awatar użytkownika
SmokEustachy
Posty: 4559
Rejestracja: 2004-01-06, 14:28
Lokalizacja: Oxenfurt
Kontakt:

Post autor: SmokEustachy »

Zelint pisze:Tylko, że Lampart i Wilk to są dwa różne samoloty. Lampart nie był wersją eksportową Wilka - wystarczy porównać wymiary i masy...
Ale Rayski mówił, że są! Lampart to taki Wilk z trochę innymi motorami.

2. Specjalista: JEŻELI ten Wasp Junior się nadawał do produkcji i JEŻELI dałoby się zamontować go na Wilku - to by można było produkować Wilka. Ale byłby to samolot o osiągach gorszych niż P 24 - może troszkę większa prędkość, denne wznoszenie. Znacznie bardziej pracochłonny, droższy, trudny w utrzymaniu. Więc?
Awatar użytkownika
Mitoko
Posty: 2718
Rejestracja: 2004-01-05, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Mitoko »

SmokEustachy pisze:Od razu = od samego początku zakładać, że wersja exportowa Wilka będzie miała motor 700 koni. Czyli nie główkują z Rangerami tylko z Lampartem.
Hmm - zakładać iż kupimy Marsa w 1934 ? Niezłe.
Gdyby tak było znów byś smęcił odnośnie robienia samolotu pod nieistniejące motory - zero konsekwencji bo sam napisałeś
SmokEustachy pisze:Ale Rayskiemu nie przeszło przez myśl. Raczej byłoby to dla niego niewygodne.
Czyli czepiasz się Rayskiego iż zamiast robić Wilka pod jeden nieistniejący motor nie robił go od razu pod 2 nieistniejące motory.
Rewelka
SmokEustachy pisze:
Zelint pisze:Tylko, że Lampart i Wilk to są dwa różne samoloty. Lampart nie był wersją eksportową Wilka - wystarczy porównać wymiary i masy...
Ale Rayski mówił, że są! Lampart to taki Wilk z trochę innymi motorami.
Jeeeeeeeeeeesssssssssssssssssssuuuuuuuu
I mówił prawdę - myśląc od koncepcji.
Nie przewidział, że po coponiektórym trzeba będzie to wykładać jak w zawodówce.
Wykopany z DWS za żądanie prawdy
Awatar użytkownika
SmokEustachy
Posty: 4559
Rejestracja: 2004-01-06, 14:28
Lokalizacja: Oxenfurt
Kontakt:

Post autor: SmokEustachy »

1. Nie było żadnych motorów 700 koni w 1934 roku? A może raczej było jak mrówków do wyboru do koloru?
2. Nie co do koncepcji tylko faktyczności.
3.
Awatar użytkownika
Ksenofont
Posty: 2105
Rejestracja: 2004-12-27, 23:28
Lokalizacja: Praga

Post autor: Ksenofont »

SmokEustachy pisze:1. Nie było żadnych motorów 700 koni w 1934 roku? A może raczej było jak mrówków do wyboru do koloru?
Mitoko pisze:Nie przewidział, że po co poniektórym trzeba będzie to wykładać jak w zawodówce.
Niektórzy nie opanowali dodawania. :lol:

Nawet Cynk nie potrafił zrozumieć, że 450KM + 450 KM = 900 KM. :P

X
Myślisz, że było zagrożenie, które im umknęło; problem, którego nie poruszyli; aspekt, którego nie rozpatrywali; pomysł, na który nie wpadli; rozwiązanie, którego nie znaleźli?!?
Obrazek
Zablokowany