- dzień otwarty na niemieckim statku naukowo-badawczym
- otwarte wodowanie w Stoczni Gdańsk
- otwarte wodowanie w jednej z mniejszych stoczni prywatnych w Gdansku
- zapis audio ostatniej konferencji prasowej w Stoczni Gdansk
szczegóły > http://portalmorski.pl/shiplovers/index.php > Co, gdzie, kiedy?...
"niusy" / zapowiedzi (dni otwartych)
wodowanie w StoGda w piatek
Niezapomniane wrażenia z wodowania statku i słodkie niespodzianki dla mieszkańców Gdańska. To wszystko już w piątek, 19 października. Ceremonia wodowania statku badawczego "FUGRO SALTIRE" rozpocznie się o godz. 14. Dokładnie w 60 rocznicę powstania Stoczni Gdańskiej zapraszamy wszystkich razem ze stoczniowcami i ich rodzinami do wzięcia udziału w tym niecodziennym wydarzeniu.
Już same liczby robią wrażenie. 111 metrów długości, 24 metry szerokości, 7,5 metra zanurzenia, 3050 ton waży sam kadłub, 80 ton to waga rurociągów, dodatkowe 235 ton to wyposażenie, cztery główne agregatory prądotwórcze, lądowisko dla śmigłowca i w końcu maszyny sterowe typu Rolls-Roys
[[[ pisownia oryginalna z komunikatu dla mediów ]]].
Tak można w kilku krótkich zdaniach opisać najnowsze „dziecko“ Stoczni Gdańsk. A jest nim statek badawczy „Fugro Saltire“ wykonany dla norweskiej stoczni Bergen Mekaniskie.
Jednostka będzie miała za zadanie zdalnie sterować pojazdami podwodnymi.
[[[ tak (bardzo po "szczurolądowemu", ale z grubsza prawdziwie) napisała stocznia w komunikacie dla mediów.. tymczasem, kilka dni temu prezes stoczni mowil bardzo wyraznie, ze bedzie wodowany statek sejsmiczny ...
]]]
Napęd disel-electric i zegarmistrzowska dokładność to tylko niektóre z zalet tego statku. Dlaczego zegarmistrzowska dokładność? Otóż krawędzie we wszystkich malowanych zbiornikach, przestrzeniach gdzie występuje wilgoć oraz na pokładach otwartych została zeszlifowana do minimalnego promienia, czyli do 2 milimetrów.
Warto także dodać, że w rejs wypłynąć statkiem będzie mogło 105 osób, bo na tyle przygotowano 105 pomieszczeń mieszkalnych.
Statek został zaprojektowany przez Skipsteknisk AS. Docelowo płwał bedzie pod banderą Fugro Geoteam. Ze strony Stoczni Gdańsk budową nadzoruje inż. Stanisław Twarowski.
a tu poważniejsze informacje o wodowanym statku:
http://www.fugrosurvey.co.uk/brochures/ ... respec.pdf
Już same liczby robią wrażenie. 111 metrów długości, 24 metry szerokości, 7,5 metra zanurzenia, 3050 ton waży sam kadłub, 80 ton to waga rurociągów, dodatkowe 235 ton to wyposażenie, cztery główne agregatory prądotwórcze, lądowisko dla śmigłowca i w końcu maszyny sterowe typu Rolls-Roys
[[[ pisownia oryginalna z komunikatu dla mediów ]]].
Tak można w kilku krótkich zdaniach opisać najnowsze „dziecko“ Stoczni Gdańsk. A jest nim statek badawczy „Fugro Saltire“ wykonany dla norweskiej stoczni Bergen Mekaniskie.
Jednostka będzie miała za zadanie zdalnie sterować pojazdami podwodnymi.
[[[ tak (bardzo po "szczurolądowemu", ale z grubsza prawdziwie) napisała stocznia w komunikacie dla mediów.. tymczasem, kilka dni temu prezes stoczni mowil bardzo wyraznie, ze bedzie wodowany statek sejsmiczny ...
Napęd disel-electric i zegarmistrzowska dokładność to tylko niektóre z zalet tego statku. Dlaczego zegarmistrzowska dokładność? Otóż krawędzie we wszystkich malowanych zbiornikach, przestrzeniach gdzie występuje wilgoć oraz na pokładach otwartych została zeszlifowana do minimalnego promienia, czyli do 2 milimetrów.
Warto także dodać, że w rejs wypłynąć statkiem będzie mogło 105 osób, bo na tyle przygotowano 105 pomieszczeń mieszkalnych.
Statek został zaprojektowany przez Skipsteknisk AS. Docelowo płwał bedzie pod banderą Fugro Geoteam. Ze strony Stoczni Gdańsk budową nadzoruje inż. Stanisław Twarowski.
a tu poważniejsze informacje o wodowanym statku:
http://www.fugrosurvey.co.uk/brochures/ ... respec.pdf