niestety zamknięte dla szerokiej publiczności...
w piątek, 14 marca, odbędzie się wodowanie w Stoczni Gdańsk
(nie w Stoczni Północnej)
...o godz. 12 z pochylni B3
niestety nie jest ono otwarte dla szerokiej publiczności
zainteresowani co nieco zobaczą (z oddali) z mostu, z którego ogląda się zazwyczaj wodowania w Północnej
w Stoczni Gdańsk wodowany będzie 14 marca 2008 r. drugi już statek budowany na zamówienie prywatnej firmy Crist z Gdańska (ta z kolei zdobyła kontrakt na tę jednostkę od niemieckiej stoczni Lloyd Werft) z serii Combi-Dock
jest to jednostka co do zasady działania podobna do "starych, poczciwych" Dock-Express'ów (obecnie w Dockwise) - statek-dok, a jednocześnie ro-ro i ciężarowiec lo-lo
wodowana jednostka (częściowo wyposażony kadłub) ma 162,30 m długości, 25,40 m szerokości, 6,60 m zanurzenia "normalnego" i 11 m zanurzenia "dokowego"...
statki typu Combi-Dock mają po 11 000 t nośności,
wyposażane są w zestawy trzech żurawi pokładowych - dwa z nich, pracujące w tandemie, mogą przenosić ładunki o masie do 700 t
wodowanie w Stoczni Gdańsk
wodowanie w Stoczni Gdańsk
Ostatnio zmieniony 2008-03-13, 17:56 przez polsteam, łącznie zmieniany 1 raz.
no... polemizowałbym...
po pierwsze tylko częśc Con-Dock'ów ma te żurawie na burtach, więc nie można uznac żurawi za cechę charakterystyczną jednoznacznie stanowiącą o "charakterze" czy rozpoznawalności Con-Dock'ów...
(a zatem i o ich "genealogicznym" podobieństwie do Comb-Dock'ów)
poza tym na Con-Dock'ach te dżwigi STOSUNKOWO mizerniutkie... 160 t w tandemie...
do heavy-lift lo-lo capabilities Combi-Dock'ów bliżej jednak Dock-Express'om, z ich 250 t DOR na suwnicy (co z tego, że to suwnica, nie dźwigi na burcie...)
(niektóre albo wszystkie Dock-Express'y miały na początku PO DWIE takie suwnice, więc DOR 500 t)
a w ogóle, to Dock-Express'y i Con-Docki są dość szeroko znane, ale protoplastów Combi-Dock'ów można szukać jeszcze wcześniej - np. w statku Docklift 1 z 1972 r. (podobny troche (co do "zasady") do Dock-Express'ów, z dwiem suwnicami, tylko nie wiem, czy obie razem DOR 320 t czy każda z nich tyle...)
po pierwsze tylko częśc Con-Dock'ów ma te żurawie na burtach, więc nie można uznac żurawi za cechę charakterystyczną jednoznacznie stanowiącą o "charakterze" czy rozpoznawalności Con-Dock'ów...
(a zatem i o ich "genealogicznym" podobieństwie do Comb-Dock'ów)
poza tym na Con-Dock'ach te dżwigi STOSUNKOWO mizerniutkie... 160 t w tandemie...
do heavy-lift lo-lo capabilities Combi-Dock'ów bliżej jednak Dock-Express'om, z ich 250 t DOR na suwnicy (co z tego, że to suwnica, nie dźwigi na burcie...)
(niektóre albo wszystkie Dock-Express'y miały na początku PO DWIE takie suwnice, więc DOR 500 t)
a w ogóle, to Dock-Express'y i Con-Docki są dość szeroko znane, ale protoplastów Combi-Dock'ów można szukać jeszcze wcześniej - np. w statku Docklift 1 z 1972 r. (podobny troche (co do "zasady") do Dock-Express'ów, z dwiem suwnicami, tylko nie wiem, czy obie razem DOR 320 t czy każda z nich tyle...)