.
prezentacja do referatu wygłoszonego podczas seminarium:
"SZCZECIN - miasto przyjazne reeferom" (parę dni temu)
wystąpienie (prezentacja) pt.:
"Charakterystyka morskich przewozów ładunków chłodniczych"
baaaaaaardzo słabiutko merytorycznie...
wbrew tytułowi prezentacji / referatu - prezentacja głównie o morskich przewozach kontenerowych, a nie o chłodniczych... (oczywiście także nie o kontenerowych - chłodniczych, bo wtedy bym się przecież nie czepiał... tylko o kontenerowych ogólnie...)
w takim referacie, w takiej prezentacji powinna być przedstawiona historia statków - chłodniowców, a nie kontenerowców (od Ideal X)...
(+ ewentualnie pokazanie w tej historii rozwoju morskich środków transportu chłodniczego - kiedy "mocniej" weszły kontenery chłodzone i kontenerowce..)
mnóstwo danych o morskich przewozach kontenerowych, a prawie nic o chłodniczych...
w prezentacji nie znalazły się nawet żadne statystyki, żadne tabelki ani "torciki" (wykresy kołowe) pokazujące rzecz absolutnie podstawową, dla - jak się wydaje - głównej tezy wystąpienia (czyli, że ładunki chłodnicze "uciekają" z chłodniowców konfencjonalnych do kontenerów) - tzn. zabrakło porównania udziału chłodniowców "tradycyjnych" oraz kontenerowców w światowych przewozach chłodniczych oraz udziału ładunków chłodzonych (w specjalistycznych kontenerach) w przewozach kontenerowych... i jak to się zmieniało na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat...
mamy np. tabelkę "Najwięksi armatorzy kontenerowców" ale "co ona ma do tematu prezentacji" ?...
byłby sens zamieścić tę tabelę (byłaby NA TEMAT), gdyby zawierała ona także liczbę slotów na kontenery chłodzone w łącznej zdolności przewozowej flot kontenerowców poszczególnych armatorów...
zamiast poprawnego terminu "chłodniowce" używany jest błędny: "chłodnicowce"...
jeden z wykładowców na Wydziale Oceanotechniki i Okrętownictwa PG w odpowiedzi na "chłodnicowiec" użyte przez studenta odpowiadał drwiąco:
"Panie! A co to za statek ? - do przewozu chłodnic ?..."
i jeszcze np. takie kwiatki:
"spodziewane trendy rozwoju będą się rozwijać w kierunku..."
- dosłownie: "Można przyjąć, że spodziewane trendy rozwoju transportu ładunków chłodniczych będą się w dalszym ciągu rozwijać w kierunku całkowitego skonteneryzowania tego typu przewozów."
no i w ogóle - odkrywczość i głębokość (precyzyjność w odtwórstwie) tej prezentacji powala...
a istnieją takie fajne, tak dobre (tak łatwe w użyciu, ze skomasowanymi w jednym miejscu informacjami) źródła do opracowania tego tematu - np. co 2-3 lata w "Schiff & Hafen" ukazują się syntetyczne, obszerne, szczegółowe artykuły z aktualnym przeglądem rynku chłodniowców i trendami na nim występującymi...
nawet w tym _STRESZCZENIU_
http://www.prminds.com/pressrelease.php?id=4781 (mającym służyć zachęcie do kupna pełnego tekstu raportu rynkowego) jest więcej poważniej, dojrzalej sformułowanych uogólnień / konkluzji, ale nawet faktów i konkretów __NA TEMAT__, którego MIAŁA dotyczyć prezentacja, niż w tej prezentacji...
(w tym:
http://www.drewry.co.uk/get_file.php?id=996 - też...)
wystarczyłoby zamieścić ("zacytować dane") jeden lub dwa wykresy w stylu tego:
THE CHANGING FACE OF REEFER SHIPPING TRANSPORTATION
Perishable Reefer Trades – Forecast Modal Split
(
http://www.mintel.webbler.co.uk/download.php?id=247 )
...żeby wartośc tej prezentacji, o której tu zasadniczo mowa, POWAŻNIE wzrosła...
student tę słabiutką prezentację przygotował ?...
nie...
- naukowiec i dydaktyk na wydziale inżynieryjno-ekonomicznym transportu na uczelni morskiej w niemałym mieście portowym...
- patrz:
http://www.pcc.szczecin.pl/download/index/biblioteka/16
a ja się wcześniej studentów czepiałem, że słabe referaty / prezentacje przygotowują...