Przedwojenne transatlantyki
: 2009-07-22, 22:08
Ostatnio nabyłem i przeczytałem książkę Transatlantyki polskie Drzemczewskiego i Ślebiody. Niestety w pewnym sensie jest ona rozczarowująca, gdyż jak dla mnie zawiera za mało informacji o przedwojennych transatlantykach. Przykładowo nie ma podanych dat dziennych zmian kapitanów pasażerów, nie mówiąc już o jakiejś usystematyzowanej wiedzy na temat rejsów. Bardzo brakuje też rozważań związanych z przetargami na budowę BATOREGO & PIŁSUDSKIEGO oraz SOBIESKIEGO & CHROBREGO. W związku z tym garść pytań:
- czemu SOBIESKIEGO & CHROBREGO budowano w dwóch różnych stoczniach?! Czyżby Duńczycy i Anglicy wystąpili z jedną ofertą?!
- czy na BATORYM i PIŁSUDSKIM przy budowie wstawiono wzmocnienia na dziobie i na rufie pod działa? W AAN znalazłem dokument który może to sugerować (choć z moich notatek nie wynika czy jest to plan wykonania takich wzmocnień, czy też już istniejących)
- czy cokolwiek wiadomo na temat planowanych transatlantyków SUPER PIŁSUDSKI?!
- jaki był rzeczywisty związek królewny Dagmary z przyszłą POLONIĄ, PUŁASKIM i KOŚCIUSZKĄ?!
- czy znane są jakiekolwiek przekroje naszych transatlantyków?!
Ew. wskazanie literatury tez byłoby mile widziane
- czemu SOBIESKIEGO & CHROBREGO budowano w dwóch różnych stoczniach?! Czyżby Duńczycy i Anglicy wystąpili z jedną ofertą?!
- czy na BATORYM i PIŁSUDSKIM przy budowie wstawiono wzmocnienia na dziobie i na rufie pod działa? W AAN znalazłem dokument który może to sugerować (choć z moich notatek nie wynika czy jest to plan wykonania takich wzmocnień, czy też już istniejących)
- czy cokolwiek wiadomo na temat planowanych transatlantyków SUPER PIŁSUDSKI?!
- jaki był rzeczywisty związek królewny Dagmary z przyszłą POLONIĄ, PUŁASKIM i KOŚCIUSZKĄ?!
- czy znane są jakiekolwiek przekroje naszych transatlantyków?!
Ew. wskazanie literatury tez byłoby mile widziane