Kutry rybackie typu KG-177
: 2012-11-25, 19:39
Kutry typu KS-177 i KG-177/177A/177D
1) Gdy-8 (PRS 41194 --> ok. 1970 PRS 410194) (St. Rybacka, Sianki, typ KS-177, nr budowy 1/401, uk. 1947) --> III.-X.1952 Ust-12 (PPiUR „Korab”) --> 1953(1954)? Ust-26 (PPiUR „Korab”) --> przed XII.1957 Wła-92 (w 1984: 27BRT, 6NRT; 17,79×5,02×?m; 1 sil. 2-suw, 2-cyl. Völund M-240, 74kW/100KM) (SPRM „Gryf” --> przed 1966 Jan i Teodor Kuchnowski, Józef Nezel --> po 1966 Teodor Kuchnowski) --> w 1987 roku skreślony z Rejestru PRS.
2) kuter dozorczy Baca Gdy 150 (St. Rybacka, Sianki, typ KS-177, nr budowy 16/401, rozp. VIII.1947, St. Rybacka, Gdynia, typ KG-177D, nr budowy 66/402, uk. 26.III.1949) (Gdański Urząd Morski) --> 1949 dozorowiec DP-55 (w 1950: wyp. 45ton; 17,7×5,00×1,6m; 1 sil. 4-cyl. Puck, 100KM, 9w; uzbr. 1 ckm 7,62mm Maxim wz.1910 --> 1 wkm 12,7mm DSzK wz. 1938) (Wojska Ochrony Pogranicza) --> lata 50-te dozorowiec Górnik (Wojska Ochrony Pogranicza) --> VI.1959 jacht szkolny m/y Westerplatte (Liga Przyjaciół Żołnierza --> 13.XI.1962 Liga Obrony Kraju) --> przed 1973 kuter rybacki Wła-76 (PRS 41066 --> ok. 1970 PRS 410066) (w 1984: 30BRT, 14NRT; 17,84×5,00×?m; 1 sil. 2-suw, 4-cyl. Puck B-120W, 88kW/120KM) (Paweł Jeka i Jerzy Pliński --> po 1981 Paweł Jeka) --> skreślony z Rejestru PRS w roku 2000.
3) kuter dozorczy Juhas Gdy 155? (SOOB; St. Rybacka, Sianki, typ KS-177, nr budowy 17/401, rozp. VIII.1947, St. Rybacka, Gdynia, typ KG-177D, nr budowy 67/402, uk. 16.XII.1949; 31,73BRT, 11,81NRT; 17,68×4,98×1,89m; 1 sil. Lister, nr silnika 47081; 9w) (Gdański Urząd Morski) --> 1950? dozorowiec DP-56 (w 1950: wyp. 45ton; 17,7×5,00×1,6m; 1 sil. 4-cyl. Puck, 100KM, 9w; uzbr. 1 ckm 7,62mm Maxim wz.1910 --> 1 wkm 12,7mm DSzK wz. 1938) (Wojska Ochrony Pogranicza) --> lata 50-te dozorowiec Botwin (Wojska Ochrony Pogranicza) --> dalsze losy?
4) Świ-68 (St. Rybacka, Sianki, typ KS-177, nr budowy 18/401, rozp. 1947, St. Rybacka, Gdynia, typ KG-177A, nr budowy 68/402, uk. 1949) (PPPM „Barka”) --> 1951? Koł-36 (PPiUR „Barka”) --> 1961 Koł-90 (Rudolf Mazurek --> przed 1966 Józef Dudek, Czesław Wolejsza --> po 1966 (Józef Dudek) --> 1978 Wła-34 (Konrad Browarski) --> 1979 Hel-35 (Konrad Browarski) --> †15.XII.1982 na łowisku władysławowskim.
5) Świ-70 (PRS 41044 --> ok. 1970 PRS 410044) (St. Rybacka, Sianki, typ KS-177, nr budowy 19/401, rozp. 1947, St. Rybacka, Gdynia, typ KG-177, nr budowy 69/402, uk. 1949) (PPPM „Barka”) --> 1951 Arka 81 Wła-60 (PPiUR „Arka”) --> 1.I.1955 Wła-60 (PPiUR „Szkuner” --> po 1967 Kazimierz Schomborg) --> istniał w 1982 roku, skreślony z Rejestru PRS przed rokiem 1985.
6) Świ-71 (PRS 41349 --> ok. 1970 PRS 410349) (St. Rybacka, Sianki, typ KS-177, nr budowy 20/401, rozp. 1947, St. Rybacka, Gdynia, typ KG-177, nr budowy 70/402, uk. 1949) (PPPM „Barka”) --> 1951 Arka 83 Wła-62 (PPiUR „Arka”) --> 1.I.1955 Wła-62 (PPiUR „Szkuner”) --> 1964 WsG-48 (SPRM „Front Narodowy”) --> 1966 Łeb-47 (Władysław Gajec) --> 1969 WsG-2 (Paweł Mose, Antoni Długi --> Jan Antypiuk) --> po 1980/przed 1985 Jas-111 (w 1984: 29BRT, 11NRT; 17,75×5,00×?m; 1 sil. 4-suw, 6-cyl. Wola H6, 110kW/150KM; 9w) (Stanisław Konhke) --> przed rokiem 1990 sprzedany z przeznaczeniem na jacht, przebudowany do roku 2005 --> 2005 jacht rekreacyjny m/y Passat VII PZ-2145 (PRS 630058) (w V.2005: 18,00(całk.)/17,08(rej.)×5,00×2,14m; 1 silnik Puck UE680/193/1, 121kW, załoga 20 ludzi) (Gerard Sikorski, Gerard i Aleksandra Włodarscy) --> istniał w III.2009 roku, dalsze losy?
7) Świ-72 (PRS 41371 --> ok. 1970 PRS 410371) (St. Rybacka, Sianki, typ KS-177, nr budowy 21/401, rozp. 1947, St. Rybacka, Gdynia, typ KG-177, nr budowy 71/402, uk. 1949) (PPPM „Barka”) --> 1951 Arka 84? Gdy-241 --> I. poł. 50-tych Wła-63 (PPiUR „Arka”) --> przed 1955 Dar-47 (PPiUR „Kuter”) --> 1960 Gdy-241? (Wacław Bugajski) --> 1960 Hel-47 (Wacław Bugajski) --> po 1982/przed 1985 ZaG-20 (w 1984: 18BRT, 10NRT, 12ton; 17,18(rej.)×5,00×?m; 1 sil. 2-suw, 4-cyl. Burmeister & Wain 343P, 99kW/135KM; 9w) (Stefan Majewski) --> 198 Jas-104 (w 1989: 18BRT, 10NRT, 12ton; 17,18(rej.)×5,00×?m; 1 sil. 4-suw, 6-cyl. Wola 5DSRG, 110kW/150KM) (Kazimierz Kowalski) --> w 1994 roku skreślony z Rejestru PRS.
8 ) Świ-67 (PRS 41041 --> ok. 1970 PRS 410041) (St. Rybacka, Sianki, typ KS-177, nr budowy 22/401, rozp. 1947, St. Rybacka, Gdynia, typ KG-177, nr budowy 72/402, uk. II. kw.1949) (PPPM „Barka”) --> 1951 Arka 82 Wła-61 (PPiUR „Arka”) --> 1.I.1955 Wła-61 (PPiUR „Szkuner”) --> 1964 WsG-49 (SPRM „Front Narodowy”) --> 1965 Wła-4 (Grzegorz Dettlaff) --> po 1973 Hel-20 (w 1984: 29BRT, 11NRT; 17,70×5,00×?m; 1 sil. 2-suw, 4-cyl. Puck B-120W, 88kW/120KM; 9w) (Brunon Długi --> po1982/przed 1985 Andrzej Nykowski) --> po 1984 roku/przed 1990 rokiem sprzedany i przebudowany na jacht --> jacht s/y Savatour III (PRS 630059) --> dalsze losy?
9) Koł-32 (PRS 41167) ? (St. Rybacka, Gdynia, typ KG-177A, nr budowy 91/402, uk. 1950) (PPPM „Barka”) --> †24.IX.1957 rozbił się, rzucony falą na zachodnią główkę falochronu wejściowego do portu w Kołobrzegu.
10) Koł-31(PRS 41168 --> ok. 1970 PRS 410168) (St. Rybacka, Gdynia, typ KG-177A, nr budowy 92/402, uk. 1950) (PPPM „Barka”) --> 1960 Gdy-35 (Stanisław Smoliński --> 1990 Henryk Smoliński) --> po 1991 roku prawdopodobnie sprzedany z przeznaczeniem na jacht, przyznano mu nowy numer (PRS 630059), brak informacji czy przebudowy dokonano.
11) Koł-35 (PRS 41169 ? --> ok. 1970 PRS 410169) ? (St. Rybacka, Gdynia, typ KG-177A, nr budowy 93/402, uk. 1950) (PPPM „Barka”) --> po XI.1961? Koł-91 (Antoni Fleischer) --> 1962 Wła-32 (Franciszek Kortas --> po 1966 Rajmund Konkel) --> po roku 1982/przed rokiem 1985 skreślony z rejestru PRS.
12) Koł-30 (PRS 41170) ? (St. Rybacka, Gdynia, typ KG-177A, nr budowy 94/402, uk. 1950) (PPPM „Barka”) --> †25.IX.1957 w pobliżu latarni morskiej w Kołobrzegu.
13) Koł-33 (PRS 41171 --> ok. 1970 PRS 410171) (St. Rybacka, Gdynia, typ KG-177A, nr budowy 95/402, uk. 1950) (PPPM „Barka”) --> 1959 Dzi-27 (SPRM „Belona”) --> 1967 Wła-67 (w 1984: 27BRT, 9NRT, 10ton; 17,79×4,90×?m; 1 sil. 2-suw, 2-cyl. Kromhout 2H4, 74kW/100KM) (Alojzy Konkol --> 1990 Leszek i Radosław Mróz --> 1994 Jarosław Kirszling) --> 2000 statek pasażerski Normandia (w 2000: 27BRT, 9NRT, 7ton; 17,79×4,98×1,77m; 1 sil. 4-suw, 6-cyl. UE690/40A/4, 148kW/200KM; 41 pas.) (Jarosław Kirszling) --> nadal w służbie.
14) Koł-34 (PRS 41172 --> ok. 1970 PRS 410172) (St. Rybacka, Gdynia, typ KG-177A, nr budowy 96/402, uk. 1950) (PPPM „Barka”) --> 1959 Dzi-28 (SPRM „Belona”) --> po 1961 Ust-23 (Waldemar Kusalewicz --> Marian Strzelecki) --> Ust-8 --> Wła-198 --> 1978 Jas-37 (w 1984: 27BRT, 9NRT, 10ton; 17,70×4,98×?m; 1 sil. 2-suw, 4-cyl. Puck B-120W, 88kW/120KM) (Henryk Boszk) --> istniał w 1984 roku, skreślony z Rejestru PRS przed rokiem 1990.
15) kuter ratowniczy Kuna (PRS 41143 --> ok. 1970 PRS 410143) (SOMA; St. Rybacka, Gdynia, typ KG-177, nr budowy 97/402, uk. 1951; w 1961: 29BRT, 8NRT; 17,7×5,00×2,2m; 1 sil. 4-suw, 6-cyl. Kromhout? 3D6, 150KM, 6w) (Polskie Ratownictwo Okrętowe) --> po 1966 kuter rybacki WsG-16 (Bonny Szmit) --> 1980 Gdy-16 (Bonny Szmit)?? --> Dzi-43 (Józef Skiba) --> przed 1985 Świ-28 (w 1984: 29BRT, 8NRT; 17,64(rej.)×5,00×?m; 1 sil. 4-suw, 6-cyl. Wola DM-150, 110kW/150KM, 6w) (Andrzej Jeske --> po 1984/przed 1990 Krzysztof Chabera) --> skreślony z Rejestru PRS w roku 1991.
16) Ust-48 (PRS 41271 --> ok. 1970 PRS 410271) (St. Rybacka, Gdynia, typ KG-177A, nr budowy 98/402, uk. 1951) (PPiUR „Barka” --> 1.I.1952 PPiUR „Korab”) --> III.-X.1952 Ust-4 (PPiUR „Korab”) --> 1.I.1957? Ust-54 (PPiUR „Korab”) --> 1961 Gdy-54 (w 1984: 28BRT, 9NRT; 17,25(rej.)×5,00×?m; 1 sil. 2-suw, 4-cyl. Puck A-100, 73kW/100KM; 7w) (Stanisław Gandecki) --> po 1994/przed 1998 Jas-17 (Rafał Długi) --> istniał w 2000 roku, skreślony z Rejestru PRS przed rokiem 2005.
17) Ust-49 (PRS 41272 --> ok. 1970 PRS 410272) (St. Rybacka, Gdynia, typ KG-177A, nr budowy 99/402, uk. 1951) (PPiUR „Barka” --> 1.I.1952 PPiUR „Korab”) --> III.-X.1952 Ust-5 (PPiUR „Korab”) --> 1.I.1957? Ust-55 (PPiUR „Korab”) --> 1960 Wła-23 (w 1984: 28BRT, 9NRT; 17,70×5,00×?m; 1 sil. 2-suw, 4-cyl. Puck B-100, 73kW/100KM; 8w) (Stanisław Konhke) --> istniał w 1984 roku, skreślony z Rejestru PRS przed rokiem 1990.
18) Dar-6 (PRS 41273 --> ok. 1970 PRS 410273) (St. Rybacka, Gdynia, typ KG-177A, nr budowy 100/402, uk. 1951) (PPiUR „Barka” --> 1.I.1952 PPiUR „Kuter”) --> III.-X.1952 Dar-3 (PPiUR „Kuter”) --> 1.I.1957? Dar-42 (PPiUR „Kuter”) --> XI(XII?).1961 Dar-30 (Piotr Ekbert, Czesław Hrychewicz) --> 1962 Ust-120 (Adam Dudli --> po 1966 Henryk Białowąs, Jan Jaroszewicz) --> 1978 Jas-75 (w 1984: 28BRT, 9NRT; 17,25(rej.)×5,00×?m; 1 sil. 2-suw, 4-cyl. Puck B-100, 73kW/100KM) (Hubert Muża) --> istniał w 1984 roku, skreślony z Rejestru PRS przed rokiem 1990.
19) Dar-7 (St. Rybacka, Gdynia, typ KG-177A, nr budowy 101/402, uk. 1951) (PPiUR „Barka” --> 1.I.1952 PPiUR „Kuter”) --> III.-X.1952 Dar-4 (PPiUR „Kuter”) --> 1.I.1957? Dar-43 (PPiUR „Kuter”) --> XI(XII?).1961 Dar-26 (PPiUR „Kuter”) --> 1962 Koł-98 (Zenon Ćmielewicz) --> †21.III.1972 w gęstej mgle osiadł na mieliźnie 3,5 Mm na wschód od wejścia do portu Kołobrzeg, z uwagi na wklinowanie dziobu w drewnianą palisadę uznany za stracony.
20) Arka 85 Gdy-66 (PRS 41139 --> ok. 1970 PRS 410139) (St. Rybacka, Gdynia, typ KG-177A, nr budowy 102/402, uk. 1951) (PPiUR „Arka”)? --> 1953(1954?) Ust-37 (PPiUR „Korab) --> 1959 Gdy-37 (w 1984: 29BRT, 9NRT, 12ton; 17,70×5,01×?m; 1 sil. 2-suw, 4-cyl. Puck B-120, 88kW/120KM; 8w) (Józef Dettlaff --> przed 1985 Jerzy Dettlaff) --> w latach 1990-1994 przebudowany sposobem gospodarczym na jacht --> 1994 kecz s/y Radwan PZ-137 (PRS 630061) (SPK 2258; w XII.1998: 54,06GT; 17,74(całk.)/16,52(rej.)×5,14×2,40m; powierzchnia żagli 170 m kw., 1 silnik Puck SW 400 M2/1, 70kW, załoga 14 ludzi) (Bolesław Kowalski) --> istniał w 1999 roku, dalsze losy?
21) Arka 86 Gdy-82 (PRS 410294) (St. Rybacka, Gdynia, typ KG-177A, nr budowy 103/402, uk. 1951) (PPiUR „Arka”) --> 1953(1954)? Ust-36 (PPiUR „Korab) --> †31.I./1.II.1958 rozdarł poszycie dna w wyniku wejścia na mieliznę w rejonie Rowów, ścignięty, nie naprawiony?
22) Arka 87 Gdy-169 (PRS 410296) (St. Rybacka, Gdynia, typ KG-177A, nr budowy 104/402, uk. 1951) (PPiUR „Arka”) --> II. poł.1954? Dar-38 (PPiUR „Kuter”) --> 1960 Gdy-58 (Herman Kriger) --> †6./7.I.1961na płn.-wsch. od Helu staranowany przez niezidentyfikowany statek.
23) Arka 88 Gdy-170 (PRS 41297 --> ok. 1970 PRS 410297) (St. Rybacka, Gdynia, typ KG-177A, nr budowy 105/402, uk. 1951) (PPiUR „Arka”) --> I. poł.1954? Dar-34 (PPiUR „Kuter”) --> 1961 Ust-13 (Karol Tomaszewski) --> po 1966 Dar-8 (Witold Eberlin) --> 1979 Jas-86 (w 1984: 29BRT, 9NRT, 10ton; 17,70×5,01×?m; 1 sil. 4-suw, 6-cyl. Wola DM-150, 110kW/150KM; 9w) (Zbigniew Długi) --> istniał w 1984 roku, skreślony z Rejestru PRS przed rokiem 1990.
24) Arka 89 Gdy-174 (PRS 41189 --> ok. 1970 PRS 410183) (St. Rybacka, Gdynia, typ KG-177A, nr budowy 106/402, uk. 1951) (PPiUR „Arka”) --> II. poł.1953? Dar-31 (PPiUR „Kuter”) --> 1960 Wła-36 --> po 1961? Hel-20 (Helena Lisakowska) --> przed 1985 Wła-36 (w 1984: 29BRT, 9NRT, 10ton; 17,27(rej.)×5,02×?m; 1 sil. 2-suw, 4-cyl. Puck B-100, 74kW/100KM; 8w) (Henryk Lisakowski --> Jan Mach --> po 1981/przed 1985 Rajmund Konkel) --> po 1991 roku prawdopodobnie sprzedany i przebudowany na jacht --> s/y Władysławowo (PRS 630063) --> dalsze losy?
1) Gdy-8 (PRS 41194 --> ok. 1970 PRS 410194) (St. Rybacka, Sianki, typ KS-177, nr budowy 1/401, uk. 1947) --> III.-X.1952 Ust-12 (PPiUR „Korab”) --> 1953(1954)? Ust-26 (PPiUR „Korab”) --> przed XII.1957 Wła-92 (w 1984: 27BRT, 6NRT; 17,79×5,02×?m; 1 sil. 2-suw, 2-cyl. Völund M-240, 74kW/100KM) (SPRM „Gryf” --> przed 1966 Jan i Teodor Kuchnowski, Józef Nezel --> po 1966 Teodor Kuchnowski) --> w 1987 roku skreślony z Rejestru PRS.
2) kuter dozorczy Baca Gdy 150 (St. Rybacka, Sianki, typ KS-177, nr budowy 16/401, rozp. VIII.1947, St. Rybacka, Gdynia, typ KG-177D, nr budowy 66/402, uk. 26.III.1949) (Gdański Urząd Morski) --> 1949 dozorowiec DP-55 (w 1950: wyp. 45ton; 17,7×5,00×1,6m; 1 sil. 4-cyl. Puck, 100KM, 9w; uzbr. 1 ckm 7,62mm Maxim wz.1910 --> 1 wkm 12,7mm DSzK wz. 1938) (Wojska Ochrony Pogranicza) --> lata 50-te dozorowiec Górnik (Wojska Ochrony Pogranicza) --> VI.1959 jacht szkolny m/y Westerplatte (Liga Przyjaciół Żołnierza --> 13.XI.1962 Liga Obrony Kraju) --> przed 1973 kuter rybacki Wła-76 (PRS 41066 --> ok. 1970 PRS 410066) (w 1984: 30BRT, 14NRT; 17,84×5,00×?m; 1 sil. 2-suw, 4-cyl. Puck B-120W, 88kW/120KM) (Paweł Jeka i Jerzy Pliński --> po 1981 Paweł Jeka) --> skreślony z Rejestru PRS w roku 2000.
3) kuter dozorczy Juhas Gdy 155? (SOOB; St. Rybacka, Sianki, typ KS-177, nr budowy 17/401, rozp. VIII.1947, St. Rybacka, Gdynia, typ KG-177D, nr budowy 67/402, uk. 16.XII.1949; 31,73BRT, 11,81NRT; 17,68×4,98×1,89m; 1 sil. Lister, nr silnika 47081; 9w) (Gdański Urząd Morski) --> 1950? dozorowiec DP-56 (w 1950: wyp. 45ton; 17,7×5,00×1,6m; 1 sil. 4-cyl. Puck, 100KM, 9w; uzbr. 1 ckm 7,62mm Maxim wz.1910 --> 1 wkm 12,7mm DSzK wz. 1938) (Wojska Ochrony Pogranicza) --> lata 50-te dozorowiec Botwin (Wojska Ochrony Pogranicza) --> dalsze losy?
4) Świ-68 (St. Rybacka, Sianki, typ KS-177, nr budowy 18/401, rozp. 1947, St. Rybacka, Gdynia, typ KG-177A, nr budowy 68/402, uk. 1949) (PPPM „Barka”) --> 1951? Koł-36 (PPiUR „Barka”) --> 1961 Koł-90 (Rudolf Mazurek --> przed 1966 Józef Dudek, Czesław Wolejsza --> po 1966 (Józef Dudek) --> 1978 Wła-34 (Konrad Browarski) --> 1979 Hel-35 (Konrad Browarski) --> †15.XII.1982 na łowisku władysławowskim.
5) Świ-70 (PRS 41044 --> ok. 1970 PRS 410044) (St. Rybacka, Sianki, typ KS-177, nr budowy 19/401, rozp. 1947, St. Rybacka, Gdynia, typ KG-177, nr budowy 69/402, uk. 1949) (PPPM „Barka”) --> 1951 Arka 81 Wła-60 (PPiUR „Arka”) --> 1.I.1955 Wła-60 (PPiUR „Szkuner” --> po 1967 Kazimierz Schomborg) --> istniał w 1982 roku, skreślony z Rejestru PRS przed rokiem 1985.
6) Świ-71 (PRS 41349 --> ok. 1970 PRS 410349) (St. Rybacka, Sianki, typ KS-177, nr budowy 20/401, rozp. 1947, St. Rybacka, Gdynia, typ KG-177, nr budowy 70/402, uk. 1949) (PPPM „Barka”) --> 1951 Arka 83 Wła-62 (PPiUR „Arka”) --> 1.I.1955 Wła-62 (PPiUR „Szkuner”) --> 1964 WsG-48 (SPRM „Front Narodowy”) --> 1966 Łeb-47 (Władysław Gajec) --> 1969 WsG-2 (Paweł Mose, Antoni Długi --> Jan Antypiuk) --> po 1980/przed 1985 Jas-111 (w 1984: 29BRT, 11NRT; 17,75×5,00×?m; 1 sil. 4-suw, 6-cyl. Wola H6, 110kW/150KM; 9w) (Stanisław Konhke) --> przed rokiem 1990 sprzedany z przeznaczeniem na jacht, przebudowany do roku 2005 --> 2005 jacht rekreacyjny m/y Passat VII PZ-2145 (PRS 630058) (w V.2005: 18,00(całk.)/17,08(rej.)×5,00×2,14m; 1 silnik Puck UE680/193/1, 121kW, załoga 20 ludzi) (Gerard Sikorski, Gerard i Aleksandra Włodarscy) --> istniał w III.2009 roku, dalsze losy?
7) Świ-72 (PRS 41371 --> ok. 1970 PRS 410371) (St. Rybacka, Sianki, typ KS-177, nr budowy 21/401, rozp. 1947, St. Rybacka, Gdynia, typ KG-177, nr budowy 71/402, uk. 1949) (PPPM „Barka”) --> 1951 Arka 84? Gdy-241 --> I. poł. 50-tych Wła-63 (PPiUR „Arka”) --> przed 1955 Dar-47 (PPiUR „Kuter”) --> 1960 Gdy-241? (Wacław Bugajski) --> 1960 Hel-47 (Wacław Bugajski) --> po 1982/przed 1985 ZaG-20 (w 1984: 18BRT, 10NRT, 12ton; 17,18(rej.)×5,00×?m; 1 sil. 2-suw, 4-cyl. Burmeister & Wain 343P, 99kW/135KM; 9w) (Stefan Majewski) --> 198 Jas-104 (w 1989: 18BRT, 10NRT, 12ton; 17,18(rej.)×5,00×?m; 1 sil. 4-suw, 6-cyl. Wola 5DSRG, 110kW/150KM) (Kazimierz Kowalski) --> w 1994 roku skreślony z Rejestru PRS.
8 ) Świ-67 (PRS 41041 --> ok. 1970 PRS 410041) (St. Rybacka, Sianki, typ KS-177, nr budowy 22/401, rozp. 1947, St. Rybacka, Gdynia, typ KG-177, nr budowy 72/402, uk. II. kw.1949) (PPPM „Barka”) --> 1951 Arka 82 Wła-61 (PPiUR „Arka”) --> 1.I.1955 Wła-61 (PPiUR „Szkuner”) --> 1964 WsG-49 (SPRM „Front Narodowy”) --> 1965 Wła-4 (Grzegorz Dettlaff) --> po 1973 Hel-20 (w 1984: 29BRT, 11NRT; 17,70×5,00×?m; 1 sil. 2-suw, 4-cyl. Puck B-120W, 88kW/120KM; 9w) (Brunon Długi --> po1982/przed 1985 Andrzej Nykowski) --> po 1984 roku/przed 1990 rokiem sprzedany i przebudowany na jacht --> jacht s/y Savatour III (PRS 630059) --> dalsze losy?
9) Koł-32 (PRS 41167) ? (St. Rybacka, Gdynia, typ KG-177A, nr budowy 91/402, uk. 1950) (PPPM „Barka”) --> †24.IX.1957 rozbił się, rzucony falą na zachodnią główkę falochronu wejściowego do portu w Kołobrzegu.
10) Koł-31(PRS 41168 --> ok. 1970 PRS 410168) (St. Rybacka, Gdynia, typ KG-177A, nr budowy 92/402, uk. 1950) (PPPM „Barka”) --> 1960 Gdy-35 (Stanisław Smoliński --> 1990 Henryk Smoliński) --> po 1991 roku prawdopodobnie sprzedany z przeznaczeniem na jacht, przyznano mu nowy numer (PRS 630059), brak informacji czy przebudowy dokonano.
11) Koł-35 (PRS 41169 ? --> ok. 1970 PRS 410169) ? (St. Rybacka, Gdynia, typ KG-177A, nr budowy 93/402, uk. 1950) (PPPM „Barka”) --> po XI.1961? Koł-91 (Antoni Fleischer) --> 1962 Wła-32 (Franciszek Kortas --> po 1966 Rajmund Konkel) --> po roku 1982/przed rokiem 1985 skreślony z rejestru PRS.
12) Koł-30 (PRS 41170) ? (St. Rybacka, Gdynia, typ KG-177A, nr budowy 94/402, uk. 1950) (PPPM „Barka”) --> †25.IX.1957 w pobliżu latarni morskiej w Kołobrzegu.
13) Koł-33 (PRS 41171 --> ok. 1970 PRS 410171) (St. Rybacka, Gdynia, typ KG-177A, nr budowy 95/402, uk. 1950) (PPPM „Barka”) --> 1959 Dzi-27 (SPRM „Belona”) --> 1967 Wła-67 (w 1984: 27BRT, 9NRT, 10ton; 17,79×4,90×?m; 1 sil. 2-suw, 2-cyl. Kromhout 2H4, 74kW/100KM) (Alojzy Konkol --> 1990 Leszek i Radosław Mróz --> 1994 Jarosław Kirszling) --> 2000 statek pasażerski Normandia (w 2000: 27BRT, 9NRT, 7ton; 17,79×4,98×1,77m; 1 sil. 4-suw, 6-cyl. UE690/40A/4, 148kW/200KM; 41 pas.) (Jarosław Kirszling) --> nadal w służbie.
14) Koł-34 (PRS 41172 --> ok. 1970 PRS 410172) (St. Rybacka, Gdynia, typ KG-177A, nr budowy 96/402, uk. 1950) (PPPM „Barka”) --> 1959 Dzi-28 (SPRM „Belona”) --> po 1961 Ust-23 (Waldemar Kusalewicz --> Marian Strzelecki) --> Ust-8 --> Wła-198 --> 1978 Jas-37 (w 1984: 27BRT, 9NRT, 10ton; 17,70×4,98×?m; 1 sil. 2-suw, 4-cyl. Puck B-120W, 88kW/120KM) (Henryk Boszk) --> istniał w 1984 roku, skreślony z Rejestru PRS przed rokiem 1990.
15) kuter ratowniczy Kuna (PRS 41143 --> ok. 1970 PRS 410143) (SOMA; St. Rybacka, Gdynia, typ KG-177, nr budowy 97/402, uk. 1951; w 1961: 29BRT, 8NRT; 17,7×5,00×2,2m; 1 sil. 4-suw, 6-cyl. Kromhout? 3D6, 150KM, 6w) (Polskie Ratownictwo Okrętowe) --> po 1966 kuter rybacki WsG-16 (Bonny Szmit) --> 1980 Gdy-16 (Bonny Szmit)?? --> Dzi-43 (Józef Skiba) --> przed 1985 Świ-28 (w 1984: 29BRT, 8NRT; 17,64(rej.)×5,00×?m; 1 sil. 4-suw, 6-cyl. Wola DM-150, 110kW/150KM, 6w) (Andrzej Jeske --> po 1984/przed 1990 Krzysztof Chabera) --> skreślony z Rejestru PRS w roku 1991.
16) Ust-48 (PRS 41271 --> ok. 1970 PRS 410271) (St. Rybacka, Gdynia, typ KG-177A, nr budowy 98/402, uk. 1951) (PPiUR „Barka” --> 1.I.1952 PPiUR „Korab”) --> III.-X.1952 Ust-4 (PPiUR „Korab”) --> 1.I.1957? Ust-54 (PPiUR „Korab”) --> 1961 Gdy-54 (w 1984: 28BRT, 9NRT; 17,25(rej.)×5,00×?m; 1 sil. 2-suw, 4-cyl. Puck A-100, 73kW/100KM; 7w) (Stanisław Gandecki) --> po 1994/przed 1998 Jas-17 (Rafał Długi) --> istniał w 2000 roku, skreślony z Rejestru PRS przed rokiem 2005.
17) Ust-49 (PRS 41272 --> ok. 1970 PRS 410272) (St. Rybacka, Gdynia, typ KG-177A, nr budowy 99/402, uk. 1951) (PPiUR „Barka” --> 1.I.1952 PPiUR „Korab”) --> III.-X.1952 Ust-5 (PPiUR „Korab”) --> 1.I.1957? Ust-55 (PPiUR „Korab”) --> 1960 Wła-23 (w 1984: 28BRT, 9NRT; 17,70×5,00×?m; 1 sil. 2-suw, 4-cyl. Puck B-100, 73kW/100KM; 8w) (Stanisław Konhke) --> istniał w 1984 roku, skreślony z Rejestru PRS przed rokiem 1990.
18) Dar-6 (PRS 41273 --> ok. 1970 PRS 410273) (St. Rybacka, Gdynia, typ KG-177A, nr budowy 100/402, uk. 1951) (PPiUR „Barka” --> 1.I.1952 PPiUR „Kuter”) --> III.-X.1952 Dar-3 (PPiUR „Kuter”) --> 1.I.1957? Dar-42 (PPiUR „Kuter”) --> XI(XII?).1961 Dar-30 (Piotr Ekbert, Czesław Hrychewicz) --> 1962 Ust-120 (Adam Dudli --> po 1966 Henryk Białowąs, Jan Jaroszewicz) --> 1978 Jas-75 (w 1984: 28BRT, 9NRT; 17,25(rej.)×5,00×?m; 1 sil. 2-suw, 4-cyl. Puck B-100, 73kW/100KM) (Hubert Muża) --> istniał w 1984 roku, skreślony z Rejestru PRS przed rokiem 1990.
19) Dar-7 (St. Rybacka, Gdynia, typ KG-177A, nr budowy 101/402, uk. 1951) (PPiUR „Barka” --> 1.I.1952 PPiUR „Kuter”) --> III.-X.1952 Dar-4 (PPiUR „Kuter”) --> 1.I.1957? Dar-43 (PPiUR „Kuter”) --> XI(XII?).1961 Dar-26 (PPiUR „Kuter”) --> 1962 Koł-98 (Zenon Ćmielewicz) --> †21.III.1972 w gęstej mgle osiadł na mieliźnie 3,5 Mm na wschód od wejścia do portu Kołobrzeg, z uwagi na wklinowanie dziobu w drewnianą palisadę uznany za stracony.
20) Arka 85 Gdy-66 (PRS 41139 --> ok. 1970 PRS 410139) (St. Rybacka, Gdynia, typ KG-177A, nr budowy 102/402, uk. 1951) (PPiUR „Arka”)? --> 1953(1954?) Ust-37 (PPiUR „Korab) --> 1959 Gdy-37 (w 1984: 29BRT, 9NRT, 12ton; 17,70×5,01×?m; 1 sil. 2-suw, 4-cyl. Puck B-120, 88kW/120KM; 8w) (Józef Dettlaff --> przed 1985 Jerzy Dettlaff) --> w latach 1990-1994 przebudowany sposobem gospodarczym na jacht --> 1994 kecz s/y Radwan PZ-137 (PRS 630061) (SPK 2258; w XII.1998: 54,06GT; 17,74(całk.)/16,52(rej.)×5,14×2,40m; powierzchnia żagli 170 m kw., 1 silnik Puck SW 400 M2/1, 70kW, załoga 14 ludzi) (Bolesław Kowalski) --> istniał w 1999 roku, dalsze losy?
21) Arka 86 Gdy-82 (PRS 410294) (St. Rybacka, Gdynia, typ KG-177A, nr budowy 103/402, uk. 1951) (PPiUR „Arka”) --> 1953(1954)? Ust-36 (PPiUR „Korab) --> †31.I./1.II.1958 rozdarł poszycie dna w wyniku wejścia na mieliznę w rejonie Rowów, ścignięty, nie naprawiony?
22) Arka 87 Gdy-169 (PRS 410296) (St. Rybacka, Gdynia, typ KG-177A, nr budowy 104/402, uk. 1951) (PPiUR „Arka”) --> II. poł.1954? Dar-38 (PPiUR „Kuter”) --> 1960 Gdy-58 (Herman Kriger) --> †6./7.I.1961na płn.-wsch. od Helu staranowany przez niezidentyfikowany statek.
23) Arka 88 Gdy-170 (PRS 41297 --> ok. 1970 PRS 410297) (St. Rybacka, Gdynia, typ KG-177A, nr budowy 105/402, uk. 1951) (PPiUR „Arka”) --> I. poł.1954? Dar-34 (PPiUR „Kuter”) --> 1961 Ust-13 (Karol Tomaszewski) --> po 1966 Dar-8 (Witold Eberlin) --> 1979 Jas-86 (w 1984: 29BRT, 9NRT, 10ton; 17,70×5,01×?m; 1 sil. 4-suw, 6-cyl. Wola DM-150, 110kW/150KM; 9w) (Zbigniew Długi) --> istniał w 1984 roku, skreślony z Rejestru PRS przed rokiem 1990.
24) Arka 89 Gdy-174 (PRS 41189 --> ok. 1970 PRS 410183) (St. Rybacka, Gdynia, typ KG-177A, nr budowy 106/402, uk. 1951) (PPiUR „Arka”) --> II. poł.1953? Dar-31 (PPiUR „Kuter”) --> 1960 Wła-36 --> po 1961? Hel-20 (Helena Lisakowska) --> przed 1985 Wła-36 (w 1984: 29BRT, 9NRT, 10ton; 17,27(rej.)×5,02×?m; 1 sil. 2-suw, 4-cyl. Puck B-100, 74kW/100KM; 8w) (Henryk Lisakowski --> Jan Mach --> po 1981/przed 1985 Rajmund Konkel) --> po 1991 roku prawdopodobnie sprzedany i przebudowany na jacht --> s/y Władysławowo (PRS 630063) --> dalsze losy?