
Wznios Rysunek AutoCad problem
Re: Wznios Rysunek AutoCad problem
wybacz, ale gdybym był Twoim wykładowcą, miałbyś jeszcze znacznie więcej czerwonego na rysunku 
(chociaż z drugiej strony samo wymaganie wzniosu jest bez sensu, bo o ile dawniej wznios był w zasadzie regułą, to teraz na wielu statkach go nie ma, no, ale rozumiem, że chodzi o nauczenie, więc w projekcie ma być...)
a poza tym... sorry, ale poniższe materiały źródłowe (nawet plany ogólne w formacie PDF) zostały wygooglane w 5 minut...
ale do rzeczy
wznios dawniej był łagodny (krzywizna) - dawniej
obecnie - przeważnie (ale nie zawsze) "prosty" (ze względów technologicznych - dla ułatwienia produkcji)
na wzniosie luki mogą się "dostosowywać" do linii wzniosu (też być pochyłe), ale mogą też być poziomo i albo pozostają na poziomie pozostałych luków (więc część tego luku w zakresie wzniosu tak troszkę "tonie" w pokładzie, albo może być taki luk ze strefy wzniosu PODNIESIONY w stosunku do pozostałych (więc stanowi taki jakby "schodek"..)
- oto przykłady (niekoniecznie na wszystkie sytuacje wspomniane wyżej):



- - - - - - - - - - - -


(chociaż z drugiej strony samo wymaganie wzniosu jest bez sensu, bo o ile dawniej wznios był w zasadzie regułą, to teraz na wielu statkach go nie ma, no, ale rozumiem, że chodzi o nauczenie, więc w projekcie ma być...)
a poza tym... sorry, ale poniższe materiały źródłowe (nawet plany ogólne w formacie PDF) zostały wygooglane w 5 minut...
ale do rzeczy
wznios dawniej był łagodny (krzywizna) - dawniej
obecnie - przeważnie (ale nie zawsze) "prosty" (ze względów technologicznych - dla ułatwienia produkcji)
na wzniosie luki mogą się "dostosowywać" do linii wzniosu (też być pochyłe), ale mogą też być poziomo i albo pozostają na poziomie pozostałych luków (więc część tego luku w zakresie wzniosu tak troszkę "tonie" w pokładzie, albo może być taki luk ze strefy wzniosu PODNIESIONY w stosunku do pozostałych (więc stanowi taki jakby "schodek"..)
- oto przykłady (niekoniecznie na wszystkie sytuacje wspomniane wyżej):



- - - - - - - - - - - -
