Odpowiednio proj,849 i 844. Ma ktoś jakąś wiedzę? Czy one (przynajmniej pierwsza) występuje w publikacjach o historii polskiego przemysłu okrętowego?
Jaka jest data zakończenia przebudowy Antarktiki?
Która polska stocznia dokonała konwersji?
Czy dotyczyło do również Bałtiki (Pawłow nie podaje)
Kto był jej projektantem?
Jakieś foty z polskich stoczni?
Czyje to były numery projektów - cywilne ZSRR, Polski z serii B-ileś tam, lub WMF?
Źródło Pawłow t.2, s. 215
AJ
Radzieckie bazy śledziowe Antarktika i Bałtika
-
- Posty: 82
- Rejestracja: 2013-08-08, 11:17
Radzieckie bazy śledziowe Antarktika i Bałtika
- Załączniki
-
- skanuj0007.jpg (366.86 KiB) Przejrzano 3691 razy
Re: Radzieckie bazy śledziowe Antarktika i Bałtika
Numery projektów wyglądają na rosyjskie.
W 1957 roku - to mogła być Komuna albo Remontowa w Gdańsku. Niestety, ani z jednej, ani z drugiej nie mam spisów statków remontowanych.
Zdjęć nie spotkałem.
W 1957 roku - to mogła być Komuna albo Remontowa w Gdańsku. Niestety, ani z jednej, ani z drugiej nie mam spisów statków remontowanych.
Zdjęć nie spotkałem.
-
- Posty: 82
- Rejestracja: 2013-08-08, 11:17
Re: Radzieckie bazy śledziowe Antarktika i Bałtika
Pawłow taki pewny nie jest - jak pokazał przykład watykańskich statków pasażerskich (chyba nic wspólnego z Watykanem nie miały), aczkolwiek przy Antarktice podał Polsza, ale przy Bałtice już nie.
Ww. statki pochodzą ze stoczni norweskiej.
Znalazłem jeszcze dwa inne budowy brytyjskiej, też przebudowane na bazy śledziowe, ale w nie podanym kraju.
Nry projektów przebudów 843 (Zapolarie) i 842 (Sowietskaja Arktika), oraz 849 (Antarktika) i 844 (Bałtika) rzeczywiście wyglądają na radzieckie, pytanie tylko czy z puli wojennych?
A może takich przebudowanych baz śledziowych na bazie dużych drobnicowców było więcej? Muszę pod tym kątem przekartkować t.2 Pawłowa. Ale to nie dziś.
Pozdrowienia
Andrzej Jaskuła
Ww. statki pochodzą ze stoczni norweskiej.
Znalazłem jeszcze dwa inne budowy brytyjskiej, też przebudowane na bazy śledziowe, ale w nie podanym kraju.
Nry projektów przebudów 843 (Zapolarie) i 842 (Sowietskaja Arktika), oraz 849 (Antarktika) i 844 (Bałtika) rzeczywiście wyglądają na radzieckie, pytanie tylko czy z puli wojennych?
A może takich przebudowanych baz śledziowych na bazie dużych drobnicowców było więcej? Muszę pod tym kątem przekartkować t.2 Pawłowa. Ale to nie dziś.
Pozdrowienia
Andrzej Jaskuła
- Załączniki
-
- skanuj0017.jpg (352.55 KiB) Przejrzano 3627 razy
-
- Posty: 82
- Rejestracja: 2013-08-08, 11:17
Re: Radzieckie bazy śledziowe Antarktika i Bałtika
Kolejne, piąta i szósta baza śledziowa przebudowane z dużych drobnicowców, z tego jedna w Polsce (bez numeru), zaś druga w leningradzkiej stoczni Żdanowa z numerem projektu przebudowy 847.
Źródło Pawłow t.2 s.154 i 350
Tak więc na co najmniej 6 takich baz śledziowych przynajmniej dwie były przebudowane w Polsce.Nie wykluczam tu udziału mgr. inż. Janusza Staszewskiego, późniejszego prof. PG
Tak więc przystąpienie do budowy w Stoczni Gdańskiej baz rybackich typu B-62, 11 jedn., i B-64 oraz B-69, 48 jedn. + chyba dwie bodaj typu B-67 dla Polski, było łatwiejsze.
Źródło Pawłow t.2 s.154 i 350
Tak więc na co najmniej 6 takich baz śledziowych przynajmniej dwie były przebudowane w Polsce.Nie wykluczam tu udziału mgr. inż. Janusza Staszewskiego, późniejszego prof. PG
Tak więc przystąpienie do budowy w Stoczni Gdańskiej baz rybackich typu B-62, 11 jedn., i B-64 oraz B-69, 48 jedn. + chyba dwie bodaj typu B-67 dla Polski, było łatwiejsze.
- Załączniki
-
- skanuj0023.jpg (184.76 KiB) Przejrzano 3600 razy
-
- skanuj0024.jpg (217.2 KiB) Przejrzano 3600 razy
Re: Radzieckie bazy śledziowe Antarktika i Bałtika
PAMJATI ILICHA odbudowano z wraka w SKP, między 11.1948 i 03.1952.