Na znanych planach modelarskich i modelach, zarówno papierowych jak i plastykowych (czy żywicznych), widzimy, że skrzydła pomostu nawigacyjnego wyglądały prawie identycznie - jedyna różnica to ta, że na sterburcie mamy trap łączący pokład główny z pomostem. Otóż nie - na owej sterburcie pomost kończył się przy trapie zaś trap przylegał bezpośrednio do nadbudówki. Nie było pomostu biegnącego aż do końca nadbudówki (w stronę rufy) jak również nie było tam drzwi. Należy więc z planów wymazać to co oznaczyłem na czerwono:

Zaś trap na owym planie powinien być przesunięty do ściany nadbudówki:


Podejrzewałem, że tak to właśnie wyglądało do ostatnich dni okrętu ale nie byłem pewny. Tę pewność nabrałem po opublikowaniu przez "kolegę deutsch" na forum DWS nieznanych mi wcześniej zdjęć zatopionego Mazura:

Na 100 % jestem przekonany, że nadbudówka na bakburcie również wyglądała inaczej a mianowicie po przyjrzeniu się zdjęciom (np powyższemu) okrętu widzimy, że dolna część była szersza od górnej, czyli od pomostu nawigacyjnego:


Wygląda na to, że plany Mazura należałoby narysować od nowa zaś wszystkie modele (o ile ktoś wcześniej nie zauważył tej różnicy) nie odpowiadają wyglądowi oryginału