PAUL FAST;DANZIG

forum to dedykowane jest wszystkim jednostkom pływającym budowanym w celach cywilnych...

Moderatorzy: crolick, Marmik

Awatar użytkownika
W.Danielewicz
Posty: 692
Rejestracja: 2004-09-20, 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

PAUL FAST;DANZIG

Post autor: W.Danielewicz »

I jeszcze jedna stocznia, znany jeden tylko statek:

“MYLITTA”

TYP STATKU: holownik
ROK I MIEJSCE BUDOWY:1899; Paul Fast,Danzig.{Niemcy}
POJEMNOŚĆ:brutto 36 RT;netto 17 RT.
WYMIARY: długość- 19.30 m, szerokość- 3.90 m, zanurzenie- 1.50 m.
SILNIKI GŁÓWNE:
1 maszyna parowa podwójnego rozprężania; dwu-cylindrowa; prod.: J. W. Klawitter, Danzig. 1899r.;moc:100 KM.
PĘDNIK:1 śruba; PRĘDKOŚĆ:15 km/godz.; ZAŁOGA: 6 ludzi

PRZEBIEG SŁUŻBY:

1899: MYLITTA - Paul Fast,Danzig.[D]
1920: MYLITTA - Paul Fast,Danzig.[DZ]
1928: MYLITTA - Leo Schmidt,Danzig.[DZ]
1939.IX: MYLITTA - Leo Schmidt,Danzig.[D]
1945.III: zatopiony na Motlawie, wydobyty w sierpniu i odbudowany w Stoczni
Nr 1 w Gdańsku.
1946: KRUK - Główny Urząd Morski,Gdańsk.[PL]
klasyfikowany jako jednostka morska; sygn.rozpozn.SOAL
1947: KRUK - Biuro Odbudowy Portów,Gdańsk.[PL]
1948: KRUK - Przedsiębiorstwo Robót Czerpalnych i Podwodnych,Gdańsk.[PL]
1952: JÓZEK - zmiana nazwy.
1955: skierowany do Bazy Sprzetu PRCiP w Szczecinie.
1958: przebudowany na motorowiec, silnik typu 4SV38;4 cyl.;prod.:EKM
Maschinenbau, Halberstadt 1952r.;moc:180 KM.prędkość holownika 9 węzłów, załoga 4 osoby.
1972: JÓZEK - Przedsiębiorstwo Robot Czerpalnych i Podwodnych w Szczecinie. [PL]
1973: - wycofany.
197.: - złomowany.
W.DANIELEWICZ
ODPOWIEDZ