Wisla - zagadki
- W.Danielewicz
- Posty: 692
- Rejestracja: 2004-09-20, 19:07
- Lokalizacja: Gdańsk
Na razie odpowiedz na pytanie dotyczące holownika "SKARGA" ex "Genitiv".
"SKARGA" a "FRIEDRICH EBERHARDT" to dwie różne jednostki. Patrz ponizej:
“GENITIV”
TYP STATKU: holownik
ROK I MIEJSCE BUDOWYDanziger Schiffswerft und Maschinenbau-Ansalt Johannsen & Co, Danzig
NOŚNOŚĆ:150 t
WYMIARY:długość-47.00 m ,szerokość-6.90 m ,zanurzenie-0.95 m
SILNIKI GŁÓWNE:
1 maszyna parowa;moc:250 KM
PĘDNIK: tylnokołowiec; PRĘDKOŚĆ:?.; ZAŁOGA:?.
PRZEBIEG SŁUŻBY:
1898: GENITIV - Bromberger Schleppschiffahrt A. G., Bromberg.
1915: GENITIV - Weichsel Schutzflottille.
1918.XI: - przejęty w Modlinie przez Ministerstwo Komunikacji.
1919: SKARGA - Polska Żegluga Państwowa, Warszawa.
1922: SKARGA - Zjednoczone Towarzystwo Żeglugi Polskiej S. A., Warszawa.
1923: SKARGA - Lloyd Bydgoski S. A. ,Bydgoszcz.
193. : - wycofany i przebudowany na barkę bez napędu.
193. : BRDA - Lloyd Bydgoski S. A. ,Bydgoszcz.
1939.X: GERHILDE - Bromberger Schleppschiffahrt A. G., Bromberg.
1944: - jeszcze istniała, dalszy los nieznany,
natomiast "FRIEDRICH EBERCHARDT" to :
“WEICHSEL”
TYP STATKU:holownik
ROK I MIEJSCE BUDOWY:1897;J.W.Klawitter,Danzig.(Niemcy)nr bud.207
WYPORNOŚĆ:119 t.
WYMIARY:długość-46, 80 m ,szerokość-7.20 m ,zanurzenie-0.65 m.
SILNIKI GŁÓWNE:
1 maszyna parowa podwójnego rozprężania 2 cylindrowa; produkcji: J.W.Klawitter, Danzig. 1897r.;moc:240 KM
PĘDNIK:tylnokołowiec;PRĘDKOŚĆ:15 km/godz.,ZAŁOGA:10 ludzi.
1897: WEICHSEL - Johannes Ick, Danzig.
1920: WEICHSEL - Gustav Pohlmann, Danzig.
1926: - umbau: L = 54,00 m
1928: WARSZAWA - Lloyd Bydgoski S. A., Bydgoszcz.
1939.X: FRIEDRICH EBERHARDT - Bromberger Schleppschiffahrt A. G., Bromberg.
1945.III: - uszkodzony pozostał w Gdańsku, przejęty przez Armię Czerwoną.
1945.V.30: WARSZAWA - Komisariat d/s Żeglugi Śródlądowej Rzeczypospolitej Polskiej w Bydgoszczy.
VI.21: - w trakcie rejsu z Gdańska do Bydgoszczy wyleciał na minie w powietrze i zatonął koło Sobieszewa, zginęły dwie osoby z załogi, wydobyty i złomowany.
Andrzej przetłumaczysz to BSch.
"SKARGA" a "FRIEDRICH EBERHARDT" to dwie różne jednostki. Patrz ponizej:
“GENITIV”
TYP STATKU: holownik
ROK I MIEJSCE BUDOWYDanziger Schiffswerft und Maschinenbau-Ansalt Johannsen & Co, Danzig
NOŚNOŚĆ:150 t
WYMIARY:długość-47.00 m ,szerokość-6.90 m ,zanurzenie-0.95 m
SILNIKI GŁÓWNE:
1 maszyna parowa;moc:250 KM
PĘDNIK: tylnokołowiec; PRĘDKOŚĆ:?.; ZAŁOGA:?.
PRZEBIEG SŁUŻBY:
1898: GENITIV - Bromberger Schleppschiffahrt A. G., Bromberg.
1915: GENITIV - Weichsel Schutzflottille.
1918.XI: - przejęty w Modlinie przez Ministerstwo Komunikacji.
1919: SKARGA - Polska Żegluga Państwowa, Warszawa.
1922: SKARGA - Zjednoczone Towarzystwo Żeglugi Polskiej S. A., Warszawa.
1923: SKARGA - Lloyd Bydgoski S. A. ,Bydgoszcz.
193. : - wycofany i przebudowany na barkę bez napędu.
193. : BRDA - Lloyd Bydgoski S. A. ,Bydgoszcz.
1939.X: GERHILDE - Bromberger Schleppschiffahrt A. G., Bromberg.
1944: - jeszcze istniała, dalszy los nieznany,
natomiast "FRIEDRICH EBERCHARDT" to :
“WEICHSEL”
TYP STATKU:holownik
ROK I MIEJSCE BUDOWY:1897;J.W.Klawitter,Danzig.(Niemcy)nr bud.207
WYPORNOŚĆ:119 t.
WYMIARY:długość-46, 80 m ,szerokość-7.20 m ,zanurzenie-0.65 m.
SILNIKI GŁÓWNE:
1 maszyna parowa podwójnego rozprężania 2 cylindrowa; produkcji: J.W.Klawitter, Danzig. 1897r.;moc:240 KM
PĘDNIK:tylnokołowiec;PRĘDKOŚĆ:15 km/godz.,ZAŁOGA:10 ludzi.
1897: WEICHSEL - Johannes Ick, Danzig.
1920: WEICHSEL - Gustav Pohlmann, Danzig.
1926: - umbau: L = 54,00 m
1928: WARSZAWA - Lloyd Bydgoski S. A., Bydgoszcz.
1939.X: FRIEDRICH EBERHARDT - Bromberger Schleppschiffahrt A. G., Bromberg.
1945.III: - uszkodzony pozostał w Gdańsku, przejęty przez Armię Czerwoną.
1945.V.30: WARSZAWA - Komisariat d/s Żeglugi Śródlądowej Rzeczypospolitej Polskiej w Bydgoszczy.
VI.21: - w trakcie rejsu z Gdańska do Bydgoszczy wyleciał na minie w powietrze i zatonął koło Sobieszewa, zginęły dwie osoby z załogi, wydobyty i złomowany.
Andrzej przetłumaczysz to BSch.
W.DANIELEWICZ
- W.Danielewicz
- Posty: 692
- Rejestracja: 2004-09-20, 19:07
- Lokalizacja: Gdańsk
Zapomniałem dodać że w/g innych żródeł "Weichsel" miał trafić w 1925 roku do Oskara Rosenow z Hohensaaten gdzie miał sie nazywać "Donau".
Jednak przeczą temu publikacje prasowe i sprawozdanie Lloyda o kupieniu
od G.Pohlmanna dwóch holowników w 1928 roku. Mianowicie "Danzig" i "Weichsel" ten ostatni za 18.500 Guldenów.
Zapytaj Schwarza skąd ma informacje że "Donau" to ex "Weichsel".
Co do "Schleppschiffahrt II"
6. Holownik parowy śrubowy
AUGUSTA
1895
23,00 x 2,70 x 50 KM Zbudowany jako „Schleppschiffahrt II” od 1910 jako
„Augusta”.
Nie ma żadnych informacji to znaczy ja nie mam o "Schleppschiffahrt I".
Jednak przeczą temu publikacje prasowe i sprawozdanie Lloyda o kupieniu
od G.Pohlmanna dwóch holowników w 1928 roku. Mianowicie "Danzig" i "Weichsel" ten ostatni za 18.500 Guldenów.
Zapytaj Schwarza skąd ma informacje że "Donau" to ex "Weichsel".
Co do "Schleppschiffahrt II"
6. Holownik parowy śrubowy
AUGUSTA
1895
23,00 x 2,70 x 50 KM Zbudowany jako „Schleppschiffahrt II” od 1910 jako
„Augusta”.
Nie ma żadnych informacji to znaczy ja nie mam o "Schleppschiffahrt I".
W.DANIELEWICZ
- W.Danielewicz
- Posty: 692
- Rejestracja: 2004-09-20, 19:07
- Lokalizacja: Gdańsk