Na razie odpowiedz na pytanie dotyczące holownika "SKARGA" ex "Genitiv". 
"SKARGA" a "FRIEDRICH EBERHARDT" to dwie różne jednostki. Patrz ponizej:
“GENITIV”
TYP STATKU: holownik
ROK I MIEJSCE BUDOWY

Danziger Schiffswerft und Maschinenbau-Ansalt Johannsen & Co, Danzig
NOŚNOŚĆ:150 t
WYMIARY:długość-47.00 m ,szerokość-6.90 m ,zanurzenie-0.95 m
SILNIKI GŁÓWNE:
1 maszyna parowa;moc:250 KM
PĘDNIK: tylnokołowiec; PRĘDKOŚĆ:?.; ZAŁOGA:?.
PRZEBIEG SŁUŻBY:
1898: GENITIV            - Bromberger Schleppschiffahrt A. G., Bromberg.
1915: GENITIV            - Weichsel Schutzflottille.
1918.XI:                        - przejęty w Modlinie przez Ministerstwo Komunikacji.
1919: SKARGA            - Polska Żegluga Państwowa, Warszawa.
1922: SKARGA            - Zjednoczone Towarzystwo Żeglugi Polskiej S. A., Warszawa.
1923: SKARGA            - Lloyd Bydgoski S. A. ,Bydgoszcz.
193. :                             - wycofany i przebudowany na barkę bez napędu.
193. : BRDA                 - Lloyd Bydgoski S. A. ,Bydgoszcz.
1939.X: GERHILDE     - Bromberger Schleppschiffahrt A. G., Bromberg.
1944:                             - jeszcze istniała, dalszy los nieznany,
natomiast "FRIEDRICH EBERCHARDT" to :
“WEICHSEL”
TYP STATKU:holownik
ROK I MIEJSCE BUDOWY:1897;J.W.Klawitter,Danzig.(Niemcy)nr bud.207
WYPORNOŚĆ:119 t.
WYMIARY:długość-46, 80 m ,szerokość-7.20 m ,zanurzenie-0.65 m.
SILNIKI GŁÓWNE:
1 maszyna parowa podwójnego rozprężania 2 cylindrowa; produkcji: J.W.Klawitter, Danzig. 1897r.;moc:240 KM
PĘDNIK:tylnokołowiec;PRĘDKOŚĆ:15 km/godz.,ZAŁOGA:10 ludzi.
1897: WEICHSEL                    - Johannes Ick, Danzig. 
1920: WEICHSEL                   -  Gustav Pohlmann, Danzig.
1926:                                    - umbau: L = 54,00 m
1928: WARSZAWA                   -  Lloyd Bydgoski S. A., Bydgoszcz.
1939.X: FRIEDRICH EBERHARDT  - Bromberger Schleppschiffahrt A. G., Bromberg.
1945.III:                                   - uszkodzony pozostał w Gdańsku, przejęty przez Armię Czerwoną.
1945.V.30: WARSZAWA                   - Komisariat d/s Żeglugi Śródlądowej Rzeczypospolitej Polskiej w Bydgoszczy.
           VI.21:                                       - w trakcie rejsu z Gdańska do Bydgoszczy wyleciał na minie w powietrze i zatonął koło Sobieszewa, zginęły dwie osoby z załogi, wydobyty i złomowany. 
Andrzej przetłumaczysz to BSch.