s1xteen pisze:Mysle o takich wyznacznikach:
dlugosc, dwie najwyzsze wysokosci okretu oraz ich odleglosci od dziobu,
Myslicie ze to jest w miare wystarczajace zeby znalezc odpowiedni typ jednostki przez algorytm? w przypadku znalezienia np. 2-3 podobnych wg algorytmu okretow zawsze mozna wspomoc sie zdjeciami i wybrac odpowiedni. Zawsze to lepsze niz od samego poczatku poszukiwac wsrod stosu zdjec okretow dany typ.
Możesz zdradzić co inspiruje Cię do takiej pracy? Szczerze mówiąc jest to dla mnie największa zagadka w całej sprawie. Oczywiście, jeżeli wprowadzisz opisane parametry to algorytm wyszuka Ci okręt odpowiadający takiej charakterystyce, ale przecież na podstawie zdjęcia np. w gazecie, lub na podstawie obserwacji na żywo, nie określisz metodą "na oko" ani długości okrętu, ani jego wysokości. Zatem jedyne co możesz zrobić to podać np. proporcję długości do wysokości, przy optymistycznym założeniu, że widzisz jednostkę w aspekcie 90 stopni prawej lub lewej burty.
ALF pisze:Okręt domyślnie jest wojenny.

Chciałbym by było to takie proste. Jakkolwiek w pełni podzielam powyższy pogląd to sprawa jest bardziej skomplikowana niż poczatkowo mogło by się wydawać. Niemniej, dla uproszczenia można przyjąć, że (przynajmniej w naszym gronie) jest to prawidłowość funkcjonująca na zasadzie niezbyt głęboko sięgającego (nie więcej niż 80-90 lat)
argumentum ad traditio.
Tak czy owak, liczy się precyzja zrozumienia. Jeżeli dziś ktoś znający się na zagadnieniu mówi "okręt" można uznać za pewnik, że ma na myśli jednostkę wojenna. Wczesne kształtowanie się terminologii zostawiło dużo argumentów pozwalających podejmować próby podważania takiego pojmowania sprawy ("okrętownictwo" itp). pojawiają się też "argumenty" z pogranicza irracjonalnych - dla przykładu, w polskiej Wikipedii, ktoś wyciągnął wiersz dla dzieci Ireny Tuwim "Co okręt wiezie ?" jako argument na poparcie znaczenia "duży statek morski". Nic bardziej mylnego, bo można przyjąć, że autorka jest laikiem w kwestiach terminologii morskiej, a wiersz jest zabawą słowna mającą na celu wspomożenie nauki alfabetu.