Polskie pancerniki - fanfic dla Karola

Wszelkie tematy związane z PMW

Moderatorzy: crolick, Marmik

Awatar użytkownika
de Villars
Posty: 2231
Rejestracja: 2005-10-19, 16:04
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: de Villars »

Marek-1969 pisze:a propos zabaw czy ktos próbował "zaprojektować" wizje jednego polskiego admirała czyli drednota 25.000 t z 9x305 ?
jak w latach 80 tych bawiłem sie w takie rzeczy to spreparowałem kilka już nieistniejących projektów.
Ja spróbowałem :-) Tak na szybko wyszło mi coś takiego:

Marszałek Piłsudski, Polska pancernik laid down 1935 (Engine 1937)

Displacement:
23 230 t light; 24 192 t standard; 25 228 t normal; 26 057 t full load

Dimensions: Length overall / water x beam x draught
628,64 ft / 615,49 ft x 91,86 ft x 27,89 ft (normal load)
191,61 m / 187,60 m x 28,00 m x 8,50 m

Armament:
9 - 12,01" / 305 mm guns (3x3 guns), 865,70lbs / 392,67kg shells, 1935 Model
Breech loading guns in turrets (on barbettes)
on centreline ends, majority forward
16 - 5,12" / 130 mm guns (8x2 guns), 67,03lbs / 30,40kg shells, 1935 Model
Dual purpose guns in turrets (on barbettes)
on side, all amidships
24 - 1,57" / 40,0 mm guns (12x2 guns), 1,95lbs / 0,88kg shells, 1935 Model
Breech loading guns in deck mounts
on side, evenly spread
Weight of broadside 8 911 lbs / 4 042 kg
Shells per gun, main battery: 90

Armour:
- Belts: Width (max) Length (avg) Height (avg)
Main: 12,0" / 305 mm 393,70 ft / 120,00 m 11,48 ft / 3,50 m
Ends: Unarmoured
Upper: 12,0" / 305 mm 229,66 ft / 70,00 m 6,56 ft / 2,00 m
Main Belt covers 98% of normal length

- Torpedo Bulkhead:
1,57" / 40 mm 393,70 ft / 120,00 m 19,69 ft / 6,00 m

- Gun armour: Face (max) Other gunhouse (avg) Barbette/hoist (max)
Main: 13,0" / 330 mm 11,0" / 280 mm 11,8" / 300 mm
2nd: 5,51" / 140 mm 3,54" / 90 mm 3,94" / 100 mm

- Armour deck: 3,54" / 90 mm, Conning tower: 14,96" / 380 mm

Machinery:
Oil fired boilers, steam turbines,
Geared drive, 4 shafts, 107 732 shp / 80 368 Kw = 29,00 kts
Range 5 400nm at 14,00 kts
Bunker at max displacement = 1 865 tons

Complement:
1 000 - 1 301

Cost:
£11,031 million / $44,122 million

Distribution of weights at normal displacement:
Armament: 1 114 tons, 4,4%
Armour: 9 327 tons, 37,0%
- Belts: 3 272 tons, 13,0%
- Torpedo bulkhead: 452 tons, 1,8%
- Armament: 2 715 tons, 10,8%
- Armour Deck: 2 611 tons, 10,3%
- Conning Tower: 277 tons, 1,1%
Machinery: 2 986 tons, 11,8%
Hull, fittings & equipment: 9 804 tons, 38,9%
Fuel, ammunition & stores: 1 998 tons, 7,9%
Miscellaneous weights: 0 tons, 0,0%

Overall survivability and seakeeping ability:
Survivability (Non-critical penetrating hits needed to sink ship):
37 367 lbs / 16 949 Kg = 43,2 x 12,0 " / 305 mm shells or 5,6 torpedoes
Stability (Unstable if below 1.00): 1,07
Metacentric height 5,0 ft / 1,5 m
Roll period: 17,2 seconds
Steadiness - As gun platform (Average = 50 %): 54 %
- Recoil effect (Restricted arc if above 1.00): 0,56
Seaboat quality (Average = 1.00): 1,09

Hull form characteristics:
Hull has a flush deck
Block coefficient: 0,560
Length to Beam Ratio: 6,70 : 1
'Natural speed' for length: 24,81 kts
Power going to wave formation at top speed: 58 %
Trim (Max stability = 0, Max steadiness = 100): 50
Bow angle (Positive = bow angles forward): 25,00 degrees
Stern overhang: 0,00 ft / 0,00 m
Freeboard (% = measuring location as a percentage of overall length):
- Stem: 28,22 ft / 8,60 m
- Forecastle (20%): 23,62 ft / 7,20 m
- Mid (50%): 23,62 ft / 7,20 m
- Quarterdeck (15%): 23,62 ft / 7,20 m
- Stern: 23,62 ft / 7,20 m
- Average freeboard: 23,99 ft / 7,31 m

Ship space, strength and comments:
Space - Hull below water (magazines/engines, low = better): 91,9%
- Above water (accommodation/working, high = better): 179,2%
Waterplane Area: 39 831 Square feet or 3 700 Square metres
Displacement factor (Displacement / loading): 104%
Structure weight / hull surface area: 169 lbs/sq ft or 823 Kg/sq metre
Hull strength (Relative):
- Cross-sectional: 0,93
- Longitudinal: 1,84
- Overall: 1,00
Hull space for machinery, storage, compartmentation is adequate
Room for accommodation and workspaces is excellent

Uwagi mile widziane :-)
RyszardL pisze:9 x 305mm, to chyba trochę za dużo, bo całość będzie duża, a Zatoka mała i nie bardzo jest się gdzie schować. Wink
Ale 4-6 x 305mm to już można popróbować, najlepiej w trzech wieżach.
A nie lepiej w dwóch? Będą oszczędności na wadze, można by je spożytkować np. na pancerz.
RyszardL pisze:Lepiej nawet byłoby mieć armaty, jak na fińskich pancernikach.
One miały podobno bardzo dobre osiągi i taki okręt można by wziąć na warsztat.
Chyba nawet miałem coś takiego "skonstruowanego" - powiększona wersja fińskich POW. Jak znajdę, to wrzucę.
Si vis pacem, para bellum
http://springsharp.blogspot.com/
Awatar użytkownika
Marek-1969
Posty: 429
Rejestracja: 2009-07-18, 21:12
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Marek-1969 »

przy tym tonażu spodziwłbym się raczej pb max. 250 mm ( nawet w wersji all or nothing ) , oraz siłowni ok 80.000 km.
Program uzył jakiś konkretnych wież 3x305 ? 16x130 to też na taką jednostkę dosyć dużo - raczej bym sie pzrymierzał do 12x120 uni.
Awatar użytkownika
RyszardL
Posty: 2937
Rejestracja: 2004-05-18, 13:58
Lokalizacja: Perth, Australia

Post autor: RyszardL »

Panowie, projekt wygląda całkiem przyjemnie, ale jest stanowczo za duży na Zatokę Gdańską.
Mówimy o okresie sprzed IIWŚ i ówczesnych granicach.
A nie lepiej w dwóch? Będą oszczędności na wadze, można by je spożytkować np. na pancerz.
Jak trafią w potrójną, to od razu połowa artylerii idzie do diabła, a jak w podwójną, to jeszcze cztery działa zostaną. To może być istotne i dlatego tak sobie pomyślałem, że trzy wieże mogą być lepszym rozwiązaniem.
UWAGA!
Od 2024 konto prowadzone przez Żonę RyszardaL (Małgorzatę).

====================

http://www.flotyllerzeczne.aq.pl/
http://www.biuletyn2008.republika.pl
"Demokracja to najgorszy z ustrojów - rządy hien nad osłami" Arystoteles
Awatar użytkownika
ALF
Posty: 1015
Rejestracja: 2006-12-29, 17:22
Lokalizacja: Karkonosze
Kontakt:

Post autor: ALF »

A czy prawdopodobieństwo trafienia z wieży trzy działowej nie jest większe niż dwu działowej? :)
Pozdrawiam
Jacek Pawłowski
IKOW 1885-1945
Awatar użytkownika
RyszardL
Posty: 2937
Rejestracja: 2004-05-18, 13:58
Lokalizacja: Perth, Australia

Post autor: RyszardL »

ALF pisze:A czy prawdopodobieństwo trafienia z wieży trzy działowej nie jest większe niż dwu działowej? :)
Pies wie. Lufy blisko siebie, jest ich więcej, to i może prawdopodobieństwo większe, ale czy tak było w praktyce?
UWAGA!
Od 2024 konto prowadzone przez Żonę RyszardaL (Małgorzatę).

====================

http://www.flotyllerzeczne.aq.pl/
http://www.biuletyn2008.republika.pl
"Demokracja to najgorszy z ustrojów - rządy hien nad osłami" Arystoteles
Awatar użytkownika
de Villars
Posty: 2231
Rejestracja: 2005-10-19, 16:04
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: de Villars »

Marek-1969 pisze:przy tym tonażu spodziwłbym się raczej pb max. 250 mm ( nawet w wersji all or nothing ) , oraz siłowni ok 80.000 km.
Program uzył jakiś konkretnych wież 3x305 ? 16x130 to też na taką jednostkę dosyć dużo - raczej bym sie pzrymierzał do 12x120 uni.
Wieże nie są żadnym konkretnym modelem historycznym - program oblicza tylko czy przy zadanych pozostałych parametrach, okręt uniesie określoną liczbę dział w danej ilości wież i z danym pancerzem. Innymi słowy - można sobie tu manipulować - np. zwiększyć liczbę dział kosztem pancerza na wieżach lub na odwrót, a program oblicza sumaryczną wagę całego układu.
Też się zdziwiłem, że tyle pancerza i takie uzbrojenie udało się upchać, no ale skoro program to dopuścił, to nie protestowałem :-) tajemnica tkwi pewnie w niskim zasięgu - jakbym chciał go zwiększyć, to odbiło by się to na pozostałych parametrach. Ale taki jaki jest uznałem za wystarczający na Bałtyk.
RyszardL pisze:Panowie, projekt wygląda całkiem przyjemnie, ale jest stanowczo za duży na Zatokę Gdańską.
Mówimy o okresie sprzed IIWŚ i ówczesnych granicach.
Oczywiście racja, ale próbowałem zasymulować, co by się dało uzyskać w określonej wyporności ok. 25.000 ton. Pozostaje jeszcze kwestia kosztów - na pełnoskalowy pancernik nie było by nas stać.. Spróbuję wobec tego zrobić jakąś wersję minimalistyczną.. Pytanie: jest jakiś konkretny limit wyporności, czy tylko po prostu okręt ma być mniejszy?
RyszardL pisze:Jak trafią w potrójną, to od razu połowa artylerii idzie do diabła, a jak w podwójną, to jeszcze cztery działa zostaną. To może być istotne i dlatego tak sobie pomyślałem, że trzy wieże mogą być lepszym rozwiązaniem.
Oczywiście racja, ale jak robimy wersję minimalistyczna, to każda tona wyporności się liczy i musimy iść na kompromisy. (Analogicznie jak Niemcy na kieszonkach - tez by pewnie woleli 3 wieże). Zobaczymy jak tam wyjdzie symulacja, ale na razie obstawiam raczej konfigurację dwuwieżową.
RyszardL pisze:Pies wie. Lufy blisko siebie, jest ich więcej, to i może prawdopodobieństwo większe, ale czy tak było w praktyce?
Z drugiej strony - jak są za blisko to podmuch z jednej lufy działa an pocisk z drugiej i w efekcie trzeba stosować jakieś opóźniacze, żeby celność i rozrzut były na przyzwoitym poziomie. Mieli zdaje się Amerykanie takie problemy na swoich wieżach potrójnych 203 mm.
Si vis pacem, para bellum
http://springsharp.blogspot.com/
Awatar użytkownika
SmokEustachy
Posty: 4559
Rejestracja: 2004-01-06, 14:28
Lokalizacja: Oxenfurt
Kontakt:

Post autor: SmokEustachy »

Te programy łżą. Żeby mieć 9x305 trzeba było mieć koło 26-27 000 ton projektowych, a realnych jeszcze więcej.
Awatar użytkownika
Marek-1969
Posty: 429
Rejestracja: 2009-07-18, 21:12
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Marek-1969 »

też mam takie odczucia chyba że robimy jednostkę z siłownia max 40.000 km
i tak jak pisałem z pb 250 pp 100 pag 300
Awatar użytkownika
karol
Posty: 4451
Rejestracja: 2004-01-05, 12:52

Post autor: karol »

Ciekawe jak to się ma do projektowanych krążowników liniowych dla floty holenderskiej, która chciała wozić na pokładach 9x280?
Użytkownik nieaktywny, ale gadatliwy.
Awatar użytkownika
SmokEustachy
Posty: 4559
Rejestracja: 2004-01-06, 14:28
Lokalizacja: Oxenfurt
Kontakt:

Post autor: SmokEustachy »

karol pisze:Ciekawe jak to się ma do projektowanych krążowników liniowych dla floty holenderskiej, która chciała wozić na pokładach 9x280?
I miały na burcie 225mm cfaniaczku.
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6853
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

de Villars pisze:
Marek-1969 pisze:a propos zabaw czy ktos próbował "zaprojektować" wizje jednego polskiego admirała czyli drednota 25.000 t z 9x305 ?
jak w latach 80 tych bawiłem sie w takie rzeczy to spreparowałem kilka już nieistniejących projektów.
Ja spróbowałem :-) Tak na szybko wyszło mi coś takiego:

Marszałek Piłsudski, Polska pancernik laid down 1935 (Engine 1937)
Wodowany 1938 ?
Zdobyty przez Niemcow w 1939 w stanie wykonczenia w Gdyni.
Dalsze losy ????
Awatar użytkownika
Marek-1969
Posty: 429
Rejestracja: 2009-07-18, 21:12
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Marek-1969 »

w latach 30 tych było wiele wstępnych projektów minimalistycznych OL w "odpowiedzi" na kieszonkowce . Myśle że wsród nich należało by poszukac projektu polskiego liniowca ( wszystkie mogłe z powodzeniem bronić polskiego skrawka piasku przed niemieckimi 6x280 / 9x280 )
Awatar użytkownika
de Villars
Posty: 2231
Rejestracja: 2005-10-19, 16:04
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: de Villars »

SmokEustachy pisze:
karol pisze:Ciekawe jak to się ma do projektowanych krążowników liniowych dla floty holenderskiej, która chciała wozić na pokładach 9x280?
I miały na burcie 225mm cfaniaczku.
Bo i też miały być sporo szybsze - "cfaniaczku".. :?
Póki co, i tak bardziej wierzę springsharpowi, niż Twojemu najświętszemu przekonaniu :lol:
Si vis pacem, para bellum
http://springsharp.blogspot.com/
Awatar użytkownika
SmokEustachy
Posty: 4559
Rejestracja: 2004-01-06, 14:28
Lokalizacja: Oxenfurt
Kontakt:

Post autor: SmokEustachy »

de Villars pisze:
SmokEustachy pisze:
karol pisze:Ciekawe jak to się ma do projektowanych krążowników liniowych dla floty holenderskiej, która chciała wozić na pokładach 9x280?
I miały na burcie 225mm cfaniaczku.
Bo i też miały być sporo szybsze - "cfaniaczku".. :?
Póki co, i tak bardziej wierzę springsharpowi, niż Twojemu najświętszemu przekonaniu :lol:
No to zaprojektuj realnie istniejący okręt - od zera.
Awatar użytkownika
SmokEustachy
Posty: 4559
Rejestracja: 2004-01-06, 14:28
Lokalizacja: Oxenfurt
Kontakt:

Post autor: SmokEustachy »

Marek-1969 pisze:w latach 30 tych było wiele wstępnych projektów minimalistycznych OL w "odpowiedzi" na kieszonkowce . Myśle że wsród nich należało by poszukac projektu polskiego liniowca ( wszystkie mogłe z powodzeniem bronić polskiego skrawka piasku przed niemieckimi 6x280 / 9x280 )
DO tego to trzeba potrzebnej baterii na brzegu a nie jakiegoś czegoś.
Awatar użytkownika
de Villars
Posty: 2231
Rejestracja: 2005-10-19, 16:04
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: de Villars »

Sam zaprojektuj, skoro uważasz, że symulacja w springsharpie jest do bani.. To zdaje się Ty chcesz coś obalić - więc proszę bardzo..
Si vis pacem, para bellum
http://springsharp.blogspot.com/
ODPOWIEDZ