Kutry projektu KU-134 i KU-135

forum to dedykowane jest wszystkim jednostkom pływającym budowanym w celach cywilnych...

Moderatorzy: crolick, Marmik

Awatar użytkownika
JB
Posty: 3087
Rejestracja: 2004-03-28, 21:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kutry projektu KU-134 i KU-135

Post autor: JB »

Marek T pisze:410300: ten numer w spisie akt PRS był początkowo przydzielony kutrowi WŁA 21 (ex HEL 58), któremu później (kiedy?) zmieniono "przydział" na 410279. Z kolei ten numer (410279) w drukowanych rejestrach nosi kuter KU-134/266. Wygląda na to, że temu kutrowi przydzielono dwa numery (41279 i 41300),a potem ktoś się połapał i naprawił błąd. Przy okazji: przy kutrze 410279 między UST 36 i WŁA 21 pojawia się jeszcze GDY 82...
Czy to oznacza, że sekwencja nazw była taka: Ust 36 ARKA 76 --> Hel 58 ARKA 76 --> Gdy 82 ? ARKA --> Wła 21, czy Gdy 82 był osobnym bytem?
JB
Ostatnio zmieniony 2012-09-23, 16:39 przez JB, łącznie zmieniany 1 raz.
Marek T
Posty: 3270
Rejestracja: 2004-01-04, 20:03
Lokalizacja: Gdynia

Re: Kutry projektu KU-134 i KU-135

Post autor: Marek T »

Przyjrzałem się jeszcze raz i chyba jest tak:
GDY 82 -> UST 36 -> WŁA 21.
ARKA 76 może odnosić się do GDY 82.

W drukowanych PRS GDY 82 znalazłem tylko w powiązaniu z KG-177a 103/402.
Awatar użytkownika
Chemik
Posty: 1393
Rejestracja: 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Re: Kutry projektu KU-134 i KU-135

Post autor: Chemik »

Marek T pisze:410280; KU-134/267/404; ukończony 1949; SOVB; UST 37; Potem HEL 67, potem JAS 74 (Andrzej Kohnke; tak w PRS56; po 1959: Bolesław Kohnke). Po 1982: ŁEB 58 (Jan Karcz; od 1981: Wojciech Dmochowski). Jest w PRS88, nie ma w PRS92.
Jakaś niezgodność mi się tu pojawiła, w PRS 1985 właścicielem jest Jan Karcz, w następnym przeze mnie posiadanym - PRS 1990 już go nie ma.
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6841
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Re: Kutry projektu KU-134 i KU-135

Post autor: AvM »

Listy ktore tu powstaje , polegaja na zalozeniu ze WSZYSTKIE zrodla sa bezbledne,
a tak nie jest za 5 , 10 lat nikt , nawet autorzy nie beda wiedzieli co sie skad wzielo
a jak sie Chemikowi (moze tak w chemii jest inaczej, mialem tylko 4) wszystko jest pomierzalne i powtarzalne
Tak jest w naturze, ale nie z wyrobami ludzkimi, np statkami. Statki wg tych samych planow
roznia sie ze soba, i wazne jest podawanie wszelkiej informacji razem ze zrodlem (pomiarow).
Awatar użytkownika
Chemik
Posty: 1393
Rejestracja: 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Re: Kutry projektu KU-134 i KU-135

Post autor: Chemik »

Ale właściwie o co Ci się rozchodzi Andrzeju?
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6841
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Re: Kutry projektu KU-134 i KU-135

Post autor: AvM »

Ze tworzyzs pelne listy nie uwzgledniajac w nich zrodel,
jak juz tu udowodniono i PRS i Archiwa nie mowiac o innych zrodlach
wszystkiw zawieraja bledy, a pruzez to soboie przecza,
z Twojich list to nie wynika, szukasz prawdy absolutnej.
Nie podajesz zrodel, dla kazdej informacji , co przy tworzeniu byloby wazne
jak sam do tego zajzysz za 20 lat, zapomnisz skad co i po co
a jak dojda inne dokumenty, wszystko trzeba bedzie robic od nowa.
Awatar użytkownika
Chemik
Posty: 1393
Rejestracja: 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Re: Kutry projektu KU-134 i KU-135

Post autor: Chemik »

Zawsze zapisuje co jakiś czas to o czym dyskutujemy w topiku w formacie zapisanej strony internetowej, tam są wszelkie źródła (zawsze mogę do nich wrócić) i nie widzę powodu aby dodawać je do wykazu kutrów liczącego zwykle kilkadziesiąt jednostek.
Awatar użytkownika
Chemik
Posty: 1393
Rejestracja: 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Re: Kutry projektu KU-134 i KU-135

Post autor: Chemik »

Marek T pisze:410056; KU-134/272/404; ukończony 1949; SNBE; WSG 8; Potem WSG 27, potem WSG 15, potem ŁEB 15 (SPRM 10-lecia PRL, Łeba; tak w PRS56); 1963: skreślony z PRS.
JB pisze:A to szczegółowe uwagi do listy Marka (wytłuściłem nowe informacje):
12) 410056; 272/404; bez uwag. Marek podał nowe oznaki, które nie były dotąd wymieniane: WsG 27 i WsG 15, ta ostatnia pasuje do brakującej oznaki w spisie z 1956 roku;[/quote]
Koledzy, czy moglibyście zweryfikować swoje powyższe wpisy? Kiedy WsG-15 stało się kutrem Łeb-15? Po 1956 czy przed 1956? I przy okazji jeszcze jedno pytanie do tego kutra: czy wiadomo kto był użytkownikiem tego kutra w okresie, gdy był zarejestrowany w Górkach Wschodnich?
Marek T
Posty: 3270
Rejestracja: 2004-01-04, 20:03
Lokalizacja: Gdynia

Re: Kutry projektu KU-134 i KU-135

Post autor: Marek T »

Chemik pisze:... Kiedy WsG-15 stało się kutrem Łeb-15? Po 1956 czy przed 1956?
Moja interpretacja jest taka, że zmiana nazwy nastąpiła w 1956 lub 1957 r.
Rejestr PRS przedstawia sytuacje na koniec 1957 r. (kuter nosi oznakę ŁEB 15).
Spis z 1956 r. przedstawia sytuację wcześniejszą (kuter ma oznakę WSG 15; nie wiem, kto był użytkownikiem).

Przy okazji: wszędzie tam, gdzie pisałem o PRS56 powinno być PRS57, zaś stan przedstawiony w tym rejestrze (pierwszym drukowanym) to stan na 1.12.1957 r.
Zasugerowałem się faktem, że następne roczniki przedstawiały stan na koniec poprzedniego roku - np. PRS65 na koniec 1964 r., itp.
Awatar użytkownika
Chemik
Posty: 1393
Rejestracja: 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Re: Kutry projektu KU-134 i KU-135

Post autor: Chemik »

OK, dzięki za wyjaśnienia :)
Awatar użytkownika
Chemik
Posty: 1393
Rejestracja: 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Re: Kutry projektu KU-134 i KU-135

Post autor: Chemik »

Kutry typu KU-134

1) Arka 73 Ust-33 --> 1951 Hel-45 (PRS 41426) (SOGW; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-134, nr budowy 261/404, zam. 19.VII.1948, rozp. VIII.1948, uk. 15.IV.1949, w sł. 5.IX.1949; sil. Bolinder) (PPPK „Arka”) --> przed VI.1953? Gdy-14 (sil. 2-cyl. June Munktell, 65KM) (Leon Najder) --> †1964 w kolizji ze statkiem „Zofia”

2) Arka 72 Ust-32 (PRS 41045 --> ok. 1970 PRS 410045) (Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-134, nr budowy 262/404, zam. 19.VII.1948, rozp. VIII.1948, wod. 23.III.1949, uk. 28.III.1949, w sł. 5.I.1950; sil. Callesen) (PPPK „Arka”) --> 1951 Ust-32 (PPiUR „Barka” --> 1.I.1952 PPiUR „Korab”) --> po II.1952/przed VIII.1954 WsG-13 (SPRM „Front Narodowy”) --> po VIII.1954/przed 1957 Łeb-5 (SPRM „10-lecie PRL”) --> 1966 Koł-89 (Stanisław Wojtiuk) --> po 1973 Dar-16 (Benedykt Gliszczyński) --> po 1981 Koł-119 (w 1984: 19BRT, 6NRT; 13,44×4,49×?m; 1 silnik 2-suw, 3-cyl. Callesen 195CR, 55kW/75KM; 7w) (Tadeusz Zimoch --> 1991 Jozef Zimoch) --> istniał w 1994 roku, skreślony z rejestru PRS przed rokiem 1998.

3) Arka 71 Ust-31 --> 1951 Hel-40 (PRS 41047 --> ok. 1970 PRS 410047) (SOGU; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-134, nr budowy 263/404, zam. 19.VII.1948, rozp. VIII.1948, uk. 15.IV.1949, w sł. 15.IV.1949; sil. Dangren) (PPPK „Arka”) --> przed VI.1953? Jas-52 (Maksymilian Rachau) --> po 1973 Gdy-25 (Antoni Rotta) --> 1979 Swb-22 (Wojciech Bober) --> po 1979/przed 1982 Świ-13 (w 1984: 19BRT, 6NRT, 4tony; 12,48(rej.)×4,40×?m; 1 silnik 4-suw, 6-cyl. Wola 3D6, 110kW/150KM) (Konrad Bielaszewski) --> istniał w 1984 roku, skreślony z rejestru PRS, przed rokiem 1990.

4) Arka 74 Ust-34 --> 1951 Hel-63 (PRS 41236) (Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-134A, nr budowy 264/404, zam. 19.VII.1948, rozp. IX.1948 wod. 8.X.1949, uk. X.1948, w sł. 25.X.1949) (PPPK „Arka”) --> przed VI.1953? Gdy-177 (SPRM „Jedność Rybacka” --> po XII.1957? właściciel: Morska Centrala Zaopatrzenia; operator: Stanisław Jabłczyński) --> †30.X.1964 w rej. Krynicy Morskiej, pożar w maszynowni, podczas postoju na kotwicy.

5) Arka 75 Ust-35 --> 1951 Hel-65 (PRS 41278 --> ok. 1970 PRS 410278) (SOGY; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-134A, nr budowy 265/404, zam. 19.VII.1948, rozp. IX.1948, wod. 8.X.1948, uk. kon.X.1949, w sł. 1.XI.1949) (PPPK „Arka”) --> przed VI.1953 Wła-75 (w 1984: 19BRT, 6NRT, 4tony; 12,96(rej.)×4,49×?m; 1 silnik 2-suw, 3-cyl. Puck B-75, 55kW/75KM) (właściciel: Morska Centrala Zaopatrzenia; operator: Józef Labudda --> po 1966 Józef Labudda --> 1990 Zbigniew Labuda) --> w 1991 rok, skreślony z rejestru PRS.

6) Arka 76 Gdy-82(?) --> 1950? Ust-36 --> 1951 Hel-58 (PRS 41279 --> ok. 1970 PRS 410279 --> 1996 PRS 621079) (Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-134A, nr budowy 266/404, zam. 19.VII.1948, rozp. IX.1948, wod. 8.X.1948, uk. X.1949, w sł. 25.X.1949) (PPPK „Arka”) --> przed VI.1953? Wła-21 (w 1984: 19BRT, 6NRT; 12,96(rej.)×4,49×?m; 1 silnik 2-suw, 3-cyl. Puck B-75, 55kW/75KM) (właściciel: Morska Centrala Zaopatrzenia; operator: Paweł Szmyt --> po 1966 Paweł Szmyt --> 1987 Wojciech Styn) --> po 1994/przed IV.2000 Jas-75 (w 2007: 20,13GT; 13,15×4,49×1,62m; 1 silnik Andrychów(?) SW-680, 121kW, nr silnika 030271; zał. 3 os, 11 pas.) (Wojciech Herrmann) --> istniał w 31.XII.2006 roku, dalsze losy?
UWAGA: Początkowo miał w tym samym czasie przydzielony drugi numer PRS-u (PRS 41300)

7) Arka 77 Ust-37 --> 1951 Hel-67 (PRS 41280 --> ok. 1970 PRS 410280) (SOVB; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-134A, nr budowy 267/404, zam. 19.VII.1948, rozp. X.1948, uk. 30.XII.1949, w sł. 5.I.1950; sil. Dalgren 50/60KM, nr sil. 2191; 5,1w) (PPPK „Arka”) --> przed VI.1953? Jas-74 (Andrzej Konhke --> po 1959 Bolesław Konhke) --> 1981? Łeb-58 (w 1984: 19BRT, 6NRT, 4tony; 12,96(rej.)×4,49×?m; 1 silnik 2-suw., 3-cyl. Puck B-75, 55kW/75KM) (Wojciech Dmochowski --> po 1982/przed 1985 Jan Karcz) --> istniał w 1988 roku, skreślony z Rejestru PRS w 1989 roku.

8 ) Arka 78 Ust-38 --> 1951 Hel-69 (PRS 41187 --> ok. 1970 PRS 410187) (SOVC; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-134A, nr budowy 268/404, zam. 19.VII.1948, rozp. X.1948, w sł. 5.I.1950) (PPPK „Arka”) --> przed VI.1953? Gdy-61 (Augustyn Semmerling) --> 1962 Wła-43 (w 1984: 19BRT, 6NRT, 3tony; 12,95(rej.)×4,49×?m; 1 silnik 2-suw., 2-cyl. June Munktell 322DV, 47kW/64KM, 7w) (Jan i Franciszek Myślisz --> po 1981 Jerzy Maciejewski --> po 1987 Jacek Styn) --> 1992 Jas-96 (w 1992: 19BRT, 6NRT, 3tony; 12,95(rej.)×4,49×?m; 1 silnik 4-suw. Skoda 45160, 63kW/86KM) (Walter Długi) --> po 1994/przed 1998 Wła-24 (w 1997: 19BRT, 3tony; 12,96(rej.)×4,49×?m; 1 silnik Wola, 110kW/150KM) (Magdalena Krzysztofik) --> istniał w 2001 roku, skreślony z Rejestru PRS przed rokiem 2005.

9) Maria Gdy-12 (PRS 41215) (SOVE; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-134A, nr budowy 269/404, zam. 19.VII.1948, rozp. I.1949, uk. 7.XII.1949; sil. June Munktell, nr sil. 498283, 50 KM; 5w) (R-PSP „Łosoś”) --> przed II.poł.1950 Gdy-12 (SPRM „Jedność Rybacka”) --> 1959 Koł-17 (SPRM „Bałtyk”) --> skreślony z Rejestru PRS w 1965 roku.

10) Gda-38? (PRS 41277 --> ok. 1970 PRS 410277 --> 1996 PRS 621133) (SOVD; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-134A, nr budowy 270/404, zam. 19.VII.1948, rozp. I.1949, uk. XII.1949; 13,25×4,64×1,88m; 75KM) (R-PSP „Łosoś” --> przed II.poł.1950 SPRM „Jedność Rybacka”) --> po I. poł.1950 Gdy-5 (SPRM „Jedność Rybacka”) --> 1958 Koł-8 (SPRM „Bałtyk”) --> 1963 Jas-10 (Czeslaw Koczkodaj) --> 1969 Wła-17 (w 1984: 19BRT, 6NRT; 13,14×4,49×?m; 1 silnik 2-suw., 3-cyl. zmod. Puck B-75, 55kW/75KM, 7w) (Czesław Koczkodaj --> przed 1985 Stanisław Radtke) --> 1994 Jas-82 (Rafał Budzisz, Beniamin Długi) --> po 1994/przed 1998 Dar-62 (w 2000: 19BRT --> przed 2006 21,65 GT; 13,44×4,49×?m; 1 silnik WSK Mielec UE680, nr sil. 06810001, 121kW) (Tadeusz Konopka i Spółka --> po 2002/przed 2007 Milena i Wojciech Surdel) --> istniał w 31.XII.2006 roku, dalsze losy?

11) Świ-5 (PRS 41055)[/b] (SNGD; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-134A, nr budowy 271/404, zam. 28.X.1948, rozp. I.1949, uk. 1950) (Spółdzielnia „Mewa”) --> 1950 Dzi-81? (SPRM „Belona”) --> 1952? Dzi-30 (SPRM „Belona”) --> 1962-1965 poza eksploatacją, skreślony z Rejestru PRS --> 1966 Jas-17 (Gerhard Konkel --> Ferdynand Struck)[/i] --> po 1981 Świ-38 (w 1984: 17BRT, 6NRT, 6ton; 13,44×4,46×?m; 1 silnik 2-suw., 3-cyl. zmod. Puck B-75, 55kW/75KM; 8w) (Józef Pająk, Eugeniusz Krzyżanowski) --> skreślony z Rejestru PRS w 1987 roku.

12) WsG-8 (PRS 41056)[/b] (SNBE; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-134A, nr budowy 272/404, zam. 28.X.1948, rozp. I.1949, uk. 1949) (???) --> WsG-27 (???) --> po II.1952?/przed1957 WsG-15 (SPRM „Front Narodowy”)? --> przed XII.1957 Łeb-15 (SPRM „10-lecie PRL”) --> skreślony z Rejestru PRS w 1963 roku.

13) Arka 79 Ust-39 (PRS 41057 --> ok. 1970 PRS 410057) (Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-134B, nr budowy 273/404, zam. 4.IV.1949, rozp. VI.1949, uk. III.1950, w sł. 23.III.1950) (PPPK „Arka”) --> 1951 Ust-39 (PPPM „Barka” --> 1.I.1952 PPiUR „Korab”) --> po II.1952/przed 1957 WsG-14 (SPRM „Front Narodowy”) --> 1970 Jas-8 (Wacław Hermann) --> 1979 Swb-2 (w 1984: 18BRT, 6NRT; 13,54×4,46×?m; 1 silnik 2-suw., 3-cyl. Puck A-3, 55kW/75KM; 8w) (Eugeniusz Grajewski) --> istniał w 1984 roku, skreślony z Rejestru PRS przed rokiem 1990.

14) Hel-32 (PRS 41058 --> ok. 1970 PRS 410058 --> I.kw 2001 PRS 621145) (SOMO; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-134B, nr budowy 274/404, zam. 4.IV.1949, rozp. VII.1949, uk. 1950) (R-PSP „Łosoś”) --> przed II. poł.1950 Arka … Hel-32 (PPPK „Arka”) --> przed VI.1953? Wła-85 (SPRM „Gryf”) --> po XII.1957 Jas-69 (Ryszard Necel --> po 1966 Pawel Detlaff) --> po 1971 Wła-62 (w 1999: SPG2355; w 1984: 17BRT, 6NRT; 13,12(rej.)×4,50×?m; 1 silnik 2-suw., 3-cyl. Callesen 195CR --> w III.2001: Puck A-75, nr sil. 7/79; 55kW/75KM; 8w) (Stanisław Radtke --> 1974 Jan Heft --> po 1997/przed 2000 Józef Styn) --> istniał w 2002 roku, skreślony z Rejestru PRS przed rokiem 2007.
UWAGA: Możliwe, że w „Arce” otrzymał też znak rybacki Gdy-149

15) Hel-42 (PRS 41059 --> ok. 1970 PRS 410059) (SOMP; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-134B, nr budowy 275/404, zam. 4.IV.1949, rozp. VIII.1949, uk. 1950) (R-PSP „Łosoś”) --> przed II. poł.1950? Arka … Hel-42 --> Gdy-165 (PPPK „Arka”) --> przed VI.1953? Wła-88 (SPRM „Gryf”) --> 1967 Łeb-1 (Leon Formela) --> † 23.XI.1972 rozbity przez fale na mieliźnie u wejścia do portu w Łebie.
UWAGA: Służba w „Arce” domniemana.

16) WsG-48 (PRS 41060 --> ok. 1970 PRS 410060 --> I.kw 2001 PRS 621033) (SOWI; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-134B, nr budowy 276/404, zam. 4.IV.1949, rozp. VIII.1949, wod. 1949, uk. 1950) (???) --> przed 1957 Wła-101 (SPRM „Gryf”) --> 1966 Łeb-5 (Dionizy Murzyniec) --> 1970 Dar-29 (w 1984: 18BRT --> 2006: 21,79GT, 6NRT; 13,44×4,46×? --> 2006: 13,96×4,52×1,95m; 1 silnik 4-suw., 6-cyl. WSK U/E680/193/1, nr sil. 464/10750031, 73kW/100KM; 7w) (Zenon Kaczmarski, Jerzy Gałązka --> lata 70-te Mieczysław Nitkowski --> po 1979 Stanisław Szewczyk --> po 1984/przed 1990 Marek Szewczyk --> 1990 Stanisław Szewczyk) --> istniał w 31.XII.2006 roku, dalsze losy?

17) Łeb-10 (PRS 41221 --> ok. 1970 PRS 410221) (SOWJ; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-134B, nr budowy 277/404, zam. 4.IV.1949, rozp. IX.1949, uk. 1950) (SPRM „10-lecie PRL” --> po 1957 Heliodor Piechocki) --> 1977 Jas-77 (w 1984: 18BRT, 6NRT; 13,06(rej.)×4,48×?m; 1 silnik 2-suw., 3-cyl. Callesen 195CR, 55kW/75KM) (Herbert Muża) --> † 30.I.1987 zgnieciony przez krę u wejścia do portu Hel.

18) WsG-40 (PRS 41088 --> ok. 1970 PRS 410088 --> I.kw 2001 PRS 621144) (SOUX; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-134B, nr budowy 278/404, zam. 4.IV.1949, rozp. IX.1949, uk. V.1950) (???) --> przed VIII.1954 Wła-100 (SPRM „Gryf” --> VIII.1954? SPRM „10-lecie PRL”) --> 21.VIII.1954 wszedł na mieliznę po zach. stronie wejścia do portu w Łebie, ściągnięty --> po VIII.1954/przed 1957 Łeb-2 (SPRM „10-lecie PRL”) --> 1966 Koł-99 (Eugeniusz Ogrodowczyk) --> po 1973 Dar-9 (w 1984: 18BRT, 6NRT; 12,80×4,50×?m; 1 silnik 4-suw., 6-cyl. WSK U/E680/193/1, 73kW/99KM) (Wacław Sikora --> po 1984/przed 1987 Zbigniew Kurpacz) --> 1987 Wła-3 (Jan Felkner --> po 1987/przed 1990 Jacek Rambiert) --> istniał w 2002 roku, skreślony z Rejestru PRS przed rokiem 2007.

19) Ust-19 (PRS 41073 --> ok. 1970 PRS 410073) (SOYC; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-134B, nr budowy 279/404, zam. 4.IV.1949, rozp. IX.1949, uk. 1950) (Spółdzielnia „Jesiotr”) --> 1951? Hel-2 --> po 1951 Ust-2 --> przed 1957 Wła-89 (SPRM „Gryf”) --> 1967 Jas-5 (Stanisław Boszke --> Franciszek Struck --> po 1979 Józef Truszczyński) --> po 1981 ZaG-17 --> I. poł. lat 80-tych Gdy-55 (w 1984: 18BRT, 6NRT; 13,02(rej.)×4,42×?m; 1 silnik 2-suw., 3-cyl. Callesen 195CR, 55kW/75KM) (Ryszard Drebkowski --> przed 1985 Andrzej Górecki) --> 1987 baza nurkowa N-AB-2 (Zakład Usług Podwodnych, Bogusław Antoszek) --> skreślony z Rejestru PRS w 1991 roku.

20) Ust-28 (PRS 41064 --> ok. 1970 PRS 410064) (SOYD; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-134B, nr budowy 280/404, zam. 4.IV.1949, rozp. IX.1949, uk. 1950) (Spółdzielnia „Jesiotr”) --> przed VIII.1954 Wła-94 (SPRM „Gryf” --> VIII.1954? SPRM „10-lecie PRL”) --> po VIII.1954/przed 1957 Łeb-1 (SPRM „10-lecie PRL”) --> 1966 Dar-120 (Jan i Zygmunt Tyszkiewicz) --> 1967 Dar-16 (Stanisław Szeliski, Paweł Ryś) --> 1972 Ust-27 (Marian Malczewski, Jan Szeliski) --> 1974 Świ-4 (w 1984: 17BRT, 6NRT, 8ton; 13,10(rej.)×4,45×?m; 1 silnik 2-suw., 3-cyl. Puck A-75, 55kW/75KM) (Jan i Tadeusz Śliwa --> 1979 Bogdan Treder) --> istniał w 1984, skreślony z Rejestru PRS przed rokiem 1990.

21) Świ-6 (PRS 41165 --> ok. 1970 PRS 410165 --> 1996 PRS 621054) (SNEE; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-134B, nr budowy 293/404, rozp. III.1950, wod.VIII.1950, uk. 1951?) (Spółdzielnia „Mewa”) --> 1950 Dzi-82? (SPRM „Belona”) --> 1952? Dzi-26 (SPRM „Belona”) --> 1961 Wła-79 (SPRM „Gryf”) --> 1966 Dar-28 (Jan Głowienko, Kazimierz Robak) --> 1967 Ust-28 (Jan Głowienko, Kazimierz Robak) --> po 1973 Łeb-72 (Jan Serkowski) --> po 1979 Ust-15 (w 1984: 16BRT --> 2006: 19,85GT, 5NRT; 13,21(rej.)×4,47×? --> 2006: 14,07×4,47×1,36m; 1 silnik 2-suw., 3-cyl. Puck --> 1992: 4-suw, 6-cyl WSK SW680/73, 66kW/90KM) (Roman Lemańczyk --> 1991 Robert Bernatek) --> istniał w 31.XII.2006 roku, dalsze losy?

22) Arka 80 Ust-40 (PRS 41166 --> ok. 1970 PRS 410166) (SNAX; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-134B, nr budowy 294/404, rozp. 30.III.1950, wod. VIII.1950, uk. 1951?, w sł. 8.III.1951, sil. Callesen, nr sil. 3119, 75KM) (PPPK „Arka”) --> 1951 Ust-40 (PPPM „Barka” --> 1.I.1952 PPiUR „Korab”) --> po II.1952 WsG-16 (SPRM „Front Narodowy”) --> Ust-4 --> po VIII.1954/przed 1957 Łeb-4 (SPRM „10-lecie PRL”) --> 1965 Dar-29 (Zdzisław Jędrzejewski) --> 1967 Ust-25 (Zdzisław Jędrzejewski) --> 1969 Dar-30 (Jan i Zdzisław Jędrzejewski, Jan Głowienko) --> po1973 Dzi-40 (w 1984: 17BRT, 5NRT, 8 ton; 12,46(rej.)×4,46×?m; 1 silnik 4-suw., 6-cyl. Wola 303-06-10A, 59kW/80KM) (Zenon Łukaszewicz --> po 1979 Stanisław Woźniak --> po 1981 Marian Wieczorkowski) --> skreślony z rejestru PRS w 1987 roku.
UWAGA: Budowany dla R-PSP „Łosoś”, lecz z powodu jej likwidacji przekazany „Arce”.
Ostatnio zmieniony 2012-11-18, 11:48 przez Chemik, łącznie zmieniany 4 razy.
Awatar użytkownika
Chemik
Posty: 1393
Rejestracja: 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Re: Kutry projektu KU-134 i KU-135

Post autor: Chemik »

Kutry typu KU-135

101) Dzi-83 (PRS 41227 --> ok. 1970 PRS 410227) (SOPY; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-135, nr budowy 348/404, uk. 1951) (SPRM „Belona”) --> 1952? Dzi-4 (SPRM „Belona”) --> 1964 Koł-93 (Antoni Wójcik) --> po 1973 Świ-42 (w 1984: 17BRT, 6NRT; 12,48(rej.)×4,45×?m; 1 silnik 4-suw., 6-cyl. Wola 3D6, 110kW/150KM) (Lechosław Goździk --> po 1979 Stanisław Marcinkowski --> po 1981/przed 1984 Wiesław Łuczak, Zdzisław Augustyniak) --> istniał w 1984 roku, skreślony z rejestru PRS przed rokiem 1990.

102) Dzi-84 (PRS 41228 --> ok. 1970 PRS 410228) (SOPZ; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-135, nr budowy 349/404, uk. 1951) (SPRM „Belona”) --> 1952? Dzi-5 (SPRM „Belona”) --> 1964 Świ-58 (Eryk Heflik) --> skreślony z rejestru PRS przed rokiem 1972.

103) Dzi-85 (PRS 41229 --> ok. 1970 PRS 410229) (SOTA; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-135, nr budowy 350/404, uk. 1951) (SPRM „Belona”) --> 1952? Koł-5 (SPRM „Belona” --> 1958 SPRM „Bałtyk”) --> 1964 Świ-60 (Stanisław Woźniak) --> skreślony z rejestru PRS przed rokiem 1972.

104) Łeb-6 (PRS 41230 --> ok. 1970 PRS 410230) (SOGW; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-135, nr budowy 351/404, wod. VIII.1951, uk. 1951) (SPRM „10-lecie PRL” --> po XII.1957 Jan Kondzielewski) --> 24.IV.1957 we mgle wszedł na mieliznę ok. 1km na zach. od wejścia do portu w Łebie, 27.IV.1957 ściągnięty -->1967 Świ-75 (Jan Kondzielewski --> po 1967 Aleksander Masłowski --> po 1973 Michał Kasprzyk) --> 1978 Wła-10 (Zygmunt Szwaba) --> † IV.1980 rejon Władysławowa, przeciek kadłuba.

105) Spi-1 (PRS 41231 --> ok. 1970 PRS 410231) (SOXG; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-135, nr budowy 352/404, uk. 1951) (RSP „Śpiewowo”) --> przed VIII.1954 Wła-81 (SPRM „Gryf”? --> VIII.1954? SPRM „10-lecie PRL”)? --> po VIII.1954/przed 1957 Łeb-12 (SPRM „10-lecie PRL”) --> 1965 Koł-88 (Stanisław Poradziński --> 1967 Bogdan Szafirski) --> po 1976? Dar-111 (w 1984: 16BRT, 6NRT; 13,05(rej.)×4,44×?m; 1 silnik 4-suw., 6-cyl. U/E680/193/1, 73kW/100KM) (Brunon Petrzyk) --> skreślony z rejestru PRS w roku 1995.

106) Dzi-86 (PRS 41232 --> ok. 1970 PRS 410232) (SOUO; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-135, nr budowy 353/404, uk. 1951) (SPRM „Belona”) --> 1952? Dzi-10 (SPRM „Belona”) --> 1961 Wła-77 (SPRM „Gryf”) --> 1978 Dzi-27 (Julian Maicher i Józef Świstak --> po 1979 Franciszek Moszan) --> po 1981 Świ-32 (w 1984: 17BRT, 6NRT; 13,54(rej.)×4,48×?m; 1 silnik 2-suw., 3-cyl. Puck B-90, 66kW/90KM; 7w) (Jan i Karol Zięba) --> skreślony z rejestru PRS w roku 1988.

107) Łeb-9 (PRS 41233 --> ok. 1970 PRS 410233) (SOKW; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-135, nr budowy 354/404, uk. 1951) (SPRM „10-lecie PRL”) --> 1965 Hel-32 (Fryderyk Walkows --> po 1965 Stanisław Konkel --> po 1966 Hubert Muża) --> po 1979 WsG-24 (w 1984: 17BRT, 5NRT; 13,06(rej.)×4,47×?m; 1 silnik 2-suw., 3-cyl. Puck B-75, 55kW/75KM; 7w) (Bernard Ruth --> przed 1985 Hubert Muża) --> istniał w 1984 roku, skreślony z rejestru PRS przed rokiem 1990.

108) Spi-2 (PRS 41234 --> ok. 1970 PRS 410234) (SOHN; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-135, nr budowy 355/404, uk. 1951) (RSP „Śpiewowo”) --> przed 1957 Wła-82 (SPRM „Gryf”) --> skreślony z rejestru PRS w 1963 roku.

109) ???? (PRS 41300[/b] --> ok. 1970 PRS 410300) (Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-135?, nr budowy 356/404, uk. 1951) --> przed 1970 ZaG-6 (B. Mudziński, E. Potała, J. Rosiewicz, K. Ossowski) --> 1970 Jas-7 (Jan Kohnke) --> 1979 Wła-22 (Jan Glembin) --> 1979 Wła-23 (w 1984: 17BRT, 8NRT; 13,54(rej.)×4,49×?m; 1 silnik 2-suw., 3-cyl. Puck B-75, 55kW/75KM) (Jan Glembin) --> skreślony z rejestru PRS w 1987 roku.

110) Dzi-87 (PRS 41238 --> ok. 1970 PRS 410238) (SOTC; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-135, nr budowy 357/404, uk. 1951) (SPRM „Belona”) --> 1952? Dzi-6 (SPRM „Belona”) --> po 1956/przed XII.1957 Koł-15 (SPRM „Belona” --> 1958 SPRM „Bałtyk”) --> 1963 Jas-26 (Antoni Konkel) --> po 1973 Dzi-70 (Zdzisław Warylak) --> przed 1985 Świ-27 (w 1984: 17BRT, 6NRT, 6ton; 12,47(rej.)×4,45×?m; 1 silnik 4-suw., 6-cyl. U-106-100AD, 74kW/100KM) (Grzegorz Surowiec) --> istniał w 1984 roku, skreślony z rejestru PRS przed rokiem 1990.

111) Ust-18 (PRS 41252 --> ok. 1970 PRS 410252 --> 1996 PRS 621074) (SOPL; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-135, nr budowy 361/404, uk. 1951) (Spółdzielnia „Jesiotr”) --> po II.1952/przed IV.1953? Ust-33 (Spółdzielnia „Jesiotr”)? --> Wła-99 (SPRM „Gryf”)? --> Wła-91 (SPRM „Gryf”)? --> przed VIII. 1954? Wła-93 (SPRM „Gryf” --> VIII.1954? SPRM „10-lecie PRL”) --> po VIII.1954/przed 1957 Łeb-3 (SPRM „10-lecie PRL”) --> 1966 Ust-30 (w 1984: 17BRT --> 2007: 21.83GT, 5NRT; 12,59×4,46×?m --> 2007: 13,11×4,46×1,97m; 1 silnik 4-suw., 6-cyl. Wola DM-150 --> 1996?: UE680/193/1, 63kW/85KM --> 1996?: 72kW/100KM) (Zenon Kozak --> po 1966 Mieczysław Mączyński --> po 1981/przed 1985 Jan Antkowiak --> 1987 Janusz Depta --> 1988 Jan Antkowiak, Janusz i Piotr Depta --> 1993 Janusz i Piotr Depta --> 1999 Janusz Depta) --> istniał w 31.XII.2006 roku, dalsze losy?

112) Spi-4 (PRS 41253 --> ok. 1970 PRS 410253) (SOWF; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-135, nr budowy 362/404, uk. 1951) (RSP „Śpiewowo”) --> przed 1957 Wła-84 (SPRM „Gryf”) --> 1967 Jas-78 (Bernard Pieper) --> po 1973 Jas-2 (w 1984: 17BRT, 6NRT; 13,54×4,45×?m; 1 silnik 4-suw., 6-cyl. Wola DM-150, 110kW/150KM) (Edward Konhke --> po 1979 Edmund Konhke) --> istniał w 1984 roku, skreślony z rejestru PRS przed rokiem 1990?

113) Spi-3 (PRS 41254) (SOOP; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-135, nr budowy 363/404, wod. V.1951, uk. 1951) (RSP „Śpiewowo”) --> przed 1957 Wła-83 (SPRM „Gryf”) --> w 1984 roku skreślony z rejestru PRS.

114) Gdy-163 (PRS 41255 --> ok. 1970 PRS 410255) (SOND; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-135, nr budowy 364/404, wod. VII.1951, uk. 1951) (R-PSP „Łosoś”) --> przed 1957 Wła-86 (SPRM „Gryf”) --> 1967 Alka (PPiUR „Szkuner”) --> 1971 WOPR-1 (PPiUR „Kuter”) --> po 1974 Dar-4 (w 1984: 17BRT, 6NRT, 8ton; 13,10(rej.)×4,45×?m; 1 silnik 2-suw., 3-cyl. Puck A-75, 55kW/75KM) (Józef Wojtyła --> przed 1985 Ryszard Traczyk) --> istniał w 1984 roku, skreślony z rejestru PRS przed rokiem 1990?

115) Gdy-164 (PRS 41256 --> ok. 1970 PRS 410256) (SONL; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-135, nr budowy 365/404, uk. 1951) (R-PSP „Łosoś”) --> przed 1957 Wła-87 (SPRM „Gryf”) --> 1973 ZaG-6 (w 1984: 17BRT, 6NRT, 8ton; 13,54×4,46×?m; 1 silnik 2-suw., 3-cyl. Callesen 195CR, 55kW/75KM) (Eugeniusz Patoła --> po 1973 Czesław Wiński --> po 1979 Konrad Osowski --> po 1981 Wojciech Ligęziński --> 1987 Stanisław Wojnowski) --> w 1991 roku skreślony z rejestru PRS.

116) Dzi-88 (PRS 41257) (SOTD; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-135, nr budowy 366/404, uk. 1951) (SPRM „Belona”) --> 1952? Dzi-7 (SPRM „Belona”) --> † 17/18.VII.1958.

117) Dzi-89 (PRS 41258 --> ok. 1970 PRS 410258) (SOTE; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-135, nr budowy 367/404, wod. IX.1951, uk. 1951) (SPRM „Belona”) --> 1952? Świ-3 (SPRM „Belona”) --> 1958 Dzi-16 (SPRM „Belona”) --> 1962 WsG-18 (SPRM „Front Narodowy”) --> 1967 ZaG-23 (w 1984: 17BRT; 13,56(rej.)×4,46×?m; 1 silnik 2-suw., 3-cyl. Puck A-3, 55kW/75KM) (Adam Witkowski, Czesław Ligęziński, Tadeusz Kadej) --> w 1991 roku skreślony z rejestru PRS.

118) Dzi-90 (PRS 41259 --> ok. 1970 PRS 410259) (SOTF; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-135, nr budowy 368/404, wod. IX.1951, uk. 1951) (SPRM „Belona”) --> po 1951/przed 1957 Świ-2 (SPRM „Belona”) --> 1958 Dzi-12 (SPRM „Belona”) --> 1961 Wła-100 (SPRM „Gryf”) --> 1966 Łeb-9 (Stanisław Krzywonoga, Jan Karcz) --> po 1973 WsG-11 (Roman Wenta) --> po 1981 ZaG-15 (w 1984: 17BRT, 6NRT; 12,49(rej.)×4,45×?m; 1 silnik 2-suw., 3-cyl. Puck B-90, 66kW/90KM) (Henryk i Andrzej Wiśniewski --> 1987 E. Janin, R. Garbacz) --> w latach 1992-1993 poza eksploatacją --> w 1994 roku skreślony z rejestru PRS.

119) Ust-17 (PRS 41260) (SOPK; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-135, nr budowy 369/404, wod. XI.1951, uk. 1951) (Spółdzielnia „Jesiotr”) --> po II.1952 Ust-32 (Spółdzielnia „Jesiotr”)? --> po VIII.1954? WsG-13 (SPRM „Front Narodowy”)? --> przed 1957 Wła-98 (SPRM „Gryf”) --> w 1961 roku skreślony z rejestru PRS.

120) Ust-16 (PRS 41261) (SOPJ; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-135, nr budowy 370/404, uk. 1951) (Spółdzielnia „Jesiotr”) --> po II.1952? Ust-31 (Spółdzielnia „Jesiotr”)? --> lata 50-te Wła-97 (SPRM „Gryf”) --> przed 1957 Łeb-8 (SPRM „10-lecie PRL”) --> †1.II.1963 w rejonie Stilo w wyniku uszkodzenia kadłuba przez krę.

121) Dzi-10 (PRS 41052 --> ok. 1970 PRS 410052) (SOUD; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-135, nr budowy 445/404, uk. 1952) (SPRM „Belona”) --> przed 1957 Koł-14 (SPRM „Belona” --> 1958 SPRM „Bałtyk”) --> w latach 1962-1966 poza eksploatacją, skreślony z rejestru PRS --> 1967 Jas-49 (Jakub Lisakowski --> Paweł i Stefan Lenc) --> po 1979 Łeb-56 (Ludwik Greczko, Zdzisław Walczak) --> po 1981 WsG-5 (w 1984: 17BRT, 5NRT, 6ton; 13,06(rej.)×4,47×?m; 1 silnik 2-suw., 3-cyl. Modag, 55kW/75KM) (Bronisław Nowak) --> w 1992 roku skreślony z rejestru PRS.

122) Dzi-3 (PRS 41053 --> ok. 1970 PRS 410053) (SOPP; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-135, nr budowy 446/404, uk. 1952) (SPRM „Belona”) --> po 1956/przed XII.1957 Koł-7 (SPRM „Belona --> 1958 SPRM „Bałtyk”) --> 1964 Koł-96 (Tadeusz Morszczyna --> po 1965 Tadeusz Ziółkowski) --> po 1973 Świ-43 (Paweł Werochowski) --> 1978 Dzi-1 (Franciszek Moszan, Roman Włodarczyk) --> po 1979 ZaG-7 (w 1984: 17BRT, 5NRT, 6ton; 12,49(rej.)×4,44×?m; 1 silnik 2-suw., 3-cyl. Puck A-3, 55kW/75KM) (Henryk Kubiak) --> istniał w 1984 roku, skreślony z rejestru PRS przed rokiem 1990.

123) Wła-80 (PRS 41054) (SOOT; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-135, nr budowy 447/404, wod. II.1952, uk. 1952) (SPRM „Gryf”)? --> przed 1957 Świ-1 (SPRM „Belona”) --> 1958 Dzi-24 (SPRM „Belona”) --> 1961 Wła-78 (SPRM „Gryf”) --> w 1966 roku skreślony z rejestru PRS.

124) WsG-22 (PRS 41372 --> ok. 1970 PRS 410372) (SOXO; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-135, nr budowy 612/N5, uk. 1953) (SPRM „Front Narodowy”) --> w 1971 roku skreślony z rejestru PRS.

125) WsG-23 (PRS 41373 --> ok. 1970 PRS 410373) (SOXP; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-135, nr budowy 613/N5, wod. V.1953, uk. 1953) (SPRM „Front Narodowy”) --> 1967 Jas-4 (Zygmunt Lisakowski --> po 1967 Roman Lisakowski) --> po 1979 Łeb-54 (Zbigniew Berger) --> skreślony z rejestru PRS w latach 1982-1984.

126) WsG-24 (PRS 41376 --> ok. 1970 PRS 410376) (SOZS; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-135, nr budowy 614/N5, uk. 1953) (SPRM „Front Narodowy” --> po 1959 Mieczysław Grabowski) --> 30.I.1955 wszedł na mieliznę w rej. ujścia Wisły Śmiałej, ściągnięty --> w końcu lat 1966 i 1970 poza eksploatacją, prawdopodobnie z zawieszoną klasą PRS --> 1970 ZaG-21 (Henryk Zulnowski) --> po 1981 Wła-2 (Jan Glembin) --> w 1984 roku skreślony z rejestru PRS.

127) WsG-5 (PRS 41377 --> ok. 1970 PRS 410377) (SNAE; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-135, nr budowy 615/N5, uk. 1954) (SPRM „Front Narodowy”) --> w latach 1962-1965 poza eksploatacją, skreślony z rejestru PRS --> 1965 Jas-21 (Stanisław Konhke --> po 1966 Teofil Detlaff) --> po 1973 Wła-39 (Zbigniew Tomczak) --> 1979 Dzi-22 (w 1984: 16BRT, 3NRT, 8ton; 12,46(rej.)×4,46×?m; 1 silnik 2-suw., 4-cyl. Wola 303-06-10A, 59kW/80KM) (Zbigniew Tomczak --> po 1981/przed 1985 Jan Wróbel --> po 1984/przed 1989 Krzysztof Marcinkowski) --> w 1991 roku skreślony z rejestru PRS.

128) WsG-3 (PRS 41378 --> ok. 1970 PRS 410378) (SOZW; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-135, nr budowy 616/N5, wod. XI.1953, uk. 1953) (SPRM „Front Narodowy”) --> 1966 ZaG-9 --> po 1966 WsG-3 (Józef Truszke) --> w 1971 roku skreślony z rejestru PRS.

129) WsG-12 (PRS 41379 --> ok. 1970 PRS 410379) (SNAF; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-135, nr budowy 617/N5, uk. 1953) (SPRM „Front Narodowy”) --> w latach 1965-1971 poza eksploatacją, skreślony z rejestru PRS --> 1971 Wła-34 (Antoni Konkel) --> 1978 Łeb-78 (Józef Grala, Zdzisław Walczak) --> po 1979/przed 1985 Świ-6 (w 1984: 16BRT, 8NRT; 12,31(rej.)×?×?m; 1 silnik 4-suw., 6-cyl. Wola DMLa-150, 110kW/150KM) (Stanisław Marcinkowski) --> 1987 Świ-20 (w 1989: 16BRT, 6NRT, 8ton; 12,31(rej.)×4,44×?m; 1 silnik 4-suw., 6-cyl. Wola DMLa-150, 110kW/150KM) (Stefan Wleklak) --> w 1991 roku skreślony z rejestru PRS.

130) WsG-25 (PRS 41380 --> ok. 1970 PRS 410380) (SNAJ; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-135, nr budowy 618/N5, wod. VIII.1953, uk. 1953) (SPRM „Front Narodowy” --> Szymon Lewandowski) --> zakupiony w 1979 roku, przebudowany na jacht żaglowy do 1990 roku --> 1990 kecz s/y Antica PZ-2018 --> 2009? POL 2018 (PRS 631483) (SPG 2764; w XII.2002: 23,6GT; 13,83(całk.)/13,18(rej.)×4,40×2,00m; powierzchnia żagli 111,5 m kw., 1 silnik Puck SW 400 M2/1, 70kW, załoga 9 ludzi) (Jerzy Wąsowicz) --> istnieje
UWAGA: jako jacht wykazywany dopiero w Rejestrze Jachtów Morskich PRS 2002/2003.

131) WsG-26 (PRS 41381 --> ok. 1970 PRS 410381) (SNAK; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-135, nr budowy 619/N5, wod. VIII.1953, uk. 1953) (SPRM „Front Narodowy”) --> w 1965 roku skreślony z rejestru PRS.
Ostatnio zmieniony 2012-11-18, 18:37 przez Chemik, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Chemik
Posty: 1393
Rejestracja: 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Re: Kutry projektu KU-134 i KU-135

Post autor: Chemik »

Udało mi się ukończyć drugą z list dla typów KU-134/135 :)
W obu listach jest trochę niejasności, mam nadzieję, że koledzy pomogą je rozwikłać. Poniżej przedstawię je, aby nie trzeba było mitrężyć czasu na ich wyszukiwanie.

a) W tym samym czasie dubluje nam się jeden z radiowych sygnałów wywoławczych (literówka?)
Chemik pisze:1) Arka 73 Ust-33 --> 1951 Hel-45 (PRS 41426) (SOGW; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-134, nr budowy 261/404, zam. 19.VII.1948, rozp. VIII.1948, uk. 15.IV.1949, w sł. 5.IX.1949; sil. Bolinder) (PPPK „Arka”) --> przed IV.1953? Gdy-14 (sil. 2-cyl. June Munktell, 65KM) (Leon Najder) --> †1964 w kolizji ze statkiem „Zofia”

104) Łeb-6 (PRS 41230 --> ok. 1970 PRS 410230) (SOGW; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-135, nr budowy 351/404, wod. VIII.1951, uk. 1951) (SPRM „10-lecie PRL” --> po XII.1957 Jan Kondzielewski) --> 24.IV.1957 we mgle wszedł na mieliznę ok. 1km na zach. od wejścia do portu w Łebie, 27.IV.1957 ściągnięty -->1967 Świ-75 (Jan Kondzielewski --> po 1967 Aleksander Masłowski --> po 1973 Michał Kasprzyk) --> 1978 Wła-10 (Zygmunt Szwaba) --> † IV.1980 rejon Władysławowa, przeciek kadłuba.
b) Kiedy Arka przekazała swoje kutry rybakom indywidualnym oraz do Gryfa i Jedności Rybackiej? Wygląda na to że bardzo szybko, w ksiażce W. Bladego znalazłem informację iż 23.VI.1953 na pokładzie Wła-75 miała miejsce wypadek, a kuter nie był już własnością Arki. W związku z tym przyjąłem iż Arka pozbyła sie ich przed VI.1953 roku.
Chemik pisze:1) Arka 73 Ust-33 --> 1951 Hel-45 (PRS 41426) (SOGW; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-134, nr budowy 261/404, zam. 19.VII.1948, rozp. VIII.1948, uk. 15.IV.1949, w sł. 5.IX.1949; sil. Bolinder) (PPPK „Arka”) --> przed VI.1953? Gdy-14 (sil. 2-cyl. June Munktell, 65KM) (Leon Najder) --> †1964 w kolizji ze statkiem „Zofia”

3) Arka 71 Ust-31 --> 1951 Hel-40 (PRS 41047 --> ok. 1970 PRS 410047) (SOGU; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-134, nr budowy 263/404, zam. 19.VII.1948, rozp. VIII.1948, uk. 15.IV.1949, w sł. 15.IV.1949; sil. Dangren) (PPPK „Arka”) --> przed VI.1953? Jas-52 (Maksymilian Rachau) --> po 1973 Gdy-25 (Antoni Rotta) --> 1979 Swb-22 (Wojciech Bober) --> po 1979/przed 1982 Świ-13 (w 1984: 19BRT, 6NRT, 4tony; 12,48(rej.)×4,40×?m; 1 silnik 4-suw, 6-cyl. Wola 3D6, 110kW/150KM) (Konrad Bielaszewski) --> istniał w 1984 roku, skreślony z rejestru PRS, przed rokiem 1990.

4) Arka 74 Ust-34 --> 1951 Hel-63 (PRS 41236) (Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-134A, nr budowy 264/404, zam. 19.VII.1948, rozp. IX.1948 wod. 8.X.1949, uk. X.1948, w sł. 25.X.1949) (PPPK „Arka”) --> przed VI.1953? Gdy-177 (SPRM „Jedność Rybacka” --> po XII.1957? właściciel: Morska Centrala Zaopatrzenia; operator: Stanisław Jabłczyński) --> †30.X.1964 w rej. Krynicy Morskiej, pożar w maszynowni, podczas postoju na kotwicy.

5) Arka 75 Ust-35 --> 1951 Hel-65 (PRS 41278 --> ok. 1970 PRS 410278) (SOGY; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-134A, nr budowy 265/404, zam. 19.VII.1948, rozp. IX.1948, wod. 8.X.1948, uk. kon.X.1949, w sł. 1.XI.1949) (PPPK „Arka”) --> przed VI.1953 Wła-75 (w 1984: 19BRT, 6NRT, 4tony; 12,96(rej.)×4,49×?m; 1 silnik 2-suw, 3-cyl. Puck B-75, 55kW/75KM) (właściciel: Morska Centrala Zaopatrzenia; operator: Józef Labudda --> po 1966 Józef Labudda --> 1990 Zbigniew Labuda) --> w 1991 rok, skreślony z rejestru PRS.

6) Arka 76 Gdy-82(?) --> 1950? Ust-36 --> 1951 Hel-58 (PRS 41279 --> ok. 1970 PRS 410279 --> 1996 PRS 621079) (Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-134A, nr budowy 266/404, zam. 19.VII.1948, rozp. IX.1948, wod. 8.X.1948, uk. X.1949, w sł. 25.X.1949) (PPPK „Arka”) --> przed VI.1953? Wła-21 (w 1984: 19BRT, 6NRT; 12,96(rej.)×4,49×?m; 1 silnik 2-suw, 3-cyl. Puck B-75, 55kW/75KM) (właściciel: Morska Centrala Zaopatrzenia; operator: Paweł Szmyt --> po 1966 Paweł Szmyt --> 1987 Wojciech Styn) --> po 1994/przed IV.2000 Jas-75 (w 2007: 20,13GT; 13,15×4,49×1,62m; 1 silnik Andrychów(?) SW-680, 121kW, nr silnika 030271; zał. 3 os, 11 pas.) (Wojciech Herrmann) --> istniał w 31.XII.2006 roku, dalsze losy?
UWAGA: Początkowo miał w tym samym czasie przydzielony drugi numer PRS-u (PRS 41300)

7) Arka 77 Ust-37 --> 1951 Hel-67 (PRS 41280 --> ok. 1970 PRS 410280) (SOVB; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-134A, nr budowy 267/404, zam. 19.VII.1948, rozp. X.1948, uk. 30.XII.1949, w sł. 5.I.1950; sil. Dalgren 50/60KM, nr sil. 2191; 5,1w) (PPPK „Arka”) --> przed VI.1953? Jas-74 (Andrzej Konhke --> po 1959 Bolesław Konhke) --> 1981? Łeb-58 (w 1984: 19BRT, 6NRT, 4tony; 12,96(rej.)×4,49×?m; 1 silnik 2-suw., 3-cyl. Puck B-75, 55kW/75KM) (Wojciech Dmochowski --> po 1982/przed 1985 Jan Karcz) --> istniał w 1988 roku, skreślony z Rejestru PRS w 1989 roku.

8 ) Arka 78 Ust-38 --> 1951 Hel-69 (PRS 41187 --> ok. 1970 PRS 410187) (SOVC; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-134A, nr budowy 268/404, zam. 19.VII.1948, rozp. X.1948, w sł. 5.I.1950) (PPPK „Arka”) --> przed VI.1953? Gdy-61 (Augustyn Semmerling) --> 1962 Wła-43 (w 1984: 19BRT, 6NRT, 3tony; 12,95(rej.)×4,49×?m; 1 silnik 2-suw., 2-cyl. June Munktell 322DV, 47kW/64KM, 7w) (Jan i Franciszek Myślisz --> po 1981 Jerzy Maciejewski --> po 1987 Jacek Styn) --> 1992 Jas-96 (w 1992: 19BRT, 6NRT, 3tony; 12,95(rej.)×4,49×?m; 1 silnik 4-suw. Skoda 45160, 63kW/86KM) (Walter Długi) --> po 1994/przed 1998 Wła-24 (w 1997: 19BRT, 3tony; 12,96(rej.)×4,49×?m; 1 silnik Wola, 110kW/150KM) (Magdalena Krzysztofik) --> istniał w 2001 roku, skreślony z Rejestru PRS przed rokiem 2005.

14) Hel-32 (PRS 41058 --> ok. 1970 PRS 410058 --> I.kw 2001 PRS 621145) (SOMO; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-134B, nr budowy 274/404, zam. 4.IV.1949, rozp. VII.1949, uk. 1950) (R-PSP „Łosoś”) --> przed II. poł.1950 Arka … Hel-32 (PPPK „Arka”) --> przed VI.1953? Wła-85 (SPRM „Gryf”) --> po XII.1957 Jas-69 (Ryszard Necel --> po 1966 Pawel Detlaff) --> po 1971 Wła-62 (w 1999: SPG2355; w 1984: 17BRT, 6NRT; 13,12(rej.)×4,50×?m; 1 silnik 2-suw., 3-cyl. Callesen 195CR --> w III.2001: Puck A-75, nr sil. 7/79; 55kW/75KM; 8w) (Stanisław Radtke --> 1974 Jan Heft --> po 1997/przed 2000 Józef Styn) --> istniał w 2002 roku, skreślony z Rejestru PRS przed rokiem 2007.
UWAGA: Możliwe, że w „Arce” otrzymał też znak rybacki Gdy-149

15) Hel-42 (PRS 41059 --> ok. 1970 PRS 410059) (SOMP; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-134B, nr budowy 275/404, zam. 4.IV.1949, rozp. VIII.1949, uk. 1950) (R-PSP „Łosoś”) --> przed II. poł.1950? Arka … Hel-42 --> Gdy-165 (PPPK „Arka”) --> przed VI.1953? Wła-88 (SPRM „Gryf”) --> 1967 Łeb-1 (Leon Formela) --> † 23.XI.1972 rozbity przez fale na mieliźnie u wejścia do portu w Łebie.
UWAGA: Służba w „Arce” domniemana.
c) Służba w Korabiu... Wydaje mi się iż przeszły do Frontu Narodowego, jeszcze przed "reformą" oznaczeń w Korabiu.
Chemik pisze:2) Arka 72 Ust-32 (PRS 41045 --> ok. 1970 PRS 410045) (Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-134, nr budowy 262/404, zam. 19.VII.1948, rozp. VIII.1948, wod. 23.III.1949, uk. 28.III.1949, w sł. 5.I.1950; sil. Callesen) (PPPK „Arka”) --> 1951 Ust-32 (PPiUR „Barka” --> 1.I.1952 PPiUR „Korab”) --> po II.1952/przed VIII.1954 WsG-13 (SPRM „Front Narodowy”) --> po VIII.1954/przed 1957 Łeb-5 (SPRM „10-lecie PRL”) --> 1966 Koł-89 (Stanisław Wojtiuk) --> po 1973 Dar-16 (Benedykt Gliszczyński) --> po 1981 Koł-119 (w 1984: 19BRT, 6NRT; 13,44×4,49×?m; 1 silnik 2-suw, 3-cyl. Callesen 195CR, 55kW/75KM; 7w) (Tadeusz Zimoch --> 1991 Jozef Zimoch) --> istniał w 1994 roku, skreślony z rejestru PRS przed rokiem 1998.

13) Arka 79 Ust-39 (PRS 41057 --> ok. 1970 PRS 410057) (Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-134B, nr budowy 273/404, zam. 4.IV.1949, rozp. VI.1949, uk. III.1950, w sł. 23.III.1950) (PPPK „Arka”) --> 1951 Ust-39 (PPPM „Barka” --> 1.I.1952 PPiUR „Korab”) --> po II.1952/przed 1957 WsG-14 (SPRM „Front Narodowy”) --> 1970 Jas-8 (Wacław Hermann) --> 1979 Swb-2 (w 1984: 18BRT, 6NRT; 13,54×4,46×?m; 1 silnik 2-suw., 3-cyl. Puck A-3, 55kW/75KM; 8w) (Eugeniusz Grajewski) --> istniał w 1984 roku, skreślony z Rejestru PRS przed rokiem 1990.

22) Arka 80 Ust-40 (PRS 41166 --> ok. 1970 PRS 410166) (SNAX; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-134B, nr budowy 294/404, rozp. 30.III.1950, wod. VIII.1950, uk. 1951?, w sł. 8.III.1951, sil. Callesen, nr sil. 3119, 75KM) (PPPK „Arka”) --> 1951 Ust-40 (PPPM „Barka” --> 1.I.1952 PPiUR „Korab”) --> po II.1952 WsG-16 (SPRM „Front Narodowy”) --> Ust-4 --> po VIII.1954/przed 1957 Łeb-4 (SPRM „10-lecie PRL”) --> 1965 Dar-29 (Zdzisław Jędrzejewski) --> 1967 Ust-25 (Zdzisław Jędrzejewski) --> 1969 Dar-30 (Jan i Zdzisław Jędrzejewski, Jan Głowienko) --> po1973 Dzi-40 (w 1984: 17BRT, 5NRT, 8 ton; 12,46(rej.)×4,46×?m; 1 silnik 4-suw., 6-cyl. Wola 303-06-10A, 59kW/80KM) (Zenon Łukaszewicz --> po 1979 Stanisław Woźniak --> po 1981 Marian Wieczorkowski) --> skreślony z rejestru PRS w 1987 roku.
UWAGA: Budowany dla R-PSP „Łosoś”, lecz z powodu jej likwidacji przekazany „Arce”.
Pozostaje strawa dwóch "tajemniczych" oznaczeń Ust-2 (patrz cytat poniżej) i Ust-4 (patrz cytat powyżej, pozycja 22). Po zmianie oznaczeń w Korabiu, która dokonała się po lutym 1952 roku oznaczenia te nosiły (odpowiednio): ex Ust-46 (późniejszy Ust-52) typu B-368 oraz ex Ust-48 (późniejszy Ust-54) typu KG-177. Wydaje mi się iż owe dwa kutry typu KU-134 trafiły "na chwilę" do Korabia, może przemianowano je jako pierwsze?
Chemik pisze:19) Ust-19 (PRS 41073 --> ok. 1970 PRS 410073) (SOYC; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-134B, nr budowy 279/404, zam. 4.IV.1949, rozp. IX.1949, uk. 1950) (Spółdzielnia „Jesiotr”) --> 1951? Hel-2 --> po 1951 Ust-2 --> przed 1957 Wła-89 (SPRM „Gryf”) --> 1967 Jas-5 (Stanisław Boszke --> Franciszek Struck --> po 1979 Józef Truszczyński) --> po 1981 ZaG-17 --> I. poł. lat 80-tych Gdy-55 (w 1984: 18BRT, 6NRT; 13,02(rej.)×4,42×?m; 1 silnik 2-suw., 3-cyl. Callesen 195CR, 55kW/75KM) (Ryszard Drebkowski --> przed 1985 Andrzej Górecki) --> 1987 baza nurkowa N-AB-2 (Zakład Usług Podwodnych, Bogusław Antoszek) --> skreślony z Rejestru PRS w 1991 roku.
d) Zalążek Spółdzielni 10-lecie PRL... Może tylko spółdzielnia przejęła kutry z władysławowskiego Gryfa (używając je jakiś czas z oznakami Gryfa), nie operując z Władysławowa? Ponadto interesujące jest kiedy ta spółdzielnia powstała, ponieważ niektóre z kutrów używała jako pierwszy właściciel (!), Skoro zalążek miałby powstać we Władysławowie to raczej kutry stamtąd byłyby pierwsze w eksploatacji tej spółdzielni, a wychodzi na to że odbierała kutry ze stoczni już 1950 roku.
Chemik pisze:20) Ust-28 (PRS 41064 --> ok. 1970 PRS 410064) (SOYD; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-134B, nr budowy 280/404, zam. 4.IV.1949, rozp. IX.1949, uk. 1950) (Spółdzielnia „Jesiotr”) --> przed VIII.1954 Wła-94 (SPRM „Gryf” --> VIII.1954? SPRM „10-lecie PRL”) --> po VIII.1954/przed 1957 Łeb-1 (SPRM „10-lecie PRL”) --> 1966 Dar-120 (Jan i Zygmunt Tyszkiewicz) --> 1967 Dar-16 (Stanisław Szeliski, Paweł Ryś) --> 1972 Ust-27 (Marian Malczewski, Jan Szeliski) --> 1974 Świ-4 (w 1984: 17BRT, 6NRT, 8ton; 13,10(rej.)×4,45×?m; 1 silnik 2-suw., 3-cyl. Puck A-75, 55kW/75KM) (Jan i Tadeusz Śliwa --> 1979 Bogdan Treder) --> istniał w 1984, skreślony z Rejestru PRS przed rokiem 1990.

18) WsG-40 (PRS 41088 --> ok. 1970 PRS 410088 --> I.kw 2001 PRS 621144) (SOUX; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-134B, nr budowy 278/404, zam. 4.IV.1949, rozp. IX.1949, uk. V.1950) (???) --> przed VIII.1954 Wła-100 (SPRM „Gryf” --> VIII.1954? SPRM „10-lecie PRL”) --> 21.VIII.1954 wszedł na mieliznę po zach. stronie wejścia do portu w Łebie, ściągnięty --> po VIII.1954/przed 1957 Łeb-2 (SPRM „10-lecie PRL”) --> 1966 Koł-99 (Eugeniusz Ogrodowczyk) --> po 1973 Dar-9 (w 1984: 18BRT, 6NRT; 12,80×4,50×?m; 1 silnik 4-suw., 6-cyl. WSK U/E680/193/1, 73kW/99KM) (Wacław Sikora --> po 1984/przed 1987 Zbigniew Kurpacz) --> 1987 Wła-3 (Jan Felkner --> po 1987/przed 1990 Jacek Rambiert) --> istniał w 2002 roku, skreślony z Rejestru PRS przed rokiem 2007.

111) Ust-18 (PRS 41252 --> ok. 1970 PRS 410252 --> 1996 PRS 621074) (SOPL; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-135, nr budowy 361/404, uk. 1951) (Spółdzielnia „Jesiotr”) --> po II.1952/przed VI.1953? Ust-33 (Spółdzielnia „Jesiotr”)? --> Wła-99 (SPRM „Gryf”)? --> Wła-91 (SPRM „Gryf”)? --> przed VIII. 1954? Wła-93 (SPRM „Gryf” --> VIII.1954? SPRM „10-lecie PRL”) --> po VIII.1954/przed 1957 Łeb-3 (SPRM „10-lecie PRL”) --> 1966 Ust-30 (w 1984: 17BRT --> 2007: 21.83GT, 5NRT; 12,59×4,46×?m --> 2007: 13,11×4,46×1,97m; 1 silnik 4-suw., 6-cyl. Wola DM-150 --> 1996?: UE680/193/1, 63kW/85KM --> 1996?: 72kW/100KM) (Zenon Kozak --> po 1966 Mieczysław Mączyński --> po 1981/przed 1985 Jan Antkowiak -->

22) Arka 80 Ust-40 (PRS 41166 --> ok. 1970 PRS 410166) (SNAX; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-134B, nr budowy 294/404, rozp. 30.III.1950, wod. VIII.1950, uk. 1951?, w sł. 8.III.1951, sil. Callesen, nr sil. 3119, 75KM) (PPPK „Arka”) --> 1951 Ust-40 (PPPM „Barka” --> 1.I.1952 PPiUR „Korab”) --> po II.1952 WsG-16 (SPRM „Front Narodowy”) --> Ust-4 --> po VIII.1954/przed 1957 Łeb-4 (SPRM „10-lecie PRL”) --> 1965 Dar-29 (Zdzisław Jędrzejewski) --> 1967 Ust-25 (Zdzisław Jędrzejewski) --> 1969 Dar-30 (Jan i Zdzisław Jędrzejewski, Jan Głowienko) --> po1973 Dzi-40 (w 1984: 17BRT, 5NRT, 8 ton; 12,46(rej.)×4,46×?m; 1 silnik 4-suw., 6-cyl. Wola 303-06-10A, 59kW/80KM) (Zenon Łukaszewicz --> po 1979 Stanisław Woźniak --> po 1981 Marian Wieczorkowski) --> skreślony z rejestru PRS w 1987 roku.
UWAGA: Budowany dla R-PSP „Łosoś”, lecz z powodu jej likwidacji przekazany „Arce”.

2) Arka 72 Ust-32 (PRS 41045 --> ok. 1970 PRS 410045) (Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-134, nr budowy 262/404, zam. 19.VII.1948, rozp. VIII.1948, wod. 23.III.1949, uk. 28.III.1949, w sł. 5.I.1950; sil. Callesen) (PPPK „Arka”) --> 1951 Ust-32 (PPiUR „Barka” --> 1.I.1952 PPiUR „Korab”) --> po II.1952/przed VIII.1954 WsG-13 (SPRM „Front Narodowy”) --> po VIII.1954/przed 1957 Łeb-5 (SPRM „10-lecie PRL”) --> 1966 Koł-89 (Stanisław Wojtiuk) --> po 1973 Dar-16 (Benedykt Gliszczyński) --> po 1981 Koł-119 (w 1984: 19BRT, 6NRT; 13,44×4,49×?m; 1 silnik 2-suw, 3-cyl. Callesen 195CR, 55kW/75KM; 7w) (Tadeusz Zimoch --> 1991 Jozef Zimoch) --> istniał w 1994 roku, skreślony z rejestru PRS przed rokiem 1998.

104) Łeb-6 (PRS 41230 --> ok. 1970 PRS 410230) (SOGW; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-135, nr budowy 351/404, wod. VIII.1951, uk. 1951) (SPRM „10-lecie PRL” --> po XII.1957 Jan Kondzielewski) --> 24.IV.1957 we mgle wszedł na mieliznę ok. 1km na zach. od wejścia do portu w Łebie, 27.IV.1957 ściągnięty -->1967 Świ-75 (Jan Kondzielewski --> po 1967 Aleksander Masłowski --> po 1973 Michał Kasprzyk) --> 1978 Wła-10 (Zygmunt Szwaba) --> † IV.1980 rejon Władysławowa, przeciek kadłuba.

120) Ust-16 (PRS 41261) (SOPJ; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-135, nr budowy 370/404, uk. 1951) (Spółdzielnia „Jesiotr”) --> po II.1952? Ust-31 (Spółdzielnia „Jesiotr”)? --> lata 50-te Wła-97 (SPRM „Gryf”) --> przed 1957 Łeb-8 (SPRM „10-lecie PRL”) --> †1.II.1963 w rejonie Stilo w wyniku uszkodzenia kadłuba przez krę.

107) Łeb-9 (PRS 41233 --> ok. 1970 PRS 410233) (SOKW; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-135, nr budowy 354/404, uk. 1951) (SPRM „10-lecie PRL”) --> 1965 Hel-32 (Fryderyk Walkows --> po 1965 Stanisław Konkel --> po 1966 Hubert Muża) --> po 1979 WsG-24 (w 1984: 17BRT, 5NRT; 13,06(rej.)×4,47×?m; 1 silnik 2-suw., 3-cyl. Puck B-75, 55kW/75KM; 7w) (Bernard Ruth --> przed 1985 Hubert Muża) --> istniał w 1984 roku, skreślony z rejestru PRS przed rokiem 1990.

17) Łeb-10 (PRS 41221 --> ok. 1970 PRS 410221) (SOWJ; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-134B, nr budowy 277/404, zam. 4.IV.1949, rozp. IX.1949, uk. 1950) (SPRM „10-lecie PRL” --> po 1957 Heliodor Piechocki) --> 1977 Jas-77 (w 1984: 18BRT, 6NRT; 13,06(rej.)×4,48×?m; 1 silnik 2-suw., 3-cyl. Callesen 195CR, 55kW/75KM) (Herbert Muża) --> † 30.I.1987 zgnieciony przez krę u wejścia do portu Hel.

105) Spi-1 (PRS 41231 --> ok. 1970 PRS 410231) (SOXG; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-135, nr budowy 352/404, uk. 1951) (RSP „Śpiewowo”) --> przed VIII.1954 Wła-81 (SPRM „Gryf”? --> VIII.1954? SPRM „10-lecie PRL”)? --> po VIII.1954/przed 1957 Łeb-12 (SPRM „10-lecie PRL”) --> 1965 Koł-88 (Stanisław Poradziński --> 1967 Bogdan Szafirski) --> po 1976? Dar-111 (w 1984: 16BRT, 6NRT; 13,05(rej.)×4,44×?m; 1 silnik 4-suw., 6-cyl. U/E680/193/1, 73kW/100KM) (Brunon Petrzyk) --> skreślony z rejestru PRS w roku 1995.

12) WsG-8 (PRS 41056)[/b] (SNBE; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-134A, nr budowy 272/404, zam. 28.X.1948, rozp. I.1949, uk. 1949) (???) --> WsG-27 (???) --> po II.1952?/przed1957 WsG-15 (SPRM „Front Narodowy”)? --> przed XII.1957 Łeb-15 (SPRM „10-lecie PRL”) --> skreślony z Rejestru PRS w 1963 roku.
e) Kiedy uległa likwidacji czy też zaprzestała eksploatacji kutrów R-PSP "Łosoś" z Gdyni? W jednym z postów Janek pisał, że Arka przejęła jeden z kutrów (Maria?) typu KU-134 przed II. poł. 1950 roku, tymczasem w 1951 roku mamy w eksploatacji Łososia dwa kutry typu KU-135
Chemik pisze:114) Gdy-163 (PRS 41255 --> ok. 1970 PRS 410255) (SOND; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-135, nr budowy 364/404, wod. VII.1951, uk. 1951) (R-PSP „Łosoś”) --> przed 1957 Wła-86 (SPRM „Gryf”) --> 1967 Alka (PPiUR „Szkuner”) --> 1971 WOPR-1 (PPiUR „Kuter”) --> po 1974 Dar-4 (w 1984: 17BRT, 6NRT, 8ton; 13,10(rej.)×4,45×?m; 1 silnik 2-suw., 3-cyl. Puck A-75, 55kW/75KM) (Józef Wojtyła --> przed 1985 Ryszard Traczyk) --> istniał w 1984 roku, skreślony z rejestru PRS przed rokiem 1990?

115) Gdy-164 (PRS 41256 --> ok. 1970 PRS 410256) (SONL; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-135, nr budowy 365/404, uk. 1951) (R-PSP „Łosoś”) --> przed 1957 Wła-87 (SPRM „Gryf”) --> 1973 ZaG-6 (w 1984: 17BRT, 6NRT, 8ton; 13,54×4,46×?m; 1 silnik 2-suw., 3-cyl. Callesen 195CR, 55kW/75KM) (Eugeniusz Patoła --> po 1973 Czesław Wiński --> po 1979 Konrad Osowski --> po 1981 Wojciech Ligęziński --> 1987 Stanisław Wojnowski) --> w 1991 roku skreślony z rejestru PRS.
A tak nie jako przy okazji: w jakim charakterze eksploatowano 364/404 w Szkunerze i Kutrze? Ich nazwy sa wybitnie nierybackie, a nazwa w Kutrze kojarzy mi się z celami ratowniczymi :D

f) Kutry ze Śpiewowa/Świbna... kiedy zmieniono oznakę kutrom z tej miejscowości? Zmiana oznaki w przypadku Darłowa, Postomina czy Wielkiej Wsi była w miarę szybka, a tu nie...
w/g tej strony: http://www.wiedza.wirniki.com/?title=Gmina_%C5%9Awibno zmiana nazwy nastąpiła z końcem 1947 roku, a kutry budowane w 1951 roku otrzymywały oznakę Śpiewowa :shock:
Kolejna sprawa kiedy zmieniono nazwę RSP Śpiewowo na SPRM Wyzwolenie, a może były jeszcze jakieś pośrednie wersje?
Awatar użytkownika
JB
Posty: 3087
Rejestracja: 2004-03-28, 21:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kutry projektu KU-134 i KU-135

Post autor: JB »

Zmiana oznak kutrów w PPiUR "Korab" nastąpiła w 1952 roku. 1 marca 1952 roku 15 kutrów, otrzymanych z usteckiej Bazy "Barki" (były to w większości dawne kutry "Arki" z jej Bazy w Ustce) nosiły jeszcze dotychczasowe oznaki. Także dwa pierwsze kutry stalowe ze Stoczni Szczecińskiej (typ KS lub KS-17) otrzymały "stare" oznaki, czyli Ust 47 i Ust 54. Między marcem a październikiem 1952 roku nastapiła zmiana oznaczeń, kutry 17-metrowe (5 z "Barki" i 2 nowe) otrzymały oznaki Ust 1 -- Ust 7, kutry 15-metrowe (6 z "Barki") - Ust 8 -- Ust 13, kuter duński z UNRRA (Ust 41 ex Gdy 84 ex Havet) - Ust 14. To są pewne informacje, nie wiem, czy 3 kutry typu KU-134 (Ust 32, Ust 39 i Ust 40) dostały kolejne numery (tzn. Ust 15 -- Ust 17), czy pozostały przy swoich oznakach. Następne kutry ze Szczecina (numery budowy KS-10 i KS-11), które otrzymało przedsiębiorstwo "Korab" (KS-11 w październiku 1952 r.), dostały już oznaki z nowej sekwencji: Ust 23 i Ust 24. Jeszcze w 1955 roku obowiązywała taka numeracja, nie ma więc miejsca na oznaki Ust 2 i Ust 4 dla kutrów KU-134B/279/404 i KU-134B/294/404 w omawianym okresie.

JB
Awatar użytkownika
Chemik
Posty: 1393
Rejestracja: 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Kutry z Ustki (Arka, Barka i Korab)

Post autor: Chemik »

JB pisze:...nie wiem, czy 3 kutry typu KU-134 (Ust 32, Ust 39 i Ust 40) dostały kolejne numery (tzn. Ust 15 -- Ust 17), czy pozostały przy swoich oznakach.
Wydaje mi się iż jest to bardzo prawdopodobne, że zmieniono im oznaki, gdyż trzy kutry Jesiotra Ust-16, Ust-17 i Ust-18 zmieniły oznaki na Hel-2, Ust-32 oraz Ust-33.
JB pisze:Między marcem a październikiem 1952 roku nastąpiła zmiana oznaczeń, kutry 17-metrowe (5 z "Barki" i 2 nowe) otrzymały oznaki Ust 1 -- Ust 7, kutry 15-metrowe (6 z "Barki") - Ust 8 -- Ust 13, kuter duński z UNRRA (Ust 41 ex Gdy 84 ex Havet) - Ust 14. To są pewne informacje, ... Następne kutry ze Szczecina (numery budowy KS-10 i KS-11), które otrzymało przedsiębiorstwo "Korab" (KS-11 w październiku 1952 r.), dostały już oznaki z nowej sekwencji: Ust 23 i Ust 24. Jeszcze w 1955 roku obowiązywała taka numeracja
Jeżeli przyjąć że numeracja była ciągła to brakuje nam oznaczeń (zakładając że przenumerowano trzy kutry typu KU-134) Ust-18 do Ust-21, Ust-25 oraz Ust-27 do Ust-29.

Udało mi się ustalić następujące zmiany oznaczeń w Korabiu (pomijam wcześniejsze i późniejsze nazwy podając je tylko z Korabia):
Arka (IV.1949-1950) ......................................--> Barka (1951) i Korab (I.-II.52) ........--> I. reforma (III.-X.1952) ......--> II. reforma (II. poł. 1956-pocz.1957)
Ust-31 Arka 71 (KU-134 263/404; uk. IV.1949)
Ust-32 Arka 72 (KU-134 262/404, uk. III.1949) ...--> Ust-32 ..................................... --> Ust-15
Ust-33 Arka 73 (KU-134 261/404; uk. IV.1949)
Ust-34 Arka 74 (KU-134A 264/404; uk. X.1949)
Ust-35 Arka 75 (KU-134A 265/404; uk. X.1949)
Ust-36 Arka 76 (KU-134A 266/404; uk. X.1949)
Ust-37 Arka 77 (KU-134A 267/404; uk. XII.1949)
Ust-38 Arka 78 (KU-134A 268/404; uk. XII.1949)
Ust-39 Arka 79 (KU-134B 273/404; uk. III.1950) .-->Ust-39 ...................................... --> Ust-16
Ust-40 Arka 80 (KU-134B 294/404; uk. 1951?) ...-->Ust-40 ...................................... --> Ust-17
Ust-41 Arka ?? (ex duński z UNRRY)............... -->Ust-41 ....................................... --> Ust-14
.........................................................................................................................Ust-14 (KS-??, uk.1954) .....--> Ust-46
Ust-45 Arka 114 (B-368/S-160)...................... --> Ust-45 ...................................... --> Ust-1 ............................--> Ust-51
Ust-46 Arka 101 (B-368/S-127)...................... --> Ust-46 ...................................... --> Ust-2 ............................--> Ust-52
....................................................................Ust-47 (KS-01, uk. 1952) ...............--> Ust-3 ............................--> Ust-53
....................................................................Ust-48 (KG-177, 98/402, uk. 1951).. --> Ust-4 ............................--> Ust-54
....................................................................Ust-49 (KG-177, 99/402, uk. 1951) ..--> Ust-5 ............................--> Ust-55
Ust-50 Arka 103 (B-368/S-129)...................... --> Ust-50 ...................................... --> Ust-6 ............................--> Ust-56
Ust-51 Arka 12 (KS-150, 10/401) ....................--> Ust-51 ..................................... --> Ust-8
.........................................................................................................................Ust-8 (KS-19, uk. V.1953) ..--> Ust-58
Ust-52 Arka 13 (KS-150, 7/401) .....................--> Ust-52....................................... --> Ust-9
.........................................................................................................................Ust-9 (B-368/S-163?) .........--> Ust-59
Ust-53 Arka 15 (MIR-20a/S-7) .......................--> Ust-53....................................... --> Ust-10
.........................................................................................................................Ust-10 (KS-17, uk.1953) ....--> Ust-60
Ust-54 Arka 16 (MIR-20a/S-6)
....................................................................Ust-54 (KS-08, uk. 1952) ...............--> Ust-7 ............................--> Ust-57
Ust-55 Arka 17 (MIR-20a/S-4) .......................--> Ust-55....................................... --> Ust-11
.........................................................................................................................Ust-11 (B-368/S-159) ........--> Ust-44
....................................................................Ust-56 (KS-150, 11/401) ................--> Ust-12
.........................................................................................................................Ust-12-->Ust-26 (KS-177, 1/401)
Ust-57 Arka 25 (MIR-20a/S-5) .......................--> Ust-57....................................... --> Ust-13
.........................................................................................................................Ust-13 (KS-??, uk.1953) .....--> Ust-45
....................................................................Ust-58 (SKS-240/4) .........................................................................................................................Ust-22 (B-368/14)
.........................................................................................................................Ust-23 (KS-10, uk. 1952)....--> Ust-42
.........................................................................................................................Ust-24 (KS-11, uk. X.1952) --> Ust-43
.........................................................................................................................Ust-30 (B-368/7) .............--> b.z.
.........................................................................................................................Ust-31 (B-368/6) .............--> b.z.
.........................................................................................................................Ust-32 (B-368/S-2)........... --> b.z.
.........................................................................................................................Ust-33 (B-368/S-???)......... --> b.z.
.........................................................................................................................Ust-34 (KS-??)................. --> b.z.
.........................................................................................................................Ust-35 (KS-34)................ --> b.z.
.........................................................................................................................Ust-36 (KG-177 103/402)... --> b.z.
.........................................................................................................................Ust-37 (KG-177 102/402)... --> b.z.
.........................................................................................................................Ust-38 (KS-28, uk. 1954)... --> b.z.
.........................................................................................................................Ust-39 (B-368/S-136)........ --> b.z.
.........................................................................................................................Ust-40 (KS-33, uk. 1954)... --> b.z.
.........................................................................................................................Ust-41 (KS-34, uk. 1955).... --> b.z.
.........................................................................................................................Ust-42 (KS-28, uk. 1955).... --> b.z.
.........................................................................................................................Ust-47 (B-368/S-6)........... --> b.z.
.........................................................................................................................Ust-48 (B-368/S-3)........... --> b.z.
.........................................................................................................................Ust-49 (KS-28, uk. 1954)... --> b.z.
.........................................................................................................................Ust-50 (KS-44, uk. 1956)... --> b.z.
..............................................................................................................................................................--> Ust-61 (KS-208, uk. 1957)
..............................................................................................................................................................--> Ust-62 (KS-215, uk. II.1958)
..............................................................................................................................................................--> Ust-63 (KS-??, uk. 1957)
..............................................................................................................................................................--> Ust-64 (KS-57, uk. III.1958)
..............................................................................................................................................................--> Ust-65 (KS-??, uk. 1958)
Zmiany w oznaczeniach kutrów (nie tylko Korabia) były chyba podyktowane odgórnie (lepsza identyfikacja kutrów na łowiskach?), początkowo PPiUR-y miały mieć kutry zaczynające się od numeru 1-ego, później chyba ktoś wymyślił, że te numery mają mieć SPRM-y, więc w Korabiu przenumerowano je i zaczynały się od 30-tki. Chyba tylko kutry z Helu się temu nie poddały. "II. reforma numerowa" miała miejsce prawdopodobnie na przełomie 1956/1957 roku (bardzo prawdopodobne że z dniem 1.I.1957 roku). Ostatni kuter przed "II. reformą oznaczeń" to Ust-50 (typ KS-17, wod. VI.1956), pierwszy kuter po "II. reformie oznaczeń" to Ust-61 (typ K-15R, uk. 1957).
Ostatnio zmieniony 2012-12-04, 12:50 przez Chemik, łącznie zmieniany 4 razy.
Awatar użytkownika
JB
Posty: 3087
Rejestracja: 2004-03-28, 21:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kutry projektu KU-134 i KU-135

Post autor: JB »

Chemik pisze:... Zmiany w oznaczeniach kutrów (nie tylko Korabia) były chyba podyktowane odgórnie (lepsza identyfikacja kutrów na łowiskach?), początkowo PPiUR-y miały mieć kutry zaczynające się od numeru 1-ego, później chyba ktoś wymyślił, że te numery mają mieć SPRM-y, więc w Korabiu przenumerowano je i zaczynały się od 30-tki. Chyba tylko kutry z Helu się temu nie poddały...
Sądzę, że zmiana oznak w 1952 roku dotyczyła jednostek rybackich zarejestrowanych w MUR Szczecin. Takie zmiany można zaobserwować - w tym czasie - w oznaczeniach z portów: UST, DAR, KOŁ i DZI.

JB
ODPOWIEDZ