Marek T pisze:410300: ten numer w spisie akt PRS był początkowo przydzielony kutrowi WŁA 21 (ex HEL 58), któremu później (kiedy?) zmieniono "przydział" na 410279. Z kolei ten numer (410279) w drukowanych rejestrach nosi kuter KU-134/266. Wygląda na to, że temu kutrowi przydzielono dwa numery (41279 i 41300),a potem ktoś się połapał i naprawił błąd. Przy okazji: przy kutrze 410279 między UST 36 i WŁA 21 pojawia się jeszcze GDY 82...
Czy to oznacza, że sekwencja nazw była taka: Ust 36 ARKA 76 --> Hel 58 ARKA 76 --> Gdy 82 ? ARKA --> Wła 21, czy Gdy 82 był osobnym bytem?
JB
Ostatnio zmieniony 2012-09-23, 16:39 przez JB, łącznie zmieniany 1 raz.
Marek T pisze:410280; KU-134/267/404; ukończony 1949; SOVB; UST 37; Potem HEL 67, potem JAS 74 (Andrzej Kohnke; tak w PRS56; po 1959: Bolesław Kohnke). Po 1982: ŁEB 58 (Jan Karcz; od 1981: Wojciech Dmochowski). Jest w PRS88, nie ma w PRS92.
Jakaś niezgodność mi się tu pojawiła, w PRS 1985 właścicielem jest Jan Karcz, w następnym przeze mnie posiadanym - PRS 1990 już go nie ma.
Listy ktore tu powstaje , polegaja na zalozeniu ze WSZYSTKIE zrodla sa bezbledne,
a tak nie jest za 5 , 10 lat nikt , nawet autorzy nie beda wiedzieli co sie skad wzielo
a jak sie Chemikowi (moze tak w chemii jest inaczej, mialem tylko 4) wszystko jest pomierzalne i powtarzalne
Tak jest w naturze, ale nie z wyrobami ludzkimi, np statkami. Statki wg tych samych planow
roznia sie ze soba, i wazne jest podawanie wszelkiej informacji razem ze zrodlem (pomiarow).
Ze tworzyzs pelne listy nie uwzgledniajac w nich zrodel,
jak juz tu udowodniono i PRS i Archiwa nie mowiac o innych zrodlach
wszystkiw zawieraja bledy, a pruzez to soboie przecza,
z Twojich list to nie wynika, szukasz prawdy absolutnej.
Nie podajesz zrodel, dla kazdej informacji , co przy tworzeniu byloby wazne
jak sam do tego zajzysz za 20 lat, zapomnisz skad co i po co
a jak dojda inne dokumenty, wszystko trzeba bedzie robic od nowa.
Zawsze zapisuje co jakiś czas to o czym dyskutujemy w topiku w formacie zapisanej strony internetowej, tam są wszelkie źródła (zawsze mogę do nich wrócić) i nie widzę powodu aby dodawać je do wykazu kutrów liczącego zwykle kilkadziesiąt jednostek.
Marek T pisze:410056; KU-134/272/404; ukończony 1949; SNBE; WSG 8; Potem WSG 27, potem WSG 15, potem ŁEB 15 (SPRM 10-lecia PRL, Łeba; tak w PRS56); 1963: skreślony z PRS.
JB pisze:A to szczegółowe uwagi do listy Marka (wytłuściłem nowe informacje):
12) 410056; 272/404; bez uwag. Marek podał nowe oznaki, które nie były dotąd wymieniane: WsG 27 i WsG 15, ta ostatnia pasuje do brakującej oznaki w spisie z 1956 roku/quote]
Koledzy, czy moglibyście zweryfikować swoje powyższe wpisy? Kiedy WsG-15 stało się kutrem Łeb-15? Po 1956 czy przed 1956? I przy okazji jeszcze jedno pytanie do tego kutra: czy wiadomo kto był użytkownikiem tego kutra w okresie, gdy był zarejestrowany w Górkach Wschodnich?
Chemik pisze:... Kiedy WsG-15 stało się kutrem Łeb-15? Po 1956 czy przed 1956?
Moja interpretacja jest taka, że zmiana nazwy nastąpiła w 1956 lub 1957 r.
Rejestr PRS przedstawia sytuacje na koniec 1957 r. (kuter nosi oznakę ŁEB 15).
Spis z 1956 r. przedstawia sytuację wcześniejszą (kuter ma oznakę WSG 15; nie wiem, kto był użytkownikiem).
Przy okazji: wszędzie tam, gdzie pisałem o PRS56 powinno być PRS57, zaś stan przedstawiony w tym rejestrze (pierwszym drukowanym) to stan na 1.12.1957 r.
Zasugerowałem się faktem, że następne roczniki przedstawiały stan na koniec poprzedniego roku - np. PRS65 na koniec 1964 r., itp.
1) Arka 73 Ust-33 --> 1951 Hel-45 (PRS 41426) (SOGW; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-134, nr budowy 261/404, zam. 19.VII.1948, rozp. VIII.1948, uk. 15.IV.1949, w sł. 5.IX.1949; sil. Bolinder) (PPPK „Arka”) --> przed VI.1953? Gdy-14 (sil. 2-cyl. June Munktell, 65KM) (Leon Najder) --> †1964 w kolizji ze statkiem „Zofia”
2) Arka 72 Ust-32 (PRS 41045 --> ok. 1970 PRS 410045) (Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-134, nr budowy 262/404, zam. 19.VII.1948, rozp. VIII.1948, wod. 23.III.1949, uk. 28.III.1949, w sł. 5.I.1950; sil. Callesen) (PPPK „Arka”) --> 1951 Ust-32(PPiUR „Barka” --> 1.I.1952 PPiUR „Korab”) --> po II.1952/przed VIII.1954 WsG-13(SPRM „Front Narodowy”) --> po VIII.1954/przed 1957 Łeb-5(SPRM „10-lecie PRL”) --> 1966 Koł-89(Stanisław Wojtiuk) --> po 1973 Dar-16(Benedykt Gliszczyński) --> po 1981 Koł-119 (w 1984: 19BRT, 6NRT; 13,44×4,49×?m; 1 silnik 2-suw, 3-cyl. Callesen 195CR, 55kW/75KM; 7w) (Tadeusz Zimoch --> 1991 Jozef Zimoch) --> istniał w 1994 roku, skreślony z rejestru PRS przed rokiem 1998.
3) Arka 71 Ust-31 --> 1951 Hel-40 (PRS 41047 --> ok. 1970 PRS 410047) (SOGU; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-134, nr budowy 263/404, zam. 19.VII.1948, rozp. VIII.1948, uk. 15.IV.1949, w sł. 15.IV.1949; sil. Dangren) (PPPK „Arka”) --> przed VI.1953? Jas-52(Maksymilian Rachau) --> po 1973 Gdy-25(Antoni Rotta) --> 1979 Swb-22(Wojciech Bober) --> po 1979/przed 1982 Świ-13 (w 1984: 19BRT, 6NRT, 4tony; 12,48(rej.)×4,40×?m; 1 silnik 4-suw, 6-cyl. Wola 3D6, 110kW/150KM) (Konrad Bielaszewski) --> istniał w 1984 roku, skreślony z rejestru PRS, przed rokiem 1990.
4) Arka 74 Ust-34 --> 1951 Hel-63 (PRS 41236) (Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-134A, nr budowy 264/404, zam. 19.VII.1948, rozp. IX.1948 wod. 8.X.1949, uk. X.1948, w sł. 25.X.1949) (PPPK „Arka”) --> przed VI.1953? Gdy-177(SPRM „Jedność Rybacka” --> po XII.1957? właściciel: Morska Centrala Zaopatrzenia; operator: Stanisław Jabłczyński) --> †30.X.1964 w rej. Krynicy Morskiej, pożar w maszynowni, podczas postoju na kotwicy.
5) Arka 75 Ust-35 --> 1951 Hel-65 (PRS 41278 --> ok. 1970 PRS 410278) (SOGY; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-134A, nr budowy 265/404, zam. 19.VII.1948, rozp. IX.1948, wod. 8.X.1948, uk. kon.X.1949, w sł. 1.XI.1949) (PPPK „Arka”) --> przed VI.1953 Wła-75 (w 1984: 19BRT, 6NRT, 4tony; 12,96(rej.)×4,49×?m; 1 silnik 2-suw, 3-cyl. Puck B-75, 55kW/75KM) (właściciel: Morska Centrala Zaopatrzenia; operator: Józef Labudda --> po 1966 Józef Labudda --> 1990 Zbigniew Labuda) --> w 1991 rok, skreślony z rejestru PRS.
6) Arka 76 Gdy-82(?) --> 1950? Ust-36 --> 1951 Hel-58 (PRS 41279 --> ok. 1970 PRS 410279 --> 1996 PRS 621079) (Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-134A, nr budowy 266/404, zam. 19.VII.1948, rozp. IX.1948, wod. 8.X.1948, uk. X.1949, w sł. 25.X.1949) (PPPK „Arka”) --> przed VI.1953? Wła-21 (w 1984: 19BRT, 6NRT; 12,96(rej.)×4,49×?m; 1 silnik 2-suw, 3-cyl. Puck B-75, 55kW/75KM) (właściciel: Morska Centrala Zaopatrzenia; operator: Paweł Szmyt --> po 1966 Paweł Szmyt --> 1987 Wojciech Styn) --> po 1994/przed IV.2000 Jas-75 (w 2007: 20,13GT; 13,15×4,49×1,62m; 1 silnik Andrychów(?) SW-680, 121kW, nr silnika 030271; zał. 3 os, 11 pas.) (Wojciech Herrmann) --> istniał w 31.XII.2006 roku, dalsze losy? UWAGA: Początkowo miał w tym samym czasie przydzielony drugi numer PRS-u (PRS 41300)
7) Arka 77 Ust-37 --> 1951 Hel-67 (PRS 41280 --> ok. 1970 PRS 410280) (SOVB; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-134A, nr budowy 267/404, zam. 19.VII.1948, rozp. X.1948, uk. 30.XII.1949, w sł. 5.I.1950; sil. Dalgren 50/60KM, nr sil. 2191; 5,1w) (PPPK „Arka”) --> przed VI.1953? Jas-74(Andrzej Konhke --> po 1959 Bolesław Konhke) --> 1981? Łeb-58 (w 1984: 19BRT, 6NRT, 4tony; 12,96(rej.)×4,49×?m; 1 silnik 2-suw., 3-cyl. Puck B-75, 55kW/75KM) (Wojciech Dmochowski --> po 1982/przed 1985 Jan Karcz) --> istniał w 1988 roku, skreślony z Rejestru PRS w 1989 roku.
8 ) Arka 78 Ust-38 --> 1951 Hel-69 (PRS 41187 --> ok. 1970 PRS 410187) (SOVC; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-134A, nr budowy 268/404, zam. 19.VII.1948, rozp. X.1948, w sł. 5.I.1950) (PPPK „Arka”) --> przed VI.1953? Gdy-61(Augustyn Semmerling) --> 1962 Wła-43 (w 1984: 19BRT, 6NRT, 3tony; 12,95(rej.)×4,49×?m; 1 silnik 2-suw., 2-cyl. June Munktell 322DV, 47kW/64KM, 7w) (Jan i Franciszek Myślisz --> po 1981 Jerzy Maciejewski --> po 1987 Jacek Styn) --> 1992 Jas-96 (w 1992: 19BRT, 6NRT, 3tony; 12,95(rej.)×4,49×?m; 1 silnik 4-suw. Skoda 45160, 63kW/86KM) (Walter Długi) --> po 1994/przed 1998 Wła-24 (w 1997: 19BRT, 3tony; 12,96(rej.)×4,49×?m; 1 silnik Wola, 110kW/150KM) (Magdalena Krzysztofik) --> istniał w 2001 roku, skreślony z Rejestru PRS przed rokiem 2005.
9) Maria Gdy-12 (PRS 41215) (SOVE; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-134A, nr budowy 269/404, zam. 19.VII.1948, rozp. I.1949, uk. 7.XII.1949; sil. June Munktell, nr sil. 498283, 50 KM; 5w) (R-PSP „Łosoś”) --> przed II.poł.1950 Gdy-12(SPRM „Jedność Rybacka”) --> 1959 Koł-17(SPRM „Bałtyk”) --> skreślony z Rejestru PRS w 1965 roku.
10) Gda-38? (PRS 41277 --> ok. 1970 PRS 410277 --> 1996 PRS 621133) (SOVD; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-134A, nr budowy 270/404, zam. 19.VII.1948, rozp. I.1949, uk. XII.1949; 13,25×4,64×1,88m; 75KM) (R-PSP „Łosoś” --> przed II.poł.1950 SPRM „Jedność Rybacka”) --> po I. poł.1950 Gdy-5(SPRM „Jedność Rybacka”) --> 1958 Koł-8(SPRM „Bałtyk”) --> 1963 Jas-10(Czeslaw Koczkodaj) --> 1969 Wła-17 (w 1984: 19BRT, 6NRT; 13,14×4,49×?m; 1 silnik 2-suw., 3-cyl. zmod. Puck B-75, 55kW/75KM, 7w) (Czesław Koczkodaj --> przed 1985 Stanisław Radtke) --> 1994 Jas-82(Rafał Budzisz, Beniamin Długi) --> po 1994/przed 1998 Dar-62 (w 2000: 19BRT --> przed 2006 21,65 GT; 13,44×4,49×?m; 1 silnik WSK Mielec UE680, nr sil. 06810001, 121kW) (Tadeusz Konopka i Spółka --> po 2002/przed 2007 Milena i Wojciech Surdel) --> istniał w 31.XII.2006 roku, dalsze losy?
11) Świ-5(PRS 41055)[/b] (SNGD; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-134A, nr budowy 271/404, zam. 28.X.1948, rozp. I.1949, uk. 1950) (Spółdzielnia „Mewa”) --> 1950 Dzi-81? (SPRM „Belona”) --> 1952? Dzi-30(SPRM „Belona”) --> 1962-1965 poza eksploatacją, skreślony z Rejestru PRS --> 1966 Jas-17(Gerhard Konkel --> Ferdynand Struck)[/i] --> po 1981 Świ-38 (w 1984: 17BRT, 6NRT, 6ton; 13,44×4,46×?m; 1 silnik 2-suw., 3-cyl. zmod. Puck B-75, 55kW/75KM; 8w) (Józef Pająk, Eugeniusz Krzyżanowski) --> skreślony z Rejestru PRS w 1987 roku.
12) WsG-8(PRS 41056)[/b] (SNBE; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-134A, nr budowy 272/404, zam. 28.X.1948, rozp. I.1949, uk. 1949) (???) --> WsG-27(???) --> po II.1952?/przed1957 WsG-15(SPRM „Front Narodowy”)? --> przed XII.1957 Łeb-15(SPRM „10-lecie PRL”) --> skreślony z Rejestru PRS w 1963 roku.
13) Arka 79 Ust-39 (PRS 41057 --> ok. 1970 PRS 410057) (Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-134B, nr budowy 273/404, zam. 4.IV.1949, rozp. VI.1949, uk. III.1950, w sł. 23.III.1950) (PPPK „Arka”) --> 1951 Ust-39(PPPM „Barka” --> 1.I.1952 PPiUR „Korab”) --> po II.1952/przed 1957 WsG-14(SPRM „Front Narodowy”) --> 1970 Jas-8(Wacław Hermann) --> 1979 Swb-2 (w 1984: 18BRT, 6NRT; 13,54×4,46×?m; 1 silnik 2-suw., 3-cyl. Puck A-3, 55kW/75KM; 8w) (Eugeniusz Grajewski) --> istniał w 1984 roku, skreślony z Rejestru PRS przed rokiem 1990.
14) Hel-32 (PRS 41058 --> ok. 1970 PRS 410058 --> I.kw 2001 PRS 621145) (SOMO; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-134B, nr budowy 274/404, zam. 4.IV.1949, rozp. VII.1949, uk. 1950) (R-PSP „Łosoś”) --> przed II. poł.1950 Arka … Hel-32 (PPPK „Arka”) --> przed VI.1953? Wła-85(SPRM „Gryf”) --> po XII.1957 Jas-69(Ryszard Necel --> po 1966 Pawel Detlaff) --> po 1971 Wła-62 (w 1999: SPG2355; w 1984: 17BRT, 6NRT; 13,12(rej.)×4,50×?m; 1 silnik 2-suw., 3-cyl. Callesen 195CR --> w III.2001: Puck A-75, nr sil. 7/79; 55kW/75KM; 8w) (Stanisław Radtke --> 1974 Jan Heft --> po 1997/przed 2000 Józef Styn) --> istniał w 2002 roku, skreślony z Rejestru PRS przed rokiem 2007. UWAGA: Możliwe, że w „Arce” otrzymał też znak rybacki Gdy-149
15) Hel-42 (PRS 41059 --> ok. 1970 PRS 410059) (SOMP; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-134B, nr budowy 275/404, zam. 4.IV.1949, rozp. VIII.1949, uk. 1950) (R-PSP „Łosoś”) --> przed II. poł.1950? Arka … Hel-42 --> Gdy-165 (PPPK „Arka”) --> przed VI.1953? Wła-88(SPRM „Gryf”) --> 1967 Łeb-1(Leon Formela) --> † 23.XI.1972 rozbity przez fale na mieliźnie u wejścia do portu w Łebie. UWAGA: Służba w „Arce” domniemana.
16) WsG-48 (PRS 41060 --> ok. 1970 PRS 410060 --> I.kw 2001 PRS 621033) (SOWI; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-134B, nr budowy 276/404, zam. 4.IV.1949, rozp. VIII.1949, wod. 1949, uk. 1950) (???) --> przed 1957 Wła-101(SPRM „Gryf”) --> 1966 Łeb-5(Dionizy Murzyniec) --> 1970 Dar-29 (w 1984: 18BRT --> 2006: 21,79GT, 6NRT; 13,44×4,46×? --> 2006: 13,96×4,52×1,95m; 1 silnik 4-suw., 6-cyl. WSK U/E680/193/1, nr sil. 464/10750031, 73kW/100KM; 7w) (Zenon Kaczmarski, Jerzy Gałązka --> lata 70-te Mieczysław Nitkowski --> po 1979 Stanisław Szewczyk --> po 1984/przed 1990 Marek Szewczyk --> 1990 Stanisław Szewczyk) --> istniał w 31.XII.2006 roku, dalsze losy?
17) Łeb-10 (PRS 41221 --> ok. 1970 PRS 410221) (SOWJ; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-134B, nr budowy 277/404, zam. 4.IV.1949, rozp. IX.1949, uk. 1950) (SPRM „10-lecie PRL” --> po 1957 Heliodor Piechocki) --> 1977 Jas-77 (w 1984: 18BRT, 6NRT; 13,06(rej.)×4,48×?m; 1 silnik 2-suw., 3-cyl. Callesen 195CR, 55kW/75KM) (Herbert Muża) --> † 30.I.1987 zgnieciony przez krę u wejścia do portu Hel.
18) WsG-40 (PRS 41088 --> ok. 1970 PRS 410088 --> I.kw 2001 PRS 621144) (SOUX; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-134B, nr budowy 278/404, zam. 4.IV.1949, rozp. IX.1949, uk. V.1950) (???) --> przed VIII.1954 Wła-100(SPRM „Gryf” --> VIII.1954? SPRM „10-lecie PRL”) --> 21.VIII.1954 wszedł na mieliznę po zach. stronie wejścia do portu w Łebie, ściągnięty --> po VIII.1954/przed 1957 Łeb-2(SPRM „10-lecie PRL”) --> 1966 Koł-99(Eugeniusz Ogrodowczyk) --> po 1973 Dar-9 (w 1984: 18BRT, 6NRT; 12,80×4,50×?m; 1 silnik 4-suw., 6-cyl. WSK U/E680/193/1, 73kW/99KM) (Wacław Sikora --> po 1984/przed 1987 Zbigniew Kurpacz) --> 1987 Wła-3(Jan Felkner --> po 1987/przed 1990 Jacek Rambiert) --> istniał w 2002 roku, skreślony z Rejestru PRS przed rokiem 2007.
19) Ust-19 (PRS 41073 --> ok. 1970 PRS 410073) (SOYC; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-134B, nr budowy 279/404, zam. 4.IV.1949, rozp. IX.1949, uk. 1950) (Spółdzielnia „Jesiotr”) --> 1951? Hel-2 --> po 1951 Ust-2 --> przed 1957 Wła-89(SPRM „Gryf”) --> 1967 Jas-5(Stanisław Boszke --> Franciszek Struck --> po 1979 Józef Truszczyński) --> po 1981 ZaG-17 --> I. poł. lat 80-tych Gdy-55 (w 1984: 18BRT, 6NRT; 13,02(rej.)×4,42×?m; 1 silnik 2-suw., 3-cyl. Callesen 195CR, 55kW/75KM) (Ryszard Drebkowski --> przed 1985 Andrzej Górecki) --> 1987 baza nurkowa N-AB-2(Zakład Usług Podwodnych, Bogusław Antoszek) --> skreślony z Rejestru PRS w 1991 roku.
20) Ust-28 (PRS 41064 --> ok. 1970 PRS 410064) (SOYD; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-134B, nr budowy 280/404, zam. 4.IV.1949, rozp. IX.1949, uk. 1950) (Spółdzielnia „Jesiotr”) --> przed VIII.1954 Wła-94(SPRM „Gryf” --> VIII.1954? SPRM „10-lecie PRL”) --> po VIII.1954/przed 1957 Łeb-1(SPRM „10-lecie PRL”) --> 1966 Dar-120(Jan i Zygmunt Tyszkiewicz) --> 1967 Dar-16(Stanisław Szeliski, Paweł Ryś) --> 1972 Ust-27(Marian Malczewski, Jan Szeliski) --> 1974 Świ-4 (w 1984: 17BRT, 6NRT, 8ton; 13,10(rej.)×4,45×?m; 1 silnik 2-suw., 3-cyl. Puck A-75, 55kW/75KM) (Jan i Tadeusz Śliwa --> 1979 Bogdan Treder) --> istniał w 1984, skreślony z Rejestru PRS przed rokiem 1990.
21) Świ-6 (PRS 41165 --> ok. 1970 PRS 410165 --> 1996 PRS 621054) (SNEE; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-134B, nr budowy 293/404, rozp. III.1950, wod.VIII.1950, uk. 1951?) (Spółdzielnia „Mewa”) --> 1950 Dzi-82? (SPRM „Belona”) --> 1952? Dzi-26(SPRM „Belona”) --> 1961 Wła-79(SPRM „Gryf”) --> 1966 Dar-28(Jan Głowienko, Kazimierz Robak) --> 1967 Ust-28(Jan Głowienko, Kazimierz Robak) --> po 1973 Łeb-72(Jan Serkowski) --> po 1979 Ust-15 (w 1984: 16BRT --> 2006: 19,85GT, 5NRT; 13,21(rej.)×4,47×? --> 2006: 14,07×4,47×1,36m; 1 silnik 2-suw., 3-cyl. Puck --> 1992: 4-suw, 6-cyl WSK SW680/73, 66kW/90KM) (Roman Lemańczyk --> 1991 Robert Bernatek) --> istniał w 31.XII.2006 roku, dalsze losy?
22) Arka 80 Ust-40 (PRS 41166 --> ok. 1970 PRS 410166) (SNAX; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-134B, nr budowy 294/404, rozp. 30.III.1950, wod. VIII.1950, uk. 1951?, w sł. 8.III.1951, sil. Callesen, nr sil. 3119, 75KM) (PPPK „Arka”) --> 1951 Ust-40(PPPM „Barka” --> 1.I.1952 PPiUR „Korab”) --> po II.1952 WsG-16(SPRM „Front Narodowy”) --> Ust-4 --> po VIII.1954/przed 1957 Łeb-4(SPRM „10-lecie PRL”) --> 1965 Dar-29(Zdzisław Jędrzejewski) --> 1967 Ust-25(Zdzisław Jędrzejewski) --> 1969 Dar-30(Jan i Zdzisław Jędrzejewski, Jan Głowienko) --> po1973 Dzi-40 (w 1984: 17BRT, 5NRT, 8 ton; 12,46(rej.)×4,46×?m; 1 silnik 4-suw., 6-cyl. Wola 303-06-10A, 59kW/80KM) (Zenon Łukaszewicz --> po 1979 Stanisław Woźniak --> po 1981 Marian Wieczorkowski) --> skreślony z rejestru PRS w 1987 roku. UWAGA: Budowany dla R-PSP „Łosoś”, lecz z powodu jej likwidacji przekazany „Arce”.
Ostatnio zmieniony 2012-11-18, 11:48 przez Chemik, łącznie zmieniany 4 razy.
101) Dzi-83 (PRS 41227 --> ok. 1970 PRS 410227) (SOPY; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-135, nr budowy 348/404, uk. 1951) (SPRM „Belona”) --> 1952? Dzi-4(SPRM „Belona”) --> 1964 Koł-93(Antoni Wójcik) --> po 1973 Świ-42 (w 1984: 17BRT, 6NRT; 12,48(rej.)×4,45×?m; 1 silnik 4-suw., 6-cyl. Wola 3D6, 110kW/150KM) (Lechosław Goździk --> po 1979 Stanisław Marcinkowski --> po 1981/przed 1984 Wiesław Łuczak, Zdzisław Augustyniak) --> istniał w 1984 roku, skreślony z rejestru PRS przed rokiem 1990.
102) Dzi-84 (PRS 41228 --> ok. 1970 PRS 410228) (SOPZ; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-135, nr budowy 349/404, uk. 1951) (SPRM „Belona”) --> 1952? Dzi-5(SPRM „Belona”) --> 1964 Świ-58(Eryk Heflik) --> skreślony z rejestru PRS przed rokiem 1972.
103) Dzi-85 (PRS 41229 --> ok. 1970 PRS 410229) (SOTA; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-135, nr budowy 350/404, uk. 1951) (SPRM „Belona”) --> 1952? Koł-5(SPRM „Belona” --> 1958 SPRM „Bałtyk”) --> 1964 Świ-60(Stanisław Woźniak) --> skreślony z rejestru PRS przed rokiem 1972.
104) Łeb-6 (PRS 41230 --> ok. 1970 PRS 410230) (SOGW; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-135, nr budowy 351/404, wod. VIII.1951, uk. 1951) (SPRM „10-lecie PRL” --> po XII.1957 Jan Kondzielewski) --> 24.IV.1957 we mgle wszedł na mieliznę ok. 1km na zach. od wejścia do portu w Łebie, 27.IV.1957 ściągnięty -->1967 Świ-75(Jan Kondzielewski --> po 1967 Aleksander Masłowski --> po 1973 Michał Kasprzyk) --> 1978 Wła-10(Zygmunt Szwaba) --> † IV.1980 rejon Władysławowa, przeciek kadłuba.
105) Spi-1 (PRS 41231 --> ok. 1970 PRS 410231) (SOXG; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-135, nr budowy 352/404, uk. 1951) (RSP „Śpiewowo”) --> przed VIII.1954 Wła-81(SPRM „Gryf”? --> VIII.1954? SPRM „10-lecie PRL”)? --> po VIII.1954/przed 1957 Łeb-12(SPRM „10-lecie PRL”) --> 1965 Koł-88(Stanisław Poradziński --> 1967 Bogdan Szafirski) --> po 1976? Dar-111 (w 1984: 16BRT, 6NRT; 13,05(rej.)×4,44×?m; 1 silnik 4-suw., 6-cyl. U/E680/193/1, 73kW/100KM) (Brunon Petrzyk) --> skreślony z rejestru PRS w roku 1995.
106) Dzi-86 (PRS 41232 --> ok. 1970 PRS 410232) (SOUO; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-135, nr budowy 353/404, uk. 1951) (SPRM „Belona”) --> 1952? Dzi-10(SPRM „Belona”) --> 1961 Wła-77(SPRM „Gryf”) --> 1978 Dzi-27(Julian Maicher i Józef Świstak --> po 1979 Franciszek Moszan) --> po 1981 Świ-32 (w 1984: 17BRT, 6NRT; 13,54(rej.)×4,48×?m; 1 silnik 2-suw., 3-cyl. Puck B-90, 66kW/90KM; 7w) (Jan i Karol Zięba) --> skreślony z rejestru PRS w roku 1988.
107) Łeb-9 (PRS 41233 --> ok. 1970 PRS 410233) (SOKW; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-135, nr budowy 354/404, uk. 1951) (SPRM „10-lecie PRL”) --> 1965 Hel-32(Fryderyk Walkows --> po 1965 Stanisław Konkel --> po 1966 Hubert Muża) --> po 1979 WsG-24 (w 1984: 17BRT, 5NRT; 13,06(rej.)×4,47×?m; 1 silnik 2-suw., 3-cyl. Puck B-75, 55kW/75KM; 7w) (Bernard Ruth --> przed 1985 Hubert Muża) --> istniał w 1984 roku, skreślony z rejestru PRS przed rokiem 1990.
108) Spi-2 (PRS 41234 --> ok. 1970 PRS 410234) (SOHN; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-135, nr budowy 355/404, uk. 1951) (RSP „Śpiewowo”) --> przed 1957 Wła-82(SPRM „Gryf”) --> skreślony z rejestru PRS w 1963 roku.
109) ????(PRS 41300[/b] --> ok. 1970 PRS 410300) (Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-135?, nr budowy 356/404, uk. 1951) --> przed 1970 ZaG-6(B. Mudziński, E. Potała, J. Rosiewicz, K. Ossowski) --> 1970 Jas-7(Jan Kohnke) --> 1979 Wła-22(Jan Glembin) --> 1979 Wła-23 (w 1984: 17BRT, 8NRT; 13,54(rej.)×4,49×?m; 1 silnik 2-suw., 3-cyl. Puck B-75, 55kW/75KM) (Jan Glembin) --> skreślony z rejestru PRS w 1987 roku.
110) Dzi-87 (PRS 41238 --> ok. 1970 PRS 410238) (SOTC; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-135, nr budowy 357/404, uk. 1951) (SPRM „Belona”) --> 1952? Dzi-6(SPRM „Belona”) --> po 1956/przed XII.1957 Koł-15(SPRM „Belona” --> 1958 SPRM „Bałtyk”) --> 1963 Jas-26(Antoni Konkel) --> po 1973 Dzi-70(Zdzisław Warylak) --> przed 1985 Świ-27 (w 1984: 17BRT, 6NRT, 6ton; 12,47(rej.)×4,45×?m; 1 silnik 4-suw., 6-cyl. U-106-100AD, 74kW/100KM) (Grzegorz Surowiec) --> istniał w 1984 roku, skreślony z rejestru PRS przed rokiem 1990.
111) Ust-18 (PRS 41252 --> ok. 1970 PRS 410252 --> 1996 PRS 621074) (SOPL; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-135, nr budowy 361/404, uk. 1951) (Spółdzielnia „Jesiotr”) --> po II.1952/przed IV.1953? Ust-33(Spółdzielnia „Jesiotr”)? --> Wła-99(SPRM „Gryf”)? --> Wła-91(SPRM „Gryf”)? --> przed VIII. 1954? Wła-93 (SPRM „Gryf” --> VIII.1954? SPRM „10-lecie PRL”) --> po VIII.1954/przed 1957 Łeb-3(SPRM „10-lecie PRL”) --> 1966 Ust-30 (w 1984: 17BRT --> 2007: 21.83GT, 5NRT; 12,59×4,46×?m --> 2007: 13,11×4,46×1,97m; 1 silnik 4-suw., 6-cyl. Wola DM-150 --> 1996?: UE680/193/1, 63kW/85KM --> 1996?: 72kW/100KM) (Zenon Kozak --> po 1966 Mieczysław Mączyński --> po 1981/przed 1985 Jan Antkowiak --> 1987 Janusz Depta --> 1988 Jan Antkowiak, Janusz i Piotr Depta --> 1993 Janusz i Piotr Depta --> 1999 Janusz Depta) --> istniał w 31.XII.2006 roku, dalsze losy?
112) Spi-4 (PRS 41253 --> ok. 1970 PRS 410253) (SOWF; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-135, nr budowy 362/404, uk. 1951) (RSP „Śpiewowo”) --> przed 1957 Wła-84(SPRM „Gryf”) --> 1967 Jas-78(Bernard Pieper) --> po 1973 Jas-2 (w 1984: 17BRT, 6NRT; 13,54×4,45×?m; 1 silnik 4-suw., 6-cyl. Wola DM-150, 110kW/150KM) (Edward Konhke --> po 1979 Edmund Konhke) --> istniał w 1984 roku, skreślony z rejestru PRS przed rokiem 1990?
113) Spi-3 (PRS 41254) (SOOP; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-135, nr budowy 363/404, wod. V.1951, uk. 1951) (RSP „Śpiewowo”) --> przed 1957 Wła-83(SPRM „Gryf”) --> w 1984 roku skreślony z rejestru PRS.
114) Gdy-163 (PRS 41255 --> ok. 1970 PRS 410255) (SOND; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-135, nr budowy 364/404, wod. VII.1951, uk. 1951) (R-PSP „Łosoś”) --> przed 1957 Wła-86(SPRM „Gryf”) --> 1967 Alka(PPiUR „Szkuner”) --> 1971 WOPR-1(PPiUR „Kuter”) --> po 1974 Dar-4 (w 1984: 17BRT, 6NRT, 8ton; 13,10(rej.)×4,45×?m; 1 silnik 2-suw., 3-cyl. Puck A-75, 55kW/75KM) (Józef Wojtyła --> przed 1985 Ryszard Traczyk) --> istniał w 1984 roku, skreślony z rejestru PRS przed rokiem 1990?
115) Gdy-164 (PRS 41256 --> ok. 1970 PRS 410256) (SONL; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-135, nr budowy 365/404, uk. 1951) (R-PSP „Łosoś”) --> przed 1957 Wła-87(SPRM „Gryf”) --> 1973 ZaG-6 (w 1984: 17BRT, 6NRT, 8ton; 13,54×4,46×?m; 1 silnik 2-suw., 3-cyl. Callesen 195CR, 55kW/75KM) (Eugeniusz Patoła --> po 1973 Czesław Wiński --> po 1979 Konrad Osowski --> po 1981 Wojciech Ligęziński --> 1987 Stanisław Wojnowski) --> w 1991 roku skreślony z rejestru PRS.
116) Dzi-88 (PRS 41257) (SOTD; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-135, nr budowy 366/404, uk. 1951) (SPRM „Belona”) --> 1952? Dzi-7(SPRM „Belona”) --> † 17/18.VII.1958.
117) Dzi-89 (PRS 41258 --> ok. 1970 PRS 410258) (SOTE; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-135, nr budowy 367/404, wod. IX.1951, uk. 1951) (SPRM „Belona”) --> 1952? Świ-3(SPRM „Belona”) --> 1958 Dzi-16(SPRM „Belona”) --> 1962 WsG-18(SPRM „Front Narodowy”) --> 1967 ZaG-23 (w 1984: 17BRT; 13,56(rej.)×4,46×?m; 1 silnik 2-suw., 3-cyl. Puck A-3, 55kW/75KM) (Adam Witkowski, Czesław Ligęziński, Tadeusz Kadej) --> w 1991 roku skreślony z rejestru PRS.
118) Dzi-90 (PRS 41259 --> ok. 1970 PRS 410259) (SOTF; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-135, nr budowy 368/404, wod. IX.1951, uk. 1951) (SPRM „Belona”) --> po 1951/przed 1957 Świ-2(SPRM „Belona”) --> 1958 Dzi-12(SPRM „Belona”) --> 1961 Wła-100(SPRM „Gryf”) --> 1966 Łeb-9(Stanisław Krzywonoga, Jan Karcz) --> po 1973 WsG-11(Roman Wenta) --> po 1981 ZaG-15 (w 1984: 17BRT, 6NRT; 12,49(rej.)×4,45×?m; 1 silnik 2-suw., 3-cyl. Puck B-90, 66kW/90KM) (Henryk i Andrzej Wiśniewski --> 1987 E. Janin, R. Garbacz) --> w latach 1992-1993 poza eksploatacją --> w 1994 roku skreślony z rejestru PRS.
119) Ust-17 (PRS 41260) (SOPK; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-135, nr budowy 369/404, wod. XI.1951, uk. 1951) (Spółdzielnia „Jesiotr”) --> po II.1952 Ust-32(Spółdzielnia „Jesiotr”)? --> po VIII.1954? WsG-13(SPRM „Front Narodowy”)? --> przed 1957 Wła-98(SPRM „Gryf”) --> w 1961 roku skreślony z rejestru PRS.
120) Ust-16 (PRS 41261) (SOPJ; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-135, nr budowy 370/404, uk. 1951) (Spółdzielnia „Jesiotr”) --> po II.1952? Ust-31(Spółdzielnia „Jesiotr”)? --> lata 50-te Wła-97(SPRM „Gryf”) --> przed 1957 Łeb-8(SPRM „10-lecie PRL”) --> †1.II.1963 w rejonie Stilo w wyniku uszkodzenia kadłuba przez krę.
121) Dzi-10 (PRS 41052 --> ok. 1970 PRS 410052) (SOUD; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-135, nr budowy 445/404, uk. 1952) (SPRM „Belona”) --> przed 1957 Koł-14(SPRM „Belona” --> 1958 SPRM „Bałtyk”) --> w latach 1962-1966 poza eksploatacją, skreślony z rejestru PRS --> 1967 Jas-49(Jakub Lisakowski --> Paweł i Stefan Lenc) --> po 1979 Łeb-56(Ludwik Greczko, Zdzisław Walczak) --> po 1981 WsG-5 (w 1984: 17BRT, 5NRT, 6ton; 13,06(rej.)×4,47×?m; 1 silnik 2-suw., 3-cyl. Modag, 55kW/75KM) (Bronisław Nowak) --> w 1992 roku skreślony z rejestru PRS.
122) Dzi-3 (PRS 41053 --> ok. 1970 PRS 410053) (SOPP; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-135, nr budowy 446/404, uk. 1952) (SPRM „Belona”) --> po 1956/przed XII.1957 Koł-7(SPRM „Belona --> 1958 SPRM „Bałtyk”) --> 1964 Koł-96(Tadeusz Morszczyna --> po 1965 Tadeusz Ziółkowski) --> po 1973 Świ-43(Paweł Werochowski) --> 1978 Dzi-1(Franciszek Moszan, Roman Włodarczyk) --> po 1979 ZaG-7 (w 1984: 17BRT, 5NRT, 6ton; 12,49(rej.)×4,44×?m; 1 silnik 2-suw., 3-cyl. Puck A-3, 55kW/75KM) (Henryk Kubiak) --> istniał w 1984 roku, skreślony z rejestru PRS przed rokiem 1990.
123) Wła-80 (PRS 41054) (SOOT; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-135, nr budowy 447/404, wod. II.1952, uk. 1952) (SPRM „Gryf”)? --> przed 1957 Świ-1(SPRM „Belona”) --> 1958 Dzi-24(SPRM „Belona”) --> 1961 Wła-78(SPRM „Gryf”) --> w 1966 roku skreślony z rejestru PRS.
124) WsG-22 (PRS 41372 --> ok. 1970 PRS 410372) (SOXO; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-135, nr budowy 612/N5, uk. 1953) (SPRM „Front Narodowy”) --> w 1971 roku skreślony z rejestru PRS.
125) WsG-23 (PRS 41373 --> ok. 1970 PRS 410373) (SOXP; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-135, nr budowy 613/N5, wod. V.1953, uk. 1953) (SPRM „Front Narodowy”) --> 1967 Jas-4(Zygmunt Lisakowski --> po 1967 Roman Lisakowski) --> po 1979 Łeb-54(Zbigniew Berger) --> skreślony z rejestru PRS w latach 1982-1984.
126) WsG-24 (PRS 41376 --> ok. 1970 PRS 410376) (SOZS; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-135, nr budowy 614/N5, uk. 1953) (SPRM „Front Narodowy” --> po 1959 Mieczysław Grabowski) --> 30.I.1955 wszedł na mieliznę w rej. ujścia Wisły Śmiałej, ściągnięty --> w końcu lat 1966 i 1970 poza eksploatacją, prawdopodobnie z zawieszoną klasą PRS --> 1970 ZaG-21(Henryk Zulnowski) --> po 1981 Wła-2(Jan Glembin) --> w 1984 roku skreślony z rejestru PRS.
127) WsG-5 (PRS 41377 --> ok. 1970 PRS 410377) (SNAE; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-135, nr budowy 615/N5, uk. 1954) (SPRM „Front Narodowy”) --> w latach 1962-1965 poza eksploatacją, skreślony z rejestru PRS --> 1965 Jas-21(Stanisław Konhke --> po 1966 Teofil Detlaff) --> po 1973 Wła-39(Zbigniew Tomczak) --> 1979 Dzi-22 (w 1984: 16BRT, 3NRT, 8ton; 12,46(rej.)×4,46×?m; 1 silnik 2-suw., 4-cyl. Wola 303-06-10A, 59kW/80KM) (Zbigniew Tomczak --> po 1981/przed 1985 Jan Wróbel --> po 1984/przed 1989 Krzysztof Marcinkowski) --> w 1991 roku skreślony z rejestru PRS.
128) WsG-3 (PRS 41378 --> ok. 1970 PRS 410378) (SOZW; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-135, nr budowy 616/N5, wod. XI.1953, uk. 1953) (SPRM „Front Narodowy”) --> 1966 ZaG-9 --> po 1966 WsG-3(Józef Truszke) --> w 1971 roku skreślony z rejestru PRS.
129) WsG-12 (PRS 41379 --> ok. 1970 PRS 410379) (SNAF; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-135, nr budowy 617/N5, uk. 1953) (SPRM „Front Narodowy”) --> w latach 1965-1971 poza eksploatacją, skreślony z rejestru PRS --> 1971 Wła-34(Antoni Konkel) --> 1978 Łeb-78(Józef Grala, Zdzisław Walczak) --> po 1979/przed 1985 Świ-6 (w 1984: 16BRT, 8NRT; 12,31(rej.)×?×?m; 1 silnik 4-suw., 6-cyl. Wola DMLa-150, 110kW/150KM) (Stanisław Marcinkowski) --> 1987 Świ-20 (w 1989: 16BRT, 6NRT, 8ton; 12,31(rej.)×4,44×?m; 1 silnik 4-suw., 6-cyl. Wola DMLa-150, 110kW/150KM) (Stefan Wleklak) --> w 1991 roku skreślony z rejestru PRS.
130) WsG-25 (PRS 41380 --> ok. 1970 PRS 410380) (SNAJ; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-135, nr budowy 618/N5, wod. VIII.1953, uk. 1953) (SPRM „Front Narodowy” --> Szymon Lewandowski) --> zakupiony w 1979 roku, przebudowany na jacht żaglowy do 1990 roku --> 1990 kecz s/y Antica PZ-2018 --> 2009? POL 2018 (PRS 631483) (SPG 2764; w XII.2002: 23,6GT; 13,83(całk.)/13,18(rej.)×4,40×2,00m; powierzchnia żagli 111,5 m kw., 1 silnik Puck SW 400 M2/1, 70kW, załoga 9 ludzi) (Jerzy Wąsowicz) --> istnieje UWAGA: jako jacht wykazywany dopiero w Rejestrze Jachtów Morskich PRS 2002/2003.
131) WsG-26 (PRS 41381 --> ok. 1970 PRS 410381) (SNAK; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-135, nr budowy 619/N5, wod. VIII.1953, uk. 1953) (SPRM „Front Narodowy”) --> w 1965 roku skreślony z rejestru PRS.
Ostatnio zmieniony 2012-11-18, 18:37 przez Chemik, łącznie zmieniany 1 raz.
Udało mi się ukończyć drugą z list dla typów KU-134/135
W obu listach jest trochę niejasności, mam nadzieję, że koledzy pomogą je rozwikłać. Poniżej przedstawię je, aby nie trzeba było mitrężyć czasu na ich wyszukiwanie.
a) W tym samym czasie dubluje nam się jeden z radiowych sygnałów wywoławczych (literówka?)
Chemik pisze:1) Arka 73 Ust-33 --> 1951 Hel-45 (PRS 41426) (SOGW; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-134, nr budowy 261/404, zam. 19.VII.1948, rozp. VIII.1948, uk. 15.IV.1949, w sł. 5.IX.1949; sil. Bolinder) (PPPK „Arka”) --> przed IV.1953? Gdy-14 (sil. 2-cyl. June Munktell, 65KM) (Leon Najder) --> †1964 w kolizji ze statkiem „Zofia”
104) Łeb-6 (PRS 41230 --> ok. 1970 PRS 410230) (SOGW; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-135, nr budowy 351/404, wod. VIII.1951, uk. 1951) (SPRM „10-lecie PRL” --> po XII.1957 Jan Kondzielewski) --> 24.IV.1957 we mgle wszedł na mieliznę ok. 1km na zach. od wejścia do portu w Łebie, 27.IV.1957 ściągnięty -->1967 Świ-75(Jan Kondzielewski --> po 1967 Aleksander Masłowski --> po 1973 Michał Kasprzyk) --> 1978 Wła-10(Zygmunt Szwaba) --> † IV.1980 rejon Władysławowa, przeciek kadłuba.
b) Kiedy Arka przekazała swoje kutry rybakom indywidualnym oraz do Gryfa i Jedności Rybackiej? Wygląda na to że bardzo szybko, w ksiażce W. Bladego znalazłem informację iż 23.VI.1953 na pokładzie Wła-75 miała miejsce wypadek, a kuter nie był już własnością Arki. W związku z tym przyjąłem iż Arka pozbyła sie ich przed VI.1953 roku.
Chemik pisze:1) Arka 73 Ust-33 --> 1951 Hel-45 (PRS 41426) (SOGW; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-134, nr budowy 261/404, zam. 19.VII.1948, rozp. VIII.1948, uk. 15.IV.1949, w sł. 5.IX.1949; sil. Bolinder) (PPPK „Arka”) --> przed VI.1953? Gdy-14 (sil. 2-cyl. June Munktell, 65KM) (Leon Najder) --> †1964 w kolizji ze statkiem „Zofia”
3) Arka 71 Ust-31 --> 1951 Hel-40 (PRS 41047 --> ok. 1970 PRS 410047) (SOGU; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-134, nr budowy 263/404, zam. 19.VII.1948, rozp. VIII.1948, uk. 15.IV.1949, w sł. 15.IV.1949; sil. Dangren) (PPPK „Arka”) --> przed VI.1953? Jas-52(Maksymilian Rachau)--> po 1973 Gdy-25(Antoni Rotta) --> 1979 Swb-22(Wojciech Bober) --> po 1979/przed 1982 Świ-13 (w 1984: 19BRT, 6NRT, 4tony; 12,48(rej.)×4,40×?m; 1 silnik 4-suw, 6-cyl. Wola 3D6, 110kW/150KM) (Konrad Bielaszewski) --> istniał w 1984 roku, skreślony z rejestru PRS, przed rokiem 1990.
4) Arka 74 Ust-34 --> 1951 Hel-63 (PRS 41236) (Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-134A, nr budowy 264/404, zam. 19.VII.1948, rozp. IX.1948 wod. 8.X.1949, uk. X.1948, w sł. 25.X.1949) (PPPK „Arka”) --> przed VI.1953? Gdy-177(SPRM „Jedność Rybacka”--> po XII.1957? właściciel: Morska Centrala Zaopatrzenia; operator: Stanisław Jabłczyński) --> †30.X.1964 w rej. Krynicy Morskiej, pożar w maszynowni, podczas postoju na kotwicy.
5) Arka 75 Ust-35 --> 1951 Hel-65 (PRS 41278 --> ok. 1970 PRS 410278) (SOGY; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-134A, nr budowy 265/404, zam. 19.VII.1948, rozp. IX.1948, wod. 8.X.1948, uk. kon.X.1949, w sł. 1.XI.1949) (PPPK „Arka”) --> przed VI.1953 Wła-75(w 1984: 19BRT, 6NRT, 4tony; 12,96(rej.)×4,49×?m; 1 silnik 2-suw, 3-cyl. Puck B-75, 55kW/75KM) (właściciel: Morska Centrala Zaopatrzenia; operator: Józef Labudda --> po 1966 Józef Labudda --> 1990 Zbigniew Labuda) --> w 1991 rok, skreślony z rejestru PRS.
6) Arka 76 Gdy-82(?) --> 1950? Ust-36 --> 1951 Hel-58 (PRS 41279 --> ok. 1970 PRS 410279 --> 1996 PRS 621079) (Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-134A, nr budowy 266/404, zam. 19.VII.1948, rozp. IX.1948, wod. 8.X.1948, uk. X.1949, w sł. 25.X.1949) (PPPK „Arka”) --> przed VI.1953? Wła-21 (w 1984: 19BRT, 6NRT; 12,96(rej.)×4,49×?m; 1 silnik 2-suw, 3-cyl. Puck B-75, 55kW/75KM) (właściciel: Morska Centrala Zaopatrzenia; operator: Paweł Szmyt --> po 1966 Paweł Szmyt --> 1987 Wojciech Styn) --> po 1994/przed IV.2000 Jas-75 (w 2007: 20,13GT; 13,15×4,49×1,62m; 1 silnik Andrychów(?) SW-680, 121kW, nr silnika 030271; zał. 3 os, 11 pas.) (Wojciech Herrmann) --> istniał w 31.XII.2006 roku, dalsze losy? UWAGA: Początkowo miał w tym samym czasie przydzielony drugi numer PRS-u (PRS 41300)
7) Arka 77 Ust-37 --> 1951 Hel-67 (PRS 41280 --> ok. 1970 PRS 410280) (SOVB; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-134A, nr budowy 267/404, zam. 19.VII.1948, rozp. X.1948, uk. 30.XII.1949, w sł. 5.I.1950; sil. Dalgren 50/60KM, nr sil. 2191; 5,1w) (PPPK „Arka”) --> przed VI.1953? Jas-74(Andrzej Konhke--> po 1959 Bolesław Konhke) --> 1981? Łeb-58 (w 1984: 19BRT, 6NRT, 4tony; 12,96(rej.)×4,49×?m; 1 silnik 2-suw., 3-cyl. Puck B-75, 55kW/75KM) (Wojciech Dmochowski --> po 1982/przed 1985 Jan Karcz) --> istniał w 1988 roku, skreślony z Rejestru PRS w 1989 roku.
8 ) Arka 78 Ust-38 --> 1951 Hel-69 (PRS 41187 --> ok. 1970 PRS 410187) (SOVC; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-134A, nr budowy 268/404, zam. 19.VII.1948, rozp. X.1948, w sł. 5.I.1950) (PPPK „Arka”) --> przed VI.1953? Gdy-61(Augustyn Semmerling)--> 1962 Wła-43 (w 1984: 19BRT, 6NRT, 3tony; 12,95(rej.)×4,49×?m; 1 silnik 2-suw., 2-cyl. June Munktell 322DV, 47kW/64KM, 7w) (Jan i Franciszek Myślisz --> po 1981 Jerzy Maciejewski --> po 1987 Jacek Styn) --> 1992 Jas-96 (w 1992: 19BRT, 6NRT, 3tony; 12,95(rej.)×4,49×?m; 1 silnik 4-suw. Skoda 45160, 63kW/86KM) (Walter Długi) --> po 1994/przed 1998 Wła-24 (w 1997: 19BRT, 3tony; 12,96(rej.)×4,49×?m; 1 silnik Wola, 110kW/150KM) (Magdalena Krzysztofik) --> istniał w 2001 roku, skreślony z Rejestru PRS przed rokiem 2005.
14) Hel-32 (PRS 41058 --> ok. 1970 PRS 410058 --> I.kw 2001 PRS 621145) (SOMO; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-134B, nr budowy 274/404, zam. 4.IV.1949, rozp. VII.1949, uk. 1950) (R-PSP „Łosoś”) --> przed II. poł.1950 Arka … Hel-32 (PPPK „Arka”) --> przed VI.1953? Wła-85(SPRM „Gryf”)--> po XII.1957 Jas-69(Ryszard Necel --> po 1966 Pawel Detlaff) --> po 1971 Wła-62 (w 1999: SPG2355; w 1984: 17BRT, 6NRT; 13,12(rej.)×4,50×?m; 1 silnik 2-suw., 3-cyl. Callesen 195CR --> w III.2001: Puck A-75, nr sil. 7/79; 55kW/75KM; 8w) (Stanisław Radtke --> 1974 Jan Heft --> po 1997/przed 2000 Józef Styn) --> istniał w 2002 roku, skreślony z Rejestru PRS przed rokiem 2007. UWAGA: Możliwe, że w „Arce” otrzymał też znak rybacki Gdy-149
15) Hel-42 (PRS 41059 --> ok. 1970 PRS 410059) (SOMP; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-134B, nr budowy 275/404, zam. 4.IV.1949, rozp. VIII.1949, uk. 1950) (R-PSP „Łosoś”) --> przed II. poł.1950? Arka … Hel-42 --> Gdy-165 (PPPK „Arka”) --> przed VI.1953? Wła-88(SPRM „Gryf”)--> 1967 Łeb-1(Leon Formela) --> † 23.XI.1972 rozbity przez fale na mieliźnie u wejścia do portu w Łebie. UWAGA: Służba w „Arce” domniemana.
c) Służba w Korabiu... Wydaje mi się iż przeszły do Frontu Narodowego, jeszcze przed "reformą" oznaczeń w Korabiu.
Chemik pisze:2) Arka 72 Ust-32 (PRS 41045 --> ok. 1970 PRS 410045) (Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-134, nr budowy 262/404, zam. 19.VII.1948, rozp. VIII.1948, wod. 23.III.1949, uk. 28.III.1949, w sł. 5.I.1950; sil. Callesen) (PPPK „Arka”) --> 1951 Ust-32(PPiUR „Barka” --> 1.I.1952 PPiUR „Korab”) --> po II.1952/przed VIII.1954 WsG-13(SPRM „Front Narodowy”) --> po VIII.1954/przed 1957 Łeb-5(SPRM „10-lecie PRL”) --> 1966 Koł-89(Stanisław Wojtiuk) --> po 1973 Dar-16(Benedykt Gliszczyński) --> po 1981 Koł-119 (w 1984: 19BRT, 6NRT; 13,44×4,49×?m; 1 silnik 2-suw, 3-cyl. Callesen 195CR, 55kW/75KM; 7w) (Tadeusz Zimoch --> 1991 Jozef Zimoch) --> istniał w 1994 roku, skreślony z rejestru PRS przed rokiem 1998.
13) Arka 79 Ust-39 (PRS 41057 --> ok. 1970 PRS 410057) (Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-134B, nr budowy 273/404, zam. 4.IV.1949, rozp. VI.1949, uk. III.1950, w sł. 23.III.1950) (PPPK „Arka”) --> 1951 Ust-39(PPPM „Barka” --> 1.I.1952 PPiUR „Korab”) --> po II.1952/przed 1957 WsG-14(SPRM „Front Narodowy”)--> 1970 Jas-8(Wacław Hermann) --> 1979 Swb-2 (w 1984: 18BRT, 6NRT; 13,54×4,46×?m; 1 silnik 2-suw., 3-cyl. Puck A-3, 55kW/75KM; 8w) (Eugeniusz Grajewski) --> istniał w 1984 roku, skreślony z Rejestru PRS przed rokiem 1990.
22) Arka 80 Ust-40 (PRS 41166 --> ok. 1970 PRS 410166) (SNAX; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-134B, nr budowy 294/404, rozp. 30.III.1950, wod. VIII.1950, uk. 1951?, w sł. 8.III.1951, sil. Callesen, nr sil. 3119, 75KM) (PPPK „Arka”) --> 1951Ust-40(PPPM „Barka” --> 1.I.1952 PPiUR „Korab”) --> po II.1952 WsG-16(SPRM „Front Narodowy”) --> Ust-4--> po VIII.1954/przed 1957 Łeb-4(SPRM „10-lecie PRL”) --> 1965 Dar-29(Zdzisław Jędrzejewski) --> 1967 Ust-25(Zdzisław Jędrzejewski) --> 1969 Dar-30(Jan i Zdzisław Jędrzejewski, Jan Głowienko) --> po1973 Dzi-40 (w 1984: 17BRT, 5NRT, 8 ton; 12,46(rej.)×4,46×?m; 1 silnik 4-suw., 6-cyl. Wola 303-06-10A, 59kW/80KM) (Zenon Łukaszewicz --> po 1979 Stanisław Woźniak --> po 1981 Marian Wieczorkowski) --> skreślony z rejestru PRS w 1987 roku. UWAGA: Budowany dla R-PSP „Łosoś”, lecz z powodu jej likwidacji przekazany „Arce”.
Pozostaje strawa dwóch "tajemniczych" oznaczeń Ust-2 (patrz cytat poniżej) i Ust-4 (patrz cytat powyżej, pozycja 22). Po zmianie oznaczeń w Korabiu, która dokonała się po lutym 1952 roku oznaczenia te nosiły (odpowiednio): ex Ust-46 (późniejszy Ust-52) typu B-368 oraz ex Ust-48 (późniejszy Ust-54) typu KG-177. Wydaje mi się iż owe dwa kutry typu KU-134 trafiły "na chwilę" do Korabia, może przemianowano je jako pierwsze?
Chemik pisze:19) Ust-19 (PRS 41073 --> ok. 1970 PRS 410073) (SOYC; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-134B, nr budowy 279/404, zam. 4.IV.1949, rozp. IX.1949, uk. 1950) (Spółdzielnia „Jesiotr”) --> 1951? Hel-2 --> po 1951 Ust-2--> przed 1957 Wła-89(SPRM „Gryf”) --> 1967 Jas-5(Stanisław Boszke --> Franciszek Struck --> po 1979 Józef Truszczyński) --> po 1981 ZaG-17 --> I. poł. lat 80-tych Gdy-55 (w 1984: 18BRT, 6NRT; 13,02(rej.)×4,42×?m; 1 silnik 2-suw., 3-cyl. Callesen 195CR, 55kW/75KM) (Ryszard Drebkowski --> przed 1985 Andrzej Górecki) --> 1987 baza nurkowa N-AB-2(Zakład Usług Podwodnych, Bogusław Antoszek) --> skreślony z Rejestru PRS w 1991 roku.
d) Zalążek Spółdzielni 10-lecie PRL... Może tylko spółdzielnia przejęła kutry z władysławowskiego Gryfa (używając je jakiś czas z oznakami Gryfa), nie operując z Władysławowa? Ponadto interesujące jest kiedy ta spółdzielnia powstała, ponieważ niektóre z kutrów używała jako pierwszy właściciel (!), Skoro zalążek miałby powstać we Władysławowie to raczej kutry stamtąd byłyby pierwsze w eksploatacji tej spółdzielni, a wychodzi na to że odbierała kutry ze stoczni już 1950 roku.
Chemik pisze:20) Ust-28 (PRS 41064 --> ok. 1970 PRS 410064) (SOYD; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-134B, nr budowy 280/404, zam. 4.IV.1949, rozp. IX.1949, uk. 1950) (Spółdzielnia „Jesiotr”) --> przed VIII.1954 Wła-94(SPRM „Gryf” --> VIII.1954? SPRM „10-lecie PRL”) --> po VIII.1954/przed 1957 Łeb-1(SPRM „10-lecie PRL”)--> 1966 Dar-120(Jan i Zygmunt Tyszkiewicz) --> 1967 Dar-16(Stanisław Szeliski, Paweł Ryś) --> 1972 Ust-27(Marian Malczewski, Jan Szeliski) --> 1974 Świ-4 (w 1984: 17BRT, 6NRT, 8ton; 13,10(rej.)×4,45×?m; 1 silnik 2-suw., 3-cyl. Puck A-75, 55kW/75KM) (Jan i Tadeusz Śliwa --> 1979 Bogdan Treder) --> istniał w 1984, skreślony z Rejestru PRS przed rokiem 1990.
18) WsG-40 (PRS 41088 --> ok. 1970 PRS 410088 --> I.kw 2001 PRS 621144) (SOUX; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-134B, nr budowy 278/404, zam. 4.IV.1949, rozp. IX.1949, uk. V.1950) (???) --> przed VIII.1954 Wła-100(SPRM „Gryf” --> VIII.1954? SPRM „10-lecie PRL”) --> 21.VIII.1954 wszedł na mieliznę po zach. stronie wejścia do portu w Łebie, ściągnięty --> po VIII.1954/przed 1957 Łeb-2(SPRM „10-lecie PRL”)--> 1966 Koł-99(Eugeniusz Ogrodowczyk) --> po 1973 Dar-9 (w 1984: 18BRT, 6NRT; 12,80×4,50×?m; 1 silnik 4-suw., 6-cyl. WSK U/E680/193/1, 73kW/99KM) (Wacław Sikora --> po 1984/przed 1987 Zbigniew Kurpacz) --> 1987 Wła-3(Jan Felkner --> po 1987/przed 1990 Jacek Rambiert) --> istniał w 2002 roku, skreślony z Rejestru PRS przed rokiem 2007.
111) Ust-18 (PRS 41252 --> ok. 1970 PRS 410252 --> 1996 PRS 621074) (SOPL; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-135, nr budowy 361/404, uk. 1951) (Spółdzielnia „Jesiotr”) --> po II.1952/przed VI.1953? Ust-33(Spółdzielnia „Jesiotr”)? --> Wła-99(SPRM „Gryf”)? --> Wła-91(SPRM „Gryf”)? --> przed VIII. 1954? Wła-93 (SPRM „Gryf” --> VIII.1954? SPRM „10-lecie PRL”) --> po VIII.1954/przed 1957 Łeb-3(SPRM „10-lecie PRL”)--> 1966 Ust-30 (w 1984: 17BRT --> 2007: 21.83GT, 5NRT; 12,59×4,46×?m --> 2007: 13,11×4,46×1,97m; 1 silnik 4-suw., 6-cyl. Wola DM-150 --> 1996?: UE680/193/1, 63kW/85KM --> 1996?: 72kW/100KM) (Zenon Kozak --> po 1966 Mieczysław Mączyński --> po 1981/przed 1985 Jan Antkowiak -->
22) Arka 80 Ust-40 (PRS 41166 --> ok. 1970 PRS 410166) (SNAX; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-134B, nr budowy 294/404, rozp. 30.III.1950, wod. VIII.1950, uk. 1951?, w sł. 8.III.1951, sil. Callesen, nr sil. 3119, 75KM) (PPPK „Arka”) --> 1951 Ust-40(PPPM „Barka” --> 1.I.1952 PPiUR „Korab”) --> po II.1952 WsG-16(SPRM „Front Narodowy”) --> Ust-4 --> po VIII.1954/przed 1957 Łeb-4(SPRM „10-lecie PRL”)--> 1965 Dar-29(Zdzisław Jędrzejewski) --> 1967 Ust-25(Zdzisław Jędrzejewski) --> 1969 Dar-30(Jan i Zdzisław Jędrzejewski, Jan Głowienko) --> po1973 Dzi-40 (w 1984: 17BRT, 5NRT, 8 ton; 12,46(rej.)×4,46×?m; 1 silnik 4-suw., 6-cyl. Wola 303-06-10A, 59kW/80KM) (Zenon Łukaszewicz --> po 1979 Stanisław Woźniak --> po 1981 Marian Wieczorkowski) --> skreślony z rejestru PRS w 1987 roku. UWAGA: Budowany dla R-PSP „Łosoś”, lecz z powodu jej likwidacji przekazany „Arce”.
2) Arka 72 Ust-32 (PRS 41045 --> ok. 1970 PRS 410045) (Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-134, nr budowy 262/404, zam. 19.VII.1948, rozp. VIII.1948, wod. 23.III.1949, uk. 28.III.1949, w sł. 5.I.1950; sil. Callesen) (PPPK „Arka”) --> 1951 Ust-32(PPiUR „Barka” --> 1.I.1952 PPiUR „Korab”) --> po II.1952/przed VIII.1954 WsG-13(SPRM „Front Narodowy”) --> po VIII.1954/przed 1957 Łeb-5(SPRM „10-lecie PRL”)--> 1966 Koł-89(Stanisław Wojtiuk) --> po 1973 Dar-16(Benedykt Gliszczyński) --> po 1981 Koł-119 (w 1984: 19BRT, 6NRT; 13,44×4,49×?m; 1 silnik 2-suw, 3-cyl. Callesen 195CR, 55kW/75KM; 7w) (Tadeusz Zimoch --> 1991 Jozef Zimoch) --> istniał w 1994 roku, skreślony z rejestru PRS przed rokiem 1998.
104) Łeb-6 (PRS 41230 --> ok. 1970 PRS 410230) (SOGW; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-135, nr budowy 351/404, wod. VIII.1951, uk. 1951) (SPRM „10-lecie PRL”--> po XII.1957 Jan Kondzielewski) --> 24.IV.1957 we mgle wszedł na mieliznę ok. 1km na zach. od wejścia do portu w Łebie, 27.IV.1957 ściągnięty -->1967 Świ-75(Jan Kondzielewski --> po 1967 Aleksander Masłowski --> po 1973 Michał Kasprzyk) --> 1978 Wła-10(Zygmunt Szwaba) --> † IV.1980 rejon Władysławowa, przeciek kadłuba.
120) Ust-16 (PRS 41261) (SOPJ; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-135, nr budowy 370/404, uk. 1951) (Spółdzielnia „Jesiotr”) --> po II.1952? Ust-31(Spółdzielnia „Jesiotr”)? --> lata 50-te Wła-97(SPRM „Gryf”) --> przed 1957 Łeb-8(SPRM „10-lecie PRL”)--> †1.II.1963 w rejonie Stilo w wyniku uszkodzenia kadłuba przez krę.
107)Łeb-9 (PRS 41233 --> ok. 1970 PRS 410233) (SOKW; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-135, nr budowy 354/404, uk. 1951) (SPRM „10-lecie PRL”)--> 1965 Hel-32(Fryderyk Walkows --> po 1965 Stanisław Konkel --> po 1966 Hubert Muża) --> po 1979 WsG-24 (w 1984: 17BRT, 5NRT; 13,06(rej.)×4,47×?m; 1 silnik 2-suw., 3-cyl. Puck B-75, 55kW/75KM; 7w) (Bernard Ruth --> przed 1985 Hubert Muża) --> istniał w 1984 roku, skreślony z rejestru PRS przed rokiem 1990.
17) Łeb-10 (PRS 41221 --> ok. 1970 PRS 410221) (SOWJ; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-134B, nr budowy 277/404, zam. 4.IV.1949, rozp. IX.1949, uk. 1950) (SPRM „10-lecie PRL” --> po 1957 Heliodor Piechocki) --> 1977 Jas-77 (w 1984: 18BRT, 6NRT; 13,06(rej.)×4,48×?m; 1 silnik 2-suw., 3-cyl. Callesen 195CR, 55kW/75KM) (Herbert Muża) --> † 30.I.1987 zgnieciony przez krę u wejścia do portu Hel.
105) Spi-1 (PRS 41231 --> ok. 1970 PRS 410231) (SOXG; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-135, nr budowy 352/404, uk. 1951) (RSP „Śpiewowo”) --> przed VIII.1954 Wła-81(SPRM „Gryf”? --> VIII.1954? SPRM „10-lecie PRL”)? --> po VIII.1954/przed 1957 Łeb-12(SPRM „10-lecie PRL”)--> 1965 Koł-88(Stanisław Poradziński --> 1967 Bogdan Szafirski) --> po 1976? Dar-111 (w 1984: 16BRT, 6NRT; 13,05(rej.)×4,44×?m; 1 silnik 4-suw., 6-cyl. U/E680/193/1, 73kW/100KM) (Brunon Petrzyk) --> skreślony z rejestru PRS w roku 1995.
12) WsG-8(PRS 41056)[/b] (SNBE; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-134A, nr budowy 272/404, zam. 28.X.1948, rozp. I.1949, uk. 1949) (???) --> WsG-27(???) --> po II.1952?/przed1957 WsG-15(SPRM „Front Narodowy”)? --> przed XII.1957 Łeb-15(SPRM „10-lecie PRL”)--> skreślony z Rejestru PRS w 1963 roku.
e) Kiedy uległa likwidacji czy też zaprzestała eksploatacji kutrów R-PSP "Łosoś" z Gdyni? W jednym z postów Janek pisał, że Arka przejęła jeden z kutrów (Maria?) typu KU-134 przed II. poł. 1950 roku, tymczasem w 1951 roku mamy w eksploatacji Łososia dwa kutry typu KU-135
Chemik pisze:114) Gdy-163 (PRS 41255 --> ok. 1970 PRS 410255) (SOND; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-135, nr budowy 364/404, wod. VII.1951, uk. 1951) (R-PSP „Łosoś”) --> przed 1957 Wła-86(SPRM „Gryf”) --> 1967 Alka(PPiUR „Szkuner”) --> 1971 WOPR-1(PPiUR „Kuter”) --> po 1974 Dar-4 (w 1984: 17BRT, 6NRT, 8ton; 13,10(rej.)×4,45×?m; 1 silnik 2-suw., 3-cyl. Puck A-75, 55kW/75KM) (Józef Wojtyła --> przed 1985 Ryszard Traczyk) --> istniał w 1984 roku, skreślony z rejestru PRS przed rokiem 1990?
115) Gdy-164 (PRS 41256 --> ok. 1970 PRS 410256) (SONL; Stocznia Rybacka, Ustka, typ KU-135, nr budowy 365/404, uk. 1951) (R-PSP „Łosoś”) --> przed 1957 Wła-87(SPRM „Gryf”) --> 1973 ZaG-6 (w 1984: 17BRT, 6NRT, 8ton; 13,54×4,46×?m; 1 silnik 2-suw., 3-cyl. Callesen 195CR, 55kW/75KM) (Eugeniusz Patoła --> po 1973 Czesław Wiński --> po 1979 Konrad Osowski --> po 1981 Wojciech Ligęziński --> 1987 Stanisław Wojnowski) --> w 1991 roku skreślony z rejestru PRS.
A tak nie jako przy okazji: w jakim charakterze eksploatowano 364/404 w Szkunerze i Kutrze? Ich nazwy sa wybitnie nierybackie, a nazwa w Kutrze kojarzy mi się z celami ratowniczymi
f) Kutry ze Śpiewowa/Świbna... kiedy zmieniono oznakę kutrom z tej miejscowości? Zmiana oznaki w przypadku Darłowa, Postomina czy Wielkiej Wsi była w miarę szybka, a tu nie...
w/g tej strony: http://www.wiedza.wirniki.com/?title=Gmina_%C5%9Awibno zmiana nazwy nastąpiła z końcem 1947 roku, a kutry budowane w 1951 roku otrzymywały oznakę Śpiewowa
Kolejna sprawa kiedy zmieniono nazwę RSP Śpiewowo na SPRM Wyzwolenie, a może były jeszcze jakieś pośrednie wersje?
Zmiana oznak kutrów w PPiUR "Korab" nastąpiła w 1952 roku. 1 marca 1952 roku 15 kutrów, otrzymanych z usteckiej Bazy "Barki" (były to w większości dawne kutry "Arki" z jej Bazy w Ustce) nosiły jeszcze dotychczasowe oznaki. Także dwa pierwsze kutry stalowe ze Stoczni Szczecińskiej (typ KS lub KS-17) otrzymały "stare" oznaki, czyli Ust 47 i Ust 54. Między marcem a październikiem 1952 roku nastapiła zmiana oznaczeń, kutry 17-metrowe (5 z "Barki" i 2 nowe) otrzymały oznaki Ust 1 -- Ust 7, kutry 15-metrowe (6 z "Barki") - Ust 8 -- Ust 13, kuter duński z UNRRA (Ust 41 ex Gdy 84 ex Havet) - Ust 14. To są pewne informacje, nie wiem, czy 3 kutry typu KU-134 (Ust 32, Ust 39 i Ust 40) dostały kolejne numery (tzn. Ust 15 -- Ust 17), czy pozostały przy swoich oznakach. Następne kutry ze Szczecina (numery budowy KS-10 i KS-11), które otrzymało przedsiębiorstwo "Korab" (KS-11 w październiku 1952 r.), dostały już oznaki z nowej sekwencji: Ust 23 i Ust 24. Jeszcze w 1955 roku obowiązywała taka numeracja, nie ma więc miejsca na oznaki Ust 2 i Ust 4 dla kutrów KU-134B/279/404 i KU-134B/294/404 w omawianym okresie.
JB pisze:...nie wiem, czy 3 kutry typu KU-134 (Ust 32, Ust 39 i Ust 40) dostały kolejne numery (tzn. Ust 15 -- Ust 17), czy pozostały przy swoich oznakach.
Wydaje mi się iż jest to bardzo prawdopodobne, że zmieniono im oznaki, gdyż trzy kutry JesiotraUst-16, Ust-17 i Ust-18 zmieniły oznaki na Hel-2, Ust-32 oraz Ust-33.
JB pisze:Między marcem a październikiem 1952 roku nastąpiła zmiana oznaczeń, kutry 17-metrowe (5 z "Barki" i 2 nowe) otrzymały oznaki Ust 1 -- Ust 7, kutry 15-metrowe (6 z "Barki") - Ust 8 -- Ust 13, kuter duński z UNRRA (Ust 41 ex Gdy 84 ex Havet) - Ust 14. To są pewne informacje, ... Następne kutry ze Szczecina (numery budowy KS-10 i KS-11), które otrzymało przedsiębiorstwo "Korab" (KS-11 w październiku 1952 r.), dostały już oznaki z nowej sekwencji: Ust 23 i Ust 24. Jeszcze w 1955 roku obowiązywała taka numeracja
Jeżeli przyjąć że numeracja była ciągła to brakuje nam oznaczeń (zakładając że przenumerowano trzy kutry typu KU-134) Ust-18 do Ust-21, Ust-25 oraz Ust-27 do Ust-29.
Udało mi się ustalić następujące zmiany oznaczeń w Korabiu (pomijam wcześniejsze i późniejsze nazwy podając je tylko z Korabia):
Arka (IV.1949-1950) ......................................--> Barka (1951) i Korab (I.-II.52) ........--> I. reforma (III.-X.1952) ......--> II. reforma (II. poł. 1956-pocz.1957) Ust-31 Arka 71 (KU-134 263/404; uk. IV.1949) Ust-32 Arka 72 (KU-134 262/404, uk. III.1949) ...--> Ust-32..................................... --> Ust-15 Ust-33 Arka 73 (KU-134 261/404; uk. IV.1949) Ust-34 Arka 74 (KU-134A 264/404; uk. X.1949) Ust-35 Arka 75 (KU-134A 265/404; uk. X.1949) Ust-36 Arka 76 (KU-134A 266/404; uk. X.1949) Ust-37 Arka 77 (KU-134A 267/404; uk. XII.1949) Ust-38 Arka 78 (KU-134A 268/404; uk. XII.1949) Ust-39 Arka 79 (KU-134B 273/404; uk. III.1950) .-->Ust-39...................................... --> Ust-16 Ust-40 Arka 80 (KU-134B 294/404; uk. 1951?) ...-->Ust-40...................................... --> Ust-17 Ust-41 Arka ?? (ex duński z UNRRY)............... -->Ust-41....................................... --> Ust-14 .........................................................................................................................Ust-14 (KS-??, uk.1954) .....--> Ust-46 Ust-45 Arka 114 (B-368/S-160)...................... --> Ust-45...................................... --> Ust-1............................--> Ust-51 Ust-46 Arka 101 (B-368/S-127)...................... --> Ust-46...................................... --> Ust-2............................--> Ust-52 ....................................................................Ust-47 (KS-01, uk. 1952) ...............--> Ust-3............................--> Ust-53 ....................................................................Ust-48 (KG-177, 98/402, uk. 1951).. --> Ust-4............................--> Ust-54 ....................................................................Ust-49 (KG-177, 99/402, uk. 1951) ..--> Ust-5............................--> Ust-55 Ust-50 Arka 103 (B-368/S-129)...................... --> Ust-50...................................... --> Ust-6............................--> Ust-56 Ust-51 Arka 12 (KS-150, 10/401) ....................--> Ust-51..................................... --> Ust-8 .........................................................................................................................Ust-8 (KS-19, uk. V.1953) ..--> Ust-58 Ust-52 Arka 13 (KS-150, 7/401) .....................--> Ust-52....................................... --> Ust-9 .........................................................................................................................Ust-9 (B-368/S-163?) .........--> Ust-59 Ust-53 Arka 15 (MIR-20a/S-7) .......................--> Ust-53....................................... --> Ust-10 .........................................................................................................................Ust-10 (KS-17, uk.1953) ....--> Ust-60 Ust-54 Arka 16 (MIR-20a/S-6) ....................................................................Ust-54 (KS-08, uk. 1952) ...............--> Ust-7............................--> Ust-57 Ust-55 Arka 17 (MIR-20a/S-4) .......................--> Ust-55....................................... --> Ust-11 .........................................................................................................................Ust-11 (B-368/S-159) ........--> Ust-44 ....................................................................Ust-56 (KS-150, 11/401) ................--> Ust-12 .........................................................................................................................Ust-12-->Ust-26 (KS-177, 1/401) Ust-57 Arka 25 (MIR-20a/S-5) .......................--> Ust-57....................................... --> Ust-13 .........................................................................................................................Ust-13 (KS-??, uk.1953) .....--> Ust-45 ....................................................................Ust-58 (SKS-240/4) .........................................................................................................................Ust-22 (B-368/14) .........................................................................................................................Ust-23 (KS-10, uk. 1952)....--> Ust-42 .........................................................................................................................Ust-24 (KS-11, uk. X.1952) --> Ust-43 .........................................................................................................................Ust-30 (B-368/7) .............--> b.z. .........................................................................................................................Ust-31 (B-368/6) .............--> b.z. .........................................................................................................................Ust-32 (B-368/S-2)........... --> b.z. .........................................................................................................................Ust-33 (B-368/S-???)......... --> b.z. .........................................................................................................................Ust-34 (KS-??)................. --> b.z. .........................................................................................................................Ust-35 (KS-34)................ --> b.z. .........................................................................................................................Ust-36 (KG-177 103/402)... --> b.z. .........................................................................................................................Ust-37 (KG-177 102/402)... --> b.z. .........................................................................................................................Ust-38 (KS-28, uk. 1954)... --> b.z. .........................................................................................................................Ust-39 (B-368/S-136)........ --> b.z. .........................................................................................................................Ust-40 (KS-33, uk. 1954)... --> b.z. .........................................................................................................................Ust-41 (KS-34, uk. 1955).... --> b.z. .........................................................................................................................Ust-42 (KS-28, uk. 1955).... --> b.z. .........................................................................................................................Ust-47 (B-368/S-6)........... --> b.z. .........................................................................................................................Ust-48 (B-368/S-3)........... --> b.z. .........................................................................................................................Ust-49 (KS-28, uk. 1954)... --> b.z. .........................................................................................................................Ust-50 (KS-44, uk. 1956)... --> b.z. ..............................................................................................................................................................--> Ust-61 (KS-208, uk. 1957) ..............................................................................................................................................................--> Ust-62 (KS-215, uk. II.1958) ..............................................................................................................................................................--> Ust-63 (KS-??, uk. 1957) ..............................................................................................................................................................--> Ust-64 (KS-57, uk. III.1958) ..............................................................................................................................................................--> Ust-65 (KS-??, uk. 1958)
Zmiany w oznaczeniach kutrów (nie tylko Korabia) były chyba podyktowane odgórnie (lepsza identyfikacja kutrów na łowiskach?), początkowo PPiUR-y miały mieć kutry zaczynające się od numeru 1-ego, później chyba ktoś wymyślił, że te numery mają mieć SPRM-y, więc w Korabiu przenumerowano je i zaczynały się od 30-tki. Chyba tylko kutry z Helu się temu nie poddały. "II. reforma numerowa" miała miejsce prawdopodobnie na przełomie 1956/1957 roku (bardzo prawdopodobne że z dniem 1.I.1957 roku). Ostatni kuter przed "II. reformą oznaczeń" to Ust-50 (typ KS-17, wod. VI.1956), pierwszy kuter po "II. reformie oznaczeń" to Ust-61 (typ K-15R, uk. 1957).
Ostatnio zmieniony 2012-12-04, 12:50 przez Chemik, łącznie zmieniany 4 razy.
Chemik pisze:... Zmiany w oznaczeniach kutrów (nie tylko Korabia) były chyba podyktowane odgórnie (lepsza identyfikacja kutrów na łowiskach?), początkowo PPiUR-y miały mieć kutry zaczynające się od numeru 1-ego, później chyba ktoś wymyślił, że te numery mają mieć SPRM-y, więc w Korabiu przenumerowano je i zaczynały się od 30-tki. Chyba tylko kutry z Helu się temu nie poddały...
Sądzę, że zmiana oznak w 1952 roku dotyczyła jednostek rybackich zarejestrowanych w MUR Szczecin. Takie zmiany można zaobserwować - w tym czasie - w oznaczeniach z portów: UST, DAR, KOŁ i DZI.