Peperon pisze:Masz rację. Po prostu nie doczytałem opisu do końca.  
 
 
Kastora wycofali ze służby już w 1949 roku. A później było jak opisałeś  

 
No to może zaserwować trochę pełniejszy "życiorys" tego historycznego trawlera?
A może ktoś posiada jego jakąś fotografię?
Kastor (Gdy-100)			(SPFP)		 			trawler rybacki,	 								w polskiej flocie: V.1946-1958(?)
		209 BRT/ 91 NRT; 
35.3(m.p.)×6.6×~3.2 m, głębokość 1.92 m; 
kadłub stalowy, nitowany, 1 pokład;
1 maszyna parowa potrójnego rozprężania, 3-cylindrowa, rok produkcji ???, miejsce produkcji Crabtree & Co Ltd, Great Yarmouth (Wielka Brytania), nr maszyny ???;
1 kocioł szkocki, rok produkcji ???, miejsce produkcji Riley Bros (Boilermakers) Ltd, Stockton-on-Tees (Wielka Brytania), numer kotła ???;
400 KM, paliwo węgiel, 9 węzłów, 1 śruba;
załoga 16 ludzi ; 
zam. ?/ st. 1915/ wod. 22.I.1916/ uk. 1.IX.1916/ ekspl. ?, nr budowy 670, Cochrane & Sons Ltd., Selby (Wielka  Brytania).
		(stan na II. poł. lat 40-tych)
22.I.1916: 	wodowany jako CASTOR					John Denton Marsden; Grimsby,							Wielka Brytania
35.26(m.p.)×6.22×3.51 m
18.VIII.1916: 	zarejestrowany w Grimsby, otrzymał znak rybacki GY963
1.IX.1916: 	ukończony
6.IX.1916: 	CASTOR (GY963)	(ON 138993)				Grimsby & North Sea Steam Trawling Co Ltd; Grimsby,				Wielka Brytania
7.IX.1916: 	CASTOR (GY963)	(ON 138993)				Grimsby & North Sea Steam Trawling Co Ltd; Grimsby,				Wielka Brytania
										(zarządzający: John Richardson Mackrill)
IX.1916: 	CASTOR							Royal Navy (port bazowy: Devonport),							Wielka Brytania
zarekwirowany; przystosowany do służby jako trałowiec, przewodnik półflotylli; uzbrojenie: 1×76 (12pdr); przydzielony do Unit 150 „Trawler Sweepers”
III.1917: 	CASTOR II							Royal Navy (port bazowy: Falmouth),							Wielka Brytania
7.X.1918: 	o godz. 22:45, na Zat. Penzance zatopił w kolizji dryfter OCEAN FOAM (YH970)  (bez ofiar)
po 12.III.1919: 	CASTOR (GY963)	(ON 138993)				Grimsby & North Sea Steam Trawling Co Ltd; Grimsby,				Wielka Brytania
19.XII.1919: 	CASTOR (GY963)	(ON 138993)				Grimsby & North Sea Steam Trawling Co Ltd; Grimsby,				Wielka Brytania
										(zarządzający: Alfred Banister)
5.VIII.1921:	CASTOR (GY963)	(ON 138993)				Lindsey Steam Fishing Co Ltd; Grimsby,						Wielka Brytania
15.VIII.1921:	CASTOR (GY963)	(ON 138993)				Lindsey Steam Fishing Co Ltd; Grimsby,						Wielka Brytania
										(zarządzający: Edwin Bacon Senior)
15.IV.1931:	hipotekę statku przepisano na Edwina Bacona Seniora z Grimsby
29.XI.1939:	CASTOR							Royal Navy,										Wielka Brytania
zarekwirowany; przewidziany do służby jako trałowiec, konwersja nie doszła do skutku
2.XII.1939:	CASTOR (GY963)	(ON 138993)				Lindsey Steam Fishing Co Ltd; Grimsby,						Wielka Brytania
										(zarządzający: Edwin Bacon)
15.V.1940:	hipoteka zlikwidowana
22.X.1943:	CASTOR (GY963)	(ON 138993)				Bay Fisheries Ltd; Fleetwood,								Wielka Brytania
27.X.1943:	CASTOR (GY963)	(ON 138993)				Bay Fisheries Ltd; Fleetwood,								Wielka Brytania
										(zarządzający: Basil A. Parkes)
2.V.1946:	wykreślony z rejestru w Grimsby
2(?).V.1946:	zakupiony przez Polskę, w ramach pomocy UNRRA
4.V.1946:	KASTOR (Gdy-100)	(SPFP) 			 		Skarb Państwa,										Polska
(operator: Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich „Dalmor”, spółka z o. o.; Gdynia)
		przejęty w Londynie (Wielka Brytania)
18.V.1946:	po raz pierwszy zawinął do Gdyni
kon.V.1946	w rejsie z Gdyni do Wielkiej Brytanii (z pierwszym eksportem „Dalmoru” - 3 tonami mrożonego i wędzonego łososia), doznał awarii maszyny 
(uszkodzenie cylindra), skierowany na dok w Wielkiej Brytanii.
pocz. 1947:	zakończenie naprawy
3.IX.1947:	zawinął do Szczecina, jako pierwszy polski dalekomorski statek rybacki w tym porcie, wyładował śledzie złowione na M. Północnym
IV.1949(?):	KASTOR (Gdy-100)	(SPFP) 			 		Skarb Państwa,										Polska
(operator: „Dalmor” Połowy Dalekomorskie; Gdynia)
27.VII.1949:	wycofany z eksploatacji
IX(?).1949:	KASTOR				 			Skarb Państwa,										Polska
(użytkownik: Państwowe Centrum Wychowania Morskiego; Gdynia)
		pływająca kotłownia centralnego ogrzewania dla hulku „Beniowski”
1.X.1950	KASTOR				 			„Dalmor” Połowy Dalekomorske; Gdynia,							Polska
(użytkownik: Państwowe Centrum Wychowania Morskiego)
		pływająca kotłownia centralnego ogrzewania dla hulku „Beniowski”
IX(?).1951:	KASTOR				 			„Dalmor” Połowy Dalekomorske; Gdynia,							Polska
(użytkownik: Technikum Morskie Mechaniczne)
		pływająca kotłownia centralnego ogrzewania dla hulku „Beniowski”
1958(?):	przekazany do kasacji
Źródła:
Blady W.Polska Flota Rybacka w latach 1921-2001, Morski Instytur Rybacki, Gdynia 2002, ISBN 83-908885-9-9
Colledge J.J. Ships of the Royal Navy. Volume 2. Navy-Built Trawlers, Drifters, Tugs and Requisitioned Ships. From the Fifteenth Century to the Present.
	Greenhill Books, London 1989, ISBN 1-85367-028-6
Miciński Jerzy, Kolicki Stefan Pod polską banderą, Seria Biblioteka Miesięcznika Morze tom 2, Wydawnictwo Morskie, Gdynia 1962
Ropelewski A. Półwiecze „Dalmoru” na oceanach świata 1946-1996, Wydawnictwo „Marpress”, Gdańsk 1996, ISBN 83-85349-59-6
Zbiorowe Działalność Przedsiębiorstwa Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich "DALMOR" w Gdyni w latach 1946-1986, Dalmor, Gdynia 1986
http://www.fleetwood-trawlers.info/inde ... tor-gy963/
http://fow.az.pl/forum/viewtopic.php?f= ... ilit=unrra
http://fow.az.pl/forum/viewtopic.php?f= ... 22#p126222
http://www.miramarshipindex.org.nz