Peperon pisze:Masz rację. Po prostu nie doczytałem opisu do końca.
Kastora wycofali ze służby już w 1949 roku. A później było jak opisałeś

No to może zaserwować trochę pełniejszy "życiorys" tego historycznego trawlera?
A może ktoś posiada jego jakąś fotografię?
Kastor (Gdy-100) (SPFP) trawler rybacki, w polskiej flocie: V.1946-1958(?)
209 BRT/ 91 NRT;
35.3(m.p.)×6.6×~3.2 m, głębokość 1.92 m;
kadłub stalowy, nitowany, 1 pokład;
1 maszyna parowa potrójnego rozprężania, 3-cylindrowa, rok produkcji ???, miejsce produkcji Crabtree & Co Ltd, Great Yarmouth (Wielka Brytania), nr maszyny ???;
1 kocioł szkocki, rok produkcji ???, miejsce produkcji Riley Bros (Boilermakers) Ltd, Stockton-on-Tees (Wielka Brytania), numer kotła ???;
400 KM, paliwo węgiel, 9 węzłów, 1 śruba;
załoga 16 ludzi ;
zam. ?/ st. 1915/ wod. 22.I.1916/ uk. 1.IX.1916/ ekspl. ?, nr budowy 670, Cochrane & Sons Ltd., Selby (Wielka Brytania).
(stan na II. poł. lat 40-tych)
22.I.1916: wodowany jako CASTOR John Denton Marsden; Grimsby, Wielka Brytania
35.26(m.p.)×6.22×3.51 m
18.VIII.1916: zarejestrowany w Grimsby, otrzymał znak rybacki GY963
1.IX.1916: ukończony
6.IX.1916: CASTOR (GY963) (ON 138993) Grimsby & North Sea Steam Trawling Co Ltd; Grimsby, Wielka Brytania
7.IX.1916: CASTOR (GY963) (ON 138993) Grimsby & North Sea Steam Trawling Co Ltd; Grimsby, Wielka Brytania
(zarządzający: John Richardson Mackrill)
IX.1916: CASTOR Royal Navy (port bazowy: Devonport), Wielka Brytania
zarekwirowany; przystosowany do służby jako trałowiec, przewodnik półflotylli; uzbrojenie: 1×76 (12pdr); przydzielony do Unit 150 „Trawler Sweepers”
III.1917: CASTOR II Royal Navy (port bazowy: Falmouth), Wielka Brytania
7.X.1918: o godz. 22:45, na Zat. Penzance zatopił w kolizji dryfter OCEAN FOAM (YH970) (bez ofiar)
po 12.III.1919: CASTOR (GY963) (ON 138993) Grimsby & North Sea Steam Trawling Co Ltd; Grimsby, Wielka Brytania
19.XII.1919: CASTOR (GY963) (ON 138993) Grimsby & North Sea Steam Trawling Co Ltd; Grimsby, Wielka Brytania
(zarządzający: Alfred Banister)
5.VIII.1921: CASTOR (GY963) (ON 138993) Lindsey Steam Fishing Co Ltd; Grimsby, Wielka Brytania
15.VIII.1921: CASTOR (GY963) (ON 138993) Lindsey Steam Fishing Co Ltd; Grimsby, Wielka Brytania
(zarządzający: Edwin Bacon Senior)
15.IV.1931: hipotekę statku przepisano na Edwina Bacona Seniora z Grimsby
29.XI.1939: CASTOR Royal Navy, Wielka Brytania
zarekwirowany; przewidziany do służby jako trałowiec, konwersja nie doszła do skutku
2.XII.1939: CASTOR (GY963) (ON 138993) Lindsey Steam Fishing Co Ltd; Grimsby, Wielka Brytania
(zarządzający: Edwin Bacon)
15.V.1940: hipoteka zlikwidowana
22.X.1943: CASTOR (GY963) (ON 138993) Bay Fisheries Ltd; Fleetwood, Wielka Brytania
27.X.1943: CASTOR (GY963) (ON 138993) Bay Fisheries Ltd; Fleetwood, Wielka Brytania
(zarządzający: Basil A. Parkes)
2.V.1946: wykreślony z rejestru w Grimsby
2(?).V.1946: zakupiony przez Polskę, w ramach pomocy UNRRA
4.V.1946: KASTOR (Gdy-100) (SPFP) Skarb Państwa, Polska
(operator: Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich „Dalmor”, spółka z o. o.; Gdynia)
przejęty w Londynie (Wielka Brytania)
18.V.1946: po raz pierwszy zawinął do Gdyni
kon.V.1946 w rejsie z Gdyni do Wielkiej Brytanii (z pierwszym eksportem „Dalmoru” - 3 tonami mrożonego i wędzonego łososia), doznał awarii maszyny
(uszkodzenie cylindra), skierowany na dok w Wielkiej Brytanii.
pocz. 1947: zakończenie naprawy
3.IX.1947: zawinął do Szczecina, jako pierwszy polski dalekomorski statek rybacki w tym porcie, wyładował śledzie złowione na M. Północnym
IV.1949(?): KASTOR (Gdy-100) (SPFP) Skarb Państwa, Polska
(operator: „Dalmor” Połowy Dalekomorskie; Gdynia)
27.VII.1949: wycofany z eksploatacji
IX(?).1949: KASTOR Skarb Państwa, Polska
(użytkownik: Państwowe Centrum Wychowania Morskiego; Gdynia)
pływająca kotłownia centralnego ogrzewania dla hulku „Beniowski”
1.X.1950 KASTOR „Dalmor” Połowy Dalekomorske; Gdynia, Polska
(użytkownik: Państwowe Centrum Wychowania Morskiego)
pływająca kotłownia centralnego ogrzewania dla hulku „Beniowski”
IX(?).1951: KASTOR „Dalmor” Połowy Dalekomorske; Gdynia, Polska
(użytkownik: Technikum Morskie Mechaniczne)
pływająca kotłownia centralnego ogrzewania dla hulku „Beniowski”
1958(?): przekazany do kasacji
Źródła:
Blady W.Polska Flota Rybacka w latach 1921-2001, Morski Instytur Rybacki, Gdynia 2002, ISBN 83-908885-9-9
Colledge J.J. Ships of the Royal Navy. Volume 2. Navy-Built Trawlers, Drifters, Tugs and Requisitioned Ships. From the Fifteenth Century to the Present.
Greenhill Books, London 1989, ISBN 1-85367-028-6
Miciński Jerzy, Kolicki Stefan Pod polską banderą, Seria Biblioteka Miesięcznika Morze tom 2, Wydawnictwo Morskie, Gdynia 1962
Ropelewski A. Półwiecze „Dalmoru” na oceanach świata 1946-1996, Wydawnictwo „Marpress”, Gdańsk 1996, ISBN 83-85349-59-6
Zbiorowe Działalność Przedsiębiorstwa Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich "DALMOR" w Gdyni w latach 1946-1986, Dalmor, Gdynia 1986
http://www.fleetwood-trawlers.info/inde ... tor-gy963/
http://fow.az.pl/forum/viewtopic.php?f= ... ilit=unrra
http://fow.az.pl/forum/viewtopic.php?f= ... 22#p126222
http://www.miramarshipindex.org.nz