Pinsk-armatorzy,stocznie...
I jeszcze jeden statek z tej stoczni, niewymieniony na liście AvM:
"WIETKA" - zbudowany dla Sz.Ginsburga z Dawidgródka w 1913 roku, długośc 29,3 m [WD], zdobyty w Narowli (6.III.20), wcielono do FP 23 marca 1920 roku jako statek sanitarny S 1 "Puszcza". Samozatopiony 25 lipca tegoż roku na Pinie, podniesiony w 1921 roku i zwrócony właścicielowi.
JB
"WIETKA" - zbudowany dla Sz.Ginsburga z Dawidgródka w 1913 roku, długośc 29,3 m [WD], zdobyty w Narowli (6.III.20), wcielono do FP 23 marca 1920 roku jako statek sanitarny S 1 "Puszcza". Samozatopiony 25 lipca tegoż roku na Pinie, podniesiony w 1921 roku i zwrócony właścicielowi.
JB
Nazwy sa wedlug British Standard (gdzies mam numer).
Co prawda smieszne, ale takie uzywa min rosyjska flota handlowa.
O'Brien de Lacy zbudowal tez maszyny dla
NINA (1903) mast. Sokovskego, Kiev 2,5nhp
Skirmunt zbudowal tez maszyny dla 7nhp/13ihp
EVELINA (1900) zbud. Bruiansk. zavod relsopr. , Biezina
Co prawda smieszne, ale takie uzywa min rosyjska flota handlowa.
O'Brien de Lacy zbudowal tez maszyny dla
NINA (1903) mast. Sokovskego, Kiev 2,5nhp
Skirmunt zbudowal tez maszyny dla 7nhp/13ihp
EVELINA (1900) zbud. Bruiansk. zavod relsopr. , Biezina
WIETKA i inne.
Moze Waldek ma dane kto go zbudowal. Jak juz widzimy w Pinsku byly 2 stocznie w tym czasie.
bereznoj podaje tez
ARNOLD 1908 45x0,8x1m 189t 180KM (potem GROZNYJ)
zbud Pinsk (ewentualnie 1883 ?)
Byl jeszcze np.:
MURAVEY zbud 1901 zaklad rzemielsniczy Talmud-Tora, Pinsk
5nKM/15iKM 32x16/9,5x5'10'' handlowo-pasazerski
el. Gurnicki z Plocka (ale sluzba na Dnieprze)
Moze Waldek ma dane kto go zbudowal. Jak juz widzimy w Pinsku byly 2 stocznie w tym czasie.
bereznoj podaje tez
ARNOLD 1908 45x0,8x1m 189t 180KM (potem GROZNYJ)
zbud Pinsk (ewentualnie 1883 ?)
Byl jeszcze np.:
MURAVEY zbud 1901 zaklad rzemielsniczy Talmud-Tora, Pinsk
5nKM/15iKM 32x16/9,5x5'10'' handlowo-pasazerski
el. Gurnicki z Plocka (ale sluzba na Dnieprze)
1906 Pinsk armatorzy:
- Sz i Sz. Golduiny, R Nemec I Gersztejn - 1
- I.I.Zaks -1
- A.M.Lurie -2
- B.Luchtan -1
- M.Niemec -1
- A.Palastz i Ja.Truszko .-1
- M.M.Poljak i Z.M.Mendelson -1
- B.Puszanskij i M.Kaplan - 1
- Ju.Pulik i Ju. Oksman -1
- W.Rendel, M.Lauenburg i B:Epüsztajn -1
- T-vo bratej L i A. Lurie -1
- W.Feldman -2
- W.P.Czajkowskij -1
- M.Szafir i M.Galpner -1
- M.N.Sztrik -1
- M.Eljasberg -1
- Sz i Sz. Golduiny, R Nemec I Gersztejn - 1
- I.I.Zaks -1
- A.M.Lurie -2
- B.Luchtan -1
- M.Niemec -1
- A.Palastz i Ja.Truszko .-1
- M.M.Poljak i Z.M.Mendelson -1
- B.Puszanskij i M.Kaplan - 1
- Ju.Pulik i Ju. Oksman -1
- W.Rendel, M.Lauenburg i B:Epüsztajn -1
- T-vo bratej L i A. Lurie -1
- W.Feldman -2
- W.P.Czajkowskij -1
- M.Szafir i M.Galpner -1
- M.N.Sztrik -1
- M.Eljasberg -1
-
- Posty: 806
- Rejestracja: 2004-05-28, 15:45
- W.Danielewicz
- Posty: 692
- Rejestracja: 2004-09-20, 19:07
- Lokalizacja: Gdańsk
Nazwy statków w Rosji pisane były tylko cyrlicą nie dotyczy to Wisły gdzie nazwy były pisane cyrlicą i alfabetem łacinskim. Co do Polesia to znani mi armatorzy: Szaja Ginsburg, Szaja Zilbermann, Ester Nejman, Bracia Feldmann, Oszer Zagier, Gerszel Pupko, Kasper Janowicz, Nochim Heller, Juliś Kubiak, Jankiel Beniuk, Horacy Heller, Bracia Tuszyńscy, Hejro Szejnberg i najwieksze to Poleskie Towarzystwo Handlu i Przemysłu
W.DANIELEWICZ
- W.Danielewicz
- Posty: 692
- Rejestracja: 2004-09-20, 19:07
- Lokalizacja: Gdańsk
Czy chodzi o ten statek:
“MRÓWKA/MURAVEI”
TYP STATKU: pasażerski
ROK I MIEJSCE BUDOWY:H. Merten, Danzig.{Niemcy}
NOŚNOŚĆ:?.
WYMIARY:długość-27,40 m, szerokość-3,40/5,40 m, zanurzenie-0,35 m
SILNIKI GŁÓWNE:
1 maszyna parowa; moc: 60 KM
PĘDNIK:bocznokołowiec, PRĘDKOŚĆ:11 km/godz., ZAŁOGA:3 ludzi; PASAŻEROWIE:60 osób.
PRZEBIEG SŁUŻBY:
1895: MRÓWKA/MURAVEI - Stanisław Górnicki, Płock.[RS]
statek pływał z Płocka do Włocławka.
1910: - na linii Pułtusk-Serock.
dalszy los nieznany.
Mam fotkę tego statku ale musze znaleść.
“MRÓWKA/MURAVEI”
TYP STATKU: pasażerski
ROK I MIEJSCE BUDOWY:H. Merten, Danzig.{Niemcy}
NOŚNOŚĆ:?.
WYMIARY:długość-27,40 m, szerokość-3,40/5,40 m, zanurzenie-0,35 m
SILNIKI GŁÓWNE:
1 maszyna parowa; moc: 60 KM
PĘDNIK:bocznokołowiec, PRĘDKOŚĆ:11 km/godz., ZAŁOGA:3 ludzi; PASAŻEROWIE:60 osób.
PRZEBIEG SŁUŻBY:
1895: MRÓWKA/MURAVEI - Stanisław Górnicki, Płock.[RS]
statek pływał z Płocka do Włocławka.
1910: - na linii Pułtusk-Serock.
dalszy los nieznany.
Mam fotkę tego statku ale musze znaleść.
W.DANIELEWICZ
Musialy byc daw statki, ten na Pinie byl maly.
Nie wiem Waldek czy masz rejestry z Dniepru,
ale Gornicki mial tam tez statki. rejestr 1906
podaje Burnickij z Plocka ale to musi byc ten
Gornicki
W 1897 na Dnieprze plywaly
GERKULES (1894) zbud Zaklad Gornickiego, Plock kolowy pasazerski , wl, S.Gornicki
MAZUR (1885) zbud F.Schichau wl, S.Gornicki
ANNA (1886) ubud Union;Danzig wl, S. i Ju. .Gorniccy
AvM
Nie wiem Waldek czy masz rejestry z Dniepru,
ale Gornicki mial tam tez statki. rejestr 1906
podaje Burnickij z Plocka ale to musi byc ten
Gornicki

W 1897 na Dnieprze plywaly
GERKULES (1894) zbud Zaklad Gornickiego, Plock kolowy pasazerski , wl, S.Gornicki
MAZUR (1885) zbud F.Schichau wl, S.Gornicki
ANNA (1886) ubud Union;Danzig wl, S. i Ju. .Gorniccy
AvM
- W.Danielewicz
- Posty: 692
- Rejestracja: 2004-09-20, 19:07
- Lokalizacja: Gdańsk
Andrzej ja ma tak:
“MAZUR”
TYP STATKU: pasażerski
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1885; F. Schichau, Elbing {Niemcy} nr bud.252
WYPORNOŚĆ:?.
WYMIARY:długość- 51,50 m, szerokość- 5,56/11,13 m, zanurzenie- 1,00 m
SILNIKI GŁÓWNE:
1 maszyna parowa podwójnego rozprężania; dwucylindrowa; prod.F. Schichau, Elbing 1885; moc: 125 KM
PĘDNIK: bocznokołowiec, PRĘDKOŚĆ: ?., PASAŻEROWIE: 340 osób; ZAŁOGA: ?.
PRZEBIEG SŁUŻBY:
1885: MAZUR - Jóżef Górnicki, Płock. [RS]
1891: TSHERNIGOV - Obtshestvo Akcyjne Parohodstva po Dneprze, Kiev. [RS]
1912: - jeszcze wykazywany w rejestrze.
“MAZUR”
TYP STATKU: towarowo-pasażerski
ROK I MIEJSCE BUDOWY:1895; F.Schichau, Elbing [Niemcy] nr bud.573
WYPORNOŚĆ:?.
WYMIARY:długość-35,96 m, szerokość- 4,25/7,62 m, zanurzenie-0,50 m
SILNIKI GŁÓWNE:
1 maszyna parowa podwójnego rozprężania, dwu cylindrowa; prod. F. Schichau, Elbing 1894r.; moc: 120 KM
PĘDNIK: bocznokołowiec, PRĘDKOŚĆ: 16 km/godz., PASAŻEROWIE: 176 osób; ZAŁOGA: 6 ludzi
PRZEBIEG SŁUŻBY:
1895: MAZUR - Józef Górnicki, Płock. [RS]
statek pływał na linii Płock-Warszawa.
1902: - jako jeden z pierwszych otrzymuje oświetlenie elektryczne.
1904: MAZUR - Jerzy i Stanisław Górniccy, Płock.[RS]
1910: - wymiana kotła parowego.
192. : - podłużony do długości 45,30 m, moc maszyny szacowano na 90 KM
1923: MAZUR - Jerzy i Stanisław Górniccy, Płock.[PL]
1928: MAZUR - Polska Żegluga Rzeczna ‘Vistula’ Sp.z.o.o, Warszawa. [PL]
1939.IX: MOEWE - Johannes Ick, Danzig. [D]
1940: SKAWA - Weichsel Reederei GmbH, Warschau,
1945.VI: SKAWA - Komisariat Żeglugi Śródlądowej, Warszawa. [PL]
1946: MAZUR - Wanda Górnicka, Płock. [PL]
pęknięcie wału głównego przy łożysku prawego koła napędowego
1948: MAZUR - Państwowa Żegluga na Wiśle, Oddział w Warszawie. [PL]
przebudowa: wymieniono okna na bulaje, powiększono tambory, zmieniono kształt sterówki, zainstalowano maszt, wewnątrz na rufie wybudowano 13 dwu-osobowych kabin pasażerskich, a w części dziobowej ławki i stoliki dla 40 osób.
1951: MONIUSZKO - P.P. Żegluga na Wiśle, Ekspozytura Rejonowa w Warszawie. [PL]
długość całkowita statku-48,40 m, szerokość-4,30/8,60 m, zanurzenie - 0,75 m, pasażerów 184, załoga - 9 ludzi.
1955: - przebudowa: dobudowano werandę dziobową, łódż ratunkową przeniesiono z części dziobowej na rufie, maszt przed sterówką na pokładzie słonecznym.
1956: MONIUSZKO - P.P. Warszawska Żegluga na Wiśle, Warszawa.[PL]
1963: - wycofany.
1964: - jako hotel w Puławach.
196. : IZABELLA - jako koszarka
1991:
“MAZUR”
TYP STATKU: pasażerski
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1885; F. Schichau, Elbing {Niemcy} nr bud.252
WYPORNOŚĆ:?.
WYMIARY:długość- 51,50 m, szerokość- 5,56/11,13 m, zanurzenie- 1,00 m
SILNIKI GŁÓWNE:
1 maszyna parowa podwójnego rozprężania; dwucylindrowa; prod.F. Schichau, Elbing 1885; moc: 125 KM
PĘDNIK: bocznokołowiec, PRĘDKOŚĆ: ?., PASAŻEROWIE: 340 osób; ZAŁOGA: ?.
PRZEBIEG SŁUŻBY:
1885: MAZUR - Jóżef Górnicki, Płock. [RS]
1891: TSHERNIGOV - Obtshestvo Akcyjne Parohodstva po Dneprze, Kiev. [RS]
1912: - jeszcze wykazywany w rejestrze.
“MAZUR”
TYP STATKU: towarowo-pasażerski
ROK I MIEJSCE BUDOWY:1895; F.Schichau, Elbing [Niemcy] nr bud.573
WYPORNOŚĆ:?.
WYMIARY:długość-35,96 m, szerokość- 4,25/7,62 m, zanurzenie-0,50 m
SILNIKI GŁÓWNE:
1 maszyna parowa podwójnego rozprężania, dwu cylindrowa; prod. F. Schichau, Elbing 1894r.; moc: 120 KM
PĘDNIK: bocznokołowiec, PRĘDKOŚĆ: 16 km/godz., PASAŻEROWIE: 176 osób; ZAŁOGA: 6 ludzi
PRZEBIEG SŁUŻBY:
1895: MAZUR - Józef Górnicki, Płock. [RS]
statek pływał na linii Płock-Warszawa.
1902: - jako jeden z pierwszych otrzymuje oświetlenie elektryczne.
1904: MAZUR - Jerzy i Stanisław Górniccy, Płock.[RS]
1910: - wymiana kotła parowego.
192. : - podłużony do długości 45,30 m, moc maszyny szacowano na 90 KM
1923: MAZUR - Jerzy i Stanisław Górniccy, Płock.[PL]
1928: MAZUR - Polska Żegluga Rzeczna ‘Vistula’ Sp.z.o.o, Warszawa. [PL]
1939.IX: MOEWE - Johannes Ick, Danzig. [D]
1940: SKAWA - Weichsel Reederei GmbH, Warschau,
1945.VI: SKAWA - Komisariat Żeglugi Śródlądowej, Warszawa. [PL]
1946: MAZUR - Wanda Górnicka, Płock. [PL]
pęknięcie wału głównego przy łożysku prawego koła napędowego
1948: MAZUR - Państwowa Żegluga na Wiśle, Oddział w Warszawie. [PL]
przebudowa: wymieniono okna na bulaje, powiększono tambory, zmieniono kształt sterówki, zainstalowano maszt, wewnątrz na rufie wybudowano 13 dwu-osobowych kabin pasażerskich, a w części dziobowej ławki i stoliki dla 40 osób.
1951: MONIUSZKO - P.P. Żegluga na Wiśle, Ekspozytura Rejonowa w Warszawie. [PL]
długość całkowita statku-48,40 m, szerokość-4,30/8,60 m, zanurzenie - 0,75 m, pasażerów 184, załoga - 9 ludzi.
1955: - przebudowa: dobudowano werandę dziobową, łódż ratunkową przeniesiono z części dziobowej na rufie, maszt przed sterówką na pokładzie słonecznym.
1956: MONIUSZKO - P.P. Warszawska Żegluga na Wiśle, Warszawa.[PL]
1963: - wycofany.
1964: - jako hotel w Puławach.
196. : IZABELLA - jako koszarka
1991:
W.DANIELEWICZ
- W.Danielewicz
- Posty: 692
- Rejestracja: 2004-09-20, 19:07
- Lokalizacja: Gdańsk