PS ZENOBIA miala slyby silnik ze swojej poprzedniczki ZENOBII z 1837 roku
Maszyny o mocy 285 produkcji Roberta Napiera.
Kolowe parowce z zaglowcow i odwrotnie
Kolowe parowce z zaglowcow i odwrotnie
Jakby tego byla malo John Willis mial jeszcze jeden okret zbudowany w Bombayu w 1848 roku.,
Bryg HMS JUMNA , aakupiony w 1875 roku.
Bryg byl sprzedany w 1862 ? Ale kiedy i kto go kupil? Za £1550.
ON 45024 = Official Number (numery ty byly przyznawana od 1855 roku, dla kazdego statku w Impeii osobny)
Byl zarejestrowany jako statek handlowy 8 sierpnia 1862 w Londynie, 305 ton-
Pierwszym wlascicielem byli Lynch Bros, z Londynu
https://en.wikipedia.org/wiki/HMS_Jumna_(1848)
https://museum.wa.gov.au/maritime-archa ... ks/id-1302
Bryg HMS JUMNA , aakupiony w 1875 roku.
Bryg byl sprzedany w 1862 ? Ale kiedy i kto go kupil? Za £1550.
ON 45024 = Official Number (numery ty byly przyznawana od 1855 roku, dla kazdego statku w Impeii osobny)
Byl zarejestrowany jako statek handlowy 8 sierpnia 1862 w Londynie, 305 ton-
Pierwszym wlascicielem byli Lynch Bros, z Londynu
https://en.wikipedia.org/wiki/HMS_Jumna_(1848)
https://museum.wa.gov.au/maritime-archa ... ks/id-1302
Ostatnio zmieniony 2025-07-02, 19:12 przez AvM, łącznie zmieniany 2 razy.
Kolowe parowce z zaglowcow i odwrotnie
John Willis - jesli kogos interesuje
https://en.wikipedia.org/wiki/Jock_Willis_Shipping_Line
PÜonizej skany z czasopismna Sea Breezes z lat 30-tych
Lista jest pelnijsza od tej w Wikipedii i tej Crosse, John "John Willis & Sons (1830-1899)". The Mariner's Mirror vol 54 No.4
https://en.wikipedia.org/wiki/Jock_Willis_Shipping_Line
PÜonizej skany z czasopismna Sea Breezes z lat 30-tych
Lista jest pelnijsza od tej w Wikipedii i tej Crosse, John "John Willis & Sons (1830-1899)". The Mariner's Mirror vol 54 No.4
- Załączniki
-
- SB Willis_1-3.jpg (440.23 KiB) Przejrzano 254 razy
-
- SB Willis_2-3.jpg (503.84 KiB) Przejrzano 254 razy
-
- SB_Willis_3-3.jpg (490.25 KiB) Przejrzano 254 razy
Kolowe parowce z zaglowcow i odwrotnie
Oba tomy Low sa dostepne w arichive.orgKrzysztof Gerlach pisze: ↑ W leciwej, ale wciąż przydatnej „History of the Indian Navy 1613-1863” Lowa, w tomie 2, rozdziale 6, mamy historię budowy i uroczystego wodowania, dowódców, przetrwania cyklonu z 1.11.1854 itd. W następnym rozdziale jest bardzo szczegółowy opis ich udziału w wojnie perskiej 1856-1857.
https://archive.org/details/historyofin ... 3/mode/2up
https://archive.org/details/historyofin ... 3/mode/2up
A ja tylke kase wydawalem :O
Kolowe parowce z zaglowcow i odwrotnie
The Blackwall frigates
Lubbock, Basil,
tez jest dostepna on line
https://archive.org/details/theblackwallfrig00lubb
Lubbock, Basil,
tez jest dostepna on line
https://archive.org/details/theblackwallfrig00lubb
Kolowe parowce z zaglowcow i odwrotnie
Dla odmiany inny okret
Parowiec zbudowany przez slynnego Henry Eckford w Nowym Yorku
Wodowany 26 kwietnia 1819 roku jako ROBERT FULTON dla Ocean Steam Ship Co., New York
Zarejestrowany 22 kwietnia 1820, ponownie w Nowym Yorku 7 czerwca 1823
Plywal na linii New York do Charleston, Savannah i New Orleans.
Po kilku zmianach zarejestrowany 5 grudnia 1825 dla David R.Dunkama.
Przebudowany najprawdopodobniej przez Eckforda na 28 dzialowa zaglowa korwete
i zaoferowany Kolumbii (wtedy Weilkiej Kolumbii)
Maszyny i kotly zosztaly zdjete i sprzedane.
Parowiec zbudowany przez slynnego Henry Eckford w Nowym Yorku
Wodowany 26 kwietnia 1819 roku jako ROBERT FULTON dla Ocean Steam Ship Co., New York
Zarejestrowany 22 kwietnia 1820, ponownie w Nowym Yorku 7 czerwca 1823
Plywal na linii New York do Charleston, Savannah i New Orleans.
Po kilku zmianach zarejestrowany 5 grudnia 1825 dla David R.Dunkama.
Przebudowany najprawdopodobniej przez Eckforda na 28 dzialowa zaglowa korwete
i zaoferowany Kolumbii (wtedy Weilkiej Kolumbii)
Maszyny i kotly zosztaly zdjete i sprzedane.
- Załączniki
-
- Rbert Fulton C.png (726.77 KiB) Przejrzano 118 razy
-
- Steamship_Robert_Fulton_That_Ran_In_1820_1821.jpg (247.91 KiB) Przejrzano 118 razy
-
- Robert Fulton NY.png (369.83 KiB) Przejrzano 103 razy
Kolowe parowce z zaglowcow i odwrotnie
Zakupiony 18 pazdziernika 1827 przez flote brazylijska za 152:000$000.
Nazwany MARIA ISABEL.
1831 przemianowany na RESTAURACAO
Ca 25.05.1847 sprzedany w Bahia Austriackiemu armatorowi, nazwany TABOR, kapitan Florio
Poplynal do Hamburga, gdzie byl sprzedany 20.08.1847 firmie Wachsmuth & Krogmann, Hamburg,
nazwany CARL & HERMANN(225CL=450dwt)
w sierpniu 1854 roku wyrzucony na brzeg w Grasbrook. Uznany jako wrak.
Sprzedany na licytacji 3 pazdziernika 1854 roku.
Börsen Halle 30 wrzesnia 1854 roku.
Nazwany MARIA ISABEL.
1831 przemianowany na RESTAURACAO
Ca 25.05.1847 sprzedany w Bahia Austriackiemu armatorowi, nazwany TABOR, kapitan Florio
Poplynal do Hamburga, gdzie byl sprzedany 20.08.1847 firmie Wachsmuth & Krogmann, Hamburg,
nazwany CARL & HERMANN(225CL=450dwt)
w sierpniu 1854 roku wyrzucony na brzeg w Grasbrook. Uznany jako wrak.
Sprzedany na licytacji 3 pazdziernika 1854 roku.
Börsen Halle 30 wrzesnia 1854 roku.
- Załączniki
-
- Börsen Halle.png (612.28 KiB) Przejrzano 100 razy