Zyby dyskutowac o okretach XIX wieku. nie wspominajac juz o pisaniu,Napoleon pisze: Andrzej, w tych materiałach, które przytoczyłeś Vittoria występuje jako "piro-corvetta mista" czyli, w dowolnym tłumaczeniu, "korweta parowa mieszana". Co to znaczy? Dlaczego "mieszana"?
trzeba troche sie znac, w tym na uzywanej wowczasz nomenklaturze.
"corvetta mista" to nic innego jak
"corvetta mista vela-vapore."
Tak byly nazywane okrety srubowe!!!!
Wystarczy troche poszukac:
http://www.agenziabozzo.it/vecchie_navi ... o_1858.htm
https://it.wikipedia.org/wiki/HMS_Rover_(1874)
znaczy
"Piro-corvetta" - parowa korweta kolowa
"Piro-corvetta mista" - parowa korweta srubowa
zreszta francuzi tez uzywali takiego okreslenia "corvette mixte à hélice" lub po prostu ""corvette mixte".
Dodano po 19 minutach 44 sekundach:
No niestety jak pisalem, zawsze ostatnie zdanie, nadinterpretacja faktow, zyby tylko swoje obronic.No wlasnie pan Napoleon musi miec ostatnie zdanie, obojetnie czy ma racje, czy nie
Mysle ze szanowny Napoleon, ma tylko Radogne, ktory jak juz pisalsmy ma wiele bledow.
Jest to kompilacja, chociaz uzywal troche materialow archiwalnych.
Niestety nie m pan Napoleon zadnych informacji o VITTORIA,
zwlaszcze o jej aktywnosci.
Zwracam uwage ze wg listy Salvatore Castiglia, Garibaldi mial jeszcze
kolowa fregate FULMINANTE, ktora zbiegla 7 wrzesnia 1860 - zreszta tez byly statek handlowy BOMBAY
kolowa korwete LOMBARDO , uzbrojona 2x60 f i 4x32 f - byly statek handlowy